SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Samospráva skúša novú trolejbusovú trať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

trať možno znižuje prevádzkové náklady, ale určite neznižuje časové nároky užívateľov dopravy!
 
Hodnoť

teda aktualita

jak hov@do - na tej trati sa skúšobne jazdí už od 5.8. ;) neviem, ako sa dorátali k číslu 6 km nových tratí, ale na Patrónke v jednom smere predsa dráty už boli a určite zabudli odrátať dvojstopú trať cez Záhorácku, ktorá teraz ostane nevyužívaná, kým sa nerozsype ;)
a mesto s DP by namiesto takýchto minidrátovaní malo radšej mať už dávno pripravený projekt Košická-Ovsište, Dlhé diely Habánsky mlyn, alebo aspoň Galvaniho-Avion... Lenže keď oni sa zobudili až 5 minút pred 12tou...
 
Hodnoť

Samé "výhody".

1.)
Linka 212 sa teraz vracia do mesta síce cez frekventovaný prestupný uzol Patrónka, ale tam sa musí predierať cez viacej extrémne frekventovaných jazdných pruhov, aby dokázala odbočiť na Kramáre. Som zvedavý, že ako DPB zaistí bezpečnosť vodičov, ak akurát na tomto nebezpečnom mieste "vypadnú palice" trolejbusov.
Podľa dávnejších tvrdení predstaviteľov mesta, aj DPB, takéto presmerovanie linky 212 je nutné pre dobro cestujúcich, lebo to mali z Patrónky na staré zastávky linky 212 príliš ďaleko.
Len potom je zaujímavé, že prečo sa plánuje nová vlaková zastávka práve nad Limbovou ulicou, odtiaľ k prestupnému uzlu Patrónka nebude rovnako ďaleko, ako bolo z Patrónky na starú zastávky linky 212?
Tak kedy je tá Limbová ďaleko?

2.)
Určite aj obyvatelia DNV a Dúbravky jasajú od radosti, že DPB skrátením linky 22 ich obralo o zabehnuté priame spojenie s nemocnicou Kramáre. Najmä tí starší s barlami sú bez seba od radosti.

3.)
Najviac jasá ale autor blbého systému číslovania liniek podľa regiónov. Teraz sa opäť mohol realizovať (a tak dokázať svoju nenahraditeľnosť) a už druhý krát vymazať linku 22 z tej lokality, kde bola roky zavedená a poznaná. Najprv ju zlikvidoval z trasy Hlavná stanica-Slovnaft a teraz už evidentne nepatrí ani do DNV. Linka 22 je opäť minulosťou, lebo ten blázon vymyslel, že po novom pravým makovým je pre ňu číslo 120.
Túto zmenu určite ocení celá cestujúca verejnosť, že odteraz opäť majú sťaženú orientáciu medzi spojmi MHD a okrem zmien trás trolejbusov, prestupu od DNV na Kramáre sa musia učiť aj nové čísla.
Pár po dopravnej stránke absolútne vzdelaných cestujúcich ale určite hreje pocit, že môžu cestovať s linkou, z ktorej čísla vyčítajú, že linka 120 je doplnkovou k linke 20. Bez tejto informácie cestovanie pod pôvodným číslom 22 neposkytovalo ten správny zážitok a pôžitok.
Lenže 99% cestujúcich sa nestará o kódy, (ani ich nepozná a nepotrebuje poznať,) ktoré do číslovania tak obetavo zapracováva DPB. Väčšina ľudí zmeny číslovania aj pri nepatrných zmenách trasovania linky odmieta, lebo to celkovo sťažuje orientáciu. Ale DPB je hluché a iba mení čísla.

4.)
Pri všeobecne známom nedostatku trolejbusov určite je výhodou aj to, že trolejbusová linka 211 nahrádzajúca zrušenú linku 22 bude jazdiť denne, teda bude vyššia denná výprava trolejbusov. Možno bude treba aj na dlhšiu linku 207 zvýšiť výpravu. Takto určite bude treba si prenajať trolejbusy a AZ-Lokomat si môže mädliť ruky, nie zbytočne kúpil a nechal opraviť staré žilinské trolejbusy.

5.)
Nie je celkom jasné ani to, že načo treba z riedko obývanej vilovej štvrti drahá trolejbusová trať a linka do TESCO Lamač? Ak tá linka nebude priebežná do Lamača, Dúbravky, či na budované Bory, tak s definitívnou konečnou pri TESCO Lamač sú to iba oknom vyhodené peniaze.

6.)
Predpokladám, že z ušetrených peniazi veľa neuvidíme, pohltí ich súdny spor do krvi urazeného Belfiho s denníkom SME, (že boli tak bezočivý a poukázali na manipulované tendre) ktorý vedie na účet DPB, teda z verejných financií. Teda je tu výhoda, čo ušetríme, to síce prejedia právnici, ale DPB akože bude mať na prevádzku stále rovnakú sumu, súdiť sa budeme z ušetreného.

7.)
Musíme ale rýchlo otvoriť ešte jednu trolejbusovú trať, aby sme ušetrili aj na prevádzku úplne zbytočnej, dokonca bezplatnej autobusovej linky s poschodovým autobusom. Zatiaľ je totiž záhadou, odkiaľ a na úkor čoho berie prachy na naftu a mzdu vodiča DPB. Nie je mi známe, že by súkromný sektor žijúci z turistov hradil náklady tejto linky. Zatiaľ je to iba plytvanie verejných financií v ťažkých časoch na zbytočnosť.
 

 

keby padali len v križovatke Patrónka...
celkom pravidelne v rámci novej otočky Vojenská nemocnica (kruhák do kopca), môže sa stať aj v križovatke pri SAV. Ak vôbec ňou stihne prejsť na jedno zastavenie v rámci krátkeho cyklu voľného svetelného signálu.
Vôbec linka 211 viac ide cez trolejové križovatky a semafory = viac stojí, ako ide! To musí byť o nervy!!
 

 

Trosku od veci tema, ale ked spominate spor SME s Belfim. V pripade Bratislavy bolo v SME dost clankov. V pripade Kosic SME zaryto mlci. Asi je uz kupene SMErom.
 

 

V Bratislave sa totiz zacina o verejnu dopravu cim dalej, tym viacej ludi zaujimat a nielen z lajickej ale i odbornej stranky. Potom vznika vyssi tlak aj na investigativnu novinarcinu, ktora sa navyse robi lahsie so silnou podporou verejnosti ako bez nej.

Taktiez naivita DPB a v niektorych pripadoch aj naivita magistratu Bratislavy pomaha burcovat ludi k jej nenavisti. Myslim si, ze tym, ze sa DPB zacal vyhrazat v SMEckach trestnymi oznameniami, tak tym si ludi urcite neziskal na svoju stranu. Uprimne povedane, naivne si v DPB mysleli/myslia ze v 21. storoci, v internetovom toku informacii, sa niekto potajme nedozvie a nerozkeca o zlodejstvach, vyhrazkach a podobne. Nehovoriac o tom, ze Belfimu uz bez tak chyba malo aby ho niektory z nahodne okoloiducich v trolejbuse zhodil zo schodov. Nastastie v trolejbusoch necestujem aktualne, keby ma tu nahodou pani z DPB citala :D
 

 

Poslal som redakcii SME niekolko mailov, kde som upozornil na zmanipulovane tendre, na tacke som im podsunul korupciu aj klamstva a demagogiu, ktoru siria komunisti z DPMK. Ziadna odozva. Nemam si potom mysliet, ze Robertko zauradoval?
 

 

Nuz potom neviem, ale je to smutne no... taka kontrola medii by mala byt v kazdom obore a v kazdom regione :(
 

.

1. Železničná trať k Patrónke sa dá preložiť dosť ťažko. S trolejbusmi to šlo, hoci ten pôrod tiež trval nejaké štvrťstoročie a je hanbou mesta, že to nebolo schopné spraviť skôr.
2. Chápem, že ľudí nepoteší strata priameho spojenia. Nemôžeme ale mať priame spojenia odvšadiaľ všade a viaceré mestské časti s Kramármi nemajú priame spojenie, niektoré sídliská dokonca ani na jeden prestup (Východné). Treba mať linky s hustým intervalom, dobrými prestupmi a s nízkopodlažnými vozidlami, aby hendikepovaným prestup tak veľmi nevadil.
3. Plne súhlasím. Kladiem si len otázku, ako je možné, že linka 65 nebola pri predĺžení na Dolné hony prečíslovaná, hoci teraz spája oblasti 5 a 7. Asi sa na to zabudlo, v záchvat zdravého rozumu hlavného prečíslovávača neverím.
 

 

S tym cislovanim fakt suhlasim... Tak ako je to nastavene teraz mam pocit ze v DPB maju jeden velky chaos a vlastne ani nevedia co im v tom meste premava.

Vid 64/33 - trolejbusy a ostatne trolejbusy su 200ky

Uz davno sa malo zrusit odlisene cislovanie trolejbusov a autobusov, ved obidve aj tak pouzivaju cestnu komunikaciu, fakt stupidita. A s tou linkou 120, alebo napr 29 (ktoru by som radsej zrusil) a ine kvazy doplnkove linky, asi je pre DPB velmi tazke napisat poznamkou pod ciarou na grafikone linky 20, pripadne 28 a inej. Jednoducho ak ma linka doplnkove spoje s kratenou trasou, tak by mali byt na stejnom grafikone aby vytvarali graficky pocit prehustenia intervalov na linke a to sa rovna zvyseniu atraktivity linky... Takmer zdarma wow,....

Nehovoriac o linke X13, ktora uz snad ani nie je nahradou za elektricku... Teda neviem ci sa to da povazovat za nahradnu linku ked elektrickova trat neexistuje a nebude existovat este nejaky ten rok. Kludne to mohli nazvat linkou 13 uz pri jej vzniku.

Asi jedine normalne pomenovane linky su nocaky a ciastocne elektricky, ktore by sa tiez dali radsej spravit radialovym cislovanim R1-R4 s hviezdickou pod ciarou, ze nezachadza napr do Dubravky. To si este s radostou pockam ako sa so svojim cislovanim vlakovych liniek popasuje nasa desatrocia funkcna BID.

Hold jednoduchost systemu na Slovensku necakajme.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava