Mesto tento rok vysadilo 122 stromov, do revitalizácie zelených plôch investovali 115-tisíc eur.
presná štatistika
Mesto vysadilo 122 stromov. Ešte by ma potešila presná informácia, koľko ich v AUTOSLAVE zlikvidovali. Bol by to riadny nepomer v neprospech zoťatých. Práve nedávno sme sa po trnavskej ceste zhodli všetci v aute, že Trmavská cesta by si zaslúžila novú výsadbu stromov v stredovom páse. v rámci výstavby nového zimáku zopár stromov pribudlo, chcelo by to ale komplexnú obnovu od OD Centrál až po Rožňavskú. Tiež mi nie je jasné, prečo sa nedosadia stromy do stredového pásu na Brnianskej ulici, táto cesta je veľmi vyťažená, určite by stromy tento priestor skultúrnili a prispeli k zlepšeniu klímy v meste-napr. brestovce na Karadžičovej ul. sú nádherné https://www.google.sk/maps/pre...!q=karad%C5%BEi%C4%8Dova+ulica+brat islava&data=!1m8!1m3!1d3!2d17.125342!3d48.150453!2m2!1f7.15!2f90.37!4f75!2m9!1e1!2m4!1sUUXqvu9Rm4b9C JP8qRaZMw!2e0!9m1!6zS2FyYWTFvmnEjW9 2YQ!5m2!1sUUXqvu9Rm4b9CJP8qRaZMw!2e 0!4m15!2m14!1m13!1s0x476c894815bac2 b5%3A0xe9c2ee90109aee54!3m8!1m3!1d2 160475!2d19.6962319!3d48.6724821!3m2!1i1152!2i615!4f13.1!4m2!3d48.1499369!4d17.125167&fid=5)vjazdy do mesta
Ešte Ďurkovský kedysi sľuboval zelený pás na Trnavskej. Samozrejme z toho nič nebolo - vysadili sa nejaké stromy v zelenom páse medzi električkovou traťou a Seneckou na Zlatých pieskoch. Väčšina z nich neskôr vyschla. Možno aj preto, že reklamné spoločnosti nepotrebujú, aby im niečo tienilo pred ich pútačmi. Je to hanba, ako vyzerajú vstupy do mesta. Iba les chaoticky umiestnených bilbordov a tabuliek, rozpadnuté chodníky, hrdzavé zábradlia, posprejované zbytky betónových konštrukcií, krátery s vodou a blatom, poletujúce igelitky a zbytky zúboženej neudržiavanej zelene.odkial malo mesto peniaze
na vysadbu stromov, na kvetinace na Kamennom namesti a trvalky v nich? V rozpocte mesta taka vysoka suma nie je. Bol to nejaky sponzorsky dar? Od koho? Alebo nebodaj pouzili na tuto akciu peniaze z financnych nahrad za vyrub stromov v jednotl. mestskych castiach? (Financna nahrada sa v BA deli tak, ze 65% ostava prislusnej MC, 35% dostava magistrat). Financnu nahradu mozno podla zakona pouzit vylucne iba na starostlivost o dreviny (§ 48 ods. 1 zak. c. 543/2002 Z. z. o OPaK), nie na sadenie stromov. Mesto narieka, ze nema dostatok penazi na starostlivost (orezavanie) stromov, napr. aj tu paulovniu na Kamennom dali orezat mladi ludia z iniciativy Namestie pre ludi, lebo mesto na to peniaze nemalo. Nemalo? A zrazu ich naslo? Alebo ide o nejaku PR-akciu? Koho?Zeleň
V meste je velmi dôležitá a skrasli velmi mesto .napr taká Praha je sialene zastavane mesto a v centre ziadna zeleň to je katastrofarozpor s Uzemnym planom nevadi ??
nerozumiem ako je planovana a koordinovana vysadba stromov v tomto meste ?? Bajkalska ulica je podla platneho uzemneho planu v zavaznej casti: C.16.zoznam verejnoprospesnych stavieb; 16.1.dopravne systemy; 16.1.1.zoznam stavieb vo verejnom zaujme; 2.stavby ZAKOSu - D9. - prestavba Bajkalskej v useku Pristavna - Vajnorska, v grafickej casti 3.-verejne dopravne vybavenie - je tato prestavba znazornena. jedna sa o mimourovnovu krizovatku Bajkalska - Trnavska, a Bajkalska - Vajnorska. preveril niekdo, ci novovysadene stromy nie su v kolizii s planovanymi mimourovnovymi krizovatkami?KoralK
Som rodená Bratislavčanka, nemám kam tiahnuť. To, že Bratislava je AUTOSLAVA, je len smutné konštatovanie faktu. A práve vy, keďže máte deti, mali by ste si uvedomiť, že aj vaše deti majú právo na život v čistom zelenom meste. Áno, nech sú cesty, ale v kombinácii so zeleňou. Napr. navrhované rozšírenie Pražskej ulice na 9-prúdovú cestu mi naháňa priam panickú hrôzu, ide o ulicu v centre mesta, tam nemajú autostrády čo robiť! Treba budovať obchvaty, nie rozširovať cesty na úkor chodníkov a zelene. Ako je vôbec možné že sa doteraz povoľuje výstavba rodinných domov a bytoviek bez dostatku parkovacích miest, komerčné budovy bez parkovania aj pre verejnosť a zamestnancov a ako je vôbec možné že sa budujú nové ulice bez chodníkov!!!!!!!!! Už nech sa komunálnici spamätajú, rozširovanie ciest na úkor zelene je cesta do pekla. Čím viac áut bude v meste, tým viac bude zápch, musí sa zlepšovať MHD na úkor IAD!na Pristavnej
mali byt vysadene stromy po oboch stranach cesty - su na to vydane rozhodnutia (OCH, Ruzinov). Popri cyklochodniku malo byt stromoradie, aj na druhej strane malo byt vysadenych niekolko desiatok stromov. Preco mesto (rozh. OCH) nesadi tam, kde samo o tom rozhodne? Preco Ruzinov nekontroluje, ze jeho rozhodnutie nie je splnene? A podobne nerozmyslene vysadilo mesto platany na Jarosovej, ktora sa ma rozsirovat. Dufam, ze nepochybujete o tom, ze som za vysadzanie stromov, ale nie som za nezmyselne vyhadzovanie penazi. Okrem toho je potrebne na kazdom vysadenom strome robit niekolko rokov vychovne rezy, lenze to v nasom meste nikto nerobi (vraj to nie je u nas zvykom a aj niet penazi!). Nerobili sa ani na tych platanoch na Jarosovej, ani na dalsich vysadenych pred 4 rokmi (rok pred komunalnymi volbami, za predchadzajuceho primatora). Odbornici vedia, ze vychovny rez je dolezity pre dalsi vyvoj stromu, ale na magistrate by ste asi odbornikov na stromy darmo hladali.prečo takto
je síce chvályhodné, že mesto vysádza stromy, ale nerozumiem, prečo keď už ide o novú výsadba a hlavne v blízkosti cestnej komunikácie nezvolilo stromy s korunou nasadenou vo výške aspoň 4metre. V Európe sa to už používa bežne. Sú síce drahšie, ale výrazne sa ušetrí na údržbe.