SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Starý most uzatvoria 2. decembra (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Ja sa aj tak obávam, že sa to skončí fiaskom ako x ďalších "projektov" v meste. Kým dnes ten most slúži aspoň pre peších a chodcov, potom nebude už nikomu.
 

 

tak ja veru neviem, ale keď sa nič nerobí - zle je... ak sa niečo robí - aj tak je zle... nuž veru, národu slovenskému nevyhovieš
 

zle je

ked taketo velke projekty su ovplyvnene ludmi bez patricneho vzdelnia a vysokej skoly ako je to v pripade bratislavy
.
v tomto pripade by bolo vyrazne lepsie, ak by sa nestavalo, lebo to co bohuzial vdaka ftacnikovi, schlosserovi a dalsim neschopakom ide do vystavby je totalny paskvil, ktory rozbije doprava a premeska sa sanca na slusnu rychlu NOSNU dopravu
 

zle je, ked verejnost

nepozna ako bude most napojeny na safko ci petrzalku. o nezmyselnej estakade (peniaze danovych poplatnikov pre kmotrika na jeho podmostove parkoviska). dnes v kulturnych krajinach najazdy na mosty co najviac zapajaju do prostredia, aby splynuli. len u nas podporujeme betonolobby a nezmyselne estakady kaziace verejny priestor.
 

 

Vzhladom na to ze mesto nezverejnilo prakticky NIC o tom projekte, je logicke ze verejnost je skepticka, do velkej miery som aj ja.

Ono sa totiz robi takto: http://www.hauptbahnhof-wien.a... - ta stranka funguje uz roky a dlho pred zacatim vystavby si tam ktokolvek mohol najst informacie o projekte.. U nas nic take nie je, dobojovat sa k comukolvek je pre bezneho obcana takmer nemozne.

Ja dufam ze mesto sa do druhej etapy pouci - hoci vzhladom na to ako sa postupne ten projekt degraduje, obavam sa ze to bude radsej ututlavat :/
 
Hodnoť

pesich a chodcov

stacilo dat jednych :D

Ale pevne verim, ze raz bude sluzit viacerym...
 
Hodnoť

 

Ostáva veriť že pri stavbe nenastanú sklzy a že nový Starý most bude slúžiť k spokojnosti všetkých Bratislavčanov aj návštevníkov mesta. Osobne dúfam že Šafárikovo námestie bude upravené kvalitne a pri jeho riešení sa implementujú moderné dopravné prvky a usporiadanie križovatky bude zohľadňovať chodcov a cyklistov. Aby sme sa nemuseli hanbiť že vznikne ďalšia križovatka typický pre Autoslavu...
 

snivajte so schlosserom

projekt neukazal, cyklistov vyhana zo sturovej, takze iste "kvalitna" krizovatka plna priechodov pre chodcov na 5 krat od univerzity k umelke a zastavka niekde v ***** vsak sa studenti prejdu.
 

bolo tam celkom slusne slovo

ale diskusny system ho nema rad, takze este raz: zastavka bude niekde mimo, daleko na sturovej, vsak sa studenti prejdu.
 
Hodnoť

už neskoro ale navrhujem

Stále sa preferuje trasa električky cez Šafarikovo nám. a centrum, ktoré je už koľajami obslúžené. Kto už len bude chodiť len po šafko. Navrhujem ,už po funuse, a čudujem sa, že nikde som o takejto alternatíve nečítal trať Bosakova, vpravo z mosta smer Eurovea (Nové SND), cez koridor v pripravovanej velkej výstavbe na Nivy (autobusová stanica), po Kradžidžovej, kde je miesta dosť a pripojiť na Krížnu resp. až na Račianske mýto.
 
Hodnoť

Nikoho nezaujíma

ako tá električka pristane na Šavku a ako to tam bude vyzerať ?
Po rýhchlej 70 km jazde tam klesne rýchlosť na 30 km, no dobre.

VIDEL NIEKTO VIZUALIZÁCIU ZAUSTENIA ?

A tie duálne koľje, kde to je ?
Načo tam treba do Petržalky električku, keď oni tam nechcú 4 prúdovku a bulvár na hlavnej osi pri HR ramene ?
Ak tam chcú venčiť psov, tak OK, ale potom je aj s dopravou všetko OK, načo tie vyhodené prachy ?

Venčite si psov na Ramene a neberte nám prachy z električky, my ich už využijeme.

N.
 

vyznámsavoveci

ak sa nič nezmení oproti schválenému projektu, električka na Šafku "pristane" tak ako teraz po "prílete" z Vajanského nábr., jediným rozdielom bude, že sa priblíži z mkosta priamym prejadom cez križovatku,
zastávka v smere docentra by mala byť približne v rovnakom mieste ako teraz, údajne sa počíta s výškou úpravou vozovkymedzi chodníkom a samotným miestom zastávky ako pri viedenskom type,
nie je pravdou, že nikoho nezaujíma ako to bude prepojené a upravené na Šafku
minimálne iniciatíva Lepšia doprava sa tomu uzlu venovala veľmi zodpovedne
niečo tu
http://bratislava.sme.sk/c/634...
oveľa viac tu
http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/s...
koľaje do Petržalky jedni nechcú a iní zase áno a k tomu ešte chcú aj podmienky pre výbeh psov, rekreáciu, šporotvanie a oddych, ale 4-prúdovku nechcú jedni i druhí,
4-prúdovku chcú "tretí", čo by radi betónovali, rýchlo jazdili autom a odmietajú rešpektovať zásadnú zmenu pôvodnej koncepcie, ktorá nastala vylúčením automobilovej dopravy zo Starého mosta a jeho nahradením mostom pre koľajovú dopravu, peších, cyklistov a automobily iba na účely integrovaného záchranného systému,
ak by nebola električka do Petržalky, nijaké iné využitie by sa nekonalo u "vás", ide o náhradné alokovanie za projekt koľajovej dopravy na účely integrácie dopravných systémov, iný projekt takého rozsahu by "ste" v takej krátkej dobe nepripravili a nákup vozidiel za všetky tie prachy by sa taktiež v lehote čerpateľnosti neuskutočnil, pravidlá pre verejné obstarávanie sú veľkou prekážkou,
otázka na duálnosť koľají nesvedčí o tom, že sa význatevoveci :-)
ak opomeniem súčasný výskyt v iných mestách, zostáva historická 20-ročná skúsenosť z Bratislavy
v r. 1914 - 1934 súbeh električky a železnice v úseku Petržalka (Kopčany) - Staré Mesto (Reduta), vtedy bez jedinej výhybky a s výmenou lokomotív pre výrazný rozdiel v napájaní (550 V vs 15 kV),
pekný a hlavne poučný článok k téme prevádzka tram-trian, resp. duálny rozchod 1435/1000 mm napísal Erik Žiak už v r. 2006,
http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/s...
dnes je pravodu, že prevádzka T-T je ekonomicky menej výhodná, ale ako to už chodí, pokrok sa nezastaví a o 10 - 15 rokov budú prevádzkové (možno aj investičné) náklady výhodnejšie
ak chceme "potláčať" IAD, nemáme veľa možností, zvýšenie kapacity MHD / BID je základnou požiadavkou,
variabilita vypravovania súprav by mala byť náležite ohodnotená aj pri počítaní spoločenskej návratnosti investícií, lebo je jednoznačnou výhodou,
pri verejnej doprave budúcnosť patrí koľajám, bolo by rozumné mať nových nielen pár km na pravej strane Dunaja, ale aj vozidlá, efektivita ich nadobúdania / prenajímania si vyžaduje budovať trate s rozchodom 1435 mm, využiteľnosť súčasných vozidiel v rámci ich životnosti vyžaduje mať v nových úsekoch aj rozchod 1000 mm,
preto duálnosť koľají má v Ba opodstatnenie aj keby nikde inde vo svete už neexistovala
náklady na duálnu trať sú iba nepatrne vyššie ako na jednoduchú, pri súčasných sa dá realizovať v rámci plánovaných obnovení / modernizácií,
koľajová doprava je behom na dlhé trate a vyžaduje zodpovedné strategické rozhodnutie, od ktorého sa odvíja alokovanie financií, ako somuž viac razy písal, ak by sme nesnívali mokré sny o peniazoch z rozpočtu federácie a začali v 2. pol. 60. rokov budovať podzemné trate tempom 1 - 2 km ročne, mohli sme mať pod zemou 45 - 90 km tratí, k tomu ďalšie na povrchu,
 


Najčítanejšie na SME Bratislava