SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vo štvrtok majú rozhodnúť o budúcnosti Hlavnej stanice (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Úplne nevhodný projekt, ktorý do lokality vťahuje automobilovú dopravu (veľké nákupné centrum). Pražská ulica sa má rozšíriť až na 9 pruhov ("moderné" riešenie v širšom centre mesta), Šancovú a Štefánikovu však rozšíriť možné nie je (a ani by to nebolo vhodné). Čo spraví množstvo nových áut s dopravou na Šancovej a Štefánikovej? Skolabuje mesto?
Fakticky nejde o revitalizáciu námestia, ale jeho likvidáciu, privatizáciu a zastavanie. Z dopravného hľadiska znemožní prepojenie mestskej koľajovej dopravy na železnicu (električka bude tak o 10 metrov nižšie ako vlak), načo sa potom hovorí o tram-traine, keď práve na hlavnej stanici možnosť prejazdu nebude? Taktiež nebude možné budúce predĺženie električkovej trate na Pražskú a do Dúbravky ako rýchlejšie a zároveň záložné spojenie do západnej časti mesta. To, že cyklisti v projekte nie sú riešení vôbec, predpokladám nikoho neprekvapí...
 

Jeso,

projekt je nevhodný, lebo do priestoru s dobrou obsluhou MHD pritiahne IAD. Predpokladám aj to, že opäť bude pre ne málo parkovacích miest, a o parkovaní "prebytočných" áut bude opäť iba rozhodovať drzosť a arogancia vodičov. Polícia, mesto a iné orgány túto vec opäť budú bezbreho tolerovať, teda výsledok bude taký, že všade tam, kde vizualizácia momentálne ukazuje verejný priestor pre chodcov budú stáť a jazdiť autá.

K Tram-Train toľko.
Je to Ftáčníkova hračka, ktorá sa nikdy realizovať nebude. Do Hlavnej stanice zaúsťujú kridorové trate, ktoré boli budované z fondov EU a slúžiť majú diaľkovej nákladnej aj osobnej doprave vrátane regionálnej železničnej. Tam nie je priestor na jazdy vozidiel MHD, EU nie preto dáva nám prachy na budovanie stoviek kilometrov koridorov, napr. v trase Čierna n/T-BA , aby sa napokon diaľková nákladná aj osobná doprava zastavila pred Bratislavou, lebo koridorovú trať zahatali Ftáčníkové električky.
Ftáčník, alebo jeho poradcovia si to predstavujú, ako Hurvínek válku. Myslia si, že železničná trať je ako štátna cesta, kam môžem kedykoľvek vypraviť autobus. Na trati sa ale každá trasa vlaku plánuje a kupuje a berie pri tom ohľad aj na potreby ostatnej dopravy a ako som povedal, tu bude mať vždy prednosť tá doprava diaľková.

Mestu má železnica pomôcť návozom cezpoľných do mesta, aby nepoužili IAD. A zároveň môže svoje voľné kapacity ponúknuť mešťanom na rýchle "diaľkové" presuny po území mesta, napr. z Rače po hl. stanicu. Na viac v našich pomeroch železnica nemá.

Nie je žiadny dôvod na to, aby električka z Obchodnej ulice išla fušovať do železničnej dopravy. Jediný výsledok by bol iba ten, že tá mestská nosná električka by bola ešte menej spoľahlivá, lebo k terajším dôvodom nepravidelností by pribudli aj meškania prinesené zo siete železníc.
Tu neplatí žiadny argument, že inde to funguje. Inde sú iné podmienky a pomery. Každé mesto a región vo svete má svoje osobitné podmienky.

Tram-Train je možno výsledkom zle vyjednaných podmienok smerom k EU, lepšie je to v nových rokovaniach z agendy vypustiť.
Že to vyjednávali babráci vidieť aj teraz, veď ako by to chceli z tej jamy vo vyťaženej stanici napojiť tak, aby to v hustom intervale jazdilo po železnici na rôzne smery?

Komplikácie prináša Tram-Train aj do ulíc. Treba v uliciach dva rozchody. Dve nástupné hrany na zastávkach, lebo Tram-Train má inú výšku podlahy ako mestské električky. Nie sú vyriešené koľajové križovatky, veď sú tam iné kolesá s inými parametrami. Treba iné, drahšie dvojprúdové vozidlá, priestor pre batožinu a uloženie odevov, a toaleta do vozidiel, veď cestujúci pôjdu ďaleko. Teda Tram-Train pri rovnakej dĺžke má menšiu kapacitu, lebo diaľkový cestujúci potrebuje aj podľa noriem, aj podľa zvykov iný komfort a tak väčší priestor.

Pochybujem, že u nás budú jazdiť vozidlá Tram-Train a ak aj áno tak nie cez BA hl. pôjdu do siete ŽSR...
 
Hodnoť

Je to nedôveryhodný investor,

ktorého každá akcia na pôde mesta bola o škandáloch, nesplnených sľuboch, porušovaní zákonov a dobrých mravov. Viď čierna stavba na Fazuľovej.....

Teda mesto by ho malo odtiaľ vytlačiť a výstavbu tam riešiť solídnym investorom. Ak to pre nejakú nevypovedateľnú zmluvu možné nie je, tak pozemok iba prenajať.
Prenájom má byť dlhodobý, aj Viedeň pozemky miesto predaja iba prenajíma, tak má kontrolu o dianí na pozemku. A hlavne má dlhodobé príjmy z prenájmu.

Nevydať investorovi žiadne stavebné povolenie, pokiaľ nepreukáže, že má prachy na začatie aj ukončenie stavby v plánovanom rozsahu a v plánovanom termíne. Dať mu jasne najavo, že nebude mu dovolené meniť projekt počas výstavby. Postaviť môže iba to, a v takej podobe, čo má už teraz schválené. Ak začne opäť robiť čiernotu, tak stavbu zastaviť a zbúrať.
Pokiaľ nevybuduje električkovú trať, nedovoliť mu nové objekty uviesť do prevádzky pre absenciu nosného prostriedku MHD, teda električky.


Terajší stav využiť minimálne na opätovné prediskutovanie a vyriešenie týchto veci:

-Ako zachovať koľajovú spojku do Dopravného (železničného) múzea, teda či naozaj treba do areálu s dobrou obsluhou MHD privádzať IAD priamo z Pražskej ulice.
-Či bude možné v bývalom poštovom dvore v budúcnosti vytvoriť nové nástupištia pre príjem vratných vlakových súprav z Viedne a Záhoria a tak zvýšiť kapacitu hlavnej stanice.
-Vybudovať zo stanice bezpečný mimoúrovňový prechod pre chodcov na obe strany Pražskej ulice k zastávkam MHD a k blízkym domom.
-Postarať sa o to, aby investor prioritne spojazdnil električkovú trať vedúcu na stanicu.
-Nakoľko boli plány o znovuoživení električkovej dopravy po Štefánikovej ulici na stanicu, tak sa teraz definitívne rozhodnúť, čo s týmto plánom? Zatiaľ sa nevykonal žiadny stavebný výkop, ak ten plán je reálny a potrebný tak teraz sa dá vzhľad celého priestoru najlacnejšie preprojektovať pre túto trať električky.
-Konečnú električiek riešiť tak, aby v prípade potreby trať mohla byť jednoducho vedená ďalej smerom na Lamač, Dúbravku, Stupavu a pod.
-Konečne vyriešiť pešie napojenie okolia Jaskoveho radu k MHD pred Hl. stanicou. Takýto plán už bol v čase, keď sa budovala terajšia konečná električiek. Vtedy mal viesť z tejto konečnej tunel k vlakom a tunel mal končiť až na Jaskovom rade. Projekt vtedy zablokovali socialistické ČSD, lebo si nevedeli predstaviť, že by podchodom vedúcom aj k vlakom bez perónových lístkov chodili obyvatelia Jaskového radu ku svojim domom.
Dotknutí obyvatelia preto už celé generácie to majú ďaleko k MHD, chodia obchádzkou cez pochybný tunel na Žabotovej, alebo cez zakázané cesty vedúce cez pre verejnosť uzavreté ŽSR pozemky, či cez koľaje. Tam ich ale môže pokutovať polícia. Tak to konečne vyriešme teraz. Midibusová linka premávajúca raz za hodinu im moc nepomáha, miesto centra ich vozí na Kramáre.
-Overme si ešte raz dopravné vzťahy, aby opäť nevyhrala IAD nad MHD.

A hlavne tohto pochybného investora denne kontrolujme Slotovým veľkým bičom na malom dvore, lebo bez kontroly opäť poškodí mesto a jeho obyvateľov. Možno firma má nové meno, ale osoby sú rovnaké a starého psa novým a korektným kúskom nenaučíš....
 

mozes mi povedat aku ciernu stavbu

mal ballo na fazulovej????.....stavbu na fazulovej stavala firma sasanka....on je znamy tym, ze stale meska so svojimi projektami alebo ich ani nezacne stavat.....astoria palac a zelena kocka na hodzovom nam., objekt na racianskom myte a pod......problemom predstanicneho namestia je ten, ze realne hrozi, ze mesto bude musiet zaplatit 15 000 000 € investorovi za investicie do projektu....
 

 

Leonidas, ak tá zmluva je pre mesto nevýhodná, tak ti pripomínam, že ju spisoval tvoj tútor Ďurkovský. Každý tvoj príspevok už dlhé roky je o tom, že biješ sa za Ďurkovského a skupiny, ktoré on protežoval.

Zmluvu nepoznám, ale k normálnemu podnikateľskému riziku patrí aj to, že vypracujem projekt a ak nemám na jeho realizáciu, tak projekt zostane v zásuvke a nebudem žiadať jeho preplatenie z verejných zdrojov.

Investor nestavia, teda neplní svoje dohody, tak sa ho asi treba zbaviť, teda bavme sa najmä o tom, že on nemá preukázané, že na výstavbu prachy má. Veď ani tú otrasnú zelenú kocku, čo oproti tomuto projektu je omrvinka nedokázal dokončiť. Tak čo tu riešime?

Ja som vo svojom príspevku nikoho nemenoval, tak ty si ako okamžite vedel, že myslím na tebou menovaného človeka? A že preto práve jeho musíš chrániť?
Inak on podľa orsr figuruje v 20-ich firmách, poznáme naše pomery, spleť účelovo založených spoločností, spriaznené osoby a pod., sú to veci, ktoré aj odborník ťažko rozplieta.

Takže dohodneme sa takto:
Ja som ho nikdy nikde nemenoval, ale ty si ho spoznal napriek tomu, že v Sasanke tvoj človek priamo naozaj nikdy nepôsobil.
Z médií a zo sociálnych sietí som vydedukoval informácie, že niektoré osoby točiace sa okolo "staničného" projektu v minulosti mali väčšie menšie väzby aj na Fazuľovú.

A stále platí to, že chceme dať obrovskú dôveru niekomu pri realizácii veľkého projektu, pritom pri každom menšom vyrábal iba problémy. Veď už teraz je problém aj o tom, že ak by mu mesto aj všetkom vyhovelo, tak on možno má prachy tak akurát na uloženie a slávnostné poklepanie základného kameňa. A ostatné spory zasiala tvojim kamošom Ďurkovským asi zle napísaná a aj tak podpísaná zmluva....

A Astorka, aj tá kocka sú také projekty, ktoré mohol odsúhlasiť iba ten, kto mal pri tom obe oči zatvorené. Ja by som nikdy nedal svoje meno k takej stavbe, ktorá sa buduje pred iné domy, iba pár metrov od ich okien. Večná tma bude jednak v izbách postihnutého suseda, ale aj v mojich. Vytvára tmavé prieluky obvyklé v stredoveku, zatieňuje iných. Čím negatívnym prekvapí pri stanici? To, že prachy opäť nemá je totiž v jeho prípade skôr normálne....
 
Hodnoť

neverim

tomu ze to v stvrtok bude vyriesene.toto divadlo okolo hl.stanici trva pridlho a hl.stanica je hanba mesta
 


Najčítanejšie na SME Bratislava