SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Štefánikovu ulicu chcú vrátiť električky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Ľudia ako členovia združenia Lepšia doprava sú pre mňa nádejou, že aj táto krajina a toto mesto sa môžu niekam pohnúť. Treba len vyslyšať ich návrhy...
 

 

To ma teší... len pre objasnenie, návrh obnovenia električky na Štefánikovej nie je priamo z dielne OI Lepšia doprava, aj keď viacerí členovia OI k nemu dávali pripomienky, mnohé boli zapracované.
 

 

Hm, myslel som, že sú to v podstate rovnakí ľudia, len iné združenia. Každopádne, thumbs up pre obe združenia!
 
Hodnoť

 

Zaujimava inciativa...

Bohuzial nerealne, lebo mesto nema peniaze/nechce/nevie/je neschopne opravit ani tunel, ani trat na hlavnu stanicu. Stavat novu? joj, to by sa prve museli dohodnut vsetky kradeze.
 

 

Peniaze na toto by boli, keďže tram-train má hradiť EÚ.
 

 

Trat na hlavnu stanicu sa ma riesit z eurofondov a EU urcite radsej zafinancuje toto ako Stefanovicovu (po prve, tramtrain by tymto riesenim dostal zmysel ked by sa napojil na trat 110, po druhe toto je lacnejsie riesenie).

Zrusenie elektriciek na Stefanikovej je asi najvacsim omylom v historii bratislavskej MHD. Jej obnovenie by bolo jednym z najlepsich rozhodnuti a pevne verim, ze mesto sa do toho pusti. Ak by toto preslo, bol by to obrovsky posun.
 

 

ako voziť EU-mačkopsa "tramtrain" voziť naraz na rozchodoch 1435 aj 1000 mm, je otázkou - čo na to expertko Muránsky?
 

Trať z KN na HS by mala mať oba rozchody

podľa predstáv tram-trainistov.
 
Hodnoť

 

Tak toto je tak na tunel (finančný). Ak má byť MHD funkčnou alternatívou ID, nesmie sa s ňou križovať.
 

 

Najlepšie by bolo, ak by MHD jazdila úplne niekde inde, ako ID - najlepšie niekde v poli za mestom... to by bola funkčná alternatíva.
 

Bolo by pekné jedno z nich zakopať

pod zem, ale na to nie sú a najbližších 20 rokov nebudú peniaze. Takže v centre sa križovať budú a treba vymýšľať také riešenia, aby sa MHD tým križovaním príliš nezdržiavala.
 
Hodnoť

 

elektricka by po stefanikovej mohla chodit uplne presne tak ako kedysi jazdila az na hlavnu stanicu v tom istom koridore.
 
Hodnoť

Električky na Štefánikovej netreba

Stačí obnoviť terajšiu nefunkčnú trasu. Toto sú zase výplody rôznych nadšencov, o chvíľku sa sem dorúti diskutér Erik Z. a bude kričať, že treba zrušiť polovicu zastávok v Starom Meste, aby "zrýchlil" svoje milované električky, lebo metro zásadne odmieta.
 

 

Myslis sucasnu trasu, ktora ide uplne mimo cielov ludi? Elektricky patria do centra a musia viest do velkych uzlov kde su moznosti prestupu. Toto splna Hodzovo namestie, nie nejaka nepodstatna ulicka (Stefanovicova). Idealna by bola trat aj po Sancovej, ale netreba chciet vela naraz.. :)
 

 

Kde som hovoril o zrušení polovice zastávok? Neklam.
 
Hodnoť

Radšej prepojiť Šafko po AS - 3 km

Určite dôležitejšie ako po Štefánikovej je napojenie Šarárikovho námestia po AS Mlynské Nivy. Chýbajú tu cca 3 km a bol by prepojený významný dopravný uzol. Toto by mesto malo prioritne riešiť, ešte pokým je na Dostojevského rade priestor (stačí odkúpiť časť chodníka pred Allianzom, zvyšok je zelený priestor). Keď si len vezmete že by sa po elektrčikovej koľaje dostali ľudia z Dúbravky, KV a centra mesta po AS, je to významné vylepšenie MHD.
A to nespomínam úsporu najazdených kilometrov zrušením 133, skrátením 28, 50, 95, 70 či 78. A pri AS vybudovať prestupné terminály na busy, trolejbusy a električky. Toto je reálna podpora MHD, nie kecy o jej preferencii, pričom ľudia stoja v zápchach s autami! Podporujte koľajovú dopravu jej budovaním! Za 23 rokov sa tu nevybudoval ani 1 km novej električkovej trate! To sa potom nedivte, že pribúda áut a ubúda zelene!
 

 

Konecne rozumny nazor.
 

 

Pokial viem, o elektricke na ASMN sa uvazuje, ale cez Dunajsku.

Neviem ale preco by trat na ASMN bola dolezitejsia ako trat na Hlavnu stanicu po najlogickejsiom tahu ;) Obe trate su dolezite. Chyba je ze projekty v okoli ASMN nemaju rezervu na buducu vystavbu elektricky az k biznis centram na Prievozskej.
 

AS MN s elinami

Kde tam nie je rezerva? Prečo mesto ešte počas projektovania Twin City a čuleňova neráta s potiahnutím električiek k AS? Pri AS by a mali vybudovať veľké prestupné terminály s tým, že sa tam budú točiť električky (časť električiek konečná) a časť z nich by neskôr mohli pokračovať po Prievozskej, hoci aj na úkor cesty pre autá! Autá musia rátať s tým, že budovanie koľají pre MHD je prioritnejšie ako IAD!
A podľa mňa sa na Dostojevského rade koľaje zmestia, nerozumiem prečo ich ťahať cez Dunajskú, tu by mesto ušetrilo veľa busových liniek.
 

 

Trat cez Dunajsku sa mi zda byt dobra, kedze by sa spojilo priamo s centrom (potencialna linka ASMN - Hlavna stanica). To neznamena ze Dostojevskeho rad by bol zly, ja som urcite za - po pravde, idealne by bolo keby raz bola elektricka na celom prvom MO (okrem Staromestskej). Okrem viacerych vyhod co by to malo z pohladu obsluhy, by sa aj vyrazne zvysila flexibilita siete. Dnes ked mas vyluku napr. na Obchodnej a na Spitalskej sa ti stane nejaka mimoriadna udalost a elektrick skoncili...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava