SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Električky by nemuseli čakať na hlavnú stanicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

tu je projekt zastaveny, tam zasa niekto dlhuje peniaze...

prosimvas kto riadi tieto projekty?
niekto predsa musi byt za tento stav zodpovedny?

preco tu stale smrdi nejaky pajac durkovsky?
ma vobec niekto zaujem o rozvoj tohto mesta?
 

Je to čudná logika,

že iba pre takú banálnu vec, aby električka jazdila na Hlavnú stanicu, tak urýchlene predáme pozemky tomu investorovi, ktorý doteraz v živote nič včas nesplnil, vždy s rehotom napľul obyvateľom mesta do tváre a každá jeho akcia bola iba o škandáloch, porušených sľuboch a pod.

Čo tak ho odtiaľ vysánkovať, veď neplní svoje sľuby, záväzky. A pozemky nechať vo vlastníctve mesta (štát, teda ŽSR by svoje tiež mohlo previesť na mesto). Následne mesto by si v diskusiách s obyvateľmi, aktivistami a pod. ujasnilo, že čo má vyrásť v danom priestore. Potom by mesto vyhlásilo tender na prenájom pozemkov pre tých investorov, ktorý vedia a chcú vybudovať a následne prevádzkovať tie veci, ktoré tam naozaj byť musia a ktoré sú v danom priestore v predstihu odsúhlasené. Takto to napr. funguje vo Viedni. Takto je garancia aj toho, že na mestskom pozemku vyrastie iba to, čo mesto potrebuje a chce a čo bolo odsúhlasené. Teda žiadne dodatočné zmeny projektu, územného plánu len aby investor viac bohatol. A mestu zostáva pozemok vrátane príjmov z prenájmu.

Tuná pravicový mestský parlament akurát drzo zneužíva pre zlý technický stav odstavenú električkovú trať na to, aby investor so zlou povesťou si upevnil svoje pozície v danom priestore, a aby sa už ani náhodou nedal odtiaľ vysánkovať. A ľavicový Ftáčnik akosi nekritizuje rozhodnutie pravičiarov. Žeby investor myslel alternatívne a našiel smer aj do SMER-u?
Obe politické skupiny by mali vysvetliť verejnosti pravé dôvody svojho postupu a nemaskovať zhovievavosť k investorovi s odstavenou električkovou traťou. Električky už rok sem nejazdia a MHD a doprava ako celok v danej lokalite neskolabovala. Teda nie je dôvod na paniku a zbytočne upevniť pozíciu čudnej investorskej spoločnosti.
Uznám že niekomu električka chýbať môže, ale to nie je dôvod na to, aby sa tam definitívne zabetónoval nekorektný investor.

Teda páni poslanci a pán Ftáčnik, najprv zapracujte na tom, aby sa tento nekorektný investor odtiaľ vysánkoval. Potom v korektnej diskusii s voličmi sa dohodnite, že čo má v tej lokalite vyrásť. Potom dajte do nájmu pozemky tomu, kto to tam dokáže vybudovať a prevádzkovať. Treba na to tender, ale podstatne korektnejší, ako ten trolejbusový, šitý v prospech značky SOR, čo bude pre Vás asi ťažký oriešok.
Ak to naozaj korektne zvládnete, tak nemám problém ešte nejaký čas používať linku X13.
A zápach moči pred stanicou? Otázka platu jedného SBS-kára. A radšej plat pre neho, ako investor so zlou povesťou.
Jaj a už prestaňte okolo tej nešťastnej električky špekulovať. Raz má ísť (zostať) po svojej terajšej trase, inokedy opäť po Štefánikovej ulici. Čo teda vlastne chcete a čo bude? Jediná vec je akurát istá. V záujme akože rýchleho obnovenia električkovej dopravy svorne upevňujete v danom priestore pozície terajšieho pochybného investora v situácii, keď ani neviete, že kade má ísť električka po novom. Ale naozaj je to o električke, alebo skôr o Mikulášskom darčeku od investora?
 

 

Scenar je uplne jednoduchy.
Povodny plan bol, ze developer dostane pozemky za primeranu (=nizku) cenu a on za to postavi elektricku. Avsak prisla kriza a blablabla... a developer zrazu zistil, ze postavit elektricku by stalo az prilis vela penazi. Kedze take nieco sa ale verejne nesmie priznat, tak obcanom sa aspon zahra male divadielko medzi developerom a mestom. Zastupcovia mesta dostanu akoze dobry napad, ze developer zaplati za pozemky akoze plnu cenu a mesto za tie peniaze postavi elektricku na hlavnu stanicu.
Ma to vsak zopar hacikov, vlastne poriadne velkych hakov.
Nova cena za pozemky bude pre developera urcite primerana, lebo inak by ich developer nekupil a elektricka by nebola vobec.
Developer teda ziska pozemky za dobru cenu, navyse sa zbavi neprijemneho projektu elektricky (ktory developer nakupnych centier ma skusenosti so stavbou elektrickovej trate ?).
Mesto ziska balik penazi, ktory vsak nebude odzrkadlovat realnu hodnotu pozemkov. O tom sa vsak nebude velmo diskutovat, lebo sa kompetenti budu vytesovat z toho, ze im z neba spadla necakana kopka penazi.
Mesto vsak balik penazi postupne minie na ine dolezitejsie "priority" (peniaze sa prejedia) a obcania budu nakoniec radi, ak ostane aspon zopar drobnych na zakladnu rekonstrukciu elektrickovej trate, aby sa elektricky po dlhej dobe mohli vratit na hlavnu stanicu. Pri troche stastia ta trat vydrzi aspon zopar rokov a nebude sa musiet odstavit kratko po rekonstrukcii podobne, ako tunel.

To je moj pesimisticky scenar.
 

 

Nazval by som to realistickým scenárom.
 

A ja zas optimistickým

lebo vôbec ráta s návratom električiek
 

 

ja zasa uplne optimistickym lebo sa v nom spominaju zaklade rekonstrukcie elektrickovych trati.
 

ten random je ale rojko-idealista

.
 

b.pityo

Veľmi rozumný nápad. Predsa ak je niekto už teraz vo finančnom omeškaní, aká je šanca že zvládne dobudovať a zrekonštruovať HŽS a celé okolie? Ide pritom o najvýznamejší dopravný uzol. A mesto by tak malo šancu okolie HŽS zrevitalizovať po dohode s občanmi. tako mám obavu, že ak im to predajú, nájdu si kupca, ktorý tam bude chcieť nacpať čo najviac objektov, aby sa mu to vyplatilo, ceny realít išli totiž dole.
 
Hodnoť

!

Prosim, uz zacnite stavat! Alebo aspon vystriekajte za cisternu vonavky, nech to tam tak nesmrdi...
 

 

...ale nie taku velkonocnu!!!! zo sovietskeho zvazu.
 

 

Práve naopak! Všetko to obliať Pitralónom, nech sa každému hneď vybaví koľko rokov to už je.
 
Hodnoť

 

Dhuje za prenájom? Rovnako zrušiť všetky zmluvy, dať na súd a dať ban na akékoľvek ďalšie obchodovanie s mestom. Ako je prosím pekne možné, aby tak dôležité pozemky dostal niekto, kto vo všetkých predchádzajúcich projektoch bez výnimky nedodržal zmluvy?! To sú tí poslanci už úplní idioti alebo sú príslušne motivovaní? Na čo je dobré zo stanice robiť taký kolos, keď kúsok na Trnavskom mýte je nové obchodné centrum?! Prečo sa tá stanica nemôže jednoducho scivilizovať tak aby sme sa za ňu nemuseli hanbiť? Banda diletantov.
 
Hodnoť

No vyborne

Takze cele odznova?
Skoda podzemna elektricka mohla aspon ciastocne zjednodusit premavku na Nam. Fr. Liszta kde je to riesene cele dost nestastne.
Ale zase fungujuca elektricka je lepsia ako to co tam je teraz, hrdzavejuce kolaje...
 

 

ja sa napriklad cudujem, preco na tom velkom betonovom pase od Hl. stanice az dolu po Florianske namestie, ktore bolo kedysi elektrickovym kolajovym pasom, nepovolili parkovanie aut... uz rok sa tam mohlo bez problemov parkovat a este par rokov by sa mohlo... vyrazne by to lokalite pomohlo, aby auta neparkovali v okoli kade-tade po trave...
 

 

Aj tak sa tam uz parkuje... Sice neviem ci dovolene ale kazdopadne + za napad :)
Aj ked neviem ci je to zrovna vhodne miesto pre auta, raz som si povedal ze kaslem na kolony na Sancovej a Stefanikovej a idem cez Florianske namestie hore smerom k Min. Financii kde byvam.
No a karma za porusenie predpisov ma dostihla lebo sa mi pod tazkym bavorakom posunul dajaky kus betonu pri ex zastavke Zilinska a utrhol kus difuzoru.
Apropo ked sme uz pri tej trati. Vie niekto koho ultra genialny napad bol osadit na tie nefungujuce zastavky lavicky s reklamami?
 

 

bol to napad niekoho, komu nepovedali, ze tie zastavky su zrusene :)
.
ad parkovanie: parkuje sa tam len obcas, ked to niekto "skusi" - za sucasneho stavu by som sa vobec nedivil, keby to z hesla pomahat a chranit riesili policajti pokutou... zaroven, popri budovach od min fin dolu az po NBS sa parkuje v suvislosom pase, na trave (ktora uz tam nieje, cize na blate)... tieto auta mohli aspon docasne parkovat na tom (byvalom a nikto nevie, ci aj buducom) elektrickovom pase... nehovorim, ze je to vhodne miesto na obiehanie kolony, ale na pomale zaparkovanie urcite vhodne je (kedze vsetci, co uz roky parkuju popri tych budovach, chodia na tie "parkovacie" miesta prave krizom cez elektrickovy pas)
 

 

ja by som im dával radom pokutu a aj tým čo parkujú na chodníku medzi stromami, pretože stále je to podľa zákonu o dráhach dráha, aj keď vo výluke. Tak isto radom každé jedno auto pred ministerstvom dopravy, kedže porušujú zákon, po chodníku sa nedá normálne prejsť.
 

 

par aut som tam uz videl odparkovanych. A mali papuce.

Skoda no, ten priestor je zbytocne nevyuzity.
 

 

Pretoze je to stale elektrickova draha (aj ked so zastavenou dopravou) a raz mozno pride den ked tam ta elektricka opat pojde. Otazne je ci by si to potom vodici vsimli a parkovat tam prestali :) Nehovoriac o tom ze teoreticky moze byt stale potreba tam robit nejaku zakladnu udrzbu (zrovna vcera som videl ako na tej trati pozerali trolejove vedenie, hoci dovod na to netusim).
 

 

ja viem, ze to je stale elektrickovy kolajovy pas, na ktorom je zakazane parkovat... prave pre to som pisal, ze sa cudujem, ze to nepovolia... kedze "Úprava cestnej premávky vykonaná dopravnými značkami a dopravnými zariadeniami je nadradená všeobecnej úprave cestnej premávky"
.
raz mozno pride den, ked tam elektricka opat pojde... ale uz je to rok, co to takto mohlo byt upravene a dal by som ruku do ohna, ze minimalne cely dalsi to tak bude (a keby som nedaval ruku do ohna, tipol by som este par rokov navyse... :) )
.
co sa tyka toho, ze vodici by si zvykli... to ano, ale stacilo by to povolenie parkovanie zrusit nie 1 den pred spustenim elektriciek ale cca mesiac, dva... zaroven par oznamov v mediach, plus odstranenie znaciek... a kto by tam parkoval po tom, tak ho riesi policia...
.
ak by bol ten pas odstaveny docasne na par mesiacov, lebo sa prave pripravuje rekonstrukcia, tak povolit tam parkovanie je blbost... ale ak ma byt odstaveny 5-6 rokov, tak jeho nevyuzitie je blbost tiez
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava