SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Lacnejší lístok bude aj drahší (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

"Nikoho nenútime". Toto je tak typické pre túto krajinu... BID má predsa slúžiť primárne tomu, aby ľudia nechali autá doma a použili BID. A tu nám oznámia, že im je to vlastne jedno, či si to kúpim?
 

naozaj

nie je nutné si na cestu kupovať iba lístok BID. Pretože tarifa BID je cenovo medzi tarifou ZSSK a Slovak Lines, pre tých čo cestujú iba vlakom sa to veľmi neoplatí. Preto ostane možnosť si lístok zakúpiť u lacnejšieho dopravcu, prípadne zvoliť kombinácie, napríklad kto cestuje z Gajár do Devínskej Novej Vsi (prestup na vlak v Malackách) bude mať možnosť si kúpiť lístok na cestu cez zóny 260,255,245,235,225,215,101 alebos i kúpiť dvojzónový lístok 260,255 a traťový lístok Malacky - DNV
 

 

Problem je ze zeleznice maju ultralacne predplatne listky (11 spiatocnych ciest) a nie je realne aby toto BSK u autobusov dorovnal. Cestujuci bude mat na vyber ci pouzije novu tarifu s jej vyhodami, alebo zostane pri listkoch ZSSK. Tak je to napriklad aj v IDSkach v CR a funguje to v pohode.

Kazdopadne, to ze niekomu zdrazie cestovne je nezmysel a tento clanok bulvar najvyssieho kalibru.
 

 

Páni, ďakujem za vysvetlenie.
 
Hodnoť

 

konečne uviedli, že prichádza k zdraženiu, o čom čo doteraz BIDisti zavádzali - však Samko, Erik Ž. a spol.!?
 

 

K akemu zdrazeniu? Zeleznice budu predavat tratove listky za presne take sumy ako doteraz a dokonca cestujuci usetria, lebo nebudu musiet platit BID priplatok ak ho doteraz vyuzivali (bude v cene beznej elektricenky).

To ze SME vydalo tento bulvarny nepodarok na tom nic nemeni.
 

 

Zavádzali? Však to, že z Malaciek môže byť cesta o 17,90€ mesačne drahšia bolo uvedené aj v materiály, ktorý sa v decembri schvaľoval na zastupiteľstvách. Konkrétne na strane 17. To len v SME teraz objavili teplú vodu.
 
Hodnoť

hlavne nadväzovanie a intervaly spojov

Stále sa v článku venujú iba cene lístkov, podľa mňa je ale pri integrovanej doprave podstatné napájanie spojov, najmä do regiónov. Napr. ak cestuješ do Studienky, mal by ti odísť spoj z Patrónky (alebo AS MN) 3-5 minút od príchodu spoja vlaku/busu. Naozaj nie je únosné, aby cestujúci čakali 0,5-1 hodinu sa spoj do regióna.

Dúfam, že po 20 rokoch decimovania MHD dúfam našim politikom "zaplo", že iba podporou hromadnej dopravy dosiahnu zvýšené využívanie MHD (stačí sa pozrieť koľko áut pribudlo po nežnej-nie zlepšenou finančnou situáciou ľudí, ale predlžovaním intervalov hromadnej a regionálnej dopravy a tiež zvyšovaním cestovného)!
 

presne tak....

presne na tomto to cele pohori, neustale sa mi stava, ze primestske spoje odchadzaju na jednej zastavke aj o 3-7 min. skore a prichadzaju na ine zastavky s 10-30 min meskanim, ved to fungovat nemoze a tiez by ma zaujimalo ako je mozne, ze ked dve vozidla SL vyrazia y ASMN v rovnaky cas na rovnaky smer tak na zastavky, ktore maju spolocne maju rozne prijazdy v rozmedzi aj 20 min???? lebo stale sa to odvolavaju na zapchy a neviem co este, ale ako je mozne, ze jeden vodic to podla grafikonu stiha a iny nie???? v rovnakom case na rovnakom useku....
 

SL zavedenie garantovaných príchodov vCP

Veru, nechápem prečo Slovak Lines nezavedie garantované príchody liniek na zástavky, ako pred pár rokmi (tuším za Zahradníka) zaviedol DPB. Predsa si SL vie vypočítať dĺžku trate a stanoviť do cestovných poriadkov minutáž medzi jednotlivými zástavkami. Slovak Lines by sa už tiež konečne mal spamätať a začať garantovať svoje spoje, ak chce byť konkurencieschopný.
 
Hodnoť

 

REGIO JET asi vie preco sa nezapojil do dezintegrovanej dopravy... kto by chcel EMtest. akoze cely system je zatial jeden velky fail. a regio jet by musel zdrazit litsky. Ale celkovo pokial budu mat Slovak line take cestoavne poriadky ako doteraz tak to bude este vacsi chao s tymi cislami, modlim sa, aby nastal den ked nebude mat kazdyc odchod v CP slovak linesu nejaku poznamku. to sa proste neda, toto urcite nie je integrovana doprava.
 

 

1. Preco by mal RegioJet mat EMtest? ZSSK ho tiez nema.

2. Preco by mal RegioJet zdraziet listky? ZSSK tiez nic nezdrazuje.
 

Samo

a nebude problém skôr v tom, že Slovak Lines si údajne pretlačili do zmluvných podmienok BID, že žiadny účastník nesmie dávať zľavy nižšie ako cena cestovných lístkov BID?? Potom to vyzerá na obštrukciu zo strany Slovak Lines, lebo cestovné BID je nižšie než ich vlastné a z toho BID cestovného by museli niečo odvádzať aj DPB a ZSSK, kdežto prieecste vlakom bude výhodnejšie si kúpiť lístok na vlak a tržby z týchto lístkov ostanú ZSSK
 

 

ZSSK viac krat potvrdila ze u nej bude dualna tarifa. Dopravca nesmie poskytovat zlavy, ktorych cielom by bolo cestujucich presuvat do inej formy dopravy, ale neplati to pre celostatne zlavy na zeleznici (ostatne bol by trochu nezmysel aby si si napr. listok na Junior RailPlus mohol kupit len po hranicu IDS). Zmluva je zverejnena na internete, v sulade so zakonom.
 

 

Doslovné uplatnenie ustanovení prístupovej zmluvy s BID znamená, že zúčastnený dopravca nesmie na území IDS BK poskytovať lacnejšie ceny cestovného, než je tarifa BID = ZSSK, RJSK de facto nesmú v kraji poskytovať svoje mesačníky a výhľadovo ani juniory a spol.
Je škoda, že samotná BID, si tento absurdný bod vzniknutý z popudu jedného dopravcu, vysvetľovala svojsky a túto veľmi podstatnú vadu na kráse svojim nesprávnym výkladom nebadala...
 

 

V zmluve je explicitne uvedene ze toto ustanovenie neplati pre celostatne ponuky ZSSK, teda napr. Junior, vlastne PCL a podobne.
 

 

Cituj to ustanovenie, prosím.
 

 

http://www.dpb.sk/templates/_d...
Článok IV, bod 1.14.
(nedá sa to kopírovať)
 

RegioJet

môže mať viacej dôvodov, že do BID nevstupuje.

Za partnerov tam má DPB a ZSSK, a.s., teda spoločnosti, ktoré nie sú donútené korektne hospodáriť a mať financie v poriadku. Ich akékoľvek straty sú vždy vykryté z verejných zdrojov. Byť súkromníkom, ani ja by som sa nehrnul do spolku s takto nekorektne riadenými firmami.

RJ má mnohé vlaky kapacitne v plnej miere vyťažené. Tak zrejme nemá dôvod do svojich vlakov ťahať cestujúcich, ktorí tak akurát preplnia vlaky v krátkom úseku BA. Hl. st- Podunajské Biskupice a zaberú miesto kmeňovým vidieckym cestujúcim, ktorí vlaky reálne živia. Korektné rátanie cestujúcich v BID je problematické, finančné delenie príjmov tiež nie je transparentné, najmä nie v očiach podnikateľského subjektu, ktorý napriek dotáciám podniká aj na vlastné riziko.
Ak vtedajšom systéme podľa diskutujúcich údajne práve polosúkromná Slovak Lines robí problémy, lebo má strach z finančného vyrovnania, tak potom súkromný RJ asi má oveľa väčšie dôvody na opatrnosť.

ŽSR síce kujú smelé budovateľské plány napr. ohľadom zahusťovania zastávok v traťovom úseku Biskupice-BA. Hl. st, ale opýtal sa niekto aj RJ, či má záujem na týchto zastávkach aj zastavovať a vykonávať MHD? Pred rokom RJ zahajoval dopravu aj so sloganom, že budú rýchlejší ako bola ZSSK. Teraz plánovaním zastavovaním naviac o rýchlosť prídu. Ale sa im to bude rentovať? Bude z výnosov vykonávania MHD v systéme BID taký zisk, aby spomalením vlakom riskovali úbytok vidieckych cestujúcich?

ŽSR. ZSSK aj DPB ľahko plánujú, ľahko sa aj mýlia, lebo ich omyly sa prefinancujú z verejných zdrojov. Taký DPB napr. ani trolejbusový tender nemusí korektne realizovať. Ale súkromný RJ si musí poriadne rozmyslieť že s kým sa spolčí. Ak chytí capa, jeho neodškodní nikto, padá na hubu a na trhu končí.
 

ja skôr vidím problém

vo financiách. Vlaky Regiojetu zatiaľ jazdia iba v zóne 100 a 101 kde stačí režinka na všetky dopravné prostriedky. Čiže ak by RJ bol zapojený, teoreticky všetkým jeho cestujúcim by stačil lístok do Podunajských Biskupíc a na zvyšok cesty PCL 100/101. A to by bolo pre RJ o niečo nevýhodnejšie než súčasný systém. Pravda časť z tržieb za PCL100/101 by prináležala aj RJ, ale určite príjmy za "trpenie" cestujúcich v Bratislave s PCL sú nižšie než výpadky na tržbách. Iné by to bolo keby bol zintegrovaný o dosť väčší úsek vlakov RJ, tým pádom by mal nárok na väčšiu časť z tržieb z CL BID plus by mal možnosť mať vlastný systém zliav z tržieb ktorých by nemusel nikomu nič dávať
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava