Spor o to, kto prestavia stanicu, sa dostáva do polohy – buď rýchlo začnete stavať, alebo vám projekt vezmeme.
O akej prestavbe stanice tu meliete,
nejde predsa o stanicu, ale o zastavanie Predstaničného námestia (teraz nevhodne premenované po veľkom F. Lisztovi) a okolia.Hlavná stanica
"aby bol projekt úspešný a prispel ku skvalitneniu mestského prostredia v Bratislave" Projekt tak ako je vypracovaný naopak výrazne zhorší kvalitu života v meste! Uporozňujem na najväčšie problémy: • masívny výrub stromov a likvidácia zelene, čo prispeje k výraznému zhoršeniu ovzdušia v okolí stanice • stavba nákupného centra s rozlohou hypermarketu do husto urbanizovaného mestského prostredia • búranie časti dopravného múzea kvôli komunikáciám a zmenšenie koľajiska o polovicu • rozšírenie Žabotovej na 4 až 6 pruhov a presmerovanie autobusov a trolejbusov na túto ulicu úplne znehodnotí kvalitu života obyvateľov nielen na Žabotovej, ale aj priľahlej Železničiarskej a Holekovej ulici – z kľudného mestského prostredia vznikne hlučná a rušná štvrť • estakády (vizuálne bariéry) na Pražskej a jej rozšírenie na 7 až 8 pruhov (!) • bariérovo riešený prístup na zastávky Sokolská • Pražská ulica odreže domy na západnej strane od Hlavnej stanice rovnako ako Einsteinova a diaľnica D2 v Petržalke odrezala Sad Janka Kráľa a Aupark od Petržalky • výrazné zvýšenie hluku pre obyvateľov • drahé podzemné riešenia • nedostatočná kapacita navrhovanej zastávky pre autobusy a trolejbusy, najmä pre nočné linky, ktoré nemajú inú reálnu alternatívu ukončenia, ak nemá dôjsť k výraznému zvýšeniu nákladov na nočnú dopravu • absencia cyklociest • posúvanie zastávky autobusu a trolejbusu „Nám. Franza Liszta“ ďalej smerom k Račianskemu mýtu, teda ďalej od iných nástupíšť v rámci prestupného uzla SAV - Nám. Franza Liszta Z dopravného hľadiska sa jedná o ukážku myslenia „doprava = autá“. Verejná doprava sa rieši iba v minimálnej miere, cyklistická vôbec. Navrhované „obratisko“ autobusov a trolejbusov nemá dostatočnú kapacitu, niektoré linky budú nútené naďalej Hlavnú stanicu obchádzať cez križovatku Šancová - Pražská. Vzniká prepojenie Pražská – Hlavná stanica – Žabotova – Šancová, ktoré výrazne negatívne ovplyvní obyvateľov na Žabotovej nielen počas výstavby, ale aj po nej. Celkovo možno zhodnotiť dosah na dopravu v meste ako negatívny. Prestavba až príliš veľkoryso rieši cestnú dopravu. Z dopravnej stránky je pre autá všetko zabezpečené, ale takéto riešenia patria na perifériu a nie do husto zastavaného Starého Mesta. Zo skúseností môžeme očakávať efekt indukcie dopravy, ktorého následky sa naplno prejavia o niekoľko rokov. Dosah výstavby hypermarketu na Štefánikovu a Šancovú ulicu nie je známy. Navyše aj keby sa zvýšila kapacita pre autá v smere Pražská – Šancová, križovatky Račianske mýto, Trnavské mýto a ďalšie sa zahltia ešte viac. Kolóny, ktoré každé ráno bývajú na Pražskej ul. v smere od Patrónky, sa presunú priamo na Šancovú ulicu, kde iba prispejú k ďalšiemu zhoršeniu už beztak zlej kvality ovzdušia a nárastu hluku už dnes prekračujúceho povolené limity. Stavba masívnej novej hmoty v priestore od Šancovej až po Hlavnú stanicu je odôvodňovaná tým, že iba tak sa získa dostatok komerčných priestorov ktoré zaplatia drahé podzemné cesty a podpovrchovú trať električky, ako aj estakády na Pražskej. Drahé podzemné dopravné riešenia sú na druhej strane nutné, aby vôbec „hypermarket“ obslúžili. Hlavná stanica sa len „zvezie“ na takomto riešení. V návrhu prestavby od Investora sa navyše ruší aj zastávka električiek Nám. Franza Liszta pri Šancovej ulici, čím sa zhoršuje už dnes zlý prestup na autobusy a trolejbusy na Slovenskej akadémii vied, o negatívnom vplyve na dopravnú obslužnosť územia nehovoriac. Električka tak, ako si ju predstavuje investor, bude ešte menej atraktívna pre cestujúcich z okolia SAV do centra mesta a prípadne Petržalky.klidek
oni to nechcu postavit, oni vedia, ze ten projekt dalsieho megahypermarketu je v case najvacsej ekonomickej a vobec krizy v dejinach civilizacie uplne jasna samovrazda. co oni chcu, je tucne miliardove odskodne za udajny usly zisk z dovodu "zabranenia" realizacie zo strany mesta. Na to si celkom nepochybne kupili spravnych ludi v MZ, co maju svoje instrukcie, na to si najali hromadu pravnikov a aj tu gambatu prostitutku za hororkynu. co z toho nakoniec vzide, nevie nikto, ani majitelia krystlovych guli z Ikei... v kazdom pripade, Hlavná šťanica si este njaku dobu v klude pozije svoj ulanbatarsky sen..:)