SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava zvýhodnila v tendri na trolejbusy firmu blízku J&T (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

to si to neumíte vyrobit sami?
pročpak si to neumíte vyrobit sami? tedy trojeljbusy, tramvaje,električky/ autobusy, lokomotivy.... pročpak,si to sami bez dirigování Prahou nevyrábíte? co vám schází? průmyslová tradice, hlavy, nějaké české, nebo snad madarské? Slovensko je přeci už 20 let samostatné, tak kde je chyba? že by málo vater?
sk-lopata
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

 

No lebo isty ekonomicky gigant z vychodu kedysi vyriekol carovne "ved dovezieme" a Slovaci sa toho drzia a drzia...naco vyrabat a tvorit...ved dovezieme.
 

sk- lopata

nedělat a vydělat, to sme sa naučili od vás.
okrem toho, čo si čo máme hyzdiť krajinu nejakými fabrikami.
chamraď v zahraničí vďačne vyrobí a uplatí, tak čo sa máme vzrušovať.
len nechápem, prečo Parkanová nevie vyrobiť jediné lietadielko, keď už Vodochody majú takú tradíciu.
žeby mal niekto fakt zlaté ručičky a nie iba hubu?
 

 

takže mal pravdu! Trafena hus sa vzdy ozve a sk-lopata tu pravdu ma. To bolo reci o doplacani na Prahu a vladnime si sami. A 20 rokov potom studuje v Cr 10 x viac deciek ako v 93, v CR pracuje presne tolko ludi ako za federacie a slovaci dovazaju z CR presne ako kedysi, ak nie viac. Fabriky, co Vam vraj zavreli cesi za 3 roky ste ani za 20 rokov na nohy nepostavili. K comu to rozdelenie teda bolo dobre???
 

ceske lietadlo,skodovka

Videl som utroby takeho jedeneho ceskeho lietadielka za 3 miliony a techniku po kokpitom.Motor Rotax samozrejme rakusky,svetla z bodovych halogenok,smial som sa sa.
To co vyrabate v CZ je skladacka zo zapadnych komponentov,ci uz Skoda (koncernove VW motory,najma tie komplikovanejsie Dieselove),alebo ostatne vyrobky lahkeho priemyslu,takze by som az o tych zlatych ceskych rucickach nevykrikoval...know-how,R&D je na zapade,na vychode sme montaze,ruky,lopaty
 

 

Myslis, ze tych odhadom 100 vozitiek stoji za to zakladat firmu od nuly?
 

 

kazda, zdoraznujem kazda jedna firma raz zacinala od nuly. sor libichavy vyrabal povodne polnohospodarsku techniku, dnes lacne autobusy a v spolupraci aj trolejbusy. zakazka na 100 kusov od dpb je v tomto segmente obrovska. to nie su osobne auta, tu sa pracuje s celkom inymi cislami. pre sikovnych strojarov sanca ako hrom a perspektiva dalsich predajov, ak by to bola uspesna referencia aj pre ine trhy.
 

 

akurat,ze na slovensku mozu na biznis zabudnut, kedze to by museli mat najprv zaplatenych ludi, co o tych tendroch rozhoduju, lebo nabuduce uz do nich rovno daju ze 100 bodov dostane uchadzac, co sa vola SOR a ze preco, no to vysvetlime az po tendri, jasan :) + asi je nerealne zrazu zakladat firmu, lebo je vyhlaseny tender, to asi v tom momente je uz aj tak trochu neskoro.
 

 

na Slovensku boli pred 10 rokmi traja výrobcovia autobusom, všetci skrachovali, pretože sa sem natlačila lacná SOR s ich otrasnými preliezačkami. Osobne ak mi v Ba príde SORka tak radšej počkám na další bus, alebo pôjdem inou linkou, prípadne radšej peši...
 

 

Ano boli traja vyrobcovia. Avsak ich vyrobky boli este zufalejsie ako ma v sucasnosti SOR! :-(
Granus - Neboli ani schopny dodat vsetky objednane a ZAPLATENE vozidla. A o kvalite radsej moc nehovorit.
Novoplan/Troliga - 3, ci 4 krat testovane v Bratislave, vzdy s nim boli problemy. Troliga sa presadila v SAD Poprad, lebo su majetkovo prepojene, ale aj tam s nimi maju dost problemov.
SlovBus - tazko nieco povedat, lebo pomaly kazdy z par autobusov mali iny.

Tu je o tom tiez pisane:
http://bratislava.sme.sk/disku...
 
Hodnoť

 

mne z nazvu vychadza ze uz aj trolejbusy sa u nas zvyhodnuju. ach jaj...
 
Hodnoť

 

neprekvapuje, viacerí diskutéri to tu písali po vypísaní/prečítaní podmienok tendra... štát v rozklade :o/
 
Hodnoť

 

Zdá sa, že ako sa kradne za Fica, tak sa kradne aj za Ftáčnika...
 

lebo Ftacnik

"nezavisly" s podporou SMER-u ...
 
Hodnoť

jasná zlodejina

keby som ja takto vyberal firmy v súťažiach, v súkromnej firme, mi dá zamestnávateľ hodinovú výpoveď.

Hlavne, keby bolo kritériu dvere :D
 
Hodnoť

...

mali dať do súťažných podmienok jedny dvere cez celú dĺžku trolejbusu.
 
Hodnoť

a práve toto sú tie dôsledky

systému s právomocami pre Ústavný súd, alebo Generálnu prokuratúru, ktorý sa tak výrazne ukázal v kauze "Čenteš", čo som popísal v svojom predošlom príspevku. Kto sa potom môže čudovať, že takýto deformovaný systém generoval a zrejme ešte aj dlho bude generovať takéto prípady, kauzy, podfuky, neefektívne biznisy, či možno až zlodejstva. A účet musí vždy zaplatiť ten občan, čo si poctivo platí odvody, dane, poplatky a všetko, načo dáva svoje peniaze....
 
Hodnoť

Odvolať celé vedenie DPB! A nové tendre!

A urýchlene zrušiť všetky tendre terajšieho predstavenstva DPB! Dokedy bude trpieť straníckych nominantov v samosprávnych, ale aj štátnych firmách, ktorí len tunelujú, miesto efektívneho riadenia spoločností?! Nie je najvyšší čas dosadiť do vedení profesionálnych manažérov, ktorí budú mať presne stanovené kritériá na odmeňovanie na základe ekonomických výsledkov podniku?!

Môže nám riaditeľ DPB preukázať v čom je bratislavská MHD špeciálna, že jej nepostačuje štandardný počet dverí, ale v tendri sú za každé dvere naviac % navyše?! Ukážte nám 1 cestovný poriadok spoja kĺbového Mercedesa proti kĺbovému SORu (ten má o 1 dvere viac), na ktorom sa ukáže rýchlejšia jazdná doba medzi zástavkami!

Zrušiť by sa mal aj tender na električky, terajšie vedenie DPB je nedôveryhodné!

Ak chcete kritérium % naviac, dajte radšej % zvýhodnenie vozidlám, ktorí majú väčší podiel sedadiel umiestnených priamo k podlahe (nie na schodíkoch). Obyvateľstvo začína prudko starnúť, potrebujeme kvalitné názkopodlažné vozidlá!!!!
 

 

Samozrejme, odvolaj, a posaď sa do toho kresla ty, nie je problém. Privíta ťa firma, ktorá je pred bankrotom, nie je na výplatu, rozhegané vozy sa rozpadajú, všetci frflú na MHD a buď múdry. Daj do poriadku taký podnik, bačuj v ňom a buď macher!
 

 

Problem je ten, ze on nie je politicky nominat a tym padom sa tam nema ako posadit, ale velmi rad by som ukazal hocikomu a myslim, ze nie len ja, ako sa maju robit kvalitne kriteria pre verejne obstaravanie, kvalitne prevedeny vyskum funkcnosti mhd, ktory nie je zalozeny na efektivnosti najviac vyuzivanej super-intergalaktickej linky 128.
 

Tom Bezák

máte v tom nejaký hokej,
pri počte Vašich príspevkov by nemalo byť problémom spomenúť si konkrétne na ten zo 4.1.2013 o 17:29 k článku Víťazov troch tendrov chce DPB vybrať v apríli, ale aby som to uľahčil Vám i iným, tak ltu je inka
http://bratislava.sme.sk/disku...

tak ako je to s ekonomickou výhodnosťou nákupu nových vozidiel vs použitých prevádzkyschopných vo väzbe na podnikovú ekonómiu a ekonomiku prevádzky verejnej hromadnej dopravy (MHD)?
dáte nejaký osobný analytický výstup, alebo budete iba mudrovať?

podľa Vás je stav DPB hrozivý a hrozí bankrot, v tejto súvislosti je zaujímavé koľkých záujemcov tento podnik lákal natoľko, že sa postarali o nevypísanie konkurzu, ale presadili priame menovanie na princípe politickej podpory formálne cez zastupiteľstvo, dúfam, že nebudete argumentovať, že kandidáti, hlavne na ten najvyšší post, netušili do čoho idú,

nie som expert na prevádzku verejnej hromadnej dopravy, ale na základe štúdia i bohatých poznatkov z praxe viem, že riadenie podniku s verejnoprospešnou činnosťou má vo všeobecnosti rovnaké zásady,
pred vyše 20 rokmi sme zvládli spolu s kolegami riadenie výrobného podniku, riadenie DPB nemôže byť zložitejšie,
nepoznám sme12345, netuším aké má vzdelanie a prax, ale na základe príspevkov k článkom s dopravnou tematikou, si dovolím tvrdiť, že by bola pre jeho riadenie veľkým prínosom,
aj keby to nebolo vždy ľahké, spoluprácu s takou osobou by som považoval za česť a uznanie,
ak by som mal príležitosť vyberať ľudí do vedenia DPB alebo sa priamo na ňom zúčastňovať, určite by som hľadal / odporúčal / vybral aj takú osobu,

možno ste to už čítali či počuli, ale nezaškodí opakovať základnú zásadu dobrého riadenia
riadenie je predovšetkým o morálke, poctivosti a zodpovednosti (triezvo uvažujúci vedia čej)
pri riadení podniku s verejnoprospešnou činnosťou sa k tomu pridáva
o službe a úcte k verejnosti, o potláčaní osobných chúťok, pohnútok a skupinových záujmov v zákulisí
kto sa má o to postarať v prvom rade, by nemalo byť záhadou ani keď to nenapíšem

takže, ak môžete, postarajte sa o odvolanie súčasného šéf(stv)a a vypísanie seriózneho konkurzu, potom sa bude môcť uchádzať o riadenie DPB takí ľudia, ktorí by ho skutočne vedeli dať do poriadku, dokázali by, že sú fakticky machri, napr. aj tým, že by vedeli napĺňať verejný záujem v rámci súčasných možností vrátane prípravy zásad trvalo udržateľného rozvoja verejnej hromadnej dopravy ako predpokladu koncepcie a strednodobého plánovania dopravnej obslužnosti územia mesta
možno by sa vygenerovali takí, čo by vedeli presvedčiť o nevyhnutnosti nového modelu kombinovaného financovania prevádzky MHD a rozvoja dopravnej obslužnosti územia mesta
a v neposlednom rade takí, čo by vedeli pohnúť s obnovou koľajových tratí a jeho financovaním, napr. na princípe kombinácie dávno známych múdrosti:
1. hlupák sa učí na vlastných chybách , rozumný sa učí na chybách druhých,
2. kto rýchlo dáva, dvakrát dáva
3. menej je častokrát viac
4. kto si neváži málo, veľa si nezaslúži
5. je lepšie sa vrátiť z kratšej cesty

kedysi som čítal citát / výrok o učenlivosti a získavaní skúseností, hlavne poznávaní seba, ktorý sa mi veľmi zapáčil a páči dodnes, tak sa podelím, aj keď to nie je "šité" priamo na riadenie podniku, ale "iba" o kvalitách človeka a jeho vzťahu k ľuďom, je to základom a trvalou súčasťou činnosti zvanej riadenie
Naučil som sa tichosti od ukecaných, tolerancii od netolerantných, dobrote od zlých, ale zvláštne je, že týmto učiteľom som nikdy nepoďakoval.
Kahlin Gibran
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava