SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Buspruh na Moste SNP brzdí dvadsať minút (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

tak za toto by sa patrilo dat projektantovi, zodpovedným z KDI a magistratu O.C.H - nobelovu cenu za debilitu...šak tam sa vytvorila zapcha z Petržalky na hodinu..poobede som isiel a auta stali smer do centra.... to je čo za debilizmus??? mame strasne siroke cesty a viac pruhove ked takto preferujeme BUS...ja nehovorim že to zle, ale nie na moste SNP ...
 
Hodnoť

BUS pruh treba nechať

Vytvárať BUS pruhy je potrebné, to že bolo zdržanie je dôsledkom neuváženého pribúdania áut. Dúfam, že zvíťazí zdravý rozum a BUS pruh tam ostane. Vodiči áut by si mali uvedomiť, že ak bude MHD rýchla, pribudne cestujúcich v MHD a aj oni-vodiči v autách budú mať voľnejšie cesty. Malo by byť aj v ich záujme, aby sa MHD stavala kvalitnejšou a lákavejšou pre ostatných.
Veľmi by tiež pomohla preferencia električiek na križovatkách, hlavne ak mesto vyhlasuje električky za nosný dopravný systém!
 

doporučujem článok

citát z rozhovoru s arch. Gehlom z Kodane:
Na mnohých príkladoch miest sme sa presvedčili, že čím širšie cesty postavíte, tým viac narastie automobilová doprava, čo v konečnom dôsledku len znásobuje problém. V Kodani sme povedali: ak ľudia nebudú mať kde parkovať, nebudú chodiť autom. Ak sa budú uberať parkovacie miesta pomaly, 2 % ročne, a nikomu to nepovieme, verejnosť si to možno ani nevšimne. Cestovanie autom sa stalo také nekomfortné, že je ľuďom omnoho výhodnejšie – časovo, finančne, ale aj vďaka ich presvedčeniu o správnosti veci a snahe zanechať prostredie svojim deťom čisté – premiestniť sa bez áut. New York si povedal, že sa chce venovať obmedzeniu automobilovej dopravy len pred tromi rokmi. Za ten čas vybudoval 4 000 km cyklociest a posilnil metro, o ktorom tvrdí, že je najlepšie na svete. Mesto začína ťažiť z toho, že je postavené na rovine a je kompaktné, čo je priaznivé pre cyklistov, a že má mnoho kvalitných širokých ciest http://www.urbion.sk/jan-gehl-...
Aj Bratislava musí začať s autami bojovať, inak vytlačia chodníky aj zeleň! Inak, ako MHD a cyklochodníkmi to nejde.
 

 

Co z toho, vo urobili v Kodani a NYC, robi Bratislava?

Ved tu sa vsetko robi naopak a tak, aby sa nas...l co najvacsi pocet ludi.
 

ok

ja budem vemli rad chodit do prace bicyklom. Ale kadial?!?
Toto leto som to skusil 4x a bol to dost adrenalinovy zazitok. Kedze sa mam celkom rad a nechcem skoncit pod kolesami, presedlal som spat na auto...
Bikom to mam cca 5km, ale ako tak by som (trosku nasilu obchadzkou) vedel vyuzit mozno jeden cyklo chodnik - na Trencianskej - co je ale velmi vesela (smutna?) parodia na cyklo chodnik...
 

 

S bajkovanim po meste to nie je az take zle ako to vyzera. Treba si najst svoju trasu a tu si pekne "vyjazdit" a po par tyzdnoch ziadny problem. Manzelka v pohode zvlada aj Sancovu, Trnavske, Racianske, Karadzicovu. Musim povedat, ze za tych cca 5 rokov co jazdime denne na bicykli po meste sme nemali vaznejsi stret s autom, drviva vacsina vodicov je uplne v pohode. Manzelka ma skor pozitivne reakcie, najma ked si da kratsiu suknu :-)

Dokonca teraz uz niekedy idem aj s detmi po ceste, ked sa mi nechce furt zoskakovat pri obrubnikoch a vykladat ich bicykle. Proste sa dame do stredu cesty, aby nas bolo vidiet a vsetci nas obchadzaju s dostatocnou rezervou.
 
Hodnoť

 

ja som proti bus pruhu, hentam fakt zdrzuje a je to vyrazne obmedzenie. na novom moste naozaj nemusi byt a ani na stefanikovej, vsetci nadsenci mhd by si mali uvedomit, ze je to hlavny tak a hentak zdrzovat auta je proti zdravemu rozumu.
 

.

Proti zdravemu rozumu je preferencia IAD pred MHD. To co uz niekolko rokov robi nas stary, dobry KDI. Buspruh by sa mal po tomto hodit aj na Galvaniho a naslo by sa este kopu ulic kam by sa mal dat. Nasledne robit preferenciu elektriciek a ak tak strasne chces ist autom tak si o pol hodinu privstan.
 

 

je druhou vecou, že ešte aj nosné ulice na perifériách sa stavajú konzervatívne - 2 + 2 pruhy, tam aj spät, dokonca so zast. MHD v ploche jazdného pásu...
 

 

a ako sa dostanem rozumne busom do Kiky alebo nebodaj Hornbachu? a ako odtial odveziem nakup (ktory zrovna v tychto dvoch obchodoch casto prekracuje unosnu mieru na rucne nosenie)
Ja suhlasim s preferenciou MHD a sam by som ovela radsej viac vyuzival bicykel. Ale v BA proste nie je ako! (bezpecne) A tiez treba mat nejaku mieru - napr. Galvaniho ja pokladam za okraj mesta a pristupovu cestu k obchodnemu centru na okraji mesta, tam preferovat autobus je trosku zvlastne, nie?
 

.

Zacnem od konca. Na Galvaniho prave kvoli zacpam stoja autobudy niekolko cyklov na svetlach, strata kludne aj 5 min na jeden spoj. To je dost. L63 a L93 byva celkom slusne vytazeny prave tam v spicke (chodim nim pravidelne), takze nevidim nic zvlastne na preferencii. Ako sa dostat k Hornbachu - zastavka Suhvezdna, respektive 5 minut slapanie od Avionu. Ohladom prepravy, nikto nehovori o vyluke IAD z Galvaniho alebo ostatnych ciest, v pripade ze si ides autom nakupit do Hornbachu mozes ist kludne po dialnici a na vyjazd na avion, co je urcite rychlejsie ako cakat v zacpe na Galvaniho alebo Ivanskej, prepokladam ze ked ides na nakup tak mas nejaku casovu rezervu a v najhorsom pripade 10 minutove zdrzanie ti sice bude liezt na nervy, ale nic sa ti nestane. Neponahlas sa do roboty napriklad. Kika to iste co Hornbach.
 

 

to ze vela ludi zo suhvezdnej prechadza cez zeleznicu peso k hornbachu a kike neznamena ze to je ta spravna, odporucana a legalna cesta, kym tam nebude vybudovany aspon chodnik s urovnovym priechodom cez zeleznicu a so signalizaciu prichadzajuceho vlaku tak to je skor pristup o zivot...
 
Hodnoť

jeden až jeden a pol minúty

ušetrených pre bus a 20 minút zdržania pre osobné autá.

srdečne blahoželáme.
 
Hodnoť

1 bus/100 osôb vs 1 človek/auto

Prosím vás, o čom sa tu bavíte? Naozaj chcete porovnávať plné kĺbaky (po Štefánikovej jazdia iba ĺhé kĺbaky, kapacita 44+117 na státie http://www.sor.cz/site/mestsky... čiže okolo 100 osôb priemerne proti priemerne obsadenému autu 1,5 človekom?
Samozrejme že ten bus pruh musí ostať, naopak pribudnúť by mal aj na Galvaniho ukici, tam stoja busy niekoľko cyklov v zápche spolu s autami.
 

 

narataj si autobusy za cely den/auta za cely den... a potom uvidis, kolko a kde su cisla.

buspruh cez taku tepnu ako je most snp je hlupost. ak by mal most 3 pruhy kazdym smerom, nech je kludne buspruh. ale nicit na jednom z hlavnych tahov plynulost obmedzenim na jeden pruh... kokos. ved sa tam stane havarka, niekto ide pomalsie, z Auparku pojde naraz 100 aut a je tam zapcha.
 

 

Narataj si tam autobus kazdu 1 minutu v spicke s aspon 70 ludmi a dostanes zaujimave cislo :)

Bus pruh tam MUSI prosto ostat, prave tam je potrebny.
 

 

Vsak pre auta mas na druhu stranu Dunaja dalsich 6 pruhov, tak co ti chyba? Desiatky rokov tu terorizuje mensina (IAD) vacsinu (MHD+pesi+cyklo) a teraz sa to konecne pomaly dostava do normalu a zrazu aky krik.
 

 

6 pruhov? to myslis na tych dalsich mostoch, kde je to potom obchadzka cca 6-10 km? si sa s konom zrazil?

dopravny podnik a magistrat nevedia od februara opravit tunel pod hradom, uz neviem kolko trat na hlavnu stanicu. magistrat a rosova a hlavna architektka chcu postavit v podhradi 8 poschodove bizniscentra s parkovanim pre 2000 aut. kadial asi tak budu chodit?

toto su problemy.
 

 

S koňom si sa zrazil asi ty ;-), keď očakávaš, že sa sa s autom dostaneš v meste vždy tou najkratšou cestou rovno spred dverí svojho bytu tam, kam potrebuješ. To by sme potom museli zbúrať polku mesta a vystavať 8 prúdové cesty a parkoviská. Alebo aké iné reálne riešenie navrhuješ, aby sa naďalej nezahusťovala doprava (t.j. aby čoraz viac ľudí nejazdilo IAD na úkor MHD+cyklo+peší) a aby sa každý voľný priestor v meste nemenil na parkovisko (chodníky, nábrežie pri PKO, námestia, parky)? A najnovšie zbúrame aj športovú halu na jégeho, aby tam bol parkovací dom. Nikde na svete nie je kvalita života meraná počtom parkovacích miest, ale počtom parkov, športovísk, kvalitou MHD a pod.
 

 

"Alebo aké iné reálne riešenie navrhuješ, aby sa naďalej nezahusťovala doprava ?"

Prispevok nad tebou som odpovedal. Opravit tunel, opravit trat na stanicu - celkovo ELEKTRICKY, nakupit nove nizkopodlazne, urobit preferenciu elektriciek na semaforoch, zhustit MHD v spicke - aby to nebola tlacenica, hnusna, nehumanna a dehonestujuca!!!

inak chapes... z pohodlia auta, prestupit do MHD, kde ta cesta do prace stoji povedzme 1,80€ (ak nemas elektricenku...), tak preco? uz som to vysvetloval tu na sme.sk X krat, ak MHD ide dvakrat tak dlho ako autom, stoji podobne a komfort je 1/10, tak aky je dovod na mhd?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava