SME
Streda, 29. január, 2020 | Meniny má Gašpar

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do Petržalky sa vrátia električky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Super, ale kedy? Kedy začnú? Už je čas...
 
Hodnoť

Električka

Takže si to zrekapitulujme: Najprv ťažké metro, metro, lahké metro, rýchlodráha, rýchloelektrička, tunel popod dunaj, a teraz dámy a páni obyčajná električka :D Nemám vlastne nič proti električke ale stavím sa, že to urobia zas na... Určite to neurobia mimoúrovnovo a každých pár metrov sa to bude križovať s cestou... To určite nebude nosný systém. Na to aby to bol nosný systém, bolo to rýchle a spoľahlivé musí to byť mimoúrovňové, tj nesmie sa to križovať s okolitou cestou aby električka nemusela každých dvesto metrov dať prednosť autám... Takto to bude len parodia na nosný systém...
 

 

kto povedal, že prednosť pri povrchovej električke bude nastavená pre autá??
 

naivita

A ty si taký naivný alebo si spadol z višne? Tak sa pozri ako je v tomto meste nastavené križovatky na nosný systém MHD-električky?! Na 99% križovatkách púšťa električka plná ľudí zadky v autách!!!!!

PS: Petržalčania rozlúčte sa s rýchlou, pohodlnou MHD. tešte sa na prestupy k električkám ku ktorým vás budú zvážať z celej Petržalky.
 
Hodnoť

Pokrytie nákladov

"Kohézny fond Európskej únie má pokryť až 85 percent oprávnených výdavkov uvedeného projektu."
Mňa by zaujímalo koľko percnet neoprávnených nákladov pokryjú fondy EÚ... Pri typickom tunelárskom prístupe môžu vzniknúť dodatky, a ďalšie navyšovanie ktoré EÚ odmietne preplatiť.

Ináč takéto články sa objavujú už periodicky, stačí iba meniť dátum a štruktúru, ale tie isté omáčky. Z článku som sa nič nové nedozvedel čo je škoda. Projekt navonok pôsobí že zaspal a nie že sa niečo naozaj deje. Už nám začla uhorková sezóna?
 
Hodnoť

informačná hodnota článku

je presne 0, teda vôbec žiadna...
Že pri križovaní tram a cesty pre autá budú mať prednosť autá, o tom vôbec nepochybujem - a keby aj niekto chcel niečo iné a m@goriát by s tým možno niekedy súhlasil, dokonca by to schválili aj plánovači, "posledná istota" vo forme KDI to určite zatrhne ;)
 

SONDA

tento článok je sonda, aké reakcie to vyvolá. Je uhorková sezóna, neni až tak veľa o čom písať. A prieskum verejnej mienky a reakcií sa vždy zíde. Čert nikdy nespí. Tak čert zisťuje, či spia ľudia..

nespíme!
 
Hodnoť

to co

sa niekdo uz davno nabalil a pookradal dan.popl.mesta Ba nemusela stat blba kratka trat elektricky ale uz davno mohlo existovat tkz.lahke metro.to znamena na pilieroch ktore je lacnejsie ako metro a aj by to uzasne vyzeralo.
 
Hodnoť

Tak a je to !

Prvá etapa od Šafka po TPD má byť financovaná z peňazí EU, lenže tam ešte nemajú ani len kvalifikovanú žiadosť. Druhá etapa a jej príprava je zastavená, nakoľko mesto bude robiť na tento priestor urbanisticko architektonickú súťaž. To znamená minimálne dva roky odsun pri rozhodovaní. A pri spôsobe, ako dnes mesto prerokováva svoje zámery je zrejmé, že výsledok bude žiadna električka, žiadna cesta. Petržalčania budú liknavosřou vedenia mesta odsúdení bývař v meste polotovare. Celý koridor sa uvolní pre výstavbu bez nosnej komunikácie. A tak sa treba vrátiť k prvej etape, ktorá bude konečná. Tam by stačil na prepravu Petržalčanov na Šafko pojazdný chodník. Kapacitne vyhovuje a bolo by to za menej peňazí.
 
Hodnoť

...urá-á-á-á

zaspomínal som si na "študácke" časy otvorených električiek ovešaných študentami na schodoch, ako sa kymácajú a "cvilikajú" ulicami moderného slovenského veľkomesta - Bratislava 2016?!
Staré dobré časy, kdeže ste...?!
 
Hodnoť

SŤAŽNOSŤ NA EK, ZASTAVENÉ KONANIA

SŤAŽNOSŤ NA EURÓPSKU KOMISIU A NÚTENÁ SPRÁVA MESTA
Vlastníci bytov Rovniankova 14 podali sťažnosť na EK pre nezákonný postup slovenských správnych orgánov v danej veci a táto bola prijatá na ďalšie konanie.
http://www.scribd.com/doc/1416...
http://www.scribd.com/doc/1431...
Ak zoberieme do úvahy aj informáciu Pavla Vlčeka, že žiadosť nie je kvalifikovaná, tak dnes je už skoro zrejmé, že žiadna električka do Petržalky nebude, lebo na ňu nemáme a EU peniaze s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú na tento projekt pridelené. Pripomínam informácie z finančnej komisie mesta, že Bratislava nemá ani na 5% spolufinacovanie!

Dovolím si vykonštruovať, čo sa stane, ak si primátor Ftáčnik zoberie na triko, že napriek tomu podpíše realizačnú zmluvu čo i len na prvú fázu. Zluva sa podpíše, práce za začnú, realizačná firma získa nárok na vyplatenie súťažnej sumy niekde okolo 70mil EUR. Peniaze budú preplatené z BA rozpočtu. Priebežne budú preplácané z EK, ale pri záverečnom hodnotení sa zistí, že žiadosť a dokumentácia nie je vporiadku a náklady neboli oprávnené. Takže mesto bude musieť zacvakať 70mil EUR realizačnej firme ale aj 70mil EUR vrátiť do eurokasy. A ak R14 uspeje na súde a súd rozhodne o neplatnosti územného a stavebného povolenia, tak bude musieť zafinancovať aj odstránenie stavby... Celkový náklad na úrovni jedného bratislavského rozpočtu, čo pri ostatnom zadĺžení spôsobí default mesta a nútenú správu odhadom na 10 až 15 rokov.

V tom prípade sa nájdu lokálpatriotskí eveloperi, finančné skupiny aj banky, ktoré sa podujmú mestu pomôcť, budú chcieť len pozemky a nehnuteľnosti a súčinnosť pri realizácii stavebných zámerov...

ZASTAVENÁ DRUHÁ ETAPA
Dnes som prebral poštu z MČ Bratislava-Petržalka. Oznamujú mi, že bolo zastavené výrubové konanie na druhú etapu. Druhá etapa je teda úplne nejasná a vo hviezdach či a ako bude...
http://www.scribd.com/doc/1524...
 

 

antielektričkový fanatik sa ozval :D
 

že vás to ešte baví...

radšej si dajte pivec a vyrazte do prírody, lebo mám z vás pocit, že ste tým úplne posadnutý...
 

NATURA NÁTURA.

Ak si niekto myslí, že tieto aktivity sú koníčkom, záľubou alebo potešením, tak je na omyle. Rovniankova 14 nevyvíja tieto aktivity preto, že by ju to bavilo. Ale jednoducho len preto, že bola k tomu donútená a dotlačená. Doslova. Vlastníctvo totiž je nielen právo ale vlastníctvo aj zaväzuje - že sa musím o neho starať a vyvíjať aktivity s jeho údržbou a zveľaďovaním. Týka sa to aj okolia.

Vyraziť si do prírody, to mám presne za ľubom! Keďže cez týždeň som v Petržalke, pôjdem sa okúpať na Draždiak, následne sa poprechádzam pri Chorvátskom ramene, na chvíľu si poležím na lúke pri dome pod stromom a prečítam detektívku od Agáty Christie zo Susedskej knižnice. Docela príjemná polahoda. Akoby na dvore za domom.

A keďže mám v úmysle si takýto pôžitok dopriavať dlhodobo (napríklad aj za 15 rokov), musím sa o to pričiniť. Aj preto musím (aj keď radšej by som možno niečo iné robil) vyvíjať tieto aktivity.
 

premna zamna

sa válajte aj na vasej terase a uzivajte si to... ale pozor, aby vam niekto nevyhodil na hlavu špak, alebo rovno cele smeti, pietiletce zdar, súdruh slavík!
 

 

Lúka pri dome...wtf...pekná sonda do zmýšľania väčšiny podporovateľov tej vašej akcie.
 

PETRŽALKA. TERAZ A POTOM.

Presne tak. Takáto je naša predstava daného územia. Lúka, mestský centrálny park prírodného charakteru, Chorvátske rameno. Podporujú ju nielen obyvatelia Petržalky (aktuálne cca 15 000 signatárov petície) ale napríklad aj MŽP SR.

Máte niečo proti? Aká je Vaša predstava o tomto území? Prečo? Kde bývate? Koho zastupujete?
 

Asi

zastupuje sám seba a nepredstiera, že zastupuje dav, ktorý o tom ani nevie !
 
Hodnoť

OBYVATELIA PETRŽALKY SA SPOJILI

VEREJNÁ VÝZVA

My nižšie podpísané občianske iniciatívy a združenia žiadame aby v rámci:
• zadania pripravovanej architektonicko-urbanistickej štúdie „petržalského koridoru“
• pripravovaného dopravného generelu Bratislavy
• pripravovaných Zmien a doplnkov Územného plánu hl. m. SR Bratislavy č. 3
(ďalej ako „dokumentácia“),
boli do uvedených dokumentov zapracované naše návrhy, ktoré vzišli zo spoločného stretnutia občianskych iniciatív a združení k problematike „petržalského koridoru“ dňa 14.6.2013:
1. Petržalský „Central park“
Žiadame, aby v spomínanej dokumentácii bola plocha zelene zvýšená nad úroveň dnes v tomto území predpokladanú platným ÚP vo forme súvislého Ssevero - Jjužného parku pri Chorvátskom ramene.
2. Bezkolízne cyklotrasy
Požadujeme, aby v tomto území boli nezávisle na chodníkoch pre peších v celej dĺžke vedené cyklotrasy, a to bez kolízie s motorovou dopravou, so správne, bezpečne a vhodne riešenými križovaniami.
3. Redukcia cestných komunikácií
Požadujeme redukciu profilu plánovaného 48 m širokého „bulváru“ na šírku potrebnú pre dopravnú obsluhu daného územia.
V úseku Romanova ulica – Kutlíkova/Pajštúnska ulica požadujeme úplné vypustenie plánovanej cestnej komunikácie paralelnej s traťou Nosného systému MHD. Pre obsluhu tohto územia nie je potrebná a prerušenie Jantárovej cesty v danom úseku považujeme za kľúčové, aby táto komunikácia nevťahovala do vnútra Petržalky tranzitnú dopravu.
4. Prestupné body v križovaniach tratí
Požadujeme, aby v súvislosti so stavbou 1. etapy Nosného systému MHD bola v mieste križovania trate Nosného systému MHD a existujúcej železničnej trate ponechaná rezerva pre budúce vybudovanie prestupného uzla integrovanej dopravy a aby bol tento uzol zahrnutý do pripravovanej dokumentácie.
Analogicky navrhujeme v križovaní železničnej trate na juhu Petržalky a trate budúceho Nosného systému MHD vybudovať prestupný uzol integrovanej dopravy a žiadame, aby bol tento uzol zahrnutý do pripravovanej dokumentácie.
5. Nefinancovať z verejných zdrojov súkromné záujmy
V súvislosti so stavbou 1. etapy Nosného systému MHD navrhujeme v maximálnej možnej miere využiť jestvujúci násyp popri bývalom štadióne Artmedie namiesto budovania nákladnej estakády „Artmedia“ a ušetrené prostriedky použiť účelnejšie. Nevidíme dôvod, aby bola za verejné zdroje v danom úseku vybudovaná estakáda v prospech developerov priľahlých území.
6. Rešpektovanie EIA
Žiadame, aby kompetentné orgány pri spracovaní dokumentácie rešpektovali závery Posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) v zmysle tejto výzvy.

Petržalka má potenciál byť najlepším miestom pre život v Bratislave. Riešenie „koridoru“ však musí optimálne spĺňať požiadavky na dopravné a urbanistické dotvorenie s požiadavkami na dostatok zelene a oddychový charakter tohto územia. Naše združenia majú rozličné názory na mnohé ďalšie otázky týkajúce sa dopravného, či urbanistického riešenia tohto územia. Na uvedených pripomienkach sa však zhodneme a predstavujú podľa nášho názoru minimálne podmienky pre to, aby Petržalka v budúcnosti takýmto moderným a príjemným miestom bola.

V Bratislave dňa 14. júna 2013

za o.z. Cyklokoalícia, Peter Netri
za o.i. Lepšia doprava, Martin Fundárek
za o.z. Petržalský okrášľlovací spolok, Iveta Plšeková
za vlastníkov domu Rovniankova 14, Bratislava, Marcel Slávik
za o.i. Za efektívnu a ekologickú dopravu, Martin Kugla

http://www.scribd.com/doc/1498...
 

PO LOPATE

Po lopate uvedená výzva znamená nasledovné:
My chceme električku (áno aj Rovniankova 14 chce električku ako 2. najlepšie riešenie po podzemnom variante, ktorý momentálne a najbližších 20 rokov nie je reálne, keďže sme si ho sami pochovali) ale takú, ktorá doprave reálne pomôže, nezhorší životné prostredie a nepohorší obyvateľom Petržalky a priľahlých domov. V praxi to znamená, že električka v zelenom centrálnom mestskom parku pri dodržaní aj ostatných zásad uvedených vo výzve.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava