SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava zvýhodnila v tendri na trolejbusy firmu blízku J&T (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

OMG
Bože bratislavčania môžte byť radi, že vám idú kúpiť nové busy. Kvôli jedným dveriam SME už hovorí o nejakom podvode. Veď keď chce mať MHD 5dverové tak také súťaží. Najlepšie by bolo ak tie busy robili slováci, lenže mi sme strašne neschopní, dáme zarobiť radšej cudzincom
GreenArrow
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

mafo

prepáč, ale si truľo
 

ty si čistý truľo

za prvé firmy akciovo previazane na SOR asi skutočne patria J and T. To že účelovo nastavili technické parametre a na schválenie licencií alebo na certifikáciu či ako to bolo spomenuté mali 2 týždne o čom už SOR pravdepodobne vedel vopred dokonca vyhovovali aj tonážne rozmery nie je predsa možné kupovať hentak predražené autobusy a to ešte keď Bratislava je zadĺžená až po uši ale tak šak ten default tu bude čo nevidieť a napriek tomu sme veľmi šetrný máme mizerné sociálne zdravotnícke a vzdelávacie služby na ktoré by štát dával peniaze stále nemáme dostavanú diaľničnú sieť železničná nákladná a osobná doprava nebola modernizovaná z čoho sa tvoria tie dlhy keď nám štát nič neposkytuje. Odpovede sú dve preťažený soc. systém ktorý plodí nezamestnanosť z dôvodu tunelovania slovenských firiem ohromnej byrokracií daniam konkurznej mafií ktorá vďaka reťazeniu firiem čerpá nadmerné odpočty DPH na základe fiktívnych faktúr a keby im náhodou na to prišli čo neprídu lebo majú svojich ľudí na miestach na daňovom tak konateľ firmy je nejaký bezdomovec alebo sociálny prípad ktorého donútili podpísať nejakú zmluvu alebo mu dali nejaký mizerný bakšiš a oklamali ho. Potom sú to spomínané predražené zákazky. A potom cigánsky problém ktorý takisto zhltne nemalú časť peňazí na ktorých sa takisto priživujú rôzne mimovládne organizácie.
 
Hodnoť

a ja sa necudujem,

cela tato terajsia vlada haji len svoje zaujmy a zaujmy svojich sponzorov. rychlo zabudol preceda na predvolebne sluby a na to, ze zije z nasich penazi. to, ze politici su tu pre ludi a nie lud pre nich, na to ani nepomysli. to je ukazka, ze tu cvargu netreba volit. a skutocne plati slogan: "nikto vam neda viac ako vam my mozeme slubit."
 
Hodnoť

Mame to tu kazdy den

Ficov "silny" socialny stat znamena, ze je zkorumpovany od hlavy az po paty.
Takato "lacna" verejna doprava nas vyjde v skutocnosti ovela drahsie ako keby sme mali iba sukromnych dopravcov.
 
Hodnoť

 

Slovensko zobut sa
 
Hodnoť

Blahozelam pan primator

takto si predstavujem transparentnost - vsetci transparentne vieme komu ste dlzny.
 
Hodnoť

Blízke firmy

K J&T má blízko akosi príliš veľa firiem ...
 
Hodnoť

 

za tie piate dvere si riadne priplatime :)
 
Hodnoť

blizka dží ent tí

ach ake prekvapenie...som v soku a drzim sa srdce....
 
Hodnoť

 

Cisty mafia stat.
 

 

sudruhovia zo sme ste asi asi poxrali mam taky dojem,pytat sa mateja ktory sa zaolzil strasne premudrelu mimovladku je naozaj pedofilne...
pytat sa zlodeja na slusnost???

ziadne nove busy tu nebudu uz som to davno hovoril.bud sa nazere jety alebo nikto.takto je to postavene a magistratne figurky musia len hubu drzat.
 
Hodnoť

Pohroma menom SOR

Autobusy SOR už DPB veľmi dobre pozná - ich detské konštrukčné závady a praskajúce nosné rámy hovoria za všetko. Nevedno však o tom, že by dodávateľská firma bola nejakým spôsobom za dodávku týchto nepodarkov penalizovaná rovnako, ako aj tí, ktorí takéto neoverené autobusy pre Bratislavu vybrali. Na ich opravy potichučky v dielňach DPB sa skladáme z našich daní všetci a súduhov Ftáčnika a Fica ani len nenapadne celú záležitosť nejako prešetrovať. Pritom by to malo byť na hospodársku kriminálku...
 
Hodnoť

 

len nech to ma co najviac dveri, aspon sa mnohym ulahci cestovanie. vychodniari sa totiez neboli doteraz schopni naucit par zakladnych pravidiel prepravy, a to ze najprv sa vystupuje, potom nastupuje, dalej ze sa patri dat dole v autobuse ruksak, hlavne ak sa jedna o 30 kilovy kempingovy kolos s karimatkou a spacakom plny nakladanych uhoriek; a na zaver ze je viac nez vhodne v preplnenom autobuse vystupit, ak dotycny stoji pri dverach DOKONCA aj vtedy , ak este autobus nie je na zastavke, na ktorej hodla vystupit.
 
Hodnoť

 

Neviem, nechce sa mi veriť, že by to naozaj takto priehľadne urobili.
Fakt je, že nízkopodlažné SOR-ky majú o jedny dvere navyše a to jednak krátka 12-metrová verzia má nie 3 ale 4 dvere a kĺbová 18-metrová verzia má nie 4, ale 5 dverí. Takisto je pravda, že karoséria je oproti konkurencii v priemere o 2 t ľahšia, čo má u autobusov výhodu v nižšej spotrebe, ale zase možno slabšej konštrukcii.
Keby išlo o autobusy, ktoré sú ako finálny produkt (aj keď napr. motory sú v nich IVECO ) výrobkom SOR Libchavy, tak je to asi naozaj politika - spoluvlastníkom výrobcu je J&T, skupina blízka vládnej strane. A práve stovka kĺbových nízkopodlažných autobusov SOR NB 18 CYTY (s rovnakou karosériou, ako sporné trolejbusy Škoda 31 Tr), jazdí po Bratislave už od jari 2010, ale boli vysúťažené už koncom roka 2009, teda ešte za prvej Ficovej vlády. Pre korektnosť však treba dodať, že v rámci toho istého tendra bolo zakúpených aj kvalitnejších zhruba dvakrát tak drahých 40 ks kĺbových nízkopodlažných autobusov Mercedes-Benz CapaCity, ktorých posledná 15 kusová séria bola sprevádzkovaná len pred pár dňami.
V prípade trolejbusov je to ale trochu zamotané. Karosériu spolu z podvozkom síce dodáva SOR, ale dodávateľom elektrickej výzbroje je ŠKODA Transportation, ktorá sa ako výrobca do súťaže prihlásila. Mimochodom ŠKODA finalizuje aj trolejbusy s autobusovými karosériami iných výrobcov, napr. Solaris alebo Citelis od IVECO Irisbus, čo sú v segmente autobusov vlastne tiež konkurenti SOR-u. A nie je mi známe, že by J&T ovládla aj ŠKODU Tranportation.
A potom je na druhej strane ale nesporný fakt, že SOR Libchavy sa stal druhým najväčším českým výrobcom autobusov po IVECO Irisbus (bývalá Karosa Vysoké Mýto) a keď sa pozrieme na vozový park dopravných podnikov v ČR a na Slovensku, tak prevažujú tieto dve značky, takže nemusí byť za tým len politika.
Napríklad nové hybridné autobusy SOR HNB 18 začali jazdiť v Prahe a trolejbusy Škoda 30 Tr a 31 Tr sa začali v ČR a SR v poslednej dobe viacej objavovať namiesto trolejbusov Škoda 24 Tr a 25 Tr, postavených na karosérii autobusov Citelis z IVECO Irisbus, konkrétne v Prešove (kĺbová verzia 31 Tr) v Banskej Bystrici (krátka verzia 30 Tr ) a od decembra aj v Žiline (obe verzie).
Každopádne Bratislava potrebuje obnoviť aj trolejbusový park , lebo aj keby sa všetky súčasné staré trolejbusy 14 Tr a 15 Tr zgenerálkovali v Zlineri Zlín, ktorý ich opravuje naozaj kvalitne, nebude ich počet stačiť na avizované rozširovanie trolejbusových tratí. A potom zišli by sa aj tu nízkopodlažné vozidlá. Ak tender SOR vyhrá, ocenil by som keby mali nové trolejbusy účinnejšiu klimatizáciu než má tých cca 30ks autobusov NB 18 CITY a posuvné okná namiesto výklopných.
 

 

SOR si vybavil zakazku cez Skodu na Slovensku to uz robi dost dlho. Nezmyselne poziadavky na pocet dveri a ich nasledne vyssie bodovanie su vymyslom DP na Slovensku. Co si myslis ze tie karoserie doda SOR Skode zadarmo ? Jednoducho J&T tlacila na DPB aby dvere a hmotnost bodoval bonusovo SKODA na tom tiez ziska nikto v okoli sa do sutaze okrem nej nemoze zapojit. Ak sa dvaja zlodeji spoja verejnost prichadza o miliony.
Ak chce niekto objektivne bodovat technicke poziadavky nevypichne dve veci ktore bodovo zvyhodnuju jedneho vyrobcu ale da tam minimalne 10 inych objektivnych poziadaviek, kazdu poziadavku max za 1-2 body. Toto je zlodejina.
 
Hodnoť

tie dvere navyse

budu hodne drahe :)
 
Hodnoť

Nadovšetko je čo asi ?

Najlepší BakšiŠ - ten vyhráva, naviac ak ťa pevne držia za "guličkové ložiská" tak je jasné, že pripravíš všetko ako potrebujú GORILY ... Stači si predstaviť direktorov - samý skrachovaný súdruh z TV, ktorý naposledy sedel v autobuse keď sa viezol 3 minúty z budovy letiska k lietadlu. O MHD majú vedomosti asi ako absolvent ********skej UNI o teórii relativity ... Samý "politicko-Gorilí" nominant - a za to sa "treba bolo" kamorre odvďačiť ! Bedač nech sa ďalej vozí aj ako dobytok ... V lete v teplejších Busoch a v zime v prekúrených alebo zaparených ...
 
Hodnoť

SOR

SOR stavia autobusy naschval inak ako je standard aby mohli obchadzat statne tendre. Pamatam sa ako pred par roki, tusim tiez v BA bol tender na dialkove linky a podmienky boli nastavene tak aby minimalnu sirku autobusu splnali len vyrobky SOR, ktore boli cisto nahodou o gigantickych 5cm sirsie ako standard.
 
Hodnoť

určite nie

to nie je možné predsa, aby súdruh primátor dopustil takéto niečo. Veď on sľúbil "transparentné" mesto


alebo mám na to nesprávny pohľad, taký buržoázny, nemarxistický
 
Hodnoť

Niet sa co cudovat

Podla mna je to isto transparentne - viete si predstavit v SR firmu v ktorej nema JaT podiel? Ja uz ani nie, takze tak ci tak by to bolo blizke tejto skupine. Nebudem sa cudovat ked podstatny cast dlhopisov vydanych SR ktore chce predavat KAzimir skonci na ucte JaT a Penty a bude vymalovane. Vivat SLOVAKISTAN.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava