SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravný podnik odmieta odkryť detaily o súťaži (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

"transparetné"nakladanie s našimi daňami

Toto je už tak trápna fraška, Belfi mal byť už týždeň odvolaný! Dokonca médiám odmieta odpovedať na základné otázky k tendru, hoci je to povinný v zmysle infozákona urobiť. Zrejme si neuvedomuje rozdiel, že nakladá s našimi daňami a nie svojimi peniazmi!
Ftáčnik, prestaň už zahmlievať túto kauzu a odvolaj riaditeľa DPB!!! Dôvodov je viac než dosť! Zmanipulovaný tender na vozidlá z eurofondov, predražená strážna služba, tajenie povinne dostupných informácií...
 
Hodnoť

.. po tyzdni

"Viaceré otázky o bratislavskom tendri na trolejbusy za sedemdesiat miliónov eur zostávajú aj po vyše týždni nezodpovedané."

Mna by len vcelku zaujimalo, co sa pred tyzdnom takeho udialo, ked sa az vtedy zacali noviny zaujimat o informacie, na ktore mnohi upozornovali uz zaciatkom decembra, ked boli zname podmienky tendra.... :-(
A najsmutnejsie je na tom to, ze sa len potvrdzuje, ze tie tendre smrdia a ze to neboli len vykriky do tmy nejakych zaslepenych jedincov....
 

Ja mám aj také,

ale ešte nepreukázané informácie, že SME na tej tlačovke nebola, kde Belfi informoval o zahájení tendra. Možno Sme nebolo pozvané, nestíhali, alebo sa pozvánka zatúlala mimo adresáta.
Ale aj keby tam bol zo SME nejaký novinár, tak treba vedieť to, že dnes je na tlačovke o MHD, zajtra o IT technológii a pozajtra o spadnutej streche. Teda nie je znalý problematiky, do novín odovzdá nejakú informáciu o tom, že sa tender vypísal a život ide ďalej.

Časom sa ale opýta na priebeh tendra a zrazu naráža na informačnú bariéru zo strany kompetentných. A na krik verejnosti o manipulácii. Tak zrejme potom to začne riešiť. Teda novinárske mlyny melú pomaly. V minulosti aj prezidenta USA Nixona cca 2 roky usviedčali novinári z nekalého volebného súboja, až ho zbavili prezidentskej funkcie.

Ja si myslím, že je správne, že sa do toho pustili a idú krok za krokom v zbieraní informácií a v dokazovaní, že vedenie DPB tento tender nerieši korektne. Asi nie je ľahké rozplietať vzťahy mesto, DPB, Škoda, SOR a J+T, ak je tam nekalá dohoda, tak sa to ťažko demaskuje a dokazuje zlý úmysel. Aj keď značka SOR už nedávno na Bratislave podvod vykonala, keď zaplatenú klimatizáciu nedodala do autobusov.
Iba pre neinformovaných. V tom tendri bol Solaris, ktorý už v základnej výbave mal klimatizáciu, lacnejší ako SOR bez klímy. Ale cez dobre nastavený bodový systém vyhral SOR, ktorý mal klímu v dobre bodovanej doplnkovej výbave za 1 cent/kus. SOR dostal body, vyhral a klímu nedodal. Teda nás okrátil, zaplatili sme za neklimatizovaný autobus toľko, koľko stojí konkurenčný klimatizovaný. To sú ale verejne známe manipulácie starého vedenia. Ale je čudné, že opäť sa točí škandál okolo SOR. Tak je správne, ak sa o to médiá zaujímajú, ak opäť táto značka je protežovaná.

A určite zaujímavé sú aj tie, nateraz nemedializované, iba medzi dopravnými odborníkmi kolujúce správy, že by na slovenskom trhu operujúce firmy údajne uzavreli dohodu o delení nášho trhu. Teda by v oblasti trolejbusov tu mal vždy súťažiť napr. akurát Škoda/SOR. Dokázať sa to nedá, náš tender a asi aj ten žilinský je tak okato manipulovaný, že iný uchádzač tu nemá šancu uspieť. a tak dôvod súťažiť.

Proste treba ale, aby aj pod dohľadom médií a verejnosti bol vypísaný nový férový tender a ak by sa opäť nezúčastnila už po novom férovo vítaná konkurencia, tak sa treba obrátiť na EU z podozrenia na kartel. Bez férovej súťaže a likvidácii prípadného kartelu Bratislava nemá šancu kúpiť trolejbusy za dobrú cenu. Tak nech sa novinári činia a nech pomôžu nastoliť zdravé konkurenčné prostredie......
 
Hodnoť

objektivne kriteria podla Belfiho

Ako si predstavuje "efektívne" nastavenia tendra na trolejbusy Belfi a o koľko percent by mohli byť gorilácke trolejbusy od J&T (SOR) predražené ukazuje blog http://lexa.blog.sme.sk/c/3101...
Vďaka takto nastavenému tendru na trojebusy mohli prísť bratislavčania o milióny eur a dostať navyše problémové vozidlá:
DP Bratislava v roku 2010 vysúťažil 100 autobusov SOR NB 18. Rovnako ako v Prahe, aj tu sa prejavil problém s praskaním rámov. Preto boli prvé série poslané k výrobcovi na vystuženie http://www.kamim.sk/doprava/te... Problémy boli aj v BA http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/s... A to nespomínam nedodané 1 centové klímy na kĺbové busy SOR, vďaka čomu vyhrali, pritom klíma v nich nie je namontovaná, alebo (na pár kusoch) je nízkej kvality, takže je nefunkčná.
Belfi je zrelý na okamžité odvolanie, o tom niet najmenších pochýb!
 
Hodnoť

Mesto vždy prerobí

Je úplne jedno či mesto niečo nakupuje od súkromných firiem alebo im niečo predáva. V oboch prípadoch platí jediné pravidlo: "Mesto musí prerobiť, súkromná firma zarobiť."

Výhodou nákupov a predajov priamo mestom je to, že sa dá cez Infozákon dopracovať k nejakým informáciam, viď:

http://janohrcka.blog.sme.sk/c...

Pri mestských podnikoch (napriek tomu že sa spravidla jedná o 100% dcéry) je to už horšie. Tam už prístup k informáciam nie je taký ľahký a preto sa takéto obchody čím ďalej viac a viac presúvajú práve k nim.
 

 

mestsky podnik patri mestu a to myslim staci na to, aby bolo aj jeho riaditelovi jasne, ze hospodari s verejnymi zdrojmi a ked vypisuje sutaz na tovar za europske peniaze, tak by mu to malo byt jasne tak, ze sa da do pozoru. nie je take slovo, ktore by vystihlo prasackost jeho jednania a nezmizlo okamzite za 100 hviezdickami. pokial magistrat taketo jednanie jemu podriadeneho cloveka dopusti, moze sa rovno rozpustit a vyhlasit od zajtra anarchiu. nech nezijeme v iluzii.
 

dôvod pre odmietnutie žiadosti Infozákon

je iba v iných dôvodoch

DPB a.s. je jednoznačne povinnou osobou podľa Infozákona - §2 Povinné osoby ods 3) "Povinnými osobami sú ďalej aj právnické osoby založené povinnými osobami podľa odseku 1 a 2."

ods 1. obsahuje aj územnú samosprávu a ods. 2 organizácie zriadené aj územnou samosprávou .

Belfi by mal vyhodiť právnika čo písal odmietnutie, lebo nezákonným dôvodom spochybnil oprávnenosť iných dôvodov v odmietnutí, v prípade žaloby Krajský súd prikáže info poskytnúť najneskôr po ukončení lehoty na vyhodnotenie VO
 
Hodnoť

Ftáčnikovi vadí "rýpanie" v tendri

tak náš pán primátor ma riadne sklamal, po jeho zvolení som očakávala, že naozaj nastaví transparetnejšie riadenie mesta a organizácií. lenže, boli to len kecy. Ako vidno z príspevku http://www.tvba.sk/home/primat...

Primátori vadí skôr "rýpanie" verejnosti v tendri, než netransparentne a nevýhodne pre mesto a nás občanov nastavené kritériá tendra!

Ešte pred rokom "vykrikoval" ako chce odborné a nestranné vedenia v mestských podnikoch a teraz, keď má dôvod na odvolanie neschopného straníckeho nominanta, zrazu mu to nevyhovuje.

Pán Ftáčnik, verila som vás a volila som vás, zrejme už ale nebudem. Ste rovnakí ako doterajší primátori. Stranícke tričko je vám bližšie ako záujem občanov.
 
Hodnoť

Tlačovka DPB- Belfi

Pre DPB neplatia zákony, stačí sa pozrieť na objednávky, ktré sú zverejnené na ich stránke v povinnom zverejňovaní, a ktoré podpisuje sám Belfi.
Nekonajú v mnohých prípadoch cez verejné súťaže ako im to prikazuje zákon o verejnom obstarávaní, ale vydávajú malé objednávky, aby sa vyhli verejnému obstarávaniu (nedovolené rozdeľovanie predmetu zákazky),na firmy mimo súťaží, a keď sa to za rok spočíta tak je to v šialených sumách v státisícoch eur až milión na jednu firmu, a to by sa malo obstarávať cez verejné obstarávanie ako nadlimitná zákazka.
Čo tak A-Z Lokomat, s.r.o. zo Zvolena...??? A vraj má pán riaditeľ plné sklady...!? Ale nakupuje o sto dvesto..., že by ich potreboval ešte viac preplniť....?? Alebo nehovoril úprimne.....?????
 


Najčítanejšie na SME Bratislava