SME

Diskusia k článku: Električenka bude v Bratislave od augusta drahšia

Cena nezľavneného mesačného cestovného vzrastie o jedno euro, ročná električenka o desať eur.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
13 príspevkov

  • sme12345

    AUTOSLAVA

    Keby tak konečne DPB konečne začal šetriť aj na sebe! Načo zavádza zbytočné a nevyužívané linky: či už ide o 82, ktorá zachádza k divadlu Aréna na čistý lobing J.Kukuru a navyše je čiastočne dotovaná BSK (veľmi by ma zaujímalo, či by Kukura uspel u šéfa samospráveneho kraja P.Freša, keby nebol "celebrita", ale obyčajný chudák z ulice), alebo najnovšie predĺženie už aj tak zbytočnej linky 128 do Devína (pôvodne 128 zaviedli k OC Glavica, pritom stačilo terajšiu zástavku MHD posunúť o pár metrov bližšie k centru)! A kde je zdraženie pokút? Tiež by ma veľmi zaujímalo, ako mesto vykonáva kontrolu svojej mestskej firmy DPB, keď podľa medializovaných správ boli nakúpené busy s klímou, ale nie sú http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/s... Výrazu "preferencia električiek" sa každý cestujúci v BA iba ak nas*re (električky na každej zástavke stoja na úkor áut). A ešte nám cestujúcicm v zatemnených vozoch (aby sme si užili reklamné polepy) pustíte reklamné šoty z TV, zapnete reklamné rádio na zástavkach MHD, a zvýšite cestovné! No nie je radosť cestovať bratislavskou MHD? Zadarmo prídeme k potovej aróme, užijeme si potemnelé pomalé cestovanie (však my cestujúci MHD sa neponáhľame), dáme si ranný strečink pri státí na 1 nohe počas ranných špičiek, občas nás zo zadumania preberie reklama v buse, no radosť cestovať! VITAJ V AUTOSLAVE! Ako som už písala, prečo vlastne toto mesto nepremenujeme na AUTOSLAVU? Fakt si myslíte že zdražením cestovného nepribudne áut? To chcete? Aj tak sa chodec v tomto meste dostal na pozíciu chudáka obchádzajúceho zaparkované automobilové tátoše na chodníku. A to nespomínam matky s deťmi v kočíkoch či invalidov. Je to choré, miesto kvalitnej, dostupnej a rýchlej MHD podporujete stále viac osobné autá!
  • DX5

    Nech neminaju peniaze na hluposti

    aj minuel som si vsimol nalepky na dverach MHD ze cierny pasazier cestuje za moje peniaze. Unika mi vyznam takejto nálepky. On to vie, ja to viem, revizori to vedia. Jedinym cielom je asi rozpraskat prachy na nalepky ci co :( Co cakaju, ze vychovaju nejakych aktivnych bonzakov ci dokonca autobusovu domobranu? Vsak maju revizorov, tak nech lovia na pokuty.
    • Valec57
      Takéto výchovné kampane sú bežné aj v prostriedkoch verejnej dopravy v zahraničí, teda to nie je nejaký domáci výmysel s jediným účelom "rozpráskať prachy". Účelom je trocha vstúpiť do svedomia čiernym pasažierom, ale v našich podmienkach aj platiacim cestujúcim, ktorí poväčšine považujú revízorov za tých zlých. Pritom úlohou revízorov je práve chrániť platiacich proti tým neplatiacim, ktorých sa vlastne "priživujú".
  • Samo Muránsky
    Blog
    To ze sa zvysi cestovne o inflaciu je logicke a v poriadku. Otazka je ako to chce ale DPB odovodnit v obdobi ked neustale vyhadzuje peniaze na rozlicne nalepky, preraba na linke do Marianky ktoru prevadzkuje pod naklady, preraba na ciernych dierach v podobe medzinarodnej dopravy (opat pod naklady) a nakupuje vozidla bez klimatizacia, hoci v zmysle vysutazenych podmienok ju moze ziskat za cent... a tak dalej... To je ako s danami - socialny stat je legitimna myslienka (aj ked osobne ju nepodporujem), ale kym vidim ze stat plytva tak je mi tazko akceptovat zvysovanie dani.
    • chech
      Linka do Marianky je surovo dotovana zo strany obce Marianka a zaroven na nej neplatia predplatne mesacne/stvrtrocne/rocne listky, cize cestujuci dochadzajuci denne do prace si maju okrem mesacnika na tomto useku cvaknut jednorazovy listok.
      • Samo Muránsky
        Blog
        Neviem co si predstavujes pod pojmom "surovo dotovana", ale ako som napisal, DPB ju prevadzkuje podnakladovo - Marianka neplati niektore naklady ktore predlzenim vznikli.. napr. dojazd posledneho spoja z Marianky ide prazdny a robi cistu stratu, to ze spoje len po Zahorsku tam stoja o niekolko minut dlhsie (a vodica treba zaplatit, nehovoriac o tom ze v zime bude mat zrejme zapnuty motor aby kuril) to tiez nieco stoji a Marianka to neplati, vozidlo ktore bolo treba pridat do vypravy tiez Marianka neplati a usek Zahorska Bystrica - Trstinska (ktory pre Bratislavcanov nema ziaden vyznam) Marianka neplati, hoci pri poslednom argumente treba uznat ze strata nevznika DPB, ale mestu (ktore ten usek dotuje), pricom len na tomto poslednom bode ma Marianka zlavu cca 25 percent toho co by realne mala platit! Takze o surovom dotovani by som pomlcal.
    • rozumBrad
      "To ze sa zvysi cestovne o inflaciu je logicke"... bolo by logické takto si žiadať zvýšenie do posledného preráteného "centíka" navyše podľa vývoja inflácie, ak by si zároveň neskracovali napríklad dĺžky trás ich rušením, či ako to "dočasne" bez konkrétnych temínov nazývajú. Mňa sa už dotklo zvyšovanie v podobe lístkov (električenku nepoužívam) - to je tiež zábavná matematiky (buď neprestupný 15 minútový, alebo potom rovno 60minútový, teraz oba druhy po novom v jednotných farbách, pri omyle cestujúceho vyhrá MHD dvakrát: ak si omylom cvakneš 60-min na 8 minútovú jazdu/preplatil si už beztak drahý lístok; ak omylom 15-min, tak ťa na 22-hej minúte môže čapnúť revízor = jedine na toto tam mohol akýsi mudrc podať zlepšovák na zrušenie farebne rozlíšených lístkov) Ale zas aj "dobre" šetria, ak sú tri prístrešky na zastávke tak cestovný poriadok je nalepený len v jednej z nich. To je ten typ šetrenia že "aha, ako sa snažíme nevyhadzovať, no kde už viac môžme ušetriť" - pre komára nemáme vidieť somára = megaplytvanie a megalapsusy zopdovedných za MHD.
  • Longman

    MHD BA

    Za posledne roky vidim v MHD len negativne veci. Zrusenie elektriciek na Hlavnu stanicu, autobusy s klimou, ktore klimu nepouzivaju, ziadne modernejsie elektricky....jednoducho nic. A platim cim dalej, tym viac. O chvilu budeme platit 1000 Sk za mesiac. Chodim do prace prave MHD, uz len z principu, ze kvoli jednej osobe trepat do mesta auto sa mi zda totalne nelogicke (napriek tomu, ze mi zhorsili situaciu po zruseni liniek na Hlavnu stanicu), ale istu dobu som potreboval ist z Vrakune do Petrzalky pomocou MHD. Cas trvania: 65 minut (aj s casom na prestup) cena listkov: 1,6 €. Autom: cas: 15 minut (po obchvate mimo spicky), cena paliva pri spotrebe 5l/100km: 1,05 €.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 732
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 486
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 220
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 665
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 291
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 377
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 684
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 583
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 574
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 429
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 551
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 774
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?