SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Belfi: Súťaž na dodávku nových autobusov pre DPB sa môže začať už na jeseň (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

1. V diskusiách sa objavila informácia že mesto by mohlo z eurofondov financovať nákup busov na CNG či hybridné busy. Ak je tomu tak, malo by mesto a vedenie DPB využiť akúkoľvek možnosť nahradiť staré CNG novými.
2. Ide sa rekonštruovať Dúbravská časť koľají, preboha urobte to poriadne, nemôže stáť električka každých 100 metrov, celý tento úsek by sa mal prekopať a poposúvať zástavky (samozrejme aj busov) tak, aby boli zmysluplné vrátane prechodov pre chodcov, ale nie buzerovať chodocv prechádzať rôznymi Z prechodmi, len aby autíčka tiahli a chodcov budeme buzerovať!
3. Stále jazdia nezmyselné linky - 29 postačuje od 04-09, zrušiť 128 a miesto týchto zhustiť bus 28 a dať 15 minútový interval (mimo špičky 20 min), pretože bus 28 poobede zbiera nielen Devín, DNV, ale aj DD a dokonca študákov z Družby! Poobede je to sardinkáreň. Až 2/3 obyvateľstva v DNV býva na sídlisku, takže bus 28 by mal zachádzať cez sídlisko ku Glavici, do dedinskej časti jazdí dosť spojov.
4. Dožijem si niekedy v tejto Autoslave že bude mať električka prednosť pred vozidlami?
5. nebezpečné nástupištia na Vazovovej, bolo by treba doriešiť.
6. Veľmi nebezpečné a úzke nástupištia električiek na Račianskom mýte, sú tak úzke že len čakám až sa stane nešťastie a nejakého cestujúceho na nástupišti stiahne električka!
7. Prestať s reklamnými aktivitami vo vozidlách MHD, nechceme ich, platíme si za kvalitné cestovanie! Ak chcete zisk z reklamy, polepte si svoje auto a zapnite si nevypnuteľný rozhlas v aute!
Malo by byť v záujme mesta udržať ľudí v MHD, z doterajších aktivít (celej porevolučnej éry) mám skôr dojem, že MHD skôr "trpia" ako podporujú.
 

 

ad1/neviem, či SOR robí už aj cng busy, zrejem sa čaká na prototyp, podobne ako v prípade "zbabraného" pôvodného tendra na 240 Abusov
2/ nikdysatotaknerobilo, pred 15 rokmi s anakreslil plán, tak sa ide podľa neho :(
4/ pochybujem, že s atoho dožije aj ďalšia generácia :(
5/ tie 2 tatrovky asfaltu chcú robiť cez eurofondy, ale bohvie, kedy to reálne bude + predpokladám, že dopravní policajti nesklamú a zas niečo dos*rú a ak nie tí, tak sa obávam, že oddelenie magoriátu určite v rámci zrýchlenia a preferencie tramov ponechá aj súčasnú zast. Vazovova "na spojke" - raz už bola zrušená, ael pár ľľudom, ktorí "denne dochádzajú na úrad práce" sa to nepáčilo, tak ju obnovoiki s odôvodnením, že "aj tak elina stojí pred križovatkou s Radlinského...
6/ je tu predsa autoslava, takže asi nehrozí ubrať IAD jeden pruh a zvýšiť bezpečnosť ľudí...
7/ reklamy na vozoch nemá na starosti DPB, ale Recar, (či po novom Pigmedia?) - pozri web a záhradkárova zmluva z cca 2007 na 10 rokov, ktorý outsourcoval všetko ziskové, čo sa dalo...
 

 

sor vyraba aj plynove autobusy, teda presnejsie ich ponuka, len neviem ci niekde aj jazdia
http://sor.cz/site/mestsky-aut...
tento sa tusim aj testoval kedysi davno v bratislave
http://sor.cz/site/mestsky-aut...
len teda nie som si isty, ci akykolvek autobus sor je vyhra ...
 

presne

1) ako bolo spomenute nizsie, teoreticky robi, ale zatial sam tusim nikomu nedodal, len iny vyuzivali ich kasne, ale priamo SOR sa az neskoro chytil

ale treba to ukazat belfimu, vsak ked dokazal zmanipulovat tender v prospech SOR, az tak ze bol nezakonny a musel byt zruseny, lebo EK povedala, ze takto skorumpovany a zmanipulovany tender nepreplati, tak to dokaze aj pre CNG

ale tak co chces od befiho, ktory je tretia kolona J&T spolu s ftakom ? ma na konte len zmanipulovane tendre ako trolejbusovy, ktory bol nezakonny, alebo podozrivy tender na SBS, dalej flagrantne vyhodenie skladovych zasob nahradnych dielov (novych!!) aby sa mohli obratom objednat od AZ lokomat, od ktorych sa budu akoze prenajimat aj trolejbusy, ktore predtym za par tisic odpredaval zilinsky dopravny podnik to iste s prenajmom autobusov .. dalsi tunel

2) detto, navysili cenu projektu z 8 na 12 milionov a neschopny belfi spolu so schlosserom sa vyjadrili, ze vsak malo sa to pripomienkovat v roku 2008!! zaujimave, ze ked sa mala menit do projektu elektricky estakada artmedia, ktora je len pre J&T a kmotrika, tak to islo zmenit, ale teraz na zmenu projektu elektricky dubravk nie.

kazdopadne EK je uz upovedomena, ze je to len bohapuste zavadzania a klamanie a ked vyjde vsetko ako ma, tak projekt sprostej predrazenej rekonstrukcie trate do dubravky EU nepreplati, tak ako sa to stalo pri cestach prvej triedy

4) keby len elektricky, ale aj autobusy, par malych zasahov resp predlzeni buspruhov a uplne inak by sa jazdilo.

5) tych zastavok co by sa mali prerobit je viacero.

7) reklamy na vozidla by mi nevadili, je to bezne aj v inych metropolach. vadi mi, ze tato najvynosnejsia cinost ma sukromna firma, a DPB z tohio nema realne nic.

8) ale uz teraz je vidno ako sa belfi cely tesi ako skorumpovane zmanipuluje dalsi tender v prospech SOR a kupia sa neperspektivne neekologicke naftove autobsy, vsak uz aj na na vychod od nas pochopili a kupuju CNG.
 

mudri :)

juj, tu si vsetci diskuteri taki mudri, az rozum ostava stat. To snad ani mozne nie je. Konecne je tu hsitoricka sanca - obnovi sa vozopark, a vsetci maju za ciel iba jedine - kritizovat a dalej kritizovat. Navrhujem: zalozte si firmu, vyrabajte karoserie a elektrovyzbroje, chodte aj vy do tendrov, pripadne sa posadte do kresla riaditela alebo primatora a budte mudri. Vsetko, co je pozitivne, treba hned obratit na negativne, vsak? A reklama? Tak ju zakazte aj v televiziach! Ak tvrdite, ze treolejbusy su na urovni 90 rokov, tak potom vase zmyslanie je na urovni 19 storocia. Zakazte reklamu aj v televiziach ked vam tam prekaza. Kazdy clovek, este aj male decko vie, ze z reklamy zije kazdy. Skuste navrhnut denniku SME, aby odmietalo klientov a inzerciu. Alebo televiziam, ktore maju statom pridelene frekvencie. Taketo kratkozrake myslenie, to mozu mat fakt len Slovaci. Naozaj smutne, alebo skor, trapne.
 

Sergej

Byť riaditeľ DPB okamžite povyhadzujem všetkých straníckych tajtrlíkov, zruším všetky reklamné zmluvy, dám urobiť audit vyťaženosti liniek a fuftlinky zruším, zavediem max. 15 minútový interval v silnej premávke, audit zástavok s cieľom redukovať ich, sprísnim postihy za neodôvodnené meškanie, či skorší príchod liniek na zástavku, neúctivé chovanie šofériov a revízorov, audit všetkých zmlúv, anonymný prieskum na webe o potrebách verejnosti.....
Prestaň kecať, toto nie je žiadny manažment, sú to LEN stranícki nominanti. Osobne by ma najviac potešil normálny výberový proces, výsledkom ktorého by bol odborník na mieste riaditeľa DPB s presne vymedzenou manažérskou zmluvou s odmeňovaním na základe hospodárskych výsledkov!
 

Reklamy

Na začiatku vlákna išlo o zvukové reklamy. K tvojim prirovnaniam?
- reklama v televízii ma otravuje, ale existuje riešenie - ak ma náhodou niečo zaujíma, nahrám si to na harddisk a sledujem dodatočne, reklamy pretočím,
- reklamu na Sme čítať nemusím,
- nevadí mi ani reklama na LCD paneloch (tuším je to pod Bigmediou), pokiaľ je bez zvuku, pretože sa na ňu dívať nemusím.
Čo mi vadí, to je reklama akustická, pretože tej sa vyhnúť nemôžem, ak nechcem čakať na ďalší spoj bez televízora, alebo ak chcem niekde v centre prestupovať. Vyhnúť sa tomu dá jedine tak, že presadnem do auta. Toto by akiste nemalo byť cieľom mestského dopravného podniku (hoci jeden riaditeľ v minulosti obhajoval zvýšenie cestovného v nočných spojoch tým, že však nemusíte nimi cestovať), alebo sa mýlim?
 

 

Vies, ja by som sa nestazoval, ale uz ma nebavi pozerat sa na vsetky okolite mesta aj smerom na vychod, nehovoriac o kazdodennej Viedni a pozerat sa na tie trapasy pod nazvom Bratislava. Tomuto hovoris preferencia mhd? Vymena vozidiel? Pripomeniem ti, ze vymena vozidiel je automaticka sucast udrzby verejnej dopravy v meste, alebo ked sa ti tak strasne zda moderne cestovat v 50 rocnych busoch, mozno je pre teba vymena vozidiel niecim vynimocna. Ano bol som v Rusku, tam si hlavu so starymi voznami nerobili, ale v mestach kde mali peniaze, tak tam tie vozidla mali vymenene vsetky do jedneho. Bratislava by tie peniaze tiez mala mat, keby sa tu nesafarilo s tendrami a podobne. Neratam take tie male 15 miestne transportery, ktorych meno som zabudol uz.

A teraz k reklame, je mi jedno ci bude reklama na monitoroch na zastavkach v elektrickach, ale bude potichu a neobtazovat ma. Nachadzame sa totizto na/vo verejnych priestoroch, ci je to zastavka metra alebo elektricky alebo autobusu a preto sa na tomto mieste stretava velky subor obyvatelov mesta a turistov a kazdy z tychto ludi ma ine hudobne citenie a preto mozu taketo reklamy vysoko poburovat ludi. Nehovoriac o hlupych televizoroch v nocakoch o tretej rano. Taktiez to ale neznamena, ze teraz treba vsade lepit plagaty, lebo su tiche. Najme prostriedky MHD mavaju castokrat rovnake farby, pretoze reprezentuju mesto ako take, nevytvaraju reklamny smog a turisti napriklad nie su ruseni. Pre Bratislavu je takato typycka farba cervena. Ked mi polepia autobus, tak to este vezmem okey, ale ked mi polepia elektricku, z ktorej chce mesto spravit nosny system tak to nevezmem. Vies preco? Pretoze nosny system verejnej dopravy mesta je dolezity reprezentativny prvok mesta a reprezentativny prvok by reklamou nemal byt polepeny.

A ked uz mi hovoris o tom, ze mam kratkozrake myslenie, tak len pre tvoju informaciu, chod si pozriet aj ine mesta ako Bratislava. Nehovorim, ze nenajdes aj horsie rozvijajuce sa mesta, ale ja chcem z Bratislavy mat mesto s kvalitnym priestorom na zivot a s tym ze sa uspokojim vymenou vozidiel to nedosiahnem. Dosiahnem to tak, ze aj v tom najdokonalejsom meste je vzdy co zlepsovat, vid Vieden.
 
Hodnoť

na co

je klimatizacia,ked sa dvere otvaraju kazdych par sekund?
na co sutaz?aj tak vyhra j&t
 

fero1111

Ty si buď provokatér alebo Belfiho agent. Ty by si si kúpil auto bez klímy? Prečo funguje klíma v dlhých mercedesoch? Dôvod je jasný, zlodejsky nastavený tender za Záhradníka. Jasné že chceme klímu, chceme kvalitné nízkopodlažné vozy, ale hlavne dobré intervaly a normálnu cenu jazdného. Prečo sa vlastne zdraželi len elektrčenky, ale nezdraželi cestovné lístky a najmä pokuty? Postihujete pravidelných cestovných, miesto toho aby ste ich zvýhodnili a zdraženie preniesli na náhodných cestujúcich a neplatičov. Pomýlená logika.
 

 

Divil by si sa, ale aj ta slaba klima, ktora je v klbovych SORoch, robi citelny rozdiel v autobuse, ked je vonku viac ako 30 stupnov. Takze ak sa doda nejaka normalna do novych vozidiel, tak ten rozdiel budes citit a to mi ver.
 

 

Ty si asi v autobuse s kvalitnou klimou nikdy v zivote necestoval, inak by si nezadrel, ze klima je neucinna ked sa furt otvaraju dvere.
 

.

cestoval som nejakym divnym co mi fukalo na hlavu ladovy vzduch a vozil som sa tou novou elektrickou co tu bola na ukazku
a nemala ziadny ucinok.vyjadroval som sa VYHRADNE k faktu,ked sa kazdych par sekund otvoria dvere
 

 

No vidis a ja som cestoval konkretne v nasich mercedesoch ktore ma DPB a tam ta klima fungovala, zaujimave ze? Takisto som cestoval autobusmi s klimou vo viedni a tam tiez ta klima funguje a pritom tam bus ide pomalsie a zastavuje castejsie... Ake je to zaujimave...
 
Hodnoť

 

"Budú to všetko moderné, komfortné, nízkopodlažné, klimatizované vozidlá..."
V pripade trolejbusov urcite nebudu, tie su na urovni 90-tych rokov

Nebusim byt jasnovidec, ked viem ze zas to vyhra SOR...
 
Hodnoť

 

nejde mi do hlavy, preco sa obnova vozoveho parku riesi az ked je situacie kriticka? urcite by bolo rozumnejsie riesit to priebezne, a nie az ked sa polovica vozidiel rozpadava ... neverim, ze by bol problem mat zmluvu s vyrobcom na povedme 100 ks autobusov ( trowjbusov, elktriciek ), ktore budu dodavane napriklad po dobu 5 rokov po 20 ks rocne. okrem ineho by sa tym predislo stavu, ze naraz treba vyradit velky pocet vozidiel a zrazu nie je co vypravit na linky.
 

skôr otázka

to je skôr otázka na bývalé vedenia DPB, ktoré okrem nákupu autobusov a niekoľkých mdoernizácií starých vozidiel nespravilo s prestarnutým vozidlovým parkom nič. Zároveň sú veľkým problémom peniaze - manažment, ktorý nastúpil v roku 2011 hneď po stabilizácii finančnej situácie začal riešiť obnovo vozoparku. Podarilo sa získať finančné zdroje z EU, vďaka čomu bude v priebehu najbližších rokov 120 nových trolejbusov a 60 električiek, čím sa obnoví gro vozidiel. Paralelne však treba riešiť aj autobusy, pretože staré vozidlá vypovedajú službu, keďže sú dávno po životnosti.
 

zavadzanie

zasluha belfiho ze sa obnovuje vozovy park je limitne blizsiaci sa nule, okrem toho ze skoro to zbabral belfi tak, ze nam EK nepreplatila ani trolejbusy. cela zasluha je na ministrovi pociatkovi, ktory urobil rozumny krok a zrusil filialku o neschopnosti belfi je v tom, ze nedokazal pripravit ziaden plan rekonstrukcie, ani nejaky vyhlad, nic proste cerpa este z z durkovej ery, co je dost smutne, kedze tam to bolo tiez zufale.

pri elektrickach sa tender zamerne rozsekol na dva mini tendre po 15 elektrickach aby to nebolo nad 50 milionov euro a teda sa do toho EK tak nerypala ako u trolejbusov

belfiho manazment ma hlavne na konto nezakonny tender, ktory bol zruseny a hrozilo nepreplatenie penazi EK. to su fakty, ktore hovoria z avsetko

dalej belfi doslova klame, ze na autobusy nie su mozne eurofondy, to je klamstvo najhrubsieho zrna, len to dalej svedci o neschopnosti a nekompetentnosti vedenia DPB. lebo ked tak bohapusto klamete, preco si mohla banska bystrica kupit CNG autobusy pre MHD v decembri minuleho roku a boli preplatnee z eurofondov ?

co si myslite, ze ludia nevedia citat a hladat informacie ? tak neklamte verejnost
 

 

DPB totiz musi precitat par normalnych prispekov z diskusii, aby dostala nejake napady, z ktorych si kazdy 50ty vyberie :) Ci si nebodaj myslis, ze Belfiho trapi nejaky stav verejnej dopravy v Bratislave? :D :D :D :D Inak by tu bola taka revolucia, ze za 4 roky by sa zvysil pocet cestujucich verejnou dopravou o niekolko % z celkoveho poctu cestujucich.

Len tak mimochodom dotaz na dopravny podnik, kedze tak urgentne vzdy reaguje tym, ako minule vedenie vsetko rozkradlo, pokazilo, netransparentne hospodarilo. Najdolezitejsi parameter pre hodnotenie verejnej dopravy je ten, kolko cestujucich vyuziva verejnu dopravu a kolko % IAD. Preco sa neustale vyhovarate na byvale vedenie a neurobite nic preto, aby ste zvysili pocet cestujucich MHD? Ano vy my poviete, ze nie su peniaze, ale ja vam na to odpoviem uplne jednoducho.

-Existuje niekolko chybnych grafikonov.
-Niekolko neefektivne vedenych liniek mhd.
-Namiesto toho, aby ste mikrobusy viedli tam kde treba, tak ich vyuzivate na obsluhu stekajucich psov a 2 babky na dedine. Na to peniaze su?
-Neudrziavane zariadenia MHD a nemusim vam pripominam jedno zo zasad udrzatelnosti prevencia je lacnejsia ako uplna rekonstrukcia.
-Tie vase faily s radiom na zastavkach verejnost opat iba poburili, lebo to neprinieslo ziadne pozitivne prvky, iba nizku kvalitu, neuzitocne informacie a uzitocne informacie, ktore maju byt cestujucim podavane sa stratili v reklame alebo v nekvalitnom zvuku a v neaktualnosti casu.
-Ako je mozne, ze zo soferov takmer nikto neovlada cudzi jazyk.
-Pravdepodobne nemaju skolenia na orientaciu v meste ked bludia po pumpach.
-Voci cestujucim sa polka soferov sprava arogantne, akoby zhltli svetlo sveta a pritom nemaju pomaly ani maturitu. To vy sa obhajite, ze to nie je dokazatelne. Mate pravdu, vy totiz tou vasou MHD necestujete, ale my ano.
-Uz uplne zarazajuca otazka, preco vasi revizori nevedia po anglicky? Par mesiacov dozadu boli turisti v elektricky a revizor na nich zacal van, tu, ty, styr, pat, sechs, sieben, osem, devat. WTF?
-To je take tazke aspon raz za mesiac dezinfikovat zastavku na Hlavnej stanici? Nie je to tak drahe, aby vam to neodlakavalo pravidelne par promile cestujucich.
-Ked tak efektivne podporujete cestovanie MHD, kde je plan na zdrazovanie jednorazovych cestovnych listkov? To sa naozaj chcete vysmievat stabilnym zakaznikom? Nehovorim, ze jednorazove CL maju zdrazovat kazdy rok, ale aspon nejaky system v tom davno mal byt, ked uz ste sa ten system rozhodli zaviest pre PCL.
-Vytvorite linku, ktora je nadvazna na ine linky a vasi soferi namiesto toho aby 3 minuty pockali, lebo predchadzajuca meska a nesli s prazdnym autobusom celu cestu, tak sa na to vykaslu a kilometre benzinu sa otacaju iba pre sofera. Nevyhovarajte sa na stare vedenie, v tom ste si mali spravit poriadok uz davno.
-Namiesto toho, aby ste pri obnovach zastavok davali normalne pristresky, tak tam nakupujete pristresky, pod ktore ked sa postavite, tak na vas zo strechy tecie viac vody nez z oblohy a vode sa nevyhnete, lebo ta voda co padne nazem zo strechy vas este ospliecha. Nehovoriac, ze staci slaby vietor a cely pristresok je tak maly, ze vlastne ani nemusi existovat.
-Zastavky na znamenie: AKO, AKO, AKO mozete vytvorit ZASTAVKU NA ZNAMENIE - ZELEZNICNA STANICA obec XX??????????? Vy si zo mna robite srandu? To ste kde vo svete videli, aby prestupny uzol so zeleznicnou zastavkou a zastavkou MHD bol na ZNAMENIE????????

...... mozem pokracovat ale nemam znaky. Vsetky tieto veci nie su o peniazoch. Su iba o jednoduchom systeme a o tom co mate v hlave a ci vobec mate volu. Dakujem....
 

prístrešky JCD

A úplne "the best" sú prístrešky JCD s reklamným panelom v smere prichádzajúceho vozidla MHD. To je fakt možné len v banánistáne, aby ste sa museli v daždi vykláňať z prístrešku a vytŕčať sa či vám ide spoj. Fakt logika hodná manažérov! Pritom by stačilo nariadiť dávať zo strany prichádzajúcej jazdy sklenenú stenu prístrešku a reklamný panel na opačnú stranu.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava