SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklistov na Devín pribrzdia, budú musieť zosadnúť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Musime iba umret.
 
Hodnoť

projekt este ani nie je hotovy

navyse komisia pre pesiu a cyklodopravu odmietla dalsie umiestnovanie znaciek zosadni z bicykla, ci pan projektant to este iste prehodnoti.
 
Hodnoť

je to paškvil

Schválený návrh je paškvil. Mesto za každú cenu uprednostnilo najlôacnejší návrh, ktorý ale minimálne na 2 miestach ohrozuje cyklistov križovaním cez cestu, trasovanie bude kade-tade poza búčky (t.j. bez logiky) a dopadne to tak ako mna äseku Devín-DNV, kde niektorí cyklisti jazdia radšej na hornej ceste, hoci nižšie je cyklochodník, lenže je nekvlaitný, tak bicyklujp radšej po ceste. Presne takto to dopadne, nebudú jazdiť okľukami, ale rovno po okraji cesty. A úsek záhradky je navrhunutý popred domy, takže tam budú parkovať autá.
 
Hodnoť

Hlavne treba začať

a prestať iba rozprávať. Minimálne 3 úvodné úseky pri Devíne sú určite vhodné na rýchlu realizáciu. Úsek Záhrady sa asi inak riešiť nedá a ľudia tam parkujúci si budú musieť zvyknúť na parkovanie na vlastných pozemkoch a nie verejnom priestranstve. Otázny je úsek Nad ostrovom, tam je ozaj riziko, že ho cyklisti nebudú následne využívať.
 

nie stavať za každú cenu zlý projekt

Pán Podhorský, nechcem vám brať ilúziu, ale na Slovensku to chodí tak, že autá parkujú na chodníkoch či ceste, hoci aj majú záhradu.

Príklad firmy Mrázikovcov v Devíne, z dovtedy kľudnej ulice si urobili parkovisko rovno v oblúku, takže sú tam denné nebezpečné strety áut, hoci z opačnej strany firemnej budovy majú megaveľké zdarma parkovisko pod hradom Devín. Ale snáď by sme nechceli, aby autíčkari museli ísť o 20 krokov dlhšie pešo (fakt je to doslova pár metrov). Ak sa tam stane nehoda, dúfam že z nich zderú gate, lebo je to nebezpečný úsek zavinení len ich pohodlnosťou. A zvyšní novoprisťahovalci to isté, prečo by parkovali vo svojich pozemkoch, keď môžu na ulici. V tomto štáte a meste je taký bordel, že se mi chce ble*t.
Takže úsek Záhrady je veľmi zlý.

A k vášmu výroku že hlavne rýchlo stavať... Presne na tomto princípe funguje Bratislava, zámerne všetko naťahujú a potom vopred vybratý projekt nechajp realizovať a neznalá verejnosť povie čokoľvek lepšie ako nič. Presne takto dopadol Starý most (nebola verejná architektonická súťaž), Hlavná ŽS, či najnovšie to magistrátni úradníci skúšajú s Kamenným námestím, ktoré nechávajú ničiť, len aby znechutili verejnosť a apatickí sme súhlasili s megazástavbou v centre mesta.
 

 

Myslím, že toto si ani rodina Mrázikových od Teba ani nezaslúži. Veď to je taká ctihodná rodina Devína.A Ty takto.
 

kšefty a rodinkárstvo v Devíne

:-) Hej, hlavne keď skúšajú odkúpiť kolkáreň vedľa MsÚ a za 1 euro, lebo vlastnia budovy na pozemku. Dobre si ich kšefty odmerkujem. Pozemkov tu už skúpili dosť, rovnako ako Kolkovej rodina, toto jej brata dcéra.
Stavebný pozemok na Hradnej v Devíne kúpila za 37.040 € http://www.bratislava.sk/vismo...
Zmluva http://www.bratislava.sk/regis...
Kšefty, kšefty a rodinkárstvo hýbu Devínom.
 

Celá cyklocesta Devín-Karlova Ves sa má

realizovať po úsekoch a prvé 3 z nich (Mokrý les, Gronáre a Skalnaté) sú vhodné na realizáciu. To, že ostatné nie sú ideálne, by ich realizáciu blokovať nemalo. Podla mňa ideálne by bolo následne smerovať cez Sihoť, čo je odmietané, zaroveň to však neznamená, aby sa nemohlo začať s budovaním pri Devíne.

Záhrady bude ťažké vybudovať inak, ak bude platiť "bude vedená v pridruženom dopravnom priestore, medzi Devínskou cestou a cyklotrasou bude zelený pás a verejné osvetlenie", nie je to úplne zlé.

To, že sa parkuje kade-tade je preto, lebo to akceptujeme.
 

 

Pán Podhorský,
záujem riešiť cyklotrasu na Devínskej ceste nemá nikto. Starostka Devína ani netuší koľkí cyklisti boli na tomto úseky zrazení autom. Auto keď odíde cyklista sa naloží do sanitky s tým, že tie zranenia si na prechode pre chodcov spôsobil sám. V prvom rade by mala obec prejaviť záujem túto veľmi zlú situáciu riešiť. Projekt, ktorý je schválený Magistrátom je veľmi zlý a robený od stola, len preto aby niekomu zapchali h....
Pán Frešo sa všade prezentuje, ako postavil cyklomost, ale že ide každému o život sa na ten cyklomost dostať to už nikde neuvádza. Úsek okolo " zahrádok" sa dá veľmi pekne vyriešiť tým, že by cyklotrasa viedla popri ramene Dunaja na spevnenej hrádzi. Ak sa niekto oháňa záplavami, tak ani po Devínskej ceste sa nedá jazdiť počas záplav na bicykli .Čo sa týka úseku od Devína do DNV hádam nemyslíte vážne, že cyklochodník hahaha.Prečo potom jazdia cyklisti po ceste? Ani to nevedia dať za tie roky do poriadku a to je len pár tisíc euro a na to netreba ani projekty ani rôzne obstarávania, lebo ako hovorí pán Frešo jednoducho havarijný stav. A keď sa tam začne a bude sa každý rok robiť na rovnako dlhom úseku, ya 5 rokov máme krásnu cyklotrasu a nepotrebujeme mať k tomu ani "odborníka" na Magistráte.
Myslíte, že už niekto zazvoní na Magistráte budíček? Alebo budeme čakať na voľby a na sľuby. Obzvlášť sa teším na tie sľuby pani starostky Devína.
 

Cyklotrasa Devín-DNV má skvelé

umiestnenie a hrozný povrch, ktorý sa napriek tomu neopravuje a "a to je len pár tisíc euro". A práve preto radšej lacnejšie reálne riešenie ako drahé nereálne.
 

 

A preto to tu tak vyzerá " radšej lacnejšie reálne a b l b é ako drahé nereálne a d o b r é. Preto dnes nejdem voliť lebo nemám koho a prečo. Lebo z takýchto riešení ako opisuješ mi je nevoľno. Koncepcia Devínskej cesty by sa mala riešiť ako celok a nie tak, že starostka vydá stavebné povolenia na domy a obyvatelia budú mať zakázaný výjazd z domov, lebo idú cyklisti. Veď tie domy už majú prispôsobené výjazdy na cestu, to sa bude prerábať a za koho peniaze? No krása.
 

Cyklotrasa vedená

popri ramene Dunaja na spevnenej hrádzi je podla mňa nereálna z dôvodu, že pozemky popri ramene sú pravdepodobne vlastnené súkromníkmi - práve tými, ktorí pred záhradami parkujú svoje autá.
 

 

Tu sa ukazuje, že všetci čo riešia cyklotrasy sú mongoli. Majitelia pozemkov na Devínskej ceste, čo podľa Teba parkujú pri ceste ani jeden nemá pozemok , ktorý by siahal až ak ramenu Dunaja. Keby si raz zdvihol zadok a išiel by si sa tam pozrieť zistil by si, že vedľa Devínskej cesty súbežne vedie ďaľšia cesta, za ktorou sú ďaľšie pozemky, ktoré sú oplotené a ani jeden nesiaha až po rameno Dunaja. Ak si sa podieľal na tomto projekte tak nemáš byť na čo hrdý. Ten projekt je naozaj veľmi zlý .
 

OK, môže byť.

Nikdy som nemal potrebu isť do tej záhradkárskej oblasti a predpokladal som, že záhrady klasicky smerujú až rieke. Ak je to ako píšete, tobôž nie je dôvod, aby autá parkovali na mieste budúcej cyklocesty a môžu sa presunúť na vedľajšie cesty. Každopádne, ak táto časť bude vedená "v pridruženom dopravnom priestore, medzi Devínskou cestou a cyklotrasou bude zelený pás a verejné osvetlenie.", viac viď http://feik.blog.sme.sk/c/3391... , nie som až taký odporca tohto úseku ako vy, snáď môžem mať iný názor ;-) P.S. S projektom nič nemám, akurát ma tam už nebaví bicyklovať popri autách.
 

 

Cesty ktoré vedú popri záhradách sú úzke jednosmerné a nie vhodné na parkovanie. Veľmi zlé je keď sa k problému vyjadrujú ľudia, ktorí danú oblasť ani nepoznajú. Parkovanie áut na Devínskej ceste je povolené a neviem prečo by tie autá tam nemohli naďalej stáť. Tebe keď príde autom návšteva tiež neparkuje v obývačke.
Opäť prizvukujem projekty robené od stola sú zlé projekty. A som veľkým zástancom dobrého projektu pre cyklistov na Devínskej ceste. Ale dobrého !
 

Rovnako zlé je,

keď sa lokalita (v tomto prípade záhrady) využíva bez zlepšenia infraštruktúry na niečo, na čo nebola určená (v tomto prípade trvalé bývanie). A myslieť, že rozhodnutie ísť tam bývať nemá zápory.

Rozhodovať o využití pozemku by mal vlastník. To, že tam mohli parkovali doteraz predsa neznamená, že na to majú právo donekonečna. Návšteva parkuje buď na mojom pozemku alebo na pozemku, kde nám to vlastník toleruje.

P.S. Podľa mňa prvé úseky pri Devíne sú naprojektované dobre, stredné priemerne (vrátane Záhrad) a úseky pri ostrove horšie (až tak, že pochybujem o ich následnom využívaní cyklistami). Škoda tej Sihote, prvé 3 úseky pri Devíne + cyklocesta cez Sihoť by bola podľa mňa ideálna cyklocesta Devín - Karlova Ves.
 

 

Stavebné povolenia vydáva obec - Devín - starostka. Starostka Devína sa vôbec nestará o to aké problémy sú na Devínskej ceste.Čo čakáš od starostky, ktorá aj vlastné bývanie má bez stavebného povolenia.
Parkovanie áut na Devínskej ceste zatiaľ obmedzené nieje, preto tam autá parkujú a parkovať budú. Aspoň vidíš , že Devínska cesta nemá koncepciu - budúcnosť. Je nemysliteľné, aby cyklotrasa bola na komunikácii vyznačená ikonami a nákladiaky plné kamenia z kameňolomu jazdili po Devínskej ceste 110 km rýchlosťou.
 
Hodnoť

chodme vsetci do certa!!!

aj cela tato possrrata republika nech ide do certa!
160 milionov (korun) za nejaku cyklotrasu???????????? co uz vsetkym sibe? a este tolko taranin a dobre platenych mudrych hlav ako bonus?
do frasa aj s tymto demokratickym blaznivym systemom. zeleznicu kosice - bohumin postavili za TRI ROKY !!!!!!!!!!!!!!!! pred 140 rokmi, holymi rukami a konskymi povozmi, vratane tunelov atd, sluzi dodnes!!!!!!!!!!!!!!!!! a neboli ani studie, ani treti sektor, a uz vobec ziadne eurofondy!!!!!!!! alebo taka zeleznica horna stubna-ulanka???????? monumentalne dielo, ktore nema na slovensku obdobu, postavene tiez bez eurofondov a blbiniek
 

 

A kolko ludi si pri tychto stavbach natrvalo poskodilo zdravie kvoli tazkej praci? Kolko ludi umrelo? Kolko ludi sa na nich zodralo z koze?
 
Hodnoť

 

to zhustenie dopravy kvoli JaT teda nie je bohvieco, ale ja budem aj tak jazdit nadalej priamo po ceste, nez x-krat krizovat hore dole uplne bezdovodne.
keby aspon na jar opravili a zrovnali krajnice, nech sa da ist este rychlejsie, bolo by to fajn. na hladkom asfalte sa vzdy ide lahsie, avsak teraz tam je mnoho usekov s mensimi ci vacsimi vymolmi.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava