SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V pondelok budú diskutovať o električke na Janíkov dvor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Mosty cez dunaj sú poddimenzované

Stavať dnes cez stred Petržalky ďalšiu štvorprúdovú cestu je necitlivé nielen k obyvateľom Petržalky , ale aj logisticky nezmyselné , keď všetka vnútromestká a tiež tranzitná doprava sa aj tak zabrzdí len na mostoch a najmä prístavnom . Riešenie je naopak podporiť mhd a nie stavať ďalšiu vnútro-petržalskú cestu .
 

 

co to trepes? chrbtova stvorprudovka zivotne petrzalke chyba... si len jeden z kriklunov ktori si chrania vlastne pohodlie na ukor obrovskeho mesta...
nedokazem si ano predstavit aby napr v takej barcelone neexistoval takyto bulvar v kazdej stvrti...
nehovoriac o tom ze o tak dolezitom projekte ma rozhodovat cmaranica niekolkych dochodcov psickarov namiesto odbornych vedomosti urbanistov...
kde by bola barcelona bez odvahy Ildefonsa Cerdà a radnych, ktori do toho isli...
 

 

Tebe chýba zdravý rozum...
 

 

Práveže rozum má. O takejto zložitej problematike by mali rozhodovať výlučne urbanisti, architekti a geografi, skrátka odborníci, čo rozumejú problematike, a nie partia samozvancov, čo pozbiera podpisy pred Billou od ľudí, čo ani nevedia, o čo ide.

A okrem toho, nechápem, čo majú všetci s tými mostami! Veď to s mostami absolútne nesúvisí. Človek, čo sa tu oháňa mostami, očividne nič o celom zmysle tej cesty nevie!
 

 

Nastastie komunizmus a centralne planovanie uz skoncilo, takze k ceste sa mozu vyjadrit aj majitelia a obyvatelia prilahlych bytov, tak ako je to normalne v civilizovanom svete.
 

 

Pri tomto národe mám pocit, že na demokraciu treba dozrieť...
 

 

ano a najlepsi sposob ako dozriet je pokracovat v direktivnom planovani.
 

Adran Gubčo

nedávno ste priznala, že ešte nie ste odborníkom, len sa pripravujete, ale už teraz viete, kto je tým správnym odborníkom na posúdenie a rozhodovanie,
podľa Vás, tí, čo sa ohlasujú proti návrhu, sú samozvanci, nuž pre Vás je asi škoda strácať čas štúdiom, vykašlite sa na VŠ, máte mimoriadne schopnosti alebo guľu jasnovidca - a to je predsa kvalifikácia and všetky iné
medzi tými, čo sa rozhodli olhásiť sa, sú architekti, urbanisti, stavbári, dopraváci, a nebude asi veriť, ale aj vami požadovaná geografia je zastúpená, proste všetky odbory odborníkov, ktoré požadujete, čo teraz, ospravedlníte sa "samozvancom",
na rozdiel od Vás, mnohí z nich už majú absolutórium, bohatú prax, ktorou dokázali svoju erudíciu, niektorí aj medzinárodné renomé

vyjadrenie, že to s mostami nesúvisí, Vás diskvalifikuje z diskusie medzi odborníkmi,
alebo na rozdiel aj od oficiálne sprístupnených údajov HM a akej-takej prezentácie zámeru, Vy tvrdíte, že ide iba o "nasávanie" dopravy z extravilánu do Petržalky, vnútorný pohyb (zdroj i cieľ) v Petržalke a nijako nesúvisí s cieľmi / zdrojmi na ľavej strane Dunaja?
potom by sme mali dať návrh na organizáciu dopravy s miestnou úpravou "prejazd cez mosty zakázaný" :-) a na križovatkách z priečnych ciest príspustné odbočenia len v smere na Panónsku a zákaz odbočovania v smere na Bosákovú,
už si niekedy čítal na aký účel a dopravný význam sa navrhuje zberná miestna komunikácia?
čo keby ste problematiku dozrievania začali riešiť od seba a národ nechali zatiaľ na pokoji?
 

Ozval

na slovo vzatý odborník !
 

Možno

by bolo dobré si pozrieť dôvody a výpočty. Napr. v dokumentácii, ktorá je k nahliadnutiu na a.s. MRTRO. A prestať ohlupovať okolie s nepodloženými výmyslami.
 

hm

a co je zmyslom tej cesty ? este nebodaj povedz ze aby mohli zvazat ludi k elektricke autobusy :)
.
pozri si material priamo mesta bratislava, kde sa navrhovalo uz v roku 2004 riesenie bez 4-6 prudovej komunikacie, vsetky krizenia elektricky a automobilovej dopravy boli bezkolizne a mimourovnovo riesene, s tym ze je tam ozajastna preferencia
.
http://www.dialnice.info/galle...
.
a teraz si pozri navrh hlavnej terajsej architekty na linkovanie v bratislave
.
http://www.dialnice.info/galle...
.
je tam krasne vidno, ako je 4-6 prudova komunikacia co navrhuju tu zbytocna
.
http://www.dialnice.info/galle...
 

 

aquila, máš ma za maximálne naivného?

Tá cesta je na to, aby obslúžila novú výstavbu, ktorá sa začne, keď sa ukončí stavebná uzávera. Mesto to nahlas nepovie, lebo verejnosť také veci nepočúva rada. Preto je aj ten materiál z r. 2004 neaktuálny, aspoň čo sa týka absencie Jantárovej. Minimálne v oblasti medzi Rusovskou cestou a Romanovou sú už pozemky, ako si sám napísal, v prenájme developera.

A preto aj podporujem bulvár. Želám si, aby sa centrálny koridor Petržalky rozumne (nie bezhlavo a neregulovane) dourbanizoval. A to bez cesty nebude možné.
 

 

poviem to najjemnejšie ako viem - Ty si môžeš želať čo len chceš a na finále to nebude mať žiadny vplyv - našťastie. Ja si napríklad želám svetový mier a aby každá africká sirôtka mala slnečné okuliare od Gucciho...
 

 

Len nehovor dopredu...
 

 

Problém je však v tom, že o tejto problematike urbanisti, architekti a geografi, skrátka odborníci, čo rozumejú problematike nerozhodujú - boli vynechaní. Návrh pochádza z dielne proautomobilisticky orientovaných projektantov, pre ktorých je dôležitá čo najväčšia, najširšia a najrýchlejšia cesta a to, že to výrazne zhorší podmienky pre chodcov, pre samotnú električku (najmä kvôli ktorej sa cesta buduje) ich vôbec netrápi. Idea tohto návrhu pochádza zo 60.-70. rokov 20. storočia a absolútne sa neprispôsobila dnešnej dobe.
 

 

Presne pre toto zdôrazňujem, aby bola kľúčová architektonicko-urbanisticko-dizajnérska súťaž, ktorú plánuje vypísať hlavná architektka.
 

 

v petrzalke som prezil 27rokov a jedno co viem na isto ze cesty v petrzalke stihaju bez problemov...co v petrzalke nestiha su parkoviska a hlavne poddimenzovana doprava cez mosty
petrzalka ma skvely system "mestskeho okruhu" einsteinova - panonska - dolnozemska (kde je kolona len smerom na poddimenzovane mosty a aj ta nie je horsia ako taka kolona na racianskej ci vajnorskej) a ak niekto nechce ist okolo,vsade sa dostane krizom do 10 minut...
ty si bud v petrzalke nikdy nezil alebo si zainteresovany v biznise ohladom tejto zbytocnej planovanej stavby
 

 

zijem tu x rokov a jazdim rovnako.. dokonca dalej od dunaja ko ty niekde na hraniviarovh ked nemas paru ako dalej P vyzera a stratil by si sa uz pri technopole...
len pouzivam rozum a viem ze sucasny stav je uplne nahou..no.. a jantarovu cestu petrzalka existencne potrebuje
a najma bol som aj dalej ako ty na vajnorskej ci fiiha az v raci...
svet je uplne inde..
obchvaty maju byt obchvatmi ale zial nimi nie su
 

 

Tebe fakt chyba zdravy rozum...byval som s vyhladom na drazdiak a nie niekde na zaciatku petrzalky a mam ju prejazdenu evidentne lepsie ako ty ked sa nevies dostat od antolskej ku artmedii krizom cez panelaky do 10minut
A ak by si nebol uplny trol vsimnes si ze mam precestovaneho kus sveta...a take bulvary fakt nespajaju ludi...akurat natlacia dopravu vsade...svet je uplne inde, chod sa pozriet do najrozvinutejsich krajin ake su v severnej europe a uvidis ze tam ma zelen a moznost oddychu v meste prednost pred autami
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava