SME

Diskusia k článku: K stanici developer prilákal svetové firmy

Spor o to, kto prestavia stanicu, sa dostáva do polohy – buď rýchlo začnete stavať, alebo vám projekt vezmeme.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
3 príspevky

  • Erik Z.

    Hlavná stanica

    "aby bol projekt úspešný a prispel ku skvalitneniu mestského prostredia v Bratislave" Projekt tak ako je vypracovaný naopak výrazne zhorší kvalitu života v meste! Uporozňujem na najväčšie problémy: • masívny výrub stromov a likvidácia zelene, čo prispeje k výraznému zhoršeniu ovzdušia v okolí stanice • stavba nákupného centra s rozlohou hypermarketu do husto urbanizovaného mestského prostredia • búranie časti dopravného múzea kvôli komunikáciám a zmenšenie koľajiska o polovicu • rozšírenie Žabotovej na 4 až 6 pruhov a presmerovanie autobusov a trolejbusov na túto ulicu úplne znehodnotí kvalitu života obyvateľov nielen na Žabotovej, ale aj priľahlej Železničiarskej a Holekovej ulici – z kľudného mestského prostredia vznikne hlučná a rušná štvrť • estakády (vizuálne bariéry) na Pražskej a jej rozšírenie na 7 až 8 pruhov (!) • bariérovo riešený prístup na zastávky Sokolská • Pražská ulica odreže domy na západnej strane od Hlavnej stanice rovnako ako Einsteinova a diaľnica D2 v Petržalke odrezala Sad Janka Kráľa a Aupark od Petržalky • výrazné zvýšenie hluku pre obyvateľov • drahé podzemné riešenia • nedostatočná kapacita navrhovanej zastávky pre autobusy a trolejbusy, najmä pre nočné linky, ktoré nemajú inú reálnu alternatívu ukončenia, ak nemá dôjsť k výraznému zvýšeniu nákladov na nočnú dopravu • absencia cyklociest • posúvanie zastávky autobusu a trolejbusu „Nám. Franza Liszta“ ďalej smerom k Račianskemu mýtu, teda ďalej od iných nástupíšť v rámci prestupného uzla SAV - Nám. Franza Liszta Z dopravného hľadiska sa jedná o ukážku myslenia „doprava = autá“. Verejná doprava sa rieši iba v minimálnej miere, cyklistická vôbec. Navrhované „obratisko“ autobusov a trolejbusov nemá dostatočnú kapacitu, niektoré linky budú nútené naďalej Hlavnú stanicu obchádzať cez križovatku Šancová - Pražská. Vzniká prepojenie Pražská – Hlavná stanica – Žabotova – Šancová, ktoré výrazne negatívne ovplyvní obyvateľov na Žabotovej nielen počas výstavby, ale aj po nej. Celkovo možno zhodnotiť dosah na dopravu v meste ako negatívny. Prestavba až príliš veľkoryso rieši cestnú dopravu. Z dopravnej stránky je pre autá všetko zabezpečené, ale takéto riešenia patria na perifériu a nie do husto zastavaného Starého Mesta. Zo skúseností môžeme očakávať efekt indukcie dopravy, ktorého následky sa naplno prejavia o niekoľko rokov. Dosah výstavby hypermarketu na Štefánikovu a Šancovú ulicu nie je známy. Navyše aj keby sa zvýšila kapacita pre autá v smere Pražská – Šancová, križovatky Račianske mýto, Trnavské mýto a ďalšie sa zahltia ešte viac. Kolóny, ktoré každé ráno bývajú na Pražskej ul. v smere od Patrónky, sa presunú priamo na Šancovú ulicu, kde iba prispejú k ďalšiemu zhoršeniu už beztak zlej kvality ovzdušia a nárastu hluku už dnes prekračujúceho povolené limity. Stavba masívnej novej hmoty v priestore od Šancovej až po Hlavnú stanicu je odôvodňovaná tým, že iba tak sa získa dostatok komerčných priestorov ktoré zaplatia drahé podzemné cesty a podpovrchovú trať električky, ako aj estakády na Pražskej. Drahé podzemné dopravné riešenia sú na druhej strane nutné, aby vôbec „hypermarket“ obslúžili. Hlavná stanica sa len „zvezie“ na takomto riešení. V návrhu prestavby od Investora sa navyše ruší aj zastávka električiek Nám. Franza Liszta pri Šancovej ulici, čím sa zhoršuje už dnes zlý prestup na autobusy a trolejbusy na Slovenskej akadémii vied, o negatívnom vplyve na dopravnú obslužnosť územia nehovoriac. Električka tak, ako si ju predstavuje investor, bude ešte menej atraktívna pre cestujúcich z okolia SAV do centra mesta a prípadne Petržalky.
    • alias_mk

      klidek

      oni to nechcu postavit, oni vedia, ze ten projekt dalsieho megahypermarketu je v case najvacsej ekonomickej a vobec krizy v dejinach civilizacie uplne jasna samovrazda. co oni chcu, je tucne miliardove odskodne za udajny usly zisk z dovodu "zabranenia" realizacie zo strany mesta. Na to si celkom nepochybne kupili spravnych ludi v MZ, co maju svoje instrukcie, na to si najali hromadu pravnikov a aj tu gambatu prostitutku za hororkynu. co z toho nakoniec vzide, nevie nikto, ani majitelia krystlovych guli z Ikei... v kazdom pripade, Hlavná šťanica si este njaku dobu v klude pozije svoj ulanbatarsky sen..:)

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 222
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 245
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 064
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 087
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 782
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 201
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 566
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543