SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Parkovisko pri nemocnici má dať Bratislava na súd (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Už by bolo načase, aby sa Magistrat HMB rozhýbal a začal niečo robiť aj v prospech ľudí, doposial to boli len silácke reči v zmysle čo by sa malo spraviť.......čo nám to prineise za 100 rokov a pod.
FTÁČNIk je príliš slabý a starosta Petržalky ( Bajan) príliš skorumpovaný - ayle zrejme, že to platí všeobecne o politikoch, ktorí sa planými rečami snažia o našu krajšiu budúcnosť.

BTW. ten hlas v pozadí v TV správach na Markíze - "NEVOLTE FICA" vystihol podstatu celého problému, ktorý sa tiahne FICOLANDOM. Beztrestná korupcia v celej štátnej správe.
 
Hodnoť

Mesto

v týchto veciach má konať dôsledne. Ak tam ZIPP konal nezákonne a na cudzom pozemku bez povolenia jeho majiteľa kládol káble a budoval závoru pri vstupe na parkovisko, tak má znášať aj dôsledky. Teda má zaplatiť pokutu a má svoje veci odstrániť z cudzieho pozemku.

Druhou vecou ale je to, že kto sú tí aktivisti? Osoby, ktoré napriek fungujúcej MHD idú s IAD a v danej lokalite prišli o možnosť výhodne a najmä bezplatne parkovať?
Alebo sa jedná o ľudí ktorí opäť odhalili nejaký finančný tunel smerom z verejných zdrojov na bankový účet spoločnosti ZIPP, či na súkromný účet riaditeľa nemocnice, či nejakého komunálneho politika.

V druhom prípade totiž jednoznačne treba kradnutie verejných financií zastaviť.

Ak sa ale jedná iba o práva pár majiteľov osobných áut, tak problém je komplexnejší a treba ho vyriešiť komplexne pre široké vrstvy obyvateľov, pacientov, aj zamestnancov nemocníc.
Tu evidentným problémom je už to, že mesto nemá dlhodobé vízie pre automobilovú dopravu, ani pre MHD. Nemá jasno v tom, že čo a v akej miere rozvíjať, čo a na úkor čoho preferovať.
Čo nová politická garnitúra po voľbách na magistráte, či na mestských častiach, to nové koncepty v organizácii MHD, aj IAD, pričom tie koncepty berú ohľad iba na krátkodobé politické záujmy komunálnych politikov. Viď svojho času napr. činnosť šéfa DPB Záhradníka, ktorý sa nekoncepčne staral iba o MHD v mieste svojho bydliska, iba tam mohli premávať nízkopodlažné autobusy.
Aj momentálne vidieť nekoncepčné konanie mesta ohľadom organizácie dopravy k nemocniciam. Zrušila sa napr. autobusová linka 22 k nemocniciam na Kramároch, teda časť mesta bez adekvátnej náhrady prišla o priame spojenie s MHD k nemocniciam.
Mesto sa v podstate stotožnilo aj s reorganizáciou trolejbusovej dopravy na základe návrhov OI Lepšia doprava. Je pravdou, že takto sa ušetrí nejaký ten trolejbus, ale zároveň sa zruší napr.dobre zabehaná linka 204 k nemocniciam na Kramároch, ktorá okrem miestnych obyvateľov z určitej lokality bez prestupu dopravuje na Kramáre aj cezpoľných občanov, či už pacientov, alebo zamestnancov z výstupišťa autobusov SAD na Bajkalskej ulici.
Niekto si možno povie, že no a čo? Veď do nemocnice sa s MHD dostanú aj tak, len budú prestupovať. Iný si povie zas to, no a prečo by niekto mal mať právo na cesty bez prestupu k nemocnici, ak ju iný, bývajúci v inej lokalite nemá? Tretí si zas povie, že možno jedným sa doprava zhorší, iným zas polepší, tak je to jedno.
Lenže ja zas hovorím to, že kvalita MHD sa meria aj tak, že jej linkové vedenie je desaťročia stabilné. Potom si človek môže naplánovať voľbu svojho bydliska, či zamestnania tak, aby mohol s MHD výhodne cestovať. A ak mám v rodine dlhodobo chorého, či invalida, tak si kúpim byt v trase priamej MHD k nemocnici. Tak potom je menší nárast IAD, aj menší dopyt na parkovacie miesta.
Teda mesto robí chyby v tom, ak linkové vedenie MHD je trhacím kalendárov politických záujmov jednotlivca. Takto sa akurát viac používa IAD.
Parkovací problém pred nemocniciami okrem trvácnosti sem idúcich liniek MHD asi treba riešiť rozumnou dohodou. Zdravý lekár, či iný personál môže sem prísť aj s MHD. Tak zostane viac miest pre parkovanie pacientov a iných klientov nemocnice, pričom nedostatok parkovacích miest sa dá regulovať práve tým parkovacím poplatkom. Takto sa časť pacientov sem zákonite dopraví s MHD, či taxíkom. Od parkovacieho poplatku by som oslobodil iba ých, ktorí sem zákonite prídu aj so sprievodcom. Napr. pacienta so zlomenou nohou dovezie iná osoba s autom, potom ho aj na vozíku dopraví na kontrolu do ambulancie
 


Najčítanejšie na SME Bratislava