SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ftáčnik: Ak sa Únia nerozpadne, električka pôjde v Petržalke ďalej (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Ovlpyni

Most ovplyvnuje najme neschopnost vsetkych primatorov,ktory nevedia nic dotiahnut do konca, potom si vymyslaju triednych nepriatelov, ako je jar, leto ,jesen ,Zima, sneh ,vietor, voda a nehoda pri Kurimanoch...
 

na druhej strane, ak sa EU nerozpadne

električka pôjde priamo do Dunaja ... je ale pravda, že ju potom budú využívať hlavne cestujúci do Gabčíkova ...
 

 

hlavne, ked sa Pociatkovi podarilo promptne pochovat TEN-T, tak ako rychla nahrada musi stacit 4km elektricky...
 

oprava

Nepochoval ju Ftáčnik. Severojužné prepojenie mesto potrebuje - a určite sa skôr či neskôr zrealizuje. V tomto zmysle sa bude robiť aj dopravný generel.
Mesto však podporovalo projekt prepojenia koridorov len deklaratívne, ak bolo treba podržať Filiálku a bojovať za ňu tak to neurobili. Filiálku v skutočnosti pochovali rôzny lobisti, ktorí chodili na MinDop ako na hodiny klavíra, aby projekt rozbili na menšie projekty - električky, vlaky, trolejbusy, opravy tratí a pod. Reči o štúdii realizovateľnosti (FS), ktorá vraj neodobrila Filiálku sú scestné. Ak sa pozrieme napr. na D3 Svrčinovec - Skalité ani tam nemajú FS a veselo sa tendruje a je záujem stavať. Dokonca aj FS na Filiálku odporúča realizovať severojužné prepojenie (neodporučenie vychádza zo štátnej expertízi nie z reálnych ponúk stavebníkov). V zrkadle ponúk na Filiálku sa už dá uvažovať aj ekonomickej udržatelnosti. Chcem veriť, že sa Filiálka aj s pokračovaním popod Karadžičovou v nejakom rozumnom optimalizovanom variante v bud. progr. období zrealizuje.
 
Hodnoť

 

lol bla bla bla lol
takze len nejake 4km lebo obyvatelia dalej nechcu.
zaciatok stavby sa necakane posuva lebo budovatel o to poziadal.
ak sa nerozpadne unia ktricka pojde este dalej.
bla bla bla bla blaaaa bla blaaaaaa bla.

tato dedina bude mat snad najkratsi nosny system na tejto planete. tu uz keby sa vratil propeler na dunaj tak bude ovela prospesnejsi a lacnejsi.
ps vazena redakcia, preco sem davate taketo clanky hned z rana? ked vela ludi este ani kavu nedopilo...
 

 

ja som za propeler !!!
 
Hodnoť

 

"Práve pokračovanie električky v Petržalke od Bosákovej ulice až po koniec Petržalky, čiže Janíkov dvor pobúrilo obyvateľov najväčšieho sídliska v strednej Európe. Nechcú, aby Petržalka prišla o zeleň a oddychovú zónu."

Trochu sa to uz pletie.. elektricka zelen ani oddychovu zonu nezrusi (trat bude zatravnena), v principe tam moze vzniknut novy pekny mestsky bulvar... Co je problemom je ta subezna 4-prudova cesta, ta bude mat negativny dopad...
 

 

Bulvár, keď tam bude len trať? To by vyzeralo skôr ako železnica, aj keď zatrávnená. Čudujem sa, že ty, Samo, čo určite vieš, ako bola Petržalka koncipovaná, obhajuješ tieto aktivistické nezmysly o "zlej štvorprúdovej ceste." Nevidím dôvod, prečo by cesta mala mať negatívny dopad. Práve naopak, vďaka nej bude možné ten bulvár vytvoriť.
 

 

Bulvar sa nedefinuje cestou, ale najma sirokym chodnikom, kvalitnym verejnym priestorom, atd. Pozri di priklady zo sveta.
 

 

Napríklad tieto príklady?

Avenida Diagonal, Barcelona: http://www.barcelonapic.com/wp...

Champs-Elsyseés, Paríž: http://fr.parislodging.com/cms...

Buenos Aires: http://2.bp.blogspot.com/-GoDq...

Fakt, že tam je cesta, podľa môjho názoru kvalite verejného priestoru nijako neubližuje. Centrálny pás Petržalky sa bude urbanizovať a to je správne, lebo Petržalka je bez dobudovaného centrálneho pásu nekompletná, chýba jej základná mestská vybavenosť (a tým nemyslím nákupné centrá), chýba jej mestský charakter, chýba jej základná os. Okrem toho, územie treba realizovať tak, aby bolo lákavé aj pre investorov, ktorí dajú ulici život. Všetky tieto nároky treba dopravne obslúžiť a aj pri všetkej podpore peších, cyklistov a MHD je naivné očakávať, že sa to zaobíde aj bez IAD.

Prípadná urbanizácia územia sa však nevylučuje s existenciou líniového parku pozdĺž Chorvátskeho ramena. Nájsť optimálne prepojenie zelene a zástavby je však už vecou architektonickej súťaže, ktorá bude dúfam pripravená kvalitne a prihlási sa veľký počet ateliérov.

A ešte si neodpustím jednu poznámku: Všeobecne na Slovensku kritizujeme modernistický urbanizmus, kde je tradičná ulica považovaná za nepriateľa. Keď však už v Petržalke dochádza k revízii tohto názoru a k návratu tradičného metského urbanizmu, kde je hlavným prvkom ulica a námestie, zrazu proti tomu ideme bojovať. Nebodaj je opäť ulica nepriateľom? Alebo skôr, ako si myslím ja, iba iracionálny konzervativizmus a totálne odmietanie čohokoľvek nového?
 

 

Tvoje priklady su spravne, ale osobne su ukazkou toho co by som tam nechcel vidiet. Od budovania takych sialenych sirokych ciest sa v Europe uz davno viac-menej upustilo, pretoze sa zistilo ze do velkej miery dopravu v konecnom dosledku este zhorsuju.

Petrzalka potrebuje ako mestotvorny prvok kvalitnu rekreacnu zonu. Dnes ju sice nikto neplanuje, ale treba to zmenit a pozdlz elektrickovej trate na to priestor je. Naopak, cesta tam nepomoze nicomu, nahrnie sa tam vsetka doprava z Juzneho mesta a budes tam mat akurat tak zapchy priamo v strede Petrzalky, fakt vyhra! Argumentuje sa ze kvoli Juznemu mestu tu cestu treba, ale opak je pravdou: je nevyhnutne dopravu z Juzneho mesta tahat po "obchvate" Petrzalky (Dolnozemska - Panonska - Einstienova), nie jej stredom.
 

 

sialene siroke cesty sa budovali pre rychly presun delostrelectva z kasarni - vid. Pariz.
 

 

Ja už sa veľmi teším, ako budeme aj s rodinou dýchať tie splodiny so štvorprúdovky. A na prechádzky s dcérou okolo Chorvátskeho ramena asi môžem tiež zabudnúť, prednosť budú mať autá.
Kam bude viesť tá 4-prúdovka, keď cez Starý Most nebudú chodiť autá?
 

mno

samotna 4 prudovka by nebola zla, ale je pravda, ze zrusenim IAD na starom moste jej vyznam ako kostry petrzalky pominul.
.
viac menej by stacilo 4 prudovka len od bosakovej po rusovsku a potom zase od technopolu po janikov dvor.
.
kazdopadne takto to ma vyzerat .. skoda, ze sa nevratili k povodnej durkovskeho verzii, kde boli krizovatky bezkolizne riesene a aj bez stvorprudovky pozdlz celej trasy ..
.
http://www.dialnice.info/galle...
.
http://www.dialnice.info/galle...
 

Samo Muránsky

pletie sa to, to je isté, a podľa všetkého aj Vám, :-)
zatrávnená trať je úplne o inej zeleni ako je súčasná zeleň v uvažovanej trase električky,
oddychová zóna vedľa trate električky je riadne sci-fi, hlavne ak sa bude treba desaťtisícom denne ráno i popoludní nejako dostávať od a k nej,
aby bolo možné budúcu trať vybudovať, treba súčasnú zeleň ZRUŠIŤ, lebo tak to už pri líniovej stavbe s daným podložím a technológiou výroby chodí,
pekný bulvár, to je niečo ako pekné šaty, niekomu sa páčia a oveľa väčšej skupine ľudí sa nepáčia a nikdy by si ich neobliekli,
možno je to pre niekoho nepochopiteľné, ale negatívny dopad bude mať aj električková trať,
bez nej by sa 4-prúdovka presadila oveľa ťažšie, električka v druhej etape je ako Trójsky kôň, ňou sa do územia privedú stavebné aktivity s výrazne negatívnymi účinkami, schováva sa to za eufemické "dotvorenie urbanizácie územia",
 

 

Lenze toto je zas ta pomylena logika. Namiesto toho aby ste bojovali za to, nech sa tam popri elektricke postavi kvalitny verejny priestor (pod co by som sa rozhodne podpisal), bojujete za to aby sa nepostavila ani ta elektricka, inak povedane, aby doprava v Petrzalke zostala neriesena tak ako doteraz.
 
Hodnoť

kym bude EU....

..bolsevik Ftacnik si ide realizovat zabavku z detstva,pochopitelne za cudzie ,to oni ovladaju.. aky zmysel to bude mat pre mesto?nie je kam davat peniaze?...
nech radsej prejdu ten most peso,aspon pre seba nieco urobia
 
Hodnoť

takto

Verejne odsudzujem každého „aktivistu“, ktorý ide potápať (listami na EK, sabotovaním, odvolaniami a pod.) prvú etapu mestom pripraveného projektu. Je jasné, že projekt „NS MHD 1“ má ďaleko od parametrov skutočného nosného systému, ale je to jediný momentálne reálne stiahnuteľný rozvojový projekt v tomto období. Na druhej strane, to o čom treba hovoriť je druhá etapa. Hlúposti a námietky rôznych aktivistov o výrube náletových drevín na stavenisku ma nezaujímajú rovnako ako pseudo argumenty – napádania stavebných povolení s pochybením ohľadne bezpečnosti s odvolávaním sa na drobné nedostatky zistené dráhovým úradom. To z čoho ma hlava bolí, je mestom pripravovaný kolízny variant „NS MHD 2“ s viacerými frekventovanými cestami v Petržalke. Naša snaha musí preto teraz viesť ku konštruktívnej diskusii so zainteresovanými, aby sa do maximálnej možnej miery snažili vytvoriť segregovanú trať. To čo si ten projekt žiada je zrealizovanie mimoúrovňových krížení s cestami (podjazdy, nadjazdy). Inak to nebude mať zmysel, a bude to pomalá električka, ktorá opäť nič nevyrieši.
 

presne

pod toto sa ozaj podpisem, prva etapa je uz bohuzial stratena, minimalne estakda bosakova sa mala zachovat, kde sa to priam nukalo, bolo to v povodnej DUR, bolo to aj v studii zony, len mesto to ignrovalo s vyhovaralo sa roznymi vyhovorkami, ktore nakoniec im boli vyvratene a boli prichyteni ako klamu ..
.
ci uz faktom, ze estakada nie je mestotvorna, ale kedze pre developerov presadili estakadu bosakova cez zmenu stavby pred dokoncenim, nemohli tento argument pouzivat
.
potom ze by nebolo mozne zaustit elektricku do tunelu, ale to im bolo tiez vyvratene, a je to dokonca aj v spominanej studii ..
.
je to obrovska skoda, ze sa nepodarilo urobit skutocny nosny system, ale len pomalu elektrickovu radialu po vzore dubravky, ktoru ludia ak nemusia nevyuzivaju, lebo je vyrazne pomalsia ako IAD, a radsej aj s prestupmi vyuzivaju autobusy .. co je uz co povedat ..
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava