SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V bratislavskom doubledeckri si dajte pozor na hlavu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

a bude aj ta zastavka pri Dome sv. Alzbety?
 
Hodnoť

95

Autobus moze mat s kludnym svedomim aj 5m vysku. Na linke 95 by nekrizoval ziadne vedenie.
 

L95

na Štúrovej je trolej električiek zavesený od stĺpa k stĺpu, a pod závesmi autobus prechádza.
Smerom do mesta prechádza tiež cez elektrifikovanú železničnú trať.
 

 

V meste odbocuje z Mosta Apollo dolava a potom cez Dostojevskeho rad na Safko. Z neho vychadza v lavom pruhu. Nikde neprechadza cez elektrifikovanu trat.
 

 

lenže L95 premáva aj smerom Z MESTA, a smerom TAM prechádza tiež cez železničnú trať...
 

 

A tych 22kV v Petrzalke? :D
 

 

Male elektricke osviezenie pre dochodcov
 

Re: nal.

Autobus "kludným svedomím" môže mať iba 4 metrovú výšku, lebo výšku vozidiel vrátane prepravovaného nákladu takto limituje zákon. Aj na cestách sú zväčša vyznačené iba tie prekážky, ktoré sú nižšie ako 4 metre. Teda tu láskavo nebásni o kludných piatich metrov, drž sa zákona a praxe.

Tento štvormetrový výškový limit je štandardom v celej Európe, teda štandardom je aj to, že iba výšky menšie ako 4 metre sú na cestách zaručene vyznačované. Inak ten poschodový autobus so svojou výškou nie je výnimočné v Bratislave, tak vysoké sú aj veľké kamióny a turistické poschodové autobusy.

V tradičnom domove poschodových autobusov, vo Veľkej Británii platia iné zákony, tam je dovolená výška vozidiel vyššia, ale ich vozidlá by boli u nás považované za nadrozmerné, teda by mohli premávať iba na správcom komunikácii overených a schválených trasách.
Ak majiteľ vozidla vyššieho ako 4 metre svoje jazdy nekonzultuje so správcom komunikácií, tak je iba otázkou času, kedy narazí do nejakého objektu, lebo na cestách sa ráta s tým, že vozidlá sú vysoké 4 metre, teda vyznačujú iba prekážky nižšie ako 4 metre.

Tradičným miestom v Bratislave, kde vozidlá mávajú pravidelné kolízie s trolejovým vedením, je podchod pod železnicou na Rožňavskej ulici. Tam najmä vozidlá stavebných firiem prevážajúce unimobunky, väčšie stavebné stroje s notorickou pravidelnosťou strhávajú trolejové vedenie a na hodiny vyraďujú trolejbusy liniek 204 a 205 z premávky. Problémom sú aj kontajnery prepravované na terénnych nákladných autách, tie totiž majú vyššie podvozky, a nechať počas jazdy rozloženú hydraulickú ruku nad nákladom na veľkom aute tiež nie je dobrý nápad, skoro vždy na to doplatí trolej DPB na Rožňavskej.

Podjazd, či nízky, krátky tunel pod železničným násypom na Žabotovej už tiež pochoval nejedno, aj menšie skriňové auto.
Taktiež nízky podjazd pod železničnou traťou na Krasinského ulici na Trnávke je hrobárom skriňových a dodávkových áut. Tam sa dokonca raz, ešte za socializmu, sa zasekol domiešavač betónu na podvozku Tatra 148. Auto sa tam totálne zaseklo, bubon sa vytrhol z podvozku, zadná časť podvozku bola odtrhnutým bubnom obrovskou silou pritlačená k zemi. Predné kolesá boli vo vzduchu, kabína vodiča zdemolovaná a vlisovaná do stropu podchodu. Strecha kabíny bola stlačená do úrovne volantu. Takže je vždy dobré, ak vodič pozná výšku svojho vozidla.

Inak výška železničného trolejového vedenia na priecestiach je zvyčajne medzi 4,85-5,20 metrov.
 

 

fíjha... bojím a "držím sa zákona a praxe". že nezaplatím pokutu, pán orgán?
(sorry, ale musel som takto reagovať :) )
 

 

masívne rozšírenie doubledeckrov v Londýne je možné (okrem hľadísk kapacity vozidla) aj tým, že v tam nie je zavedená povrchová doprava závislá na elektrickej trakcii... A divoké káblovanie EN tiež dávnejšie stiahli z ulíc.
 

ten autobus má určite viac ako 4 metre

4 metre má bez klímy a tie dve klimatizačné jednotky na streche pridajú určite 20 cm, možno 25. Takže celková váška 4,25 metra je už na doprovodné vozidlo. Aj tak tá klíma nefunguje, vodič má saunu, lebo spodná časť nie je vôbec klimatizovaná. Fukáre vpredu sú poddimenzované a vetráky na oknách malé ako vo všetkých súčasných autobusoch. Ako dobre že nie sú horúčavy 36 °C ako pred pár týždňami, to by bolo v tom vozidle peklo.
 

Erik,

piano nepustí, teda je to môj posledný dnešný príspevok, napokon aj tak odchádzam z domu, budem celý deň mimo dosah počítača.

Zákon je zákon, a ten dovoľuje výšku 4 metre, vrátane klimatizácie. Pri tejto výške (4 metre) ešte môže vozidlo, aj tento autobus bezpečne jazdiť po cestách SR aj Európy, lebo by strechou nemal naraziť do žiadnej prekážky. Prekážky nižšie ako 4 metre zas sú zo zákona vyznačované.
Teda ak ten autobus je vyšší ako 4 metre, tak je nadrozmerný, a svoje jazdy musí konzultovať so správcom komunikácií.
Teoreticky by DPB mohol kúpiť napr. z Anglicka poschodové autobusy, ktoré sú podľa ich zákonov vyššie ako 4 metre. K nám by sa cez Európu dopravili ako nadrozmerné vozidlá a v Bratislave by sa pre nich stanovila stála, správcom komunikácii a úradmi schválená trasa linky a stála trasa z/do vozovne, pričom by to v tomto prípade možno išlo aj bez potreby doprovodného vozidla. Ale keby sa na tej trase náhle niečo stalo, tak by sa nedali zavádzať operatívne odklony. Neviem ale, či by ich stálu prevádzku pre nadrozmernosť mohla polícia schváliť, a vziať ich do evidencie vydaním EČ, ľudovo ŠPZ.

Toto je ale slovenský výrobok, nemal by byť vyšší ako 4 metre, nie je na to dôvod, aby im ktokoľvek dal na projekt a výrobu stálu výnimku zo zákona. Aj tak by bolo otázkou, kedy by sa stala nejaká tragédia pod nejakým mostom, tesne nad štyri metre, prekážky vyššie ako 4 metre nie vždy sú vyznačené.
Ty si ten autobus asi videl, to ho naozaj stále prevádza dispečer s autom, alebo na tej fotke to bola náhoda. Kto tento cirkus zaplatí a z čoho?

A stále je otvorená otázka, že z čoho túto prevádzku zaplatí finančne podvyživený DPB, alebo mesto. A načo by nám takýto dvojdverový autobus bol, ak pri trolejbusoch sme tender iba preto manipulovali, lebo niekto v DPB za životne dôležitý faktor považuje pravý opak, dvere naviac. Za jedny mizerné dvere naviac chceli akceptovať o cca 80-90% vyššiu cenu, než má konkurencia so štandardným počtom dverí.

A turistické atrakcie má prevádzkovať súkromný sektor, v rukách mesta, či DPB by to bolo iba nezodpovedné plytvanie. Mesto nedokáže kvalitne vykonávať ani tie funkcie, ktoré musí, tak načo nové výdavky, ak terajšie atrakcie a celé mesto chátrajú.

DPB má následkom poruchovosti katastrofálny nedostatok vozidiel, (podľa ich vlastného vyjadrenia),
tak čo tu míňajú prachy na hlúposti a plánujú takéto nákupy, bezplatné jazdy?
Mali ten autobus odskúšať na bežnej linke, potom ho Troligovi vrátiť. Ak v tomto vozidle niekto z funkcionárov mesta vidí turistický biznis, tak nech si ho kúpi za svoje, a prevádzkuje za svoje a na vlastné podnikateľské riziko.
V Prešove a inde vyskúšali, poďakovali a vrátili. Dúfam, že takto bude konať aj DPB, aj keď tu nie je ani len to skúšanie v reálnej premávke.
 

Nemali nič skúšať

Tento autobus je aj bez skúšania do našej MHD nevhodný. Skúšaním sa len vyhadzujú peniaze na hlúposti.
Vedenie DPB je akosi nekonzistentné vo svojich názoroch. Najprv boli 4 dvere pre trolejbusy životne dôležité, teraz sa skúša, či by sa nehodil dvojdverový autobus. To im tie argumenty o štúdiách preukazujúcich výrazné zvýšenie rýchlosti prepravy jednými dverami navyše dlho nevydržali...
 

4 dvere pre krátky trolejbus,

samozrejme.
 
Hodnoť

 

Pche ľ poschodia a vojde do neho 83 ludi.

Do 39 vojde 359 studentov
 

 

Nie, do 39 vojde este jeden student.
 

 

Čo to znamená, ak pri havárii zomrie 2000 ľudí? Že pri Lafranconi sa zrazili dve 39viny.
 
Hodnoť

 

dajte to na L99! :)
 
Hodnoť

 

Ked uz mame poschodove vlaky tak preco nie aj autobusy:o)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava