SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na vlak do Paríža si Bratislava ešte počká roky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

pekne utopie

skoda reci. fico toho o roku 2050 moze nakecat. ale blizsie k faktom bude capek z 1920.
 

Pripomina mi stale viac Meciara

Aj ten len recnil, recnil, recnil - a kradol.
Vzdy ked sa objavi nejaky problem, Fico vystupi s okamzitym riesenim - samozrejme len v retorickej polohe. Aj teraz ked sa rebricky nezamestnanosti blizia k historickym maximam, Fico prehlasil krizu za ukoncenu. Takze do konca roka mame ocakavat novy pridel pecenych holubov priamo do ust. A medzitym sa mame uspokojit s necinnostou pri organizovanej rabovacke vsetkeho, co nie je priklincovane.
Rovnako aj pri zeleznici. Aby sa nieco postavilo, najskor sa to musi naplanovat. V civilizovanej krajine to trva par rokov od rozhodnutia k realizacii. U nas minimalne desatrocia aj to ale len za podmienky ze sa na tom niekto nabali...
 

 

Tak istoty ostali len pre sponzorov KSSmeru, tak tupovoličom treba poslať aspoň nejaké rozprávky.
 

stanicu moze mat spolocnut

s metrom
 

 

Keby len recnili tak je to v poriadku (najvacsim problemom Bratislavy urcite nie je absencia priameho spojenia s Parizom), ale problem je ze kvoli tymto viziam sa ignoruju ovela dolezitejsie problemy a realne riesenia.

Kedy stat konecne trochu investuje aj do zeleznicnej infrastruktury v Bratislave?
 

 

samo netreba onvestovat staci len obnovit co uz bolo zrusene.
napr.osobnre vlaky do petrzalky figel zrusil a teraz idu stavat vlakovu zastavku nikde oproti kike,cize v dohladnej dobe sa tam vlaky zadse vratia.
u nas neexistuje normalna koncepcia vlakovej dopravy a kadejaki kubackovia ju len likviduju.
 

 

Kto povedal ze sa tam nieco bude vraciat? :) Pri Kike budu skor stat vlaky smer Podunajske Biskupice (a dalej smer Dunajska Streda).
 

1/3

Ja sa vzdy zasmejem ked vidim podobne predpovede. Ze 2030 alebo 2050 :D Ani nevedia ci v roku 2050 vobec este budu nejake vlaky existovat a eurobyrokrati vymyslaju plany na pol storocia dopredu. To ako keby v roku 1913 niekto robil plany na lodnu dopravu cez Atlantik na rok 1950.
 

buehehe (((:

trapne prazdne fickove reci - ako je unho zvykom.

ale tak co uz mu ine ostava, ako chlacholit svoj lud, narod aj proletariat atkymito bachorkami, ked na strane druhej ho dohana realita jeho planych slubov a rekordna nezamestnanost jeho volicov ((:
 
Hodnoť

Fico urazil Bratislavcanov,

ked vyhlasil, ze musel odist z tejto Bratislavy medzi normalnych ludi ... navyse sa nas snazi ofikat tu s nejakym rokom 2050 a vlakom do Pariza ...
"Nie je teda zatiaľ známe ani to, na ktorej bratislavskej stanici by bolo na vlak možné nastúpiť."
Je tu viac ako 1,5r. odstavena elektrickova trat na Hlavnu stanicu, kolaje totalne zhrdzaveli, uvazuje sa nad odstavkou trate do Dubravky, DPB vramci "supervyhodnych" tendrov legalne rozkrada statne a mestske prachy, Ftacnik pomaly nie je primatorom Bratislavy, ale BA hovorcom Smer-u ...
Hlavne, ze preceda vypusti takutococotinu, a stado buci od radosti a tlieska ...
 

 

ved co chce clovek od zochara :)
nechaj tak, ten nas neurazi.
 

ŽE rýchlovlak

Som zvedavý za koľko hodín do toho Paríža rýchlovlakom prídeme. A hlavne tú niekoľkonásobne nižšiu cenu, oproti vždy rýchlejšej leteckej preprave. (Slovne) tu budujeme vlaky do Paríža, a hlavné mesto Slovenska, krajiny hodnotenej ako európsky tiger s kopou super makro-ukazovateľov nedokáže opraviť necelý kilometer rozpadnutej električkovej trate na hlavnú vlakovú stanicu... Kto to tomu hranolovi vôbec ešte žerie,,, aha,,, každý druhý občan tohto štátu. Ľudia si zaslúžia istoty [zátvorka do ktorej si doplňte čo sa do tlače na bilboard už nezmetilo].
 

 

No to vies. Pre rychlovlak do Pariza z Bratislavy vlastne staci par km ku rakuskej hranici a vela mliet hubou. K vsetkemu co spominas treba podstatne viac roboty. Na to preceda nie je. On je skor na tu pracu hubou.

BTW pride mi az komicke ze ten saso vytahuje rychlovlak do Pariza ked este neubehlo ani par mesiacov co masivne porusili vlakove spoje na celom uzemi Slovenska. Niekde tak ze odreazali niektore regiony od osobnej vlakovej dobravy alebo krajskemu mestu zobrali jedine spojenie s Bratislavou (Presov). A ten tajtrlik ide basnit o trati napriec slovenskom ktoru dostavaju najskor az ked on uz bude v hrobe jedno desatrocie.
 
Hodnoť

 

"Stanice vysokorýchlostných vlakov sú však podľa hovorcu oddelené od bežnej siete." - A to uz odkedy? Ja som nejakymi tymi rychlovlakmi isiel a drviva vacsina stanic bola spolocna s inymi vlakmi. Ostatne, vzhladom na to aby boli zabezpecene prestupy je to logicke.
Jedina vynimka co ma napada je St. Pancras International v Londyne, ktory ale lezi v tesnom susedstve King's Cross.

Stavat v Bratislave stanicu kvoli par rychlovlakom denne je uplny nezmysel. Navyse tym ze Rakusania preferuju vedenie koridoru cez Marchegg je takmer iste ze tou stanicou bude Bratislava hl.st., nic ine by nedavalo zmysel...

Je to ironia, ze v Bratislave sa stale mnozia napady na rozbijanie dopravy medzi X stanic, kym Vieden naopak investuje obrovske peniaze do toho aby mala jednu centralnu hlavnu stanicu, tak ako je to bezne po celej Europe.
 

 

TGV má oddelené trasy a teda aj stanice (napr. Lyon);
frankfurtské letisko má Fernbahnhof (ICE) aj Regionalbahnhof.
Kassel má síce Hauptbahnhof (pri centre), ale diaľkové vlaky nezachádzajú a zastavujú v betónovom monštre Kassel-Wilhelmshöhe za mestom.
Nič nie je jednoznačné, nič nie je len čierne a biele.
 

 

Na Lyone stoja aj nejake regionalne vlaky, hoci v malom mnozstve. TGV tiez chodi na Gare Du Nord a tam uz je pocet regionalnych vlakov relativne vysoky.

Na Frankfurt am Main Flughafen Fernbahnhof nestoja len ICE, ale aj obycajne IC. Ano, stanica pre dialkove vlaky sice samostatna je, ale nejde o samostatnu stanicu pre rychlovlaky.

Kassel - nepoznam takze neviem, je mozne ze je to tak ako pises
 

Re: antijet a samo

Prvé rýchlovlaky začali jazdiť v Japonsku v súvislosti s OH 1964. Ich maximálna cestovná rýchlosť vtedy bola 210 km/h. Japonci zvolili taký model fungovania, že rýchlovlaky jazdia v špeciálnej vysokorýchlostnej sieti, tú sieť nikdy neopúšťajú a na tú sieť nevchádzajú iné vlaky.

V Európe je model fungovania iný. Tu sa tiež budujú vysokorýchlostné traťové úseky, kde chodia iba rýchlovlaky. Ale technické prevedenie vlakov je také, ktoré im umožňuje špeciálnu rýchlu sieť opustiť a premávať po štandardnej pôvodnej sieti, teda obrazne povedané v slede hoci aj za nákladným vlakom. Teda už teraz sa dostanú do BA.
Stanice rýchlych sieti a tradičných môžu byť spoločné, aj oddelené, všetko záleží od miestnych podmienok, reálnych možností a potrieb. Teda Vašou polemikou nič nevyriešite a nič nedokážete.
Zoberte si Trenčín. Pôvodne bol aj taký návrh, že koridor mesto obíde. Teda na tej obchádzke mohla sa zriadiť nejaká zastávka pre Trenčín, možno spoločná aj pre T. Teplú s obsluhou SAD ku každému tu stojaciemu vlaku. Koridor ale napokon pôjde cez pôvodnú stanicu, kde sa IC vlak stretne s lokálnym vlakom na Chynorany.

V podmienkach Bratislavy sa venuje príliš veľká pozornosť vysokorýchlostnému vlaku BA-Paríž. Táto pozornosť je často iba špekulatívna a má dva ciele. Politické v tom, aby sa získali trebárs preferenčné body za to, že sme konečnú stanicu vyfúkli Budapešti, za čo laická verejnosť bude nadšene tlieskať aktuálne vládnúcej strane. A finančné v tom, aby sa cez megalomanský projekt dunajského tunela čo najviac financií z fondov EU prevekslovalo do straníckych centrál, do vrecák úplatných politikov a nimi spriaznených podnikateľov.
Neviem, prečo Fico behá v tejto veci do Nemecka, dohodnúť sa musí so susedmi a hlavne akceptovať pôvodné dohody a koncepty. Aby to nedopadlo tak, ako nedávno, keď my sme veľkými ováciami dali istej spoločnosti 30 miliónov na to, aby projektovala novú trať cez mesto a pokiaľ my sa potácame od jedného zrušeného projektu k druhému Rakúšan ticho a koncepčne pracuje na tom dávno dojednanom, ktorý napokon aj my akceptovať musíme.
Ak Fico chce iba peniaze, tak nech ide do EU a nech si vypýta 15 miliárd na megalomanský projekt. A nech im rovno povie, že plánuje z toho uliať sebe a kamošom jednu miliardu. Možno od EU dostane do vrecka 1 miliardu, a EU na zbytočnom nerealizovanom projekte ušetrí 14 miliárd a ako bonus na čas sa strasú Fica.

Tých pár nateraz fiktívnych vlakov do Paríža môže v pohode odísť z BA aj z terajších staníc a po terajších tratiach. Z BA do Rakúska to iba vtedy je cez 20 kilometrov, ak by vlak premával z Petržalky cez ÚNS, BNM, BA hl., DNV a Marchegg. Čiže železnice z ceny listka BA-Paríž vždy dostanú iba malú čiastku za cestu na krátkom slovenskom úseku, a zbytok sa rozdelí Rakúsku, Nemecku a Francúzku. Na tak malú tržbu nemožno budovať megalomansky riešenú trať paralelnú s terajšími. Vlak krátku trasu po Viedeň, alebo z Petržalky po Parnsdorf pomaly prejde aj po terajších trasách a následne môže pokračovať po rýchlych koridoroch do Paríža.

Fico a jeho minister Počiatek by nateraz mal riešiť to, že prečo ani z BA, či ešte lepšie z KE nechodí už teraz priamy vlak do Paríža. Je to zlý marketing železníc, že nevedia vzbudiť záujem o túto cestu? Alebo záujem by aj bol, ale sa zo strany železníc neakceptuje?
Najprv majme aspoň jeden vlakový pár na trase KE-BA-Paríž a potom riešme to, či mu stačí terajšia koľajová sieť, alebo treba novú megalomanskú trať. Majme najprv záujemcov o cestovanie po týchto nevyužitých tratiach a keď už nebudú stačiť, tak budujme nové, ale ani vtedy nie megalomanské.
 

 

záujem je akurát o vlaky do Lúrd, kde cirkevníci a nominanti cestujú gratis, za štátne.
Inak je Francúzsko vo vzťahu k SR "ďalekým Západom", vlakom nie je perspektívne cestovať.
 

 

Ved dobre, ale budme realisti. Rakusania si pretlacia vedenie cez Marchegg, pre nich trasa cez Kittsee nie je zaujimava. Tym padom na uzemi BA nie je prilis vela variant... Ideal by bola trojkolajna trat v useku BA hlavna - DNV (dve kolaje pre bezne vlaky + jedna obojsmerna pre ten slavny rychlovlak, samozrejme podla potreby poprehadzovatelne), ale aj to uz je scifi a je otazne ci by to malo zmysel.

Jedina logicka stanica pre to vysnivane TGV je teda hlavna stanica...
 

 

cely rychlovlak pre nase podmienky je hlupost. radsej nech zadotuju dennu linku do pariza z BTS a je to. bude to stat menej.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava