SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ľudia na bratislavskom Šafku garáž nechcú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

no, bol som a som rad. Hoci nebolo to take ako sa pise v clanku - nie vsetci boli proti. Ja ale aj moj sused sme prisli vyjadrit svoj nazor, ze garaz nie je zly napad, len treba inak riesit vyjazdy. Verim, ze tento hlas starostka vypocuje.
 

kam presne navrhujes vyjazdy?

dobrovicova? safko? gajova?
 

 

Akykolvek z takychto nekvalifikovanych navrhov miestnych by nemal ovplyvnovat rozhodnutie starostky, ani MC kde daju vyjazd... pokial to nie je niekto kto sa rozumie dopravnym systemom, ma patricny intelekt a prostriedky, a ziadny taky zadarmo nebude robit kvalifkovane navrhy, maximalne moze spochybnovat co mesto predlozi.
 

Nechápem to

ľudia nechcú garáže, zelene neubudne a napriek tomu ich nechcú?
A kto všetko sa vám tam vyjadruje, nebudú to voľáki aktivisti zo zahraničia?
 
Hodnoť

 

Pevne verim ze sa to este podari zlomit a garaz nakoniec nebude, ved to je nezmysel.

Inak co je to za nezmysel stavat garaz s tym ze predpokladam, ze nebude vytazena na viac ako 50 percent (alebo aby som citoval: "Ak bude 50 percentná obsadenosť, bolo by dobre")?
 

To je predsa jasné:

zdevastovať zeleň na povrchu a potom zmeniť na stavebnú parcelu. Nečudoval by som sa, ak by tá chystaná "garáž" bola projektovaná na takých 15 až 20 poschodí...
 

Viedeň má veľa podzemných garáž s parkom

Protestovať proti podzemnej garáži môže len niekto, kto sa nesnažil v centre zaparkovať!

50 % vyťaženosť vo všedné dni, 100% pri lokálnych podujatiach.

Ak bude parkovanie za rovnakú cenu ako na chodníku je to 100 krát lepšie riešenie.
Dole garáž hore park. Takéto garáže by mali byť po celom meste.

Myšlienka, že ľudia nechajú autá na hranici mesta pôjdu ďalej MHD u nás ešte roky nebude fungovať.

Vo Viedni to krásne funguje. Prečo nie u nás?
 

 

Ano, vo Viedni je podzemnych garazi dost. A podzemne garaze z principu nie su zle, ale:

a) predstava ze pod parkom postavis garaz a nad nou bude park je realizovatelna len ak bude garaz poriadne hlboko, co v tomto pripade podla vsetkeho nebude

b) vo Viedni sa neparkuje po chodnikoch a parkovanie je celkovo ovela viac regulovane

c) v celej Europe sa uz samospravy presvedcili ze viac parkovacich miest v centre = horsia doprava v centre (kedze narast parkovacich miest vedie k narastu poctu ludi co cestuju autom); len v Bratislave stale opakujeme chyby, ktore dnes ine europske mesta lutuju.. hoci sme sa z ich prikladu mohli poucit. V materialoch tykajucich sa tej garaze nikde nevidim ziadne info o tom ktore parkovacie miesta na povrchu sa zrusia po vybudovani garaze.
 

 

Poznas Wien, ked nieco take tvrdis? Podzemne parkoviska vo Viedni su casto umiestnene pod 'PARKOM', nikomu to nevadi a ludom to dava 'MOZNOST' vobec zaparkovat, kto nechce moze ist U-Bahnom do centra. Pre mna je podstatne, ze mas volbu. Co, keby clovek myslel dalej tak o 5, 10 rokov. Rozmyslal si, ze napriklad v buducnosti staci taka malickost a ZAKAZE sa autam stat na chodniku? Co potom s autami? Je to malickost, ale podstatna, dufam, ze takyto zakaz coskoro do toho slovenskeho bordelu pride a potom garaze na Kolarku a Safku budu idealne, Inac na Kolarku kedysi miesto parku boli obytne domy, za komancov zburane.... Inac bol si sa pozriet na Hradnom kopci na garaze? Konecne za 50 rokov to tam slusne vyzera.
 

 

Zakazat autam stat na chodniku sa malo uz davno (s vynimkou vyznacenych parkovacich miest). Slovo chodnik je odvodene od slova chodit (nie parkovat).

Anyway, ja nie som proti garazam, ale len ak:
a) sucasne sa zrusi rovnake mnozstvo parkovacich miest na povrchu
b) nebude to na ukor kvality zivota v meste (v tomto pripade nebude likvidovany park)

Narast poctu parkovacich miest v centre zabije dopravu. To je praxou overene v zahranici. Zatial co inde namiesto sirokych hlavnych tahov stavaju pesie zony a promenady so zelenou, u nas sa dalej produkuju "odborne" navrhy riesenia dopravy rozsirovnaim pruhov a mnozstva parkovacich miest.
 

 

O co ti ide? Dopravu v centre nezabiju garaze, ale predovsetkym TRANZIT, moznost parkovania v dnesnej dobe je podstatna, ziadny zakaznik ti nepride, ked nemas moznost parkovania, v BA nikdy nebude metro a MHD sa za posledych 20 rokov nepohla z miesta, co chces od ludi, aby zili ako popolusky? Rosovu nemusim, ale podzemne garaze su OK, pricom aj vo Wien su vsetky stratove (Ale je tam poriadok)
 

 

Garaze dopravu nezabijaju, zabija ju vsak prilis vysoky pocet parkovacich miest, ktory sposobuje ze do centra jazdi autom coraz viac ludi.

To co pisem nie je nicim inym nez zhrnutim skusenosti zo zahranicia. To nie su moje teorie, to je prax. Ak sme natolko hlupi, ze sa nevieme poucit z chyb inych tak sme holt odsudeni na to aby sme sa ucili z vlastnych...
 

3/3

BA nie je velke mesto, je to vacsia dedina, kde doprava nefunguje, nie je vybudovana infrastruktura, stale (20 rokov)sa kecaju len reci, nemas inu MOZNOST (volbu) len pouzit vlastne auto, MHD kolabuje s autodopravou, garaze je VOLBA, preto je to OK. Ked sa ti nepaci, chod MHD, je to tvoja volba.
 

 

Nehovorim len o velkych mestach. Bratislava nie je vacsia dedina, je to mensie mesto. Napriek tomu plati to co som napisal vyssie.

Ja pouzivam tu formu dopravy ktora je prave dostupna a vyhodna - a poviem to otvorene, aj dnes casto idem do centra autom, lebo sa mi to oplati. To je ale trochu chore.
 

 

zaujimave ze ludia vratane teba automaticky odmietaju vybudovanie garaze a az potom rozpravaju nieco o obmedzeni parkovacich miest na chodnikoch... preco ludia trochu nerozmyslaju a nepostavia argumentaciu sposobom garaze ok, ano, ale dobr epremysliet vjaz a vyjazd a po dobudovani garazi zrusit tolko a tolko miest na povrchu... som si isty ze vsetci ti okolo byvajuci by sa potesilo prave tomuto rieseniu aby v kazdej ulicke neboli dva rady aut nez zakonzervovat sucasny stav... navyse toto riesenie ani nezvysi tranzit ani viac nezaplni okolite ulicky lebo sa auta obmedzia na vjazd a vyjazd z garazi... ludi tu treba vychovat a to chvilu trva a zaroven treba ponuknut riesenia... dokedy sa da parkovat hore tak s anebudu trepat a platit "dolu", hoci aprilove zmeny buduci rok by to mali ciastocne vyriesit... na druhej strane rata niekto s tym ze kde potom budu parkovat navstevy, zakaznici resp ti co su nuteni sa tam pohybovat autom a bez rezidentskych kariet? a prave tento problem garaze vyriesit mozu...
a ked sa uz hovori o parku, nejde tu o oploteny kusok s fontanou s kacickou ale ten za zastavkami mhd kde bol kedysi "kazacok" ak si to este niekto pamata... 60% plochy toho omielaneho "parku" je v sucasnosti asfalt... takze garazami pod touto plochou sa to realne len tazko moze zhorsit... a bez toho revitalizacia zrejme nebude, takze je vhodne zanechat sucasny spustnuty stav?
niekedy mam pocit ze ludia si nevidia dalej od nosa, vsetko rovno odmietat namiesto riesenia toho ako sa to vhodne da a aj vhodne zmluvne osetrit aby to nedopadlo zle, betonovo atd...
plocha nad garazami pri hrade je v sucasnosti urcite omnoho lepsia ako to co tam bolo predtym napriek tomu ze to nie je lesny park... a skutocne suhlasim s prispevkami vyssie ze preco to moze fungovat vsade vo svete aj susednej Viedni len u nas urcite nemoze...
a to pritom nie som z tych co sa trepava do centra parkovat autom... a ked musim tak na hodku dve garaze eurovea, napriek tomu sa po Safku pohybujem casto pesi...
treba vybudovat garaze na okraji centra a az potom zacat tvrdo tlacit na obmedzeni povrchovych parkovacich miest, opacne sa to ani neda...
 

 

Uprimne, po skusenostiach s vedenim Stareho Mesta im skratka neverim. Keby ta MC mala lepsie vedenie, vedel by som si to nejak predstavit, ale proste neverim ze toto vedenie by rusilo parkovacie miesta.
 

 

Poznam "Wien" a podzemne garaze pod parkami tam nestavaju, lebo to nepovazuju za vhodne. Obrat sa na prislusne oddelenie magistratu mesta Vieden, ochotne ti to daju aj pisomne.
 

naozaj_

len 3 spomeniem: Pri Beethoven denkmal, pred Rathausplatzom, pod Schilerplatzom, na buducej navsteve Wien sa chod pozriet ake urastle stromy tam rastu....
 

 

V centre uz su podzemne garaze, ktore su, cuduj sa svete, prazdne... Navyse 5 minut od Safka je Eurovea s 1300, ci kolko miestami.
 

Podzemná garáž na Šafku

pani starostka sa asi úplne zbláznila, alebo hľadá nový džob - naprv do plánu garáž, a potom to zmeniť na stavebný pozemok- preto odtiaľ vyhnali aj autobusovú stanicu MHD, ktorá tam min. 60 rokov fungovala.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava