SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kĺbový autobus zablúdil na pumpu, vodič sa musí ospravedlniť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

úplne humorné je, ak vodič nevie, na ktorú stranu má odbočiť - a aspoň sa cestujúcich pýta, prípadne zastavuje na zastávkach, ktoré má prechádzať.

Darmo, cpčkári pracujú aj v DPB...
 

Kto nič nerobí,

ten nič nepokazí. Môžeme sa iba modliť, aby aj v budúcnosti iba zablúdenia boli najväčšou chybou vodičov. Takéto zablúdenia vodičov boli aj v minulosti, vtedy za tým bývalo najmä to, že vodič roky jazdiaci na jednej linke, alebo na skupine liniek išiel zaskakovať na inú, pre neho cudziu linku, ktorá v niektorom úseku bola spoločná s jeho kmeňovou linkou. Nuž a potom v mieste rozchodu liniek vozidlo nasmeroval na tú svoju linku.

Teraz je mesto už dosť veľké na to, aby vodič nepoznal všetky linky, trvalé, alebo dočasné zmeny v ich trasovaní, teda ak musí niekoho zastupovať, alebo dokonca slúži na záložnom vozidle, tak občas asi aj jednoducho zablúdi.

Dôležité je to, aby vodič nepodľahol panike, keď si uvedomí, že vozidlo nasmeroval zlým smerom. Prudký manéver do správneho smeru môže znamenať kolíziu s iným vozidlom, prevrátenie autobusu, pád cestujúcich a pod. Taktiež nie je rozumné cúvanie na nejakom privádzači, či nájazdovej rampe na most späť. Čiže DPB má svojich vodičov cvičiť tak, že ak zablúdia, nech pokračujú ďalej v tom zlom smere, a na vhodnom mieste bezpečným spôsobom nech sa vrátia späť na pôvodnú trasu. Ak nie sú si istí, že ako ďalej, tak nech komunikujú s dispečingom. Teda majú konať s profesionálnou rozvahou a nevytvárať kolízne situácie a dopravné zápchy nesprávnym odstavením vozidla po zídení z trasy linky.
Ak za zablúdenie budú padať vysoké finančné tresty, prepustenia z pracovného pomeru, alebo preradenia na menej platenú prácu, tak počet zablúdení sa aj tak nezníži, ale zvýši sa počet nehôd, ktoré v panike zavinil zablúdený vodič.
Pre inteligentného a kompetentného vedúceho prípadné množiace sa zablúdenia sú signálom, že v podniku je problém, napr. prepracovanosť vodičov, ktorý treba riešiť. Nekompetentný, politicky nominovaný šéf zas má tendenciu bojovať s vodičmi, a zvýšenou buzeráciou a veľkými postihmi bojuje proti zablúdeniam. A tak úspešne vytvára podmienky na vznik ťažkých nehôd.

V článku spomenuté zablúdenie električky skončilo s nehodou, lebo vodič sa rozhodol cúvať a tak vykoľajil na výhybke. Neviem samozrejme, či išlo o vodiča, ktorý bol jednoducho panikár a v tej panike nezvážil dobre následky svojho konania. Lebo určite nebolo rozumné cúvať s vozidlom plným s cestujúcimi späť do križovatky, aby sa dostal na správnu trasu.
Neviem to, či ho k tomuto konaniu doviedol oprávnený alebo bezdôvodný strach z nejakého drastického postihu, v každom prípade napáchal dosť veľké škody na to, aby aj terajšie nové aj každé budúce vedenie malo tento prípad pred sebou na poučenie, že lacnejšie je mať zablúdené vozidlo s nepotrestaným vodičom, ako havarované vozidlo aj s trestom pre vodiča.

Ja od roku 1956, keď som MHD používať začal si pamätám jedno zablúdenie "môjho" vodiča. Ten roky jazdil na trolejbusovej linke 11. Iba raz som ho videl na linke 15, viezol ma a po odchode z poslednej zastávky "Bulharská" neodbočil trolejbusom 8Tr na Rádiovú ku konečnej zastávke, ale pokračoval rovno, smerom ku Galvaniho ul. Vtedy ešte neboli rádiostanice, ani mobily, teda z DPMB pomoc nevolal. Vtedy ešte Galvaniho nebola zapojená do Rožňavskej a tak mnoho nákladných áut na Rožňavskú išlo v trase Bulharská-Rádiova. Tak vodič začal tieto nákladné autá stopovať, napokon našiel také, ktoré malo lano, a jeho vodič aj bol ochotný trolejbus stiahnúť späť pod trolej.

Známy prípad je aj zaseknutá kĺbová Karosa niekde pri Klemensovej ul. Jej vodič ale chcel takto obísť nejakú zápchu na Dostojevského rade, ale sa v úzkych uliciach zasekol medzi zaparkovanými autami. Teda chcel cestujúcim urýchliť dopravu, ale mu to nevyšlo.
 

 

Tych liniek nie je tolko aby sa to nedalo naucit, ja poznam vsetky a to som len fanusik, nie vodic :)

Kazdopadne, vodic z predpisu musi poznat kazdu linku, ktoru prevadzkuje "jeho" vozovna, vacsina vodicov nejazdi stale len jednu linku. Zalozaky sa spravidla davaju takym vodicom co poznaju vsetky linky, v principe je nonsens aby vodic nepoznal linku co jazdi. Ina vec je samozrejme ak sa proste pomyli...
 

Poznám šoféra MHD

čo viezol rodinku svojím osobným autom domov a .... automaticky zastal na zastávke na Zochovej.

Choroba z povolania.
 

 

minule jeden vodic elektricky nejako zle odbocil na Ruzinovskej, dostal sa na dialnicu a potom sa musel otacat az v Senci
 

 

Ale trajekt do Bernolakova cestujuci stihli, nie?
 

 

praveze nie, museli ponorkou
 

 

vy ste v tej Bratislave uz nacisto zintegrovani alebo co? dobre vam teda dnes integruje!!
 

Viem, ponorkový prístav

je predsa už desiatky rokov hneď za konečnou metra.
 

Šibe ti?

Prečo by ponorky chodili po Petržalke? To akože namiesto vznášadiel?
 

To im fakt nezavidim, ...

.. tiez som sa musel vcera tlacit v ponorke, ked mi pred nosom na Racku usiel raketoplan.
 

 

Ty si musel byt riadne nachnapany.
Raketoplany uz nejaku chvilku nelietaju.
 

Akoze nelietaju, ...

.. vsak lietaju uz dost davno, zaviedli ich hned potom, ako v Bratislave opravili posledny vytlk na ceste, co bolo tesne po dokonceni dialnice do Kosic.
 

 

to muselo byt velmi davno, lebo v BA uz pouzivaju tzv bezvytlkovy asfalt...
 

To je pravda, ...

.. bolo to davno, vsak aj do Kosic uz jazdime po dialnici desatrocia. Dnes bola cesta autom v BA taka hladka a plynula, az ma to nudilo, tak som si musel zapnut "simulaciu vytlkov", co som si nastastie objednal do vybavy.
 

Desatrocia?

Vsak od roku 2010 uplynuli len tri roky. :D
 

to si si kde prečítal

Kde si prosím ťa vzal rok 2010 prosím ťa ?? :D nie som si istý akú dialnicu do košíc myslíš ale je tam iba jedna momentálne a to je Dialnica Prešov-Košice, ktorej výstavba započala v roku 1977 prosím pekne... úplne odovzdaný so všetkým všudy bol v roku 1988 no reálne sa tam jazdilo po určitých úsekoch od roku 1980 asi....
 

 

To musim potvrdit, je bezvytlkovy. Akurat momentalne riesia, ze odniekial sa na cestach objavuje stale asfalt co tam nema byt a potom su cesty hrbolate. Hlavne po zime je s tym problem.
 

 

presne, starsie odkupila MHD Rimavska Sobota a na nove bol tender uz 2 krat zruseny
 

 

lebo su tam lobisticke tlaky na zakupenie pokrokovejsej technologie. Penta a JaT vytvorili konzorcium a odkupili licenciu na teleportovacie zariadenie zo Star Treku. Teraz to budu montovat ako telefonne budky na kazdej zastavke. A ti majetnejsi su budu moct zakupit mensiu verziu priamo do obyvacky.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava