SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Auto prudko zastalo pred chodcom, muž poškodil kapotu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

(chodci na priechodoch) Ak tam nie je semafor, musia sa presvedčiť, či vstupom na cestu nikoho neohrozia.

toto ma byt odkaz od policajnej hovorkyne???????
to seriozne vazne?????
asi este nebola vo vyspelom zahranici kde vodici na prechodoch zastavuju automaticky a davaju chodcom prednost.
na slovensku sa musia poobzerat chodci aby nahodou neohrozili auto!!!!

NEUVERITELNE!!!!
 

 

sorry ale fyziku neoklameš, hovorí ti niečo pojem ako brzdná dráha? Si myslíš že auto a vodič je nejaky superman na nadpozemsko stroji ktorý ti dokáže zastaviť s 50 km/h s nulovou brzdnou drahou alebo ako? Ja som jednoznačne za aby mali chodci na prechodoch prednosť o tom žiadna diskusia ale budme predsa súdny.
 

 

Na väčšine prechodov vodič už zdiaľky vidí chodcov a dokáže odhadnúž ich úmysel prejsť cez cestu - hovorí sa tomu predídanie. Chodcov cez prechod z princípu púšťam, aj keď raz do mňa zozadu takmer narazila votuzená fábia s fóliami, len za to, že som v obslužnej sídliskovej komunikácii videl na prechode rodinu s kočíkom, ubral plyn a plynulo zastavil (neviem či sa špáral v nose alebo čo, že si to všimol až na poslednú chvíľku). Potom mal ešte tú držosť vytrubovať a obehol ma cez prechod a niečo ešte ukazoval. Našťastie rodina s kočíkom zastavila. Normálne som ostal šokovaný...

Na druhej strane nemám rád chodcov, ktorí postávajú na chodníku pri vyústení prechodu bez dôvodu, čumia do mobilu, čítajú noviny alebo kukajú niekam do blba, potom naozaj neviem či chcú prejsť alebo nie.

Ja ako chodec keď chcem prejsť cez cestu v mieste prechodu vždy nadviažem najprv očný kontakt s vodičom prichádzajucého vozidla a usitím sa že ma vidí. Ak očný kontakt opätuje, väčšinou ma pustí, ak nie, tak radšej do vozovky nejdem, zrezil by ma.

Už nejaký ten rok pracujem vo Viedni a rozdiel je obrovský. Veľa ma to naučilo - ako vodiča, tak ako chodcu auta. Vždy tŕpnem keď vidím "západných" turistov v Bratislave, najmä rodiny s malými deťmi, či ich nieke niekto nezrazí.
 

vacsine

definuj vacsina - aj keby to bolo 90%, stale ti ostava 10%, kde to neplati. Len okolo prievozskej a plynarenskej takych viem ukazat niekolko. Ja chodcom casto zastavujem aj ked len stoja na okraji, ale tiez sa mi stalo velakrat, ze som bol par metrov pred priechodom a chodec veselo vosiel na vozovku...
 

Neviem pán "Erik Z.", či

ste si uvedomili, že si odporujete. Teda, čo píšete aj vo vzťahu iní chodci a Vy (ako vodič alebo len svedok? – je to nejasné) a Vy, ako chodec vo vzťahu k vodičovi. Aby ste mi rozumeli - citujem Vaše vyjadrenie "Ak očný kontakt opätuje, väčšinou ma pustí, ak nie, tak radšej do vozovky nejdem, zrezil by ma.". Ten vodič si možno myslí to isté o Vás - keď sa pozeráte, hľadáte očný kontakt, či sa on pozerá na Vás ... atď - a čakáte a keď "radšej do vozovky nejdete" ... Tiež nevie, ako budete reagovať. Chcem tým vyjadriť pocit toho "iného" vodiča, keď vidí Vás čakať ... Nakoniec aj cez predne sklá nemusíte dostatočne vidieť* vodiča a už vôbec nie jemu do očí a už vôbec neviete zistiť, či sa na Vás pozerá ... Tiež som vodič a často ako chodec nechávam vozidlá prejsť, takže ak sme sa my dvaja niekedy už stretli - aj očným pohľadom - a *Vy ste mi nedali prednosť, bola to odo mňa solidarita, ako od vodiča. Lebo ja Vám chcem dať prednosť - mňa to zdrží (hlbokú) sekundu a nestojí takmer nič a Vás to zdrží tri sekundy a stojí viac (brzdy, PHL ak sa musíte znova pohnúť) a tiež to stojí viac pre životné prostredie - viac splodín ... Nechcem vyzerať, ako lakomec, ktorý šetrí na nezmyselných veciach, to mi len - pri takýchto diskusiách - moja dávna skúsenosť vyvolá asociácie - odpoveď (spomienku), keď som pred mnohými rokmi cestoval s kamarátom a vychádzali sme z Nitry a nad Kynekom nás stopovali dve mladé dievčatá a keď som mu povedal, aby im postál, že ich zoberieme – odpovedal "vieš koľko to stojí? Dve koruny len samotné zabrzdenie (zastavenie), brzdové obloženie, pneumatiky, benzín pri rozbiehaní a to nepočítam ani zvýšenú spotrebu za ich váhu". Mal na mysli určite aj amortizáciu vozidla ... Proste ekonóm (hospodár)! Reagujem na Vás preto len z dôvodu, že je to individuálne - čo znamená, že sa v mnohom zhodujeme.

°°°°°°°°

*a závisí to aj od uhla pohľadu na auto (predné sklo), svetelnosti - či už pri stmievaní alebo pri slnečnom počasí, keď sa od skla vozidla odrážajú (na Vás) slnečné lúče
 

 

A co hovoris na chodcov ktory idu aj na cervenu a este sa tvaria ze maju prednost? Ani nemaju v umysle sa vobec pozriet ci nejdu auta.
Najlepsie co zazivam ked idu 10 metrov vedla prechodu cez cestu lebo na prechode je cervena a ked po nich ziapem preco necakaju na prechode tak sa mi dostane odpoved "lebo tam je cervena".

Uz mam namontovanu kameru v aute a ked vidim chodcov iducich umyselne na cervenu ani nebrzdim, iba do posledneho okamihu. Od policie mam uistenie ze ak chodec vkrocil na prechod na cervenu a nedajboze ho zrazim tak niesom zodpovedny a skodu plati on ak to mam ako dokazat a kamerovy zaznam je dostatocny dokaz. Takze kameru odporucam namontovat kazdemu slusnemu vodicovi najlepsie pred zimou lebo mozete mat aj reflexy pilota F1 ale snehu/lade tak lahko nezabrzdite.
 

zelam ti vela uspechov s tym "uistenim"

sudy nerozhoduju podla toho, co ti nejaky organ nahovoril ale podla situacie, moznosti predvidania a pod. (+prihliadaju na precedensy) odporucam ti pozriet si rozsudok kosickeho sudu, kde vodic zrazil chodkynu iducu na cervenu. sud povedal jasne - dalo sa to predvidat? dalo.
 

No to mas pravdu

Len cloveku to az neskor zapne. Nezelam to nikomu a sam dufam ze sa mi to nestane.

Mimochodom mozno celkom na mieste zamysliet sa kedy uvidime ze budu pokutovany aj chodci za bezohladne chodenie mimo priechodov a na cervenu?
Ak by som v aute siel na cervenu (aj ak nic nejde) tak by som dostal 300E pokutu a zobraty vodicak.
Mam milion KM nachodenych a v zivote naozaj v zivote som nevidel ze by chodec dostal pokutu za to ze by isiel na cervenu alebo mimo prechodu alebo nebezpecne.
Ak by chcela policia zarobit tak by sa rano medzi 7 a 8 postavila na namestie Franza Liszta a kazdy cyklus zelenej by mohla kludne pokutovat 10 ludi ktory vkrocia na cervenu alebo idu mimo prechodu a ludia to robia aj pod dohladom policie vidam ich tam dost casto ale pokuta? To radsej pokutuju vodica co ide v Bus pruhu.
Mozno by bolo nacase byt spravodlivy. Ak platime my vodici pokuty mali by rovnako platit aj chodci.
 

 

Ja som zas v živote nevidel človeka, ktorý ani raz za svoj život neprešiel na červenú alebo mimo priechodu. Si ten prvý svätec? Podstatné nie je, či idú na červenú, ale či sa dostatočne presvedčia, že môžu.
 

 

je egal kto ke vinny, ale dolamane hnaty sa liecia dlho...
.
btw chode vie na par sekund zastat autu to trva nepomerne dlhsie. nehovoriac o tom ze zapchate mesta su NAJMA kvoli chodcom behajucim mirnixdirnix...
. tolerancia podla mna chyba hlavne chodcom. (sam som chodec a ked vidim co vystrajaju pipenky tak by som to plieskal bicom)
 

 

"nehovoriac o tom ze zapchate mesta su NAJMA kvoli chodcom behajucim mirnixdirnix..." - súťažíš o najväčšiu blbosť roka?
 

 

ale kdeze...na teba nemam
 

človeče

Ani s tým kamerovým záznamom to nie je jednoznačné. Samozrejme ak aj urobí prvý krok na priechode a v tom nabehne červená, mal by stihnúť prejsť pokial autám nenabehne zelená. Ale stále nemáš 100% istotu. Mňa pred pol hodinou na križovatke skoro sejmula dodávka idúca na červenú a keby som si ju nevšimol a nepribrzdil, tak asi teraz nepíšem tento príspevok. Neobhajujem chodcov idúcich na červenú, ale v meste treba predvídať a rátať aj s nepredvídateľnými chodcami.
 

 

A tebe pride normalne ked jeden ucastnik premavky ohrozi druheho? Pozor, hovorime o ohrozeni, nie o obmedzeni.
 
Hodnoť

Školenia

Keď som bol malý, existovala na školách dopravná výchova - raz za čas prišiel do triedy príslušník VB (pre mladších Verejnej Bezpečnosti), porozprával nám o tom, čo sa deje na cestách a dal pár rád, ako bezpečne prechádzať cez cestu. Vtedy ešte chodci prednosť nemali a alkohol za volantom bola poľahčujúca okolnosť... Dodnes si ale pamätám, že nám odporúčal dať vodičovi veľmi jasne najavo, že chceme do vozovky (tak sa to vtedy volalo) vstúpiť. A ak z jednej strany auto nejde, ale v opačnom jazdnom pruhu áno, postáť v strede cesty a rukou jasne ukázať šoférovi, že môže ísť a ja budem stáť...proste, bola iná doba..
Používam to dodnes, ak náhodou idem peši a najmä pri viacprúdovej ceste, keď proti všetkým predpisom prechádzam cez cestu - ukážem šoférovi, že ma má obísť predo mnou, alebo za mojím chrbtom - a čudujte sa, nikto si ešte na čelo neklopkal... A z pozície šoféra, (lebo patrím k tým, čo všade chodia na kolesách), idem niekedy vybuchnúť práve z takých, ako tu bolo popísané - stojí pri krajnici, ja spomaľujem, on stále nič a keď sa rozhodnem pridať, on sa rozhodne rázne vstúpiť.... na reakciu z oboch strán sa nepýtajte-:)
 
Hodnoť

disciplinovanosť

na oboch stranách
som vodič aj chodec (chodec viacej) takže to osobne poznám
je pravda, že vodiči jazdia občas ako prasce, ale zlepšuje sa to... až na pár exotov ma takmer vždy niekto pustí aj na miestach, kde je s tým problém, alebo aspoň pribrzdí a uvoľní mi pár sekúnd na to, aby som prebehol a nemusel tam čakať ešte 10 minút. vodiči si často uvedomujú to riziko, napr. pri zastávkach mhd, a spomaľujú, dávajú si pozor...

je ale faktom, že niektorí chodci, častokrát dôchodcovia a starší ľudia, absolútne nerešpektujú semafory a značenie, chodia krížom krážom na neprehľadných a nebezpečných miestach, niekedy pritom do 50 m od prechodu. na červenú sa pustia bez pozretia a keď na nich človek zatrúbi lebo na zelenú v priamom smere musí riadne brzdiť, ešte ukazujú a rozčuľujú sa... najhoršie to býva pred supermarketmi.

dovolím si tvrdiť z vlastnej skúsenosti, že za 60-70 % kolíznych situácií na prechodoch môže bezohľadnosť chodcov k vodičovi a nie naopak. veľa chodcov si neuvedomí, aké to je, lebo nešoférujú a nemajú ten odhad.
 

 

Videl som x-krát situáciu, že chodec vošiel na poslednú chvíľu na zelenú, vzápätí naskočila červená a pribrzdený vodič idúci z iného smeru, ktorý má povinnosť dávať pozor na chodcov miesto sledovania ich semaforov, vidiac červený chodcovský semafor, dobre že sa nerozlial na kolomaž v "spravodlivom" hneve, že chodec išiel na červenú.

To, že vodiči chodia ako prasce je jedna vec, aj to, že sa to možno zlepšuje, oveľa horšie je, že mnohí *nepoznajú* predpisy, a to už je nad môj pochop a podľa môjho názoru oveľa nebezpečnejšie.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava