SME

Diskusia k článku: Opakujú súťaž na trolejbusy

Bratislavský dopravný podnik už pozná účastníkov nového trolejbusového tendra.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
5 príspevkov

  • Erik Z.

    A čo tramvaje?

    Včera mali otvárať obálky. Redakcia, čo tak kontaktovať DPB a požiadať o informácie? Ja viem, je to náročnejšie ako preberať správy TASR.
    • j.a

      Elektronicka aukcia

      Kedze aj elektricky su obstaravane cez elektronicku aukciu, odpoved by bola rovnaka: "Počet uchádzačov nového tendra ani termín, kedy bude známy víťaz, zatiaľ podnik nezverejnil." Ale spomenut to mohli, pripadne aj s aspon odhadovanym termino, ked y bude znamy vysledok.
      • b.pityo

        Verejná súťaž

        nie z toho je transparentná, lebo sa informácie utajujú. Práve naopak, o čo viac sa pred verejnosťou utajujú veci ohľadom súťaže, o to viac rastie pravdepodobnosť manipulácií, nekalého konania. Práve odborná, aj laická verejná kontrola sú hlavnou zárukou transparentnosti. Bude zaujímavé sledovať v električkovej aj v trolejbusovej súťaži hlavne to, či náhodou nie bodovaná, ale napokon DPB neobjednaná údržba nových vozidiel bude trójskym koňom manipulácií. DPB totiž podľa súťažných podmienok má právo dlho odďalovať rozhodnutie, či si s vozidlami kúpi aj ich údržbu vykonávanú personálom a prostriedkami dodávateľa. Až 6 mesiacov po úspešnej TBS (Technicko-bezpečnostná skúška) prvého dodaného vozidla môže rozhodnúť DPB o tom, že si údržbu napokon nekúpi. Teda ak tender prebehne v poriadku a napr. prvé vozidlo absolvuje TBS 1.12.2013, tak DPB má ešte čas do 31.5.2014, aby oznámilo, že túto bodovanú službu si neobjedná. Ale ak favorizovaný uchádzač už teraz vie, že sa údržba nekúpi, tak ju ponúkne nereálne lacno, možno za jeden cent a cez bodový zisk má vyhrané. A ak až v máji 2014 sa konkurencia dozvie, že sa podvádzalo, tak zákazka už bude bežať, provízie budú v správnych vreckách. Akurát, čo Únia sa možno nasrdí a fondy vyplatené na nákup uhradí späť do EU štátny rozpočet. Podvedenej konkurencii to už ale nepomôže. Inak toľko kritizovaný nadštandardný počet trolejbusových dverí napokon údajne je zahrnutý a bodovaný cez položku technické vyhotovenie, za ktoré sa dá získať celkovo 16 bodov. Inak práve oznam vo vestníku veľa prezrádza o bodovaní, akurát práve to zahmlieva, že čo je zahrnuté v položke technické vyhotovenie. Teda ak budú manipulácie, tak cez technické vyhotovenie a cez údržbu. Uvidíme. Čudný je aj prenájom 10 kusov trolejbusov, najmä s požiadavkou, že musia byť po GO. Kto má doma 10 nepotrebných vozidiel čerstvo po GO? Ak tento druhý trolejbusový tender prebehne korektne, tak prečo tender na prenájom starých trolejbusov? Pár mesiacov po ich predpokladanom príchode tu už budú aj nové vozidlá a DPB vyplatí niekomu, asi A-Z Lokomat cca 45 miliónov Sk za prenájom starých vozidiel. A-Z Lokomat totiž úplne náhodou v marci v Žiline skúpil ich staré vyradené trolejbusy a už sa na nich vykonávajú GO. Počty trolejbusov a ich typová skladba náhodou sú také, aké DPB teraz hľadá. Teda A-Z Lokomat, alebo nejaká iná narýchlo založená firma má, bude mať náhodou doma 10 starých prebytočných trolejbusov s vykonanou GO. Čiže niekomu zaplatíme za to, že vykúpil inde už vyradené trolejbusy, zaplatíme ich GO a cez prenájom sa poskladáme aj na zisk pre majiteľa trolejbusov. To už potom aj Záhradník bol slušnejší. Ten tiež kúpil dva inde už vyradené trolejbusy, objednal si na nich GO, ale to sú napokon naše kvalitne opravené vozidlá. Teda aspoň na zisk z prenájmu sme sa nikomu neskladali.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 989
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 942
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 814
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 098
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 688
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 490
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 320
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 154
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 197
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 950
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 555
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.