SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Veľký výber z trolejbusov nečakali (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

tak to byva... SOR najhorsie autobusy a este budu trolejbusy... samozrejme predrazene
 

ukážkový príklad

ako sa technická špecifikácia nakupovanej komodity ušije presne na konkrétneho dodávateľa!!! - ani nečakáme viacej uchádzačov do súťaže - víťaz je už daný priamo v špecifikácii, ktorú môže dodržať iba jeden konkrétny dodávateľ - teda VÍŤAZ!!!!!! Presne takto to funguje pri nákupe každej jednej komodity samozrejme iba vo väčšom finančnom objeme!!!! Takto sa obchádza zákon o VO č. 25/2006 Z.z.! Netreba žiadnu novelizáciu tohto zákona s 1200 opravnými pripomienkami na ktorých pracovali všetky ministerstvá! Načo dokazovať ako idme TRANSPARENTNE nakupovať. Pozrite si majetky skorumpovaných obstarávateľov 100x prepraný na celú family a bude Vám ihneď všetko jasné. Zbytočne tu vypisujeme :)))), nikto to nechce riešiť a nerieši, ako vidíme kradnú si transparentne ďalej!!!!!!! V energetike tento zákon, ktorý je v platnosti 7rokov pomaly, ešte ani nezačali aplikovať a pritom ide o obstarávateľa. Takže nie je o čom!!!
.................Podstatné je ale, že táto vláda nemala doposiaľ žiadnu veľkú kauzu...........................
 

 

A toto je zase presný príkald demagógie. Veď UVO ešte nerozhodol, či sú podmienky tendrov diskriminačné. A teraz ma všetci ukameňujte, lebo chcem aj nejaký dôkaz, nielen prázdne a tendenčné reči a obvinenia bez dôkazov.
 

ak tam nevidíš diskrimináciu tak

potom nie je o čom :)))........špecifikácia je tak nastavená, že uvedené požiadavky na dodávku môže splniť minimálny počet uchádzačov resp. jeden! Parametre či už technické, dodacie,certifikačné si nastavia tak, aby už vopred bol iný dodávateľ vylúčený s možnosťou účasti v tomto tendri pretože túto požiadavku nemôže splnič, často to bývajú minimálne, malicherné rozdiely. Takže aj takto sa zákon obchádza, nehovoriac o nevykonávaní kontroly tam, kde by sa mal dodržiavať - teda v podnikoch s väčšinovou účasťou štátu - čo je obstarávateľ a napr. po siedmych rokoch sa nezačal ani používať. Tak tu už nie je naozaj o čom a musíš uznať, že títo ľudia by mali sedieť v base a nie na stále tých istých teplučkých a dobre platených miestach! Či? Mýlim sa? Nechajme ich tam nech nás všetkých okrádajú naďalej?? Tot vsjo!!!!
 

 

ak NAHODOU UVO rozhodne, ze bol tender diskriminacny, tak zmenis nazor? Tato diskusia nie je o tom, ci niekto niekoho pristihol pri cine, ale o tom, ake trolejbusy su pre Bratislavu najvhodnejsie.

Preco tu este nikto nenasiel suvislost s tym, kto tie peniaze Bratislave "pridelil"? Myslim toho, co sa stretava s j&t na jachte...
 

Nové trolejbusy

Dúfajme, že aj v uliciach Bratislavy sa objaví konečne niečo nové a moderné.

http://zilina-gallery.sk/pictu...

http://zilina-gallery.sk/pictu...
 

 

Dá sa to urobiť aj inak, napríklad ako to spravil pán Záhraník. Nakúpiť tie najdrahšie na úver - Mercedesy, ale splácať to budú ešte aj naše deti.
 

 

viezla si sa tymi mercedesmi? to je to najkvalitnejsie co sa dalo kupit. porovnaj s jazdu v sore a mbcc. ak nevidis rozdiel tak uz naozaj neviem.
 

 

Všimni si, kedy bol ten nick založený, na čo reaguje a porovnaj to s ďalším ženským menom hneď nad touto reakciou. Trollovia z Dopravného podniku...
 

 

Mercedesy? To su najlepsie vozy. Skoda ze ich nekupili viac... Odkedy ich dali na L83, hned sa tou 83-kou lepsie cestuje...
 
Hodnoť

 

BORDEL vsade kam sa clovek pozrie
 

 

tak si trochu uprac doma...
 
Hodnoť

Diletant

Kazdy nedementny clovek vidi ze ten tender je sity pre J&T. No stav je taky zalosny ze aj ked na kratko tak nieco nove treba.
Trolejbusy maju v priemere 16 rokov pricom autobusy sa vyraduju pri 8,Vacsina su to niekolko nasobny milionary rozumej 2M viac kilometrov. Lamu sa kostry zeleze co ma mat 6 mm je odhrdzavene na 2 mm a drzi to len lepidlo a guma. Trolejbus je dobry do kopcov a najma taka koliba a spat da riadne zabrat a na kolibskom tankodrome sa lamu aj napravy. Keby bol tender fer tak by boli podmienky ako napr nerzova karoseria Solaris, pocet hn naprv 4 aby to aj v zime vyslo,robustnost konstrukcie a dalsie. No najma trolejbus nie prerobeny autobus.. Najma nie taky ako SOR ktorym sa lamu kostry a to nesli ani kolibou. No hlavne ze bude aj servisna zmluva aby sa co najviac opravovalo a J&T dobre zarobila. Ostany co vyrabaju ked toto videli je logicke ze necheli plytvat casom ani peniazmy...J&t uz staci odstavit urad pre verejne obstaravanie a drahovy urad kedze SOR ma el cast v priestore pre cestujucich a na SK na rozdiel od CZ to nieje povolene..
 

s prihliadnutim na podmienky

realnej prevadzky, v akych je vykonavana, by v zadani muselo byt aj: pohon, staly 6x6, podvozok: svetla vyska min. 25 cm...
 
Hodnoť

 

však keď sa to prevalí povieme, že nie je čas a nebude nič..

a to chcú ľudí dostať z áut? takto už keď idem v autobuse SOR bez klímy kde mohla byť za euro (nie je lebo by sa to niekomu za euro neoplatilo, že?). fakt radšej pešo alebo autom.. :(
 

 

To, že by bola možnosť mať autobusy s klímou za euro je jedna vec, ale o koľko by sa zdvihli prevádzkové náklady ? Možno nie som až taký náročný, ale tá klíma mi v tom autobuse až tak nechýba.
 

SOR na čiernu listinu

Aha, ty si kúpiš auto bez klímy. V slušnej krajine by po škalnále v tendri na kĺbové busy, kde bola ponúknutá klíma 1 cent do kĺbových SORiek a nebola dodaná, túto spoločnosť SOR vylúčili z ďalších tendrov! Za nesplnenie podmienok by mal byť SOR na čiernej listine dodávateľov.

Tender na trolejbusy je čistá zlodejna a primátor háji neobhájiteľné. Voľby sa blížia, každý škandál mu pred voľbami spočítame a verejnosti pripomenieme.
 

V tendri na 100 autobusov

najvýhodnejšiu ponuku podal Solaris. Jeho cena s klimatizáciou už v základnej výbave bola nižšia ako cena autobusu SOR bez klimatizácie.
Sor klimatizáciu ponúkal ako opciu za 1 cent/ kus. Lenže bodový systém bol taký, že vďaka tomuto ťahu inak drahší SOR za akože lacnú doplnkovú klímu získal viac bodov ako lacnejší Solaris dodávaný so štandardne namontovanou klímou.
Teda nakúpili sme autobusy SOR, pričom väčšia polovica z nich je bez klimatizácie. Ak zoberieme do úvahy, že Solaris s klimatizáciou bol lacnejší, tak dá sa aj tak povedať, že máme neklimatizované autobusy SOR za cenu klimatizovaných. Môjmu tvrdeniu dáva za pravdu aj to, že pár autobusov SOR tú klímu má, teda cena SOR má v sebe zahrnutú aj normálnu cenu za klímu, inak by ich nedali ani do jedného autobusu.
Časť autobusov SOR tú klímu má zrejme preto, aby sa zavreli ústa obyvateľom. Veď hľa kupujeme klimatizované autobusy. A to tých "dočasne" bez klímy ich namontujeme o trocha neskôr, preto majú predprípravu na montáž. Ja tam ale žiadnu evidentnú predprípravu na montáž klimatizácie nevidím, samozrejme montáž klimatizácie bude aj tak vždy vždy možná, ale za cenu poriadneho zásahu do konštrukcie autobusu. Teda nebude to o tom, že jednoducho prichytím klímu na strechu a hotovo. V autobuse nevidím napr. ani výfukové otvory, kade by vzduch prúdil do vozidla. Teda nečakajme žiadnu dodatočnú montáž a už vôbec nie za vysúťažených 1 cent/kus.

Pri tendri trolejbusov je tiež priestor na podobné machinácie. Váhou 20 bodov sa bude vyhodnocovať 8 ročná údržba trolejbusov vykonávaná dodávateľom, teda dvojicou Škoda/SOR. A tu je priestor na manipulácie.
V autobusovom tendri SOR asi preto ponúkol klimatizáciu za 1 cent/kus, lebo nejako vedel, že ju nebude musieť dodať . Ak teraz by do trolejbusového tendra prišiel aj iný dodávateľ s 5 dverovým trolejbusom, tak stačí, ak dvojica Škoda/SOR budú vedieť, že DPB si napokon tú údržbu garantovane neobjedná a tak ju ponúknu za 1 cent/ každý rok. A majú opäť vyhrané.
Už to je dosť zaujímavé, že DPB váhou 40 bodov ohodnocuje nízku hmotnosť a nadštandardný počet dverí, teda veci z ktorých merateľný finančný osoh nie je, ale 8 ročné merateľné finančné náklady na údržbu majú iba 20 bodovú váhu.
A za otázku stojí aj to, že prečo sa neobjednáva údržba aspoň na 12 rokov, teda na čas, ktorý by každý kvalitný trolejbus vydržať mal.

SOR z tendrov DPB vylúčiť nemožno, v autobusovom tendri nič neporušili. Oni nám predsa klímu za jeden cent/kus ponúkli a my hlupáci sme tú ponuku neakceptovali, lebo pri ťažkej hospodárskej kríze v mestskej kase sa nenašlo 100x 1 centov=1,-€ na zakúpenie tejto doplnkovej výbavy. Neviem prečo mesto nevyhlásilo na túto závratnú sumu verejnú zbierku.
 

Pozor

dokonca sa našiel jeden obyvateľ, ktorý im poslal účelovo viazané prostriedky v hodnote 1 EUR na dokúpenie klimatizácii do zvyšných autobusov...
Takže ak ich neminú mali by ich vrátiť :)
 

 

Pozor, to bolo 50 centov (jedno vozidlo = 1 cent a toho casu bolo 50 SORiek bez klimy) :)
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava