SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Projektant Starého mosta: Návrh architekta znehodnocuje dizajn mosta (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

nuz,

ak pan matascik povazuje markove navrhy za "velkoplosne konzoly kubistickeho podorysu" ,je naozaj kazda debata nemozna a uplne zbytocna...
 

Čo

sa dá čakať od východňára, ktorý prišiel do nášho mesta len preto, aby ho ničil
a nemá k nemu žiadny vzťah?
 
Hodnoť

re

suhlasim s predreakciou...
aj ked nie som architekt / projektant atd....tiez citam, a pozeram na oba clanky tych panov...
...ta sutaz mala byt (v tomto davam za pravdu mlademu architektovi)

...projektant v tomto clanku sa tvari ako vsemohuci, az spasitelsky super guru mostov na Slovensku.../zasluhy po celej SR, ako take nespochybnujem - ale nerobi, nedava to automaticke pravo na vsetko a la feudal/
(argument "robim to pre BA uplne velkodusne, dokonca na sekeru - a potom uvidim kolko mi zaplatia, alebo budem za to chciet", hovori za vsetko)
...minimalne by sutaz priniesla urcite iny pohlad na vec, ako prinasa alfa04...momentalne je to postavene ultimativne, ze len alfa04 je to "prave" pre BA (kedze uz stoji Apollo, a ine inde v SR)...
...ak je dovoleny iny pohlad na vec, sutazou by bol nepochybne...
...urcita "diverzifikacia" projektantov mostov /projektantskych spolocnosti/ v BA by mohla tiez BA prospiet...
...a napokon ako vzdy, cele sa to riesi klasicky - typickym stylom ako sa riesil aj zimny stadion a kopec inych veci v BA - zahnat do max. casovej tiesne (Brusel len tak expresne z neba nepada), potom nou argumentovat a obhajovat vsetko mozne a nemozne zaroven, a vyzmykat poriadny balik...
 

Mne

sa pači most pana Marka, podlamna pan Matascik je frustrovany z toho ze by bol most pana Marka mozno krajsi ako vsetky ,jeho, mosty spolu a preto z principu zavrhol jeho navrh.. tiez niesom architekt ani ing. ale myslim si ze trosku odvaznejsi navrh by neuskodil pretoze most apolo je len kusok od stareho mosta a ten kontrast moderneho mosta s velmi staromodnym stylom p. Matascika moze byt viac na skodu ako navrh p. Marka. , a kazdopadne farba navrhu p. Marka je lepsia
 
Hodnoť

technokrat Maťašík

Maťašíkove výroky "megalomanské plochy zelene" ho úplne diskvalifikujú, je to obyčajný technokrat, ktorý si neuvedomuje, že sa ide stavať prakticky nový most v centre mesta, tak ho treba urobiť kvalitne aj po dizajnovej stránke, aj pre chodcov! Treba tiež pripomenúť jeho nešťastné riešenie Šafka http://bratislava.sme.sk/c/634...
 
Hodnoť

 

po rozhovore s igorom markom vyznieva tento ako blabotanie zraneneho ega. na to, aby bol most naozaj dobry, musi mat okrem funkcnych navaznosti aj presvedcivy vytvarny vyraz. na rozdiel od markovho navrhu ho ten matascikov naprosto postrada. a je jedno, kolkokrat ho prefarbickuje ;)
 
Hodnoť

DO BASY!

..by msl ist ntskyto psychopat ako Matascik a malo by byt riadne presetrene to, ze chvilu pred hlasovanim poslancov prezentoval svoj navrh mosta, cim jeho akciova spolocnost, teda sukromny subjekt priamo a samozrejme natlakovo ovplyvnil poslancov!!!
Tieto jeho diletantske zvasty to sa neda ani citat. Robi nam tu periferiu v centre hlavneho mesta suverenneho statu EU.
ZOBUDME SA!
 

kedysi davno...

...keď ešte MM nemal až tak obrovsky napuchnuté ego, som mu na jednej z porád povedal to isté, že tie jeho drísty sa nedajú počúvať... bol to začiatok môjho odchodu z vtedajšej práce a najlepší posun v mojom profesionálnom živote. Vidím, že za viac ako 17 rokov sa nič podstatné nezmenilo, lebo toto sa fakt nedá dočítať do konca... Keď je taký super kaliber, nerozumiem, prečo sa roky vyhýba verejnej súťaži - podobný štýl získania projektu zvolil aj pri moste Apollo- veď víťazstvo v nej by len potvrdilo jeho genialitu. Jeden talent mu ale nemožno uprieť - svojimi kecami znechutí každého slušného človeka, ktorý má tu smolu, že sa dajako zapletie do prípravy projektu dajakej stavby s ním.
 
Hodnoť

Dvaja kohúti na smetisku

Maťaščík a Marko, už lieta perie

Perforované rebro same o sebe nie je zlý ani škaredý most. Je ale mimoraidne nedôstojné také riešenie vôbec navrhovať v mieste Starého mosta, je to ukážka arogancie a absencie akéhokoľvek vzťahu k Starému mostu a Bratislave.

Úsporný variant mosta ktorý využíva priehradové nosníky želeničnej časti je ako jediný už 100% pripravený po projekčnej stránke, má už právoplatné stavebné povolenie. Toto je najdôležitejšie zo všetkého! Obmedzná životnosť je objektívny fakt, ale nesúhlasím s viackrát medializovaným odhadom 30 rokov. Je to veľmi pesimistický odhad. Životnosť môže byť kľudne aj dovjnásobná, ted 60 rokov.

Kritickým faktorom plavebného gabaritu je výška, nie šírka. Šírka medzi piliermi je iba o pár metrov pod súčasnou požiadavkou Dunajskej komisie a v prípade Starého mostu je vyrokovaný výnimka, že pri jeho rekonštrukcii ho stačí nadvihnúť.

Užšie chodníky: súčasný Starý most má jednu lávku úzku 1,5 metra pre cykliskov aj peších. "Úzke" lávky pri úspornom riešení majú spolu 6 metrov, t.j. štvornásobok oproti dnešnému stavu! To veruže úzke nie je. Na Novom moste sú lávky rovnako široké. Úzka je súčasná jedna jediná lávka na Starom moste. Dve trojmetrové lávky na Starom moste stačia. A zrušil by som aj tie gýčové balkóniky a zachoval priamu líniu.

Maťaščíkova firma vypracovala na vlastné náklady riešenie, ktoré likviduje proporcie Starého mosta, búra jeho základy a nahrádza historický industriál moderným industriálom. Pýtam sa prečo, keď požiadavka bola na úsporný variant? Kto tu chce pretlačiť technokratické riešnie? Smrdí to tunelom. Mesto si objedná niečo, čo dostane, ale dostane k tomu nevyžiadanú vec, ktorá zbytočne spôsobuje rozruch, vášne a hlavne brzdí pôvodný zámer! Dokumentácia na DSP vypracovaná na 80%, pričom NIKTO si ju neobjednal!

Ďalším neuralgickým bodom je Štúrová ulica. Zhodou náhod sa osobne poznám s niektorými členmi iniciatívny lepšia doprava. Plne podporujem ich dopravné riešenia a sám som im dal pár podnetov ako utlmiť IAD v CMO. Pán Maťaščík obhajuje dopravné riešnia, ktoré svojou filozofiou spadajú do myslenia rokov 1980-tych. Ukázalo sa že mu chýba patričný estetický cit pre verejný priestor. Na druhej strane plne rešpektujem že most je v prvom rade inžinierske dielo a súhlasím že jeho krása je daná geometrickými tvarmi a čistými líniami.

Musím dať za pravdu pánovi Maťaščíkovi v tom, že ním navrhovaná NOVÁ nosná konštrukcia Starého mostu je orignálna a harmonická. Vyčínam však okolnosti, za ktorých vznikala. Nečudujem sa pánovi Maťaščíkovi že chcel aby sa postavilo jeho moderné "technokratické" dielo. Však investoval do neho sám z vlastnej iniciatívy nemalé úsilie. Ako porjektant sa "utrhol s reťaze" a chce si tu postaviť hračku v mierke 1:1 za peniaze z Bruselu. Nech sa teraz neuráža a nebere to osobne, ale mal by ostať na zemi a vrátiť sa k tomu, čo si mesto pôvodne od neho objednalo a čo podľa môjho názoru aj vynikajúco vypracoval.

Mám pocit že nikto sa nechce dohodnúť na kompromise. Ja navrhujem 1. variant, Maťaščík 2. variant a Marko 3. variant. Každý má svoje argumenty pre to či ono riešenie. Ja ale nie som nijako naviazaný na finančnú stránku a ide mi vyslovene o funkčné, estetické a podľa možnosti aj historické riešenie, lebo k Starému mostu mám ako rodený Bratislavčan osobný vzťah. Niečo, čo pán Maťaščík asi nechápe.
 

 

pacia sa mi vyjadrenia typu "staci ho len nadvihnut", zvlast ked je rec o konstrukcii mosta :-)))))))))
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Pravopis ako z pomocnej školy, nič nové

Denník SME by si do loga mal pridať "Pre mentálne retardovaných čitateľov".
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

cyklistické "riešenie"

treba opraviť: v pôvodných návrhoch nebola cyklodoprava riešená vôbec. resp na šírku jeden meter
http://michal.blog.pravda.sk/2...

keďže nový most snp je z pohľadu cyklistiky zabitý (napojenie v petržalke aj v meste je úplne zúfalé a nepoužiteľné), starý most bude extrémne vyťažený.

iba po dlhšom tlaku je už ako tak riešená cyklodoprava, ale na šafárikovom námestí opäť mizne. lebo "Línia Starý most – Štúrova je križovaná frekventovanou komunikáciou Dostojevského rad. Priame prepojenie (pre cyklistov) teda nie je možné." argument jak hovädo...

toľko k riešeniam od mataščíka. projekt starého mosta je rovnako zlý ako apollo, z pohľadu cyklodopravy úplný nezmysel a katastrofa. ak si dobre pamätám štúrovo, tam tiež cyklodoprava na predmetom moste nie je riešená vôbec.
 

co mate furt fsetci s tyma cyklistama

cyklista je chudak, co si nemoze dovolit auto. alebo posahany zeleny mozok (nie vojak alebo lesak, ale evirometalista, ci jako), z teho nigdy ziadne peniaze nebudu. na bicygloch nech sa prehanaju deti na hriskach.
a tych chodnikov co im narobili, pomaly nebude kde zaparkovat. kuknite na euroveu -- chyba tam jaky cyklochodnik? nechyba! jakziv som tam cyklistu nevidel. iba co by tam zavadzali.

konec ironickej reakcie, pre nechapavych
 

odkial ty mas tvoju primitivnu vychovu?

ty si myslis ze ked mam bicykel a jazdim na nom tak doma nemam auto. mam, ty hlava dubova a muozem ta niekedy previest nech vidis poriadne auticko. si zakomplexovany trubadur s ktorym sa viac neda ani debatovat ani pisat. nebudem ti nadavat, z tvojho komplexu je vidiet ze ti ludia nadavaju od rana do vecera. s pozdravom

apropos kludne sa teda ozvy a dojdem ta previezt ;)
 

daj smajlíkov

daj na konci veľa smajlíkov, aby bol jasný tón komentára :-)

ja auto nemám, na veľké nákupy nechodím (radšej sa idem najesť do reštaurácie), a ak idem objednám si taxík. na malé nákupy stačíí bicykel. na dovolenku idem zväčša vlak+bicykel (tašky netreba, veď jedlo kúpim na mieste), a ak idem autom tak si ho požičiam (však je to vcelku lacné)
 
Hodnoť

 

O dizajne hovori clovek, ktory navrhol Perforovane rebro.
 
Hodnoť

detinská nevraživosť

Dobrý deň, nedá mi nereagovať. Som skončený inžinier na SvF v Žiline odbor ODS a zároveň skončený architekt na FA STU odbor KvA. Obe školy som študoval riadne , zodpovedne teda môžem tvrdiť, že obe sú ťažké, každá svojim spôsobom. Rovnako zodpovedne tvrdím že po skončení SvF som nemal architektonický nadhľad aký som získal na FA. Architektúra nie je len o stavbe/budove ale je o tvorbe priestoru pre človeka v rôznych mierkach, súčasťou čoho je aj verejný priestor teda aj mostné prepojenie. Archi-tecton je hlavný staviteľ čiže človek ktorý vedie myšlienku k skutočnosti. Slovíčko hlavný neznamená samojediný. Bez zanietenej spolupráce všetkých zainteresovaných profesií by nemohli vznikať také krásne urbánne priestory či prvky ako vo svete vznikajú. Každý problém má dobré riešenie záleží len či každý zúčastnený chce aby riešenie bolo dobré. Detinskej nevraživosti medzi profesiami, ktorá sa na slovensku uhniezdila, je mi úprimne ľúto. Nech každý súčinne robí to čo vie a hneď bude životný priestor krajší. A na záver k mostu. Nie je fér voči občanovi keď sú zákazky takéhoto typu spojené len s dodávateľom líniovej stavby. V tomto prípade zlihal systém ako taký. Kedysi sa mesto plánovalo, čiže existovali úseky profesií ktoré úzko spolupracovali a výsledok mal hlavu aj pätu. Tu vidíme príklad zlého fungovania. Pretože pred celým týmto humbukom mali špecialisti ako architekt/urbanista , dopravný inžinier v súčinnosti s mestom(ktoré naslúcha požiadavkám občanov) vymyslieť uzly napojenia komunikácií(peších cyklistických/bezbariérových a dopravných) na existujúce mestské väzby, ich priority a na základe definovania týchto priestorov a potrieb obyvateľov zadefinovať funkciu komunikačného mestského premostenia. S takýmto zadaním a cenovým limitom vypísať urbanisticko-architektonickú súťaž a následne verejné obstarávanie na dodávateľa..utópia ...ale len v SR.
 
Hodnoť

Nič neškandalizujeme

Ako člen občianskej iniciatívy Lepšia doprava sa dôrazne ohradzujem voči vyjadreniam pána Maťaščíka, ktoré naznačujú, že naša OI používa namiesto štandardných postupov formu škandalizácie cez médiá. Štandardné postupy sme využili. Naše pripomienky sme predložili riadnou formou v stavebnom konaní. Predložili sme ich a prerokovali aj so zodpovednými činiteľmi mesta i Starého Mesta. Na prezentáciu našich návrhov a názorov na verejnosti vrátane médií máme rovnaké právo, ako pán Maťaščík.
Treba tiež pripomenúť, že administratívne procesy pri schvaľovaní projektu nosného systému tiež nie sú práve vzorom štandardných postupov. Územné rozhodnutie bolo vzhľadom na niektoré nezrovnalosti napadnuté odporcami stavby aj súdne. Dnes sú síce územné rozhodnutie i stavebné povolenie právoplatné, ale obratisko v Petržalke bude pravdepodobne v inej polohe, než je v stavebnej dokumentácii, a nejasnosti sú aj na Šafárikovom námestí. Projektant sa nedávno vyjadril, že mesto trvá na dvoch pruhoch pre ľavé odbočenie zo Štúrovej, podľa vyjadrení hlavného dopravného inžiniera p. Schlossera však naopak mesto chce mať zo Štúrovej len pravé odbočenie. Tak si, občan, vyber, k čomu sa budeš vyjadrovať... Chápem, že vzhľadom na termíny pre čerpanie eurofondov sa veľa vecí robí narýchlo a za pochodu. Na druhej strane ich treba robiť aj kvalitne, aby tie eurofondy neboli vyhodené do vzduchu a aby Bratislava dostala riešenie, ktoré bude zodpovedať nielen stavebným normám, ale aj predstavám obyvateľov o kvalitnej doprave. O to nám ide, a nie o nejaké škandalizácie.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava