SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Magistrát chce na Šafárikovom námestí dočasné parkovisko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Dalsia vizitka Autoslavy. Hlavna otazka znie preco tam nadalej nejazdi 78ka ked to namestie este je prejazdne? (je zrejme ze presmerovanie 95 ma zmysel v kontexte vyluky elektriciek)
 

 

asi preto, aby sa opatrenia zaviedli v jedinej etape (od 20. 1.), zbytočne nemiatli cestujúcich viacerými etapami;
rekonštrukcia uzla začala práve odstránením prístreškov z autobusových nástupíšť (demontáž zast. MHD).
 

 

Tie pristresky tam kludne mohli zostat, do toho obratiska sa podla vsetkeho nepustia este par mesiacov. Takze 78 kludne mohla jazdit po starom zatial. Nikoho by nemiatli.
 

 

L78 by do obratiska prišla a najmä odišla ako? Vzduchom? Myslíte, že trhanie klolajníc pri UK a Kryme by umožňovala pohyb vozidiel MHD? Princípom stavby je priestor vypratať, nie zahltiť - takže ak chceme zdarne dosiahnuť stavebný cieľ, treba tomu prispôsobiť podmienky a aj organizáciu okolitej dopravy!
 

 

Pred UK sa nic este nejaky ten piatok robit nebude (okrem odstranenia trolejoveho vedenia). Preto na Safku moze byt parkovisko. Hranica staveniska je pri vyjazde z obratiska. Ta dokumentacia je verejne pristupna, tak si ju precitaj skor nez zacnes sirit vyroky ktore proste nie su pravdive.
 

 

odporúčam Vám nerýpať z princípu. Ide o to, aby sa ustálilo, že končí výrazná "prestupovosť" na šafarikovom námestí, nebude konečnou zastávkou, ale cestujúci z Petržalky bude môcť cestovať priamymi linkami ďalej do celomestskej siete. Cestujúci z Petržalky smer Trnavské mýto - Trnavská cesta - Ružinov,konečná - Vrakuňa (L78) majú iné možnosti dopravy, nemusia ísť cez mesto; nevraviac o vhodnosti presunu na zastávky položené lepšie na hlavných uliciach pre odchádzajúcich z centra v smere trasy L 78: čakanie na križovatke pri UK je niekedy viac ako neúnosné, lepšie prejsť peši na Dostojevského/eurovea.
 

 

Jediny kto tu rype z principu si ty, to nie ja po celom SMEcku (a dalsich weboch) hladam tvoje prispevky, ale naopak.

78 na Safku urcite zmysel ma, uz len z pohladu pristupu do centra. Presmerovanie 95 je logicke a pochopitelne uz teraz, ale na 78 nie je dovod s vynimkou toho aby sa zastavky mohlo nahradit parkoviskom (a to uz sme zas pri pristupe mesta k doprave).
 

Šafárikovo námestie bolo

desiatky rokov tradičným prestupným uzlom. Končili tu linky idúce do Petržalky na ktoré robili návoz električky, ale aj autobusy, napr. linky 23 a 38, istý čas tu jazdil aj trolejbus linky 16. Neskôr vývoj z časti smeroval k tomu, že niektoré autobusové linky sa pospájali, či predĺžili a autobusové linky cez "šafko" skôr tranzitovali z mesta do Petržalky.
Časť petržalských autobusových liniek nahradí električka, časť autobusových liniek bolo postupne presunutých na iné mosty, tak ako sa mosty budovali, ale to neznamená, že by tu nemal byť prestupný uzol autobus/električka. Napokon tu v minulosti vždy končili autobusové a trolejbusové linky privážajúce do centra obyvateľov z tých lokalít, kam nechodí električka. Tak to tak môže a má zostať aj v budúcnosti a s bonusom naviac v podobe prestupu na nosný systém MHD, petržalskú električku, či na električku idúcu hlbšie do centra, než na "šafku" končiaci autobus.
Už len plány na budovanie podzemnej garáže na úkor zelene, či dočasného parkoviska pre IAD na mieste konečnej sú nepriamym dôkazom toho, že výpadok autobusov bude citeľný, a chýbajúce autobusy budú nahradené s IAD. Tak radšej tie autobusy v lokalite, než zvýšený pohyb IAD, ktoré samozrejme zaťažia aj prístupové cesty do tejto lokality.

Farizejský je aj prístup mesta, či Rosovej, lebo na jednej strane v súvislosti likvidácie autobusov MHD v tejto lokalite básnia o utlmení dopravného ruchu, teda o skvalitnení životného prostredia v tejto lokalite, na druhej strane ale výstavbou novej podzemnej garáže pripravujú pôdu na podstatne vyšší dopravný ruch v tejto lokalie a na prístupových cestách k nej. Teda opäť likvidujeme MHD a preferujeme IAD, garáž pre ňu bude ako silný magnet.

K dočasným úpravám počas výstavby na Štúrovej:
Mesto cca 3 roky vajatalo systémom pokus-omyl o tom, ako nahradiť električku linky 13 autobusom. Roky tu po rôznych idiotských trasách experimentálne viedla málo využitá linka X13, až sa napokon dostala na tú správnu a prirodzenú trasu, kam patrila od prvého okamihu, čo zastavili električku linky 13. Autobus často už zo "šafka" bol plný, až preplnený. Teraz ale opäť zostalo z linky X13 iba nezmyselné torzo končiace na Kamennom námestí.
Keby mesto sa nestavalo tak macošsky k MHD a zamestnávalo lepších odborníkov na plánovanie liniek znalých miestnych pomerov a podmienok, tak linka X13 mohla prežiť. Od Manderlu mohla odbočiť na Jesenského ulicu, potom na Mostovú, následne využivajúc koľaje električiek a jej signalizáciu mohla pokračovať zo Štúrovo námestie smerom k EUROVEA. Zastávky by mala ako električka. Pri Univerzite Komenského mohla mať zastávku na obsluhu UK aj Šafárikovho námestia. Naspäť mohla linka X13 jazdiť po rovnakej trase.
Údajne sa to nedá, pre dlažbu, a z časti iba pre jednoduchú neochotu to spraviť. Ja si ale myslím, že dlažba má byť taká, aby uniesla vozidlá bežne používané v cestnej doprave, inak by any hasiči predsa nemohli prísť do lokality hasiť oheň, lebo ak sa pod ich technikou dlažba prepadne, tak sa napácha väčšia škoda, než spôsobí požiar.
A mesto na tejto akože slabej dlažbe trpí tranzitné jazdy drahých áut, ktoré využívajú skratku Mostová-Jesenského ul. na cesty z nábrežia do centra. Jazdia tu aj rôzne cestné vláčiky a iné veľké vyhliadkové vozidlá, zásobovacie autá, minulý rok dokonca dlažba uniesla zbytočnú a bezplatnú atrakciu v podobe ťažkého a rozmerného poschodového autobusu. V tejto lokalite teda môže bez obmedzení jazdiť a mimo podzemnej garáže parkovať ktokoľvek a čokoľvek, akurát je odtiaľ vykázaná konečne zmysluplná a podľa vyťaženosti aj potrebná linka X13. Prečo?
 

 

samozrejme, ze X13 mala chodit do eurovey, tych tas by sa dalo vytvorit viacej. ale je to v podstate jedno kade presne by isla, ale tu sa nic neda a nechce sa. to ju rovno mozu zrusit, ked ma koncit na kamennom nam., uplne nezaujimava trasa.
a elektricky do petrzalky bude aj tak pomala. tu sa mal stavat tunel cez dunaj a tram-train mal chodit v centre pod zemou nieco ako metro.
 

 

Zda sa, ze parkovacia lobby si presadila parkovanie na Safku. Kamenne sa preda, zo Safka bude parkovisko a dalsie parkoviska by sa mohli zriadit v Medickej a v parku za prezidentskym palacom (pochopitelne to myslim ironicky, aj ked u nas na Slovensku je mozne asi vsetko). No a jednotka docasnosti vzdy bol "jeden furt", takze sa nechajme tou docasnostou prekvapit.
Podla sprav z medii sa ma v Mlynskej doline stavat tzv. vedecky park. V minulosti v publikacii "Bratislava nahlas" sa spominala vystavba jadroveho reaktora v Mlynskej doline, ze by tiez nastal konecne ten spravny cas ? Co si za minuleho rozimu vtedajsia gernitura nedovolila, dovoli si asi tato. Bohuzial nemala predchadzajuca a ani tato nema koule na vystavbu metra.
Mimochodom by ma zaujimalo ako je mozne, ze sa zastavali pozemky vykupene v minulosti na vystavbu stanice tzv. rychlodrahy (pas od Mlynskych Niv takmer az po Zahradnicku) ?
 

 

Pretoze nosnym systemom MHD bude a bude a este raz bude elektricka, ktora bude normalne stat na vsetkych krizovatkach, kolaje budu opravovane raz za 50 rokov a intervaly 15 minut. Ked sa kolajisko znici uz po 40 rokoch, tak smola, 10 rokov sa bude cakat..
 
Hodnoť

 

kto seje cesty,zne auta...
 

 

a nic nie je trvalejsie ako docasne riesenia


inak na imhd je trochu detailnejsi clanok o Safku staby dopravnom uzle, nieco pre pamatnikov :)
http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/s...
 
Hodnoť

krásna vizitka Šafárikovho nám.

Krásne bude to Šafárikovo námestie vyzerať, Táňa Rossová (SDKÚ)-luxusne platená samosprávna úradníčka s platom vyšším ako premiér (aká len logika, keď miestni poslanci pol.strany navrhujú plat svojej šéfke a ide to z vašich daní staromešťania) prestaví svoje návrhy ako má historické námestie vyzerať.

Už tam umiestnili 2 "vkusné" kontajnery pre verejnosť (predtým boli na Michalskej ul). a "zaklincujú" to podzemnou garážou, pre pár vyvolených sa určite nezabudne vybudovať pár parkovacích miest na povrchu a aby verejnosť neremcala, vysadia tam 4 pidi stromčeky a ty občan čuš!

Snáď nechceš občan pekne upravené, verejnosťou akceptovaný verejný priestor - námestie so zeleňou a pešou zónou?! Však už občan pochop, že reči o podpore MHD sú a ostanú len kecmi, rozhoduje iba plná kešeň!
 

mohola by si mi prosim

poslat vysku platov Rosovej, Fica a napr. Hanulikovej????...
 

platy

Táňa Rossová (SDKÚ), starostka MČ Staré Mesto 4780 eur bude starostka dostávať 3585 eur, aktuálne 3772 €
http://bratislava.sme.sk/c/576...

Frešo a ostatní samosprávni pajáci vo VÚC (našla som zatiaľ predchádzajúcich šéfov, ale ukazuje to akí sú preplatení) http://hn.hnonline.sk/slovensk...

Plat Freša, citát: Plat poslanca NR SR + plat župana 3 618 € + 3 096 € = 6 714 €
http://www.cas.sk/clanok/13352...

Vládne platy: http://zivot.azet.sk/clanok/14...

Zhrniem to stručne, pravica aj ľavice, sv*** nenažrané, prisaté nezriedka na 2-4 stoličkách, stále im je málo!
 

 

To nie sú dva kontajnery. To sú štyri kontajnery, jeden je tam odložený z Ventúrskej kde celé leto špatil ulicu a váľali sa v ňom večer ožrani, potom je tam jeden uzavretý, v ďalšom je "akože výstava" čo sú dva LED panely a v poslednom presklenom je sklad starých bicyklov. Len dúfam že je to tam načierno, pretože toto predsa nemohol nikto pri zmysloch povoliť.
 
Hodnoť

"Magistrát sľubuje,..."

sľuby sa sľubujú a ďalej to poznáme, toto mesto je vážne v koncoch, normálne si prajem aby EU tie nové šaliny a Tbusy nepreplatila a mesto už išlo do krachu od ktorého nemá ďaleko, potom sa možno zobudia aj úradnici na čele s pánom transparentným...
ps: podľa mňa taká Medická je zbytočne veľká, po okraji je málo P miest, chcelo by to tiež podzemné...
 
Hodnoť

 

Opatrenia pre zlepšionie automobilovej dopravy treba len uvítať. Zásadne ide o reakciu vedenia HMB na životné návyky svojich obyvateľov;
je hádam pochopiteľné aj "aktivistickým" dubákom, že ak hlavné mesto krajiny, kde sa vyrobí najviac áut na hlavu, pričom je na popredných miestach ekonomického rozvoja, musí sa to prejaviť na životnej úrovni obyvateľstva.
Okrem toho, primerané rozšírenie komunikácii (ciest) zlepší aj podmienky pohybu tej veleslávnej cestnej časti MHD (a-bus, t-bus).
 

Dubák je ten, kto vlastníctvo auta

pokladá za prejav vysokej životnej úrovne. Poznám dosť ľudí nap. z okoli Frankfurtu, ktorí autá nemajú, lebo hromadná doprava je lepšia, rýchlejšia a lacnejšia, ako trepať sa do mesta autom.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava