SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Primátor a poslanci budú diskutovať s občanmi v Bombardieri (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

takže doba jazdy nie je o nič kratšia, ako je doba jazdy existujúcimi električkami;
prípadné zámery financovania je treba smerovať do úprav križovatiek a koľajovej infraštruktúry (preferencia na radiálach).
 

no veru

ani predbehnut ostatne elektricky nevie, naco nam taky srot
 
Hodnoť

 

okrem toho, ak uvažujú vypísať súťaž, kto povedal, že musí vyhrať akurát tento viedenský výrobca (ktorý ich tak veľmi očaril)??
 

 

a kto povedal, že musí vyhrať tento výrobca?
 
Hodnoť

hlavne plne nízkopodlažné vozy

Čo sa MHD týka, mňa osobne poteší každý nový vozový "kúsok" vo vozovom parku DPB, ktorý nebude mať v interiéri nevhodné schodíky. V civilizovaných krajinách sú plne nízkopodlažné vozidlá už štandardom a tieto paškvily jazdiace v BA (konkrétne iba čiastočne nízkopodlažnú busy SOR) v normálnych krajinách ani nekupujú!

V praxi to potom vyzerá tak, že starší občania si uchytávajú voľné miesta na nižšej úrovni a veľakrát radšej stoja, než by sa úzkymi schodmi dovliekli k voľnému sedadlu. Ono by primátorovi a mestským poslancom naozaj nezaškodilo aspoň párkrát do týždňa a najmä v špičke si vyskúšať aj reálne cestovanie bratislavskou MHD.

Osobne som už videla 2 starších dôchodcov potknúť sa na schodok-skončili so škaredým pádom a čo je najhoršie, videla som aj vypadnúť asi 1,5 ročné dieťa z kočíka (nebolo pripútané, takže chyba je aj na strane matky, ale tiež chyba na voze-boli tam schody)! Našťastie sa mu nič nestalo! Nízkopodlažné vozy pomáhajú nielen starším, ale aj invalidom aj deťom! Začnime už konečne aj toto mesto prispôsobovať moderným trendom!
 
Hodnoť

hlavne by pre začiatok

mohli kúpiť aj lacnejšiu verziu - tj plne NP električku, ktorá však nemusí byť ausgerechnet obojsmerná. Aspoň by tam bolo viac priestoru pre sedadlá.
Inak, táto "prezentácia" mi už dosť podozrivo začína pripomínať prezentáciu Mercedesu s CapaCity v BA, pri ktorej sa Za(á)hradník vyjadril, že "zo 10 takýchto vozidiel by sme chceli vysúťažiť" ;) A ajhľa, už ich máme za premrštenú cenu zatiaľ 25, pričom ten od Ikei bol podstatne lacnejší (aj keď to bol prezentačný voz)...
Samozrejme, podstatné je, aby sa konečne už pustili do opráv tratí a aby eliny neboli zdržiavané na semaforoch.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava