SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nemáte kde parkovať? Skúste na zastávke MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

durdovansky pises uplne dristy clovece precitaj si dopravne predpisy co je tam napisane,v tomto pripade pred danovym riaditelstvom si mestski fizli svojvolne vylozili zakon a po kritike tie auta boli pokutovane takze nepis tu kraviny.
zakon je v tomto uplne jasny to len lenivy vekslaci z mestskej policie aby nemusli nic robit tak vypravaju koniny.
kazdy predpis sa vztahuje aj na chodnik a nie len na cestu to by si mal vediet.
 

 

Presne tak. Na to ze mestska policia si robi svojvolne nezmyselne vyklady zakonov sme si zvykli, ale ze im to zozeru media, ktore ich maju kontrolovat, to je smutne.

Mna by zaujimalo to ustanovenie zakona, ktore hovori o tom ze odtahovat mozno iba z cesty.
 

Parkovacia anarchia

v Bratislave nabrala obludné rozmery. Nie zákon, nie polícia, nie primátor, nie starosta, či mestský úradník rozhodujú o tom, že kto, kde a ako bude parkovať. V Bratislave o spôsobe parkovania rozhoduje výlučne vodič auta a jeho rozhodnutie je limitované jedine stupňom jeho arogancie, drzosti, trúfalosti, či mentálnej zaostalosti. A samozrejme veľa záleží aj na jeho zamestnaní a politických a možno zločineckých kontaktoch.
Polícia poriadok nezjedná, lebo je jalová, úplatná a sami príslušníci polície majú problém zákony dodržiavať. Viď. často pranierované parkovanie policajtov v okolí Cukrovej, Lazaretskej a kdekoľvek inde v meste.
Terajší zákon možno nie je ideálny, ale hneď v tomto článku sú navrhnuté dve možnosti, ktoré úradom dovolia jednoducho vytlačiť parkujúce autá jak z chodníkov, tak aj zo zastávok. Teda ak polícia, komunálni politici a mestskí úradníci problém neriešia, tak to svedčí iba o ich jalovosti, neochote zjednávať poriadok a tak zvyšovať kvalitu života v meste.
Konajú tak zrejme preto, lebo inokedy a inde z pohodlnosti, či mentálnej zaostalosti aj oni radi parkujú na chodníkoch. Teda ak nezjednávajú nápravu teraz, tak nebudú ochotní a schopní vymôcť zákonný stav ani po prípadnej zmene zákona.

Aj chodec je účastníkom dopravy, má svoje práva a povinnosti a premáva vo svojom vyhradenom pruhu, teda na chodníku. Ak ho niekto v chôdzi obmedzí zaparkovaným autom, tak to auto treba odstrániť.

Tento článok prejednáva hlavne parkovanie na tých električkových zastávkach, kde električka zastavuje v strede ulice, a cestujúci sa k nej presúvajú z chodníka, križujúc pri tom jazdnú dráhu áut. Tu vznikajú životu nebezpečné situácie, lebo osoby čakajúce na električku a vodiči prichádzajúcich áut sa navzájom nevidia, lebo vo výhľade bránia na chodníku priamo na zastávke stojacie autá. Teda tam je akútne nebezpečenstvo ťažkých úrazov, ak cestujúci (hlavne nízke dieťa) vstúpi pred prichádzajúce auto. V extrémnom prípade sa môže stať aj to, že pre na seba nalepené zaparkované autá sa osoby nedostanú k električke, alebo z električky na bezpečný chodník, napr. matka s detským kočíkom, alebo invalid na vozíku, teda osoby najviac zraniteľné.
Ak tento stav primátor Ftáčník a jemu podriadená mestská polícia operatívne neriešia, tak je načase odvolať z funkcie Ftáčníka aj veliteľa polície, lebo svojou nečinnosťou priamo ohrozujú životy občanov, z ktorých daní obaja žijú.

Publikovaný neodborný a alibistický názor jalovej mestskej polície bude mať za následok to, že autá beztrestne začnú okupovať aj ostatné zastávky a MHD sa úplne znemožní.

Nedávno sa pretriasal zmanipulovaný trolejbusový tender, kde Belfi podľa vlastného tvrdenia preto manipuloval tender v prospech karosérie značky SOR, lebo tá má nadštandardný počet dverí. A on od tohto faktu si sľubuje takú rýchlu výmenu cestujúcich, že stojí za to eliminovať konkurenciu, a kúpiť predražené trolejbusy. Lenže podmienkou rýchlej výmeny cestujúcich je najmä to, ako je zabezpečený rýchly rozptyl cestujúcich. Teda vozidlo musí mať široké uličky medzi sedadlami, ale aj na zastávkach musí byť priestor na rýchly rozptyl cestujúcich. Ak prví vystupujúci cestujúci nebudú mať možnosť rýchlo sa vzdialiť od vozidla, lebo im cestu zahatajú na zastávkach parkujúce autá, tak sa vystupovanie z vozidla spomalí, nech by vodidlo malo akýkoľvek počet dverí.
Nie náhodou v tej nádeji sa zmanipuloval tender trolejbusov, že ak bude mať 4 dvere miesto troch, tak hádam niektoré sa na zastávke dostanú do medzery medzi zaparkovanými autami a tak síce pomaly, ale výmena cestujúcich možná bude cez jedny dvere?
 

keby len to

ale toto je len dosledok toho dementneho napadu, ktory dovolil parkovanie na chodnikoch, ked sa tam necha 1,5 metra volneho. co sa na 90% nedodrzuje a ludia su cim vacsi chrapunu a parkuju po chodnikoch, po prijazdoch k domom, a uplne krasne to je vidno na pozemku ministerstva kultury pred novym narodnym divadlom, kde bola este relativne nedavno zelena plocha, ale teraz je tam len bahnova spust .. to je najlepsia vizitka kulturnosti slovenskeho naroda
.
ten kto v zakone zrusi moznost parkovania na chodnikoch bude moj hrdina. to nikde v zapadnej europe, a a ni v cechach to neni mozne
 

jednoduche riesenie

Vacsina zastavok MHD je uz danej situacii prisposobena, a preto staci aj na tuto domalovat na vozovku pri obrubniku zltu suvislu ciaru - vodorovne znacenie pod c. V 12b, a v tom pripade je platny zakaz zastavenia po oboch stranach takeho znacenia.
 

 

Zastavky su uz dnes v drvivej vacsine pripadov oznacene tak ze tam zakaz je, este to ale treba vysvetlit mestskej policie. Myslim ze od nej pochadza aj perla, ze znacka zakaz zastavenia a statia plati len na ceste.
 

 

Samozrejme ze zakaz zastavenia a statia plati len na ceste.
 

 

samozrejme???
samozrejme v civilizovanych krajinach je ze na chodniku sa nemoze vobec parkovat, ani len omylom...
podla sucasnych zakonov v tejto necivilizovanej rozvojovej krajine to vobec nie je take samozrejme, je to NEJEDNOZNACNE!!!

ale to nie je vobec problem to upravit tak aby to bolo jednoznacne...
a urcite nie je normalny stav aby nebolo vobec mozne nejakym sposobom zakazat parkovanie na chodniku, ked teda vobec parkovanie na chodniku niekde povazujeme za pripustne...
 

Chodnik je sucast cesty

No, hlavne zakon definuje CHODNIK ako SUCAST CESTY. Takze ak mi niekto tvrdi, ze to plati len na ceste, tak vobec nechapem, co tym akoze chce povedat.

Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
g) chodníkom komunikácia alebo časť cesty určená pre chodcov, ktorá je spravidla oddelená od vozovky výškovo alebo iným spôsobom,
 

 

Pri diskusii o dopravných predpisoch je na Slovensku vždy 5 a pol milióna právnikov :)
 

 

Iba 5 mil , cigánom to je jedno a väčšina ani nevie poriadne čítať a ani písať :-)
Ale teraz vážne. Ak na auto parkujúce na zastávke každý komu to auto zavadzia kľúčom nechá majiteľovi odkaz, rýchlo sa tento problém vyrieši aj sám. Ak na hrubé vrece prišiješ kus hodvábu, plesové šaty z toho nebudú. A takú C3 keď sa naseriem aj sám zo zastávky vyhodím na späťák.
 

 

chlapce tak ty velmi rychlo vrat vodicak lebo ty si ho robil asi v mastali.
chodnik je sucastou komunikacie a dopravne znacky platia rovbnako pre cestu ako aj chodnik.
to znamena ze ked je niekde zakaz zastavenia tak to neznamena ze nemozes zastavit na ceste ale na chodniku alebo verejnej zeleni uz ano.sa zobud clovece.
cestne predpisy su v tomto uplne jasne.
 

 

no ty si si toho zeleneho caju dal asi privela....
 

 

Ked si precitas poriadne zakon,tak zistis ze aj chodnik je sucastou cesty.Takze?
 

Ja som tak rozmýšľal

, že ako sa nám tu tak rozrastá tá arogancia kadejakých zazobaných bezočivcov, či by nepomohlo chytiť, jednoduchý nožík a porozrezávať im pneumatiky. Prípadne možno vzduchová pištoľ pre bojazmliveších. Lebo aj ja som bol minule svedkom podobnej bezočivosti, keď si to proti mne po chodníku valil nejaký chrapúň na svojom džípe. Mám silný dojem, že toto už nebude dlho trvať, a musí sa im táto karma, alebo spravodlivosť Božia vrátiť do rovnováhy. A tak si to aj želám...
 

 

To je moc nápadné. Stačí pripínačik alebo zicherka. V konečnom dôsledku si tým moc nepomôžeš, lebo v centre máš 9/10 šancu že auto je firemné...
 

Ja myslím, že to zmysel má

Tí grázli, totiž väčšinou nie sú seriózni podnikatelia a firemné autá nemajú. Sú to ich autá. Naše firmy ti predsa nekúpia džíp, ale pokakanú Fábiu s logom firmy. No aj keby to bolo firemné, tak po viacerých takých incidentoch by s takým zamestnancom firma rýchlo skončila pracovný pomer, alebo by prišiel o auto. No a pripínačka sa zalepí, ale nožom rozrezaná sa musí vymeniť komplet. A o to mi ide. Aby tie peniaze čo im nepatria vrátili do systému aspoň touto cestou a nemíňali ich na Bahamách/Alpách. A vítam každú inú iniciatívu, ktorá tie peniaze z nich vytiahne.
 

 

Veru tak,ak je chodnik sucastou komunikacie tak sa zakaz vztahuje aj ne neho.A v 99% pripadoch su chodniky sucastou komunikacii.
 

?

Samotny chodnik ani nemusi byt sucastou komunikacie. Vyhlaska totiz nie je o premavke na CESTNYCH komunikaciach, ale o POZEMNYCH komunikaciach, t.j. aj o chodnikoch. Aspon ja som tak robil vodicak. Ved inac by polisi nemohli dat niekomu poutu zato, ze parkuje na chodniku..ved nie je na ceste, takze cestnu vyhlasku neporusil :-) A tiez by bolo vhodne poucit mnohych ludi, ze aj CHODEC je ucastnik cestnej premavky, t.j. ak prejde na semaforoch na cervenu, je fuk ze je chodec a nema ani vodicak..tiez porusil dopravne predpisy.
 

 

vyhlaska???
o pozemnych komunikacia???
ja zasnem nad analfabetmi, ktory sa rozhodnu poucovat inych...
vyhlaska to uz nie je aspon niekolko desatroci...
pred par rokmi to bol zakon o premavke na pozemnych komunikaciach
ktory bol zruseny a nahradeny zakonom o cestnej premavke...

teda je to len slovickarenie, ale do oci bijuca analfabecia pritom este poucovanie inych, to naozaj nemoze ostat nepovsimnute....
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava