SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Eurofondy na nové električky a trolejbusy môžu byť ohrozené (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

::

Nuž nevraveu som? Nič nebude.
 

skor je zaujimave

ze sa neinspiruju aj dalsimi vecami z brna...
.
nehovoriac o tom, ze je zaujimave az cudne, ze ked sa predavaju pozemky, tak sa to ide schvalovat vo vecernych hodinach a navrh je prelozeny na poslednu chvilku
 

navrh

Dobrý deň prajem, návrh nebol predložený na poslednú chvíľku. Bol odovzdaný na Magistrát v dostatočnom predstihu a na materiáloch sa pracovalo celý rok. To, že bol zaradený až večer, DPB nemôže nijako ovplyvniť.Predkladaná zmluva presne definuje pravidlá medzi mestom a DPB a zároveň určuje minimálne hranice výkonov, a to až na obdobie desiatich rokov. V minulosti sa to totiž každoročne riešili dodatkom. Zmluva o výkonoch hovorí aj o tom, že musí byť nastavený udržateľný finančný rozpočet. Je naozaj dôležité, aby bola schválená aj nájomná zmluva a vklad majetku do základného imania DPB, a. s., čo požadujú aj banky. Napríklad už v Brne v roku 1998 mesto vložilo celý majetok do majetku ich Dopravného podniku. A na tomto princípe funguje väčšina dopravných podnikov v krajinách EÚ.
 

 

Myslim, ze komentar "ramblinga" nebol o DPB, ale o predaji pozemkov Twin City... :-) takze niet na co reagovat....
 

clanok

clanok samotny je vsak o DPB, rovnako vsetky body nechali na vecernu hodinu, diskusia trvala do pol desiatej.
 
Hodnoť

 

ehm môžU a nech sa páči, ako píšem pod inou správou o reštarte tohto štátu, platí to aj o tomto meste...
 
Hodnoť

 

Mňa by len zaujímalo či v tých zmluvách je aj nejaká kontrola DPB zo strany mesta, aby dostalo výpisy (najlepšie každý deň priebežné a raz týždenne kompletné), že koľko km sa neodjazdilo pre nevypravené služby, poruchy a nehody. Aby mesto vedelo či dostáva to, čo si objednalo a za čo bude platiť. Nech to nie je ako dnes že mesto si objedná X km ale zaplatí iba časť z toho a DPB odjazdí Y km a mesto ani nevie koľko km bolo reálne odjazdených na linkách s cestujúcimi (poruchové jazdy, presuny medzi vozovňami a pod. nerátam medzi objednané výkony aj keď tam čiastočne patria), nemá teda kontrolu nad svojim podnikom.
 

 

Píšeš to, ako keby tie návrhy zmlúv boli strašne utajené, pritom sú už takmer mesiac na stránke HMB medzi materiálmi do zastupiteľstva. ;)
 

 

Nechce sa mi ich čítať.
 
Hodnoť

vzťahy

mesto prevezme časť majetku od DP a naopak časť svojho majetku odovzdá DP
DP účtovne odpíše časť z reprodukčnej hodnoty prevzatého majetku od mesta a kedže nie je rozpočtovou organizáciou, vytvorí si časť zdrojov na financovanie svojich nákladov v budúcom roku
DP odpísaný majetok vyradí a ponechá si výnos z vyradenia - možno len hodnotu šrotu
dostane "darom" nový majetok v podobe vozidiel financovaných v drvivom rozsahu zo zdrojov EK formou NFP,
mali by mu klesnúť prvotné náklady na verejnú dopravu,
daňový základ, si bude ešte viac upravovať vplyvom odpisov prírastku majetku, ktorého obstarávacia hodnota je oveľa vyššia aká bola pri majetku prevzatého od mesta,
mesto prevezme časť nehnuteľného majetku, pričom bude znášať náklady na jeho prevádzkyschopnosť
DP má platiť nájomné za využívanie koľají - dopravnej cesty
to je presne model, kedy sa zvyknú udeľovať licencie na výkony vo verejnom záujme, ale zásadne nie na princípe monopolu
je zaujímavé, že poradenský tím v rámci mechanizmu JASPERS pri prestavbe Starého mosta odporúčal / vyžadoval, aby most, pozemky i dokumentáciu vlastnilo mesto a nie účelová firma METRO vlastnené subjektmi verejného sektora - mesto a štát zastúpený MDVaRR, lebo ...., a teraz je to pokojne inak
udržateľnosť má byť 10-ročná a pri stavebných zámeroch stačí 5-ročná
úplným nezmyslom je obmedzenie nárastu výkonov o 2 % oproti minulému roku
predstavme si situáciu, že ľudia sa začnú správať rozumne / zodpovedne a budú viac využívať MHD
v priebehu roka sa zistí zvýšenie o 5 % v medziročnom porovnávaní, čo bude nasledovať?
umelé obmedzenie vypravovania súprav, zmena grafikónu alebo nebodaj aj kampaň typu:
"ľudia, už neblbnite, lebo budeme musieť vrátiť poskytnutý príspevok" !??

okrem uvedeného, mala by sa prerokovať aj cenová politika
ak DP nebudem mať všetky prvotné i režijné náklady ako doteraz, asi by nemal mal zaručené buď príjmy z cestovného, alebo z dotácií z rozpočtu mesta na doterajšej úrovni,
nech nikoho nemýli prípadný argument, že aj tak mával stratu, lebo v konečnom dôsledku tú stratu muselo mesto vykryť, aj keď to robilo všelijako a veľkým časovým odstupom
je zrejmé, že okrem odporúčaní na zmenu zmluvy v rámci mechanizmu JASPERS by to chcelo oveľa vážnejšiu analýzu a hlavne syntézu, to, čo hovorí pán Belfi nie je podstatné,
DP by mal slúžiť napĺňaniu verejnej služby a podľa toho by sa mali pripravovať, prerokúvať a schvaľovať strategické materiály,
hlas cestujúcej verejnosti by mal byť imperatívom pre hľadania optimalizačných možností, príbehy Dúbravskej radiály, Karloveskej i Račianskej sú dostatočným varovaním,
obracajú systém vzťahov a stavajú ho z nôh na hlavu, ak to tak bude dlho, nemôže to inak skončiť ako bezvedomím,
aj v tejto súvislosti si dovolím pripomenúť múdrosť našich predkov:
nie sme takí bohatí, aby sme si mohlo dovoliť kupovať lacné veci
verím, že rozumným neunikne, že lacné neznamená iba za málo peňazí, práve naopak, najhoršie sú riešenia, ktoré sú lacné iba naoko, lebo svojimi vlastnosťami sú drahé a skôr alebo neskôr ich bude treba meniť a zaplatiť ešte raz, hoci sa na to upozorňovalo včas a dalo sa tomu drahému rišeniu predísť
 
Hodnoť

materialy DPB

Na zasadnutí dňa 12. 12. 2013 neboli schválené materiály o výkonoch, nájomná zmluva ako aj presun majetku do imania Dopravného dopravného podniku Bratislava. Boli to kľúčové materiály na to, aby sa splnili požiadavky Európskej únie. Neschválením týchto materiálov sa vytvoril nebezpečný precedens a teraz DPB čaká na to, ako na to únia zareaguje. Vedenie DPB je presvedčené, že žiadne nedostatky v týchto predložených materiáloch nie sú. Počas celého roku 2013 tieto materiály pripravovali renomované spoločnosti a ich súčasťou bola aj podrobná analýza spoločnosti Deloitte. Generálny riaditeľ DPB objasňoval poslancom, že musíme splniť nariadenie Európskej komisie 1370/2007, no napriek tomu sa poslanci rozhodli tieto rámcové zmluvy neschváliť. Veríme, že sa tým neohrozil celý projekt čerpania prostriedkov z fondov EÚ na modernizáciu vozidlového parku DPB.
 

re: prírpavovali celý rok

a predložili poslancom na poslednú chvíľu
možno nie priamo ako čin DP a možno niektorí vedeli včas, ale ak to bolo také významné, prečo sa nepostaral aj DP, aby príprava bola ukončená v septembri a zastupiteľstvo mohlo rokovať o zmluvách v októbri?
vyžadovať "slepú" dôveru či vyčítať "neposlušnosť" je také typické pretých, ktorí zlyhali oragnizačne
čo bránilo priebežne informovať poslancovi a tiež verejnosť o priebehu príprav? na tieto záležitosti sa snáď nevzťahuje mlčanlivosť o obchodných či iných tajomstvách?
jednoducho, vedenie i odborný personál DP, vedenie mesta a ich poradcovia nezvládli komunikáciu
 

 

Komunikácie medzi DPB a mestom je chronický problém.
 

materialy meboli predlozene na poslednu

Materialy zo strany DPB neboli na Magitrat dorucene na poslednu chvilu.
 

re: materiály

DP neodpovedá ani na jednu z otázok, iba opakuje jedno vyjadrenie ako pokazená platňa
čo by sa stalo, ak by ste nechali posúdiť nezávislými ľuďmi či včas, alebo na poslednú chvíľu?

dajte dátum, kedy ste
1. ukončili rokovania?
2. spracovali a schválili materiály orgánmi DP?
3. a v akom rozsahu predložili materiálu mestu?
4. prečo ste priebežne neinformovali verejnosť v súlade s komunikačnou stratégiou každého operačného programu?

ani tisíc razy opakovaná veta sa nestáva pravdivou sama o sebe
 


Najčítanejšie na SME Bratislava