SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Znížiť počet áut v meste má projekt Zvez suseda (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

to je presne riesenie katastrofalnej dopravnej infrastruktury na sposob Bratislavskeho magistratu
 
Hodnoť

Riesenie?

No neviem, keby mam suseda, ktoreho poznam 10 - 20 rokov a mame spolocnu cestu do prace, tak to takto riesim uz davno... A prist s niecim takymto, co nie je zasluha mesta a prezentovat to ako ich (hlavne) riesenie situacie... No neviem... Ale drzim tejto myslienke samozrejme palce, aj som sa zaregistroval.
 
Hodnoť

NEDORIEŠENÉ VECI

Ako to bude so zdieľaním nákladov? Na to, aby vodič mohol zinkasovať spolucestujúcich, musí mať platnú TAXI licenciu so všetkými náležitosťami, školenia v bezpečnosti a mať aj zodpovednosť na úrovni šoféra MHD. Čo v prípade, že sa niečo stane? Ako je to so (spolu)zodpovednosťou mesta ako organizátora a zabezpečovateľa tejto služby? Má to fínska spoločnosť dotiahnuté aj ďalej ako po ideovej stránke? Je to model aplikovateľný aj pre veľké mesto, keďže má firma skúsenosť len z menších? Aký je odraz slovenskej legislatívy a bratislavských špecifík? Aký bude biznis model v budúcnosti?

Nechápte ma zle. Som za niečo podobné. Moju oponentúru treba chápať ako snahu o eliináciu chýb a rizík aby bol projekt životaschopný a bezprolémový.
 
Hodnoť

MHD, MHD, MHD

hoci je to nápad z Fínska, tentokrát mu nedávam moc šancí na úspech. Chyba na celom Slovensku je v tom, že racionalizácia akejkoľvek verejnej prepravy = redukcia spojov. To aj krtko vidí ďalej. Skúste ale do existujúcich spojov prilákať viac ľudí. Variabilná zložka nákladov na jednu prepravnú jednotku začne klesať. Začne rásť zisk, ktorý sa čiastočne dá znovu preinvestovať. Navyše ubudne áut z ciest = nižšie zaťaženie = nižšie náklady na opravu ciest+čistejšie ovzdušie.
 
Hodnoť

PR kecy vs realita MHD

Toto sú také lacké PR kecy, ktoré zaberú tak na 2-3 ľudí, ale nič nerieši. Jediné, čo má v Bratislave význam a čo výrazne zníži počet áut na uliciach je PREFERENCIA MHD!

Ale skutočná, nie tie politické bláboly, ktoré tu už 20 rokov počúvame, pritom skutočnosť je opačná. Plná električka stojaca na križovatke púšťajúca zadky v autách - to je denná realita Bratislavy!

Kým sa skutočne nepristúpi k jednostrannej preferencii električiek a nezačnú sa budovať BUS pruhy, nič sa nezmení.

PS: Zviesť niekoho autom nie je len tak, náhodou havaruješ, tak sa spolujazdcovi nedoplatíš. Osobne to nerobím, iba zriedka veľmi dobre známych susedov, aj to nie za zlého počasia kvôli možnej havárii a následkom.
 
Hodnoť

 

a potom založíme Zväz susedov ;)
 
Hodnoť

 

Drahý primátor, viete kedy bude menej áut v meste? ke´d bude rýchla a cenovo dostupná MHD. To ale v Bratislave ani náhodou nie je.
Príklad: vyťažený spoj 28 (z DNV do Devína k Eurovei) má interval 20 minút, mimo špičky až 30 minút. Poviete mi nie sú peniaze? Tak prečo DPB nezruší spoj 29 vyťažený priemerne 2-3 ľuďmi (alebo ho aspoň nezredukuje na letný doplnkový spoj pre turistov pod hrad Devín máj-september cez víkendy) a nezruší totál nevyťažený minimus 128 (DNV-Devín). Ušetrením týchto spojov by sa dal bus 28 zhustiť na 15 minútový interval.
napr. minulý piatok začalo snežiť a vynechal spoj 28, v Devíne sme čakali ôsmi vyše 40 MINÚT na ďalší spoj 28 (v hlavnom meste!!!) TOMUTO HOVORÍTE PODPORA MHD?

Nikdy nedostanete do MHD ľudí, pokiaľ majú na spoj čakať viac ako 15 minút, ak vozidlá DPB budú stáť v kolónoch s autami, ak eliny budú púšťať autá na križovatkách, ak bude drahé cestovné, ak budú nekvalitné vozidlá DPB bez klímy, bez nakláňania sa ku chodníku.
MHD musí byť lacnejšia, pohodlnejšia a rýchlejšia. A tiež sa treba zamyslieť nad tým množstvom reklamy v MHD-reklamný rozhlas na zástavkach, polepené okná vozidiel, reklamná telka a reklamné letáky vo vozidlách. Prečo nemô§žeme mať dôstojnú MHD, ak sa teda hráme na vyspelú metropolu?
 
Hodnoť

Prínosnejší by bol projekt

Zveď susedu.
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 


Najčítanejšie na SME Bratislava