SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O súťaž na trolejbusy je záujem (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Prenájom trolejbusov

je zákonite drahší, lebo DPB zháňa výlučne trolejbusy po čerstvo vykonanej GO. A je tam podozrenie, že už je aj určený víťaz tendra, lebo niekto si už v marci v Žiline kúpil ich vyradené trolejbusy a teraz si na nich necháva robiť GO. "Zhodou náhôd" si kúpil presne toľko trolejbusov a v takej typovej skladbe, koľko DPB hľadá. Po tejto informácii zverejnenej napr. aj na imhd.sk si niekto ešte myslí, že to nie je vopred dohodnutý kšeft? Ako v marci niekto vedel, že DPB v máji koľko čerstvo zgenerákovaných trolejbusov bude zháňať?

Teda tomuto podnikateľskému subjektu musíme cez prenájom nahradiť všetky náklady. Nákup starých trolejbusov, náklady na vykonanie GO, a samozrejme aj náležitý zisk. Takto chce DPB zbytočne vystrieľať okolo 45 miliónov Sk v čase, keď dobieha tender na nákup nových trolejbusov, veď obálky sa otvárali v pondelok, čoskoro bude elektronická aukcia, podpis zmluvy a na začiatku zimy môžu začať jazdiť nové vozidlá. Tak načo drahý prenájom?

Napokon prichádza leto, bude prázdninové obmedzenie dopravy, bude treba menej trolejbusov aj autobusov. Treba prečkať tri jesenné mesiace a začiatkom decembra by mohli byť v uliciach mesta prvé nové vozidlá, len nech DPB nepodvádza, aby tak nezmaril ich nákup.
 

Prenájom

DPB podvadzat nemusi, staci ze si ista firma ( z Libchav spojena so SCHADE) zase tresne cenu udrzby na 1 cent, cim dostane vacsinu bodov v bodovom ohodnoteni ( z 15 moznych ) a nasledne DPB si ju neobjedna , cim znevyhodni 2. uchadzaca. Ten 2. sa ozve ze bol podvedeny a EU nám to zrata aj s urokmi a VIVA LA KOLAPS.
 
Hodnoť

Prečo mi to utajovanie smrdí?

Informácia, že sa do súťaže na dodávku trolejbusov prihlásil viac ako 1 záujemca mi má akože stačiť? Prečo vedenie DPB utajuje informácie o počte záujemcov na dodávku trolejbusov? Však súťaž je už uzavretá.
Naozaj ma štve, že Belfimu a spol. stále "nedochádza", že pracuje s našimi daňami, pre nás a má ich obhospodarovať čo najtransparentnejšie a najefektívnejšie. Ak s tým má problém, nech tiahne na úrad práce!
A láskavo nech primátor, ale aj mestskí poslanci začnú vyžadovať od nominantov v mestských orgánoch čo najpresnejšie informácie o hospodárení v nich, o obstarávaní a nakladaní s majetkom vrátane verejných výstupov pre verejnosť.
 

 

"Informácia, že sa do súťaže na dodávku trolejbusov prihlásil viac ako 1 záujemca mi má akože stačiť? Prečo vedenie DPB utajuje informácie o počte záujemcov na dodávku trolejbusov?"

Ano podla zakona vam nateraz musia tieto udaje stacit, kedze sutaz este NIEJE uzavreta. ;-) Zatial boli len predlozene zakladne ponuky, ktore sa vyhodnotia, ci splnaju kriteria, oboduju a nasledne budu mat este vyrobcovia moznost znizovat svoje cenove ponuky. A v tom momente je vhodne (v idealnom vseobecnom pripade), aby NEVEDELI kto a v akom pocte proti nim stoji.
 

 

Prečo? Keby záujemci na dodávku trolejbusov vedeli že je viacero súťaziacich, práveže by sa snažili prebiť ponuky konkurentov! Stále to smrdí!
 

 

Lebo je pre nich financne vyhodnejsie sa dohodnut ako proti sebe robit cenovu vojnu?
 
Hodnoť

Ikarus

Kritický stav je s autobusmi Karosa, nie Ikarus. Tie uz v Bratislave dobrých pár rokov nepremávajú.
 

 

Nie je pravda, čo píšeš, premávajú aj autobusy Ikarus, konkrétne typy 415 a 435 a sú v kritickom stave.
 

 

 

No dobre neupálte ma. Ja som myslel,ze ikarusy boli len tie stare harmoniky :-)
 

 

však v pohode... ale vieš... vstávali sme zo stoličky... :-)
 


Najčítanejšie na SME Bratislava