SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Iniciatíva Lepšia doprava chce inak riešiť Šafárikovo námestie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Smutné že mesto "nechce". Ten priestor na vizualizáciach iniciatívy vyzerá fantasticky. Čo na to Ftáčnik?
 
Hodnoť

 

Indiviídum Maťaščík ide diktovať vzhľad, proporcie a funkciu Štúrovej? Čo si to dovoľuje?!?!
 
Hodnoť

 

info na FB stránke iniciatívy:
http://www.facebook.com/Lepsia...
 

pan cyklo fanatik

ak by sa presadil vas navrh zrusenia oboch pruhov pre auta na sturovej ul., prosim o vas navrh riesenia dopravy v uliciach medena, kupelna, palackeho, jesenskeho, tallerova, muzejna s tym, aby sa netvorili este vascie zapchy na svetlach pod novym mostom a nasledne aj kollarovom nam a na vazovovej ul......alebo mate tisice ludi zijucich v tejto lokalite uplne v p.....?
poprosil by som clenov lepsej dopravy a cyklokoalicie aby radsej robila osvetu medzi svojimi clenmi o pravidlach cestnej premavky a aby neohrozovali chodcov svojou arogantnou jazdou po chodnikoch......
 

Predložená bola

a ty si daj tabletku.

Ozaj, kde si sa učil ako decko bicyklovať? Na výpadovke, či na chodníku?
 

 

problém bude asi v tom, že on nevie, čo je to bicykel (teda nevie ani bicyklovať) - on sa hneď odmala vyvážal v aute a v 16tich mu dali vodičák ;)
 

prosim zverejnite

dopravnu studiu vaseho navrhu v sirsich suvislostich......bicyklovat som sa ucil na dvore, ked som sa to naucil, tak som jazdil uz len po ceste.....chodnik je pre chodcov, jazdia po nom iba arogantni soferi a je jedno na akom dopravnom prostriedku.....
ak vychadzate z historickeho cislovania elektriciek tak potom nehovorte o druhych, ze patria do minuleho storocia.....konkretna otazka. ako sa dostanu starsi obyvatelia z okolia safarikoveho nam. bez prestupovania do nemicnice ruzinov alebo na polikliniku mytna?......konkretna otazka. preco v priebehu 45 sec. prichadzaju na zastavku sturovo nam. v smere do dubravky spoje 4, 9 a 5? je to v poriadku?....konkretna otazka. preco nemozno dodrzat grafikon v dosledku za sebou stojacich suprav v uzle florianske nam?
 

 

Nerozumiem, prečo práve zo Šafárikovho nám. by malo byť priame spojenie k nemocnici, avšak LD navrhuje zachádzku autobusov linky 50 na námestie. Zatiaľ je možné využiť priame spojenie tou istou linkou z neďalekej zastávky Malá scéna.
Ak išli linky 4, 5, 9 naraz, pravdepodobne došlo k zdržaniu, čo nie je chyba čísel ani CP.
Deti bicyklujúce sa po širokých chodníkoch na sídlisku sú arogantní šoféri?
 

mate pravdu

preco by sme mali podporovat ekologicku elektrickovu dopravu, radsej nech nam smradia autobusy.....nemam to potvrdene oficialne, ale hovori sa, ze po zmene linkovania presla cast cestujucich do autobusov a trolejbusov......
dieta nesmie jazdit na bicykli bez sprievodu osoby starsej ako 15 rokov okrem lesnych ciest a obytnch zon......ak zakon hovori, ze sa nesmie jazdit na chodnikoch, tak to treba dodrziavat....mas pocit, ze treba chodiky spristupnit aj skutrom, motorkam a segwayom?
 

 

Hovorit sa to moze, ale je to nezmysel. Neexistuje na to totiz jediny dovod ;) Mozno jedina relacia je Safko - Ruzinov.
 

dovodov je viac

hlavny dovod je zrusenie elektriciek na hl. stanicu bez nahrady pre obyvatelov....nahradna linka je urcena cezpolnym, najma studentom.....takmer 5 tisic obyvatelom tejto casti mesta sa obmedzil pristup bez prestupovania do centra (na hlavnu postu, na miestny urad, nakupy), do ruzinova (nemocnica), do race, a smer vajnorska......
nove linky.......podstatne sa zhorsil pristup a najma odchod z nam. ludovita stura....okrem toho, ze je tam vela bytov, je tam aj vela uradov a inych roznych institucii s mnozstvom pracovnych miest (ministerstvo ziv. prostredia, miestny urad
Stare Mesto, SND, SNG, Reduta, Carlton, Narodne muzeum, zakladne skoly...).....podla noveho linkovania nie je oproti minulosti moznost sa dostat do race, ruzinova,
na hl.stanicu.
dalsi nedostatok je prehustenie liniek na florianskom nam....
cestujuci z noveho mesta, z race, z ruzinova iduci k PKO vyuzivaju vo vacsej miere autobusy 31,39.....velmi si cestujuci z race pochvalovali linku 16
linka c.2 sa zbytocne toci na Vazovou
z dubravky je plnsi autobus 34....rychlejsi pristup na racko a na trolejbusy na kollarku
 

 

Tak zaradom...

- Zrusenie trate na stanicu: to nie je vlastnost noveho linkoveho vedenia, to bolo uz pred jeho zavedenim.. ked trat bude zjazdna zavedu sa tam linky 1 (z L. Stura) a 2 (zo ZP)
- Z Namestia Ludovita Stura sa spojenie zhorsilo len v smere na vychod mesta kde nikdy zasadnejsi dopyt nebol, chodilo to poloprazdne. Tych par ludi v klude poberie 2ka ktora jazdi casto a z ktorej sa da lahko prestupit
- Prehustenie liniek na Florianskom namesti? Je to jeden z hlavnych uzlov, samozrejme ze tam toho chodi dost, ale nie ovela viac ako predtym.
- Linka 16 - pochvalovat si ju mohli, ale faktom je ze na dopravu medzi Ruzinovom a Racou ju nepouzivali, vacsinou viezla dvoch ludi.. vytazena bola na radialach, ale tam je nahradena
- Linka 2 sa netoci zbytocne, ale preto aby existovalo spojenie Vajnorska - Obchodna... apropo, toto bude neskor zrusene ak otvoria stanicu
- To je zaujimave, lebo spojenie Dubravka - Racko a Dubravka - Obchodna sa nezhorsilo. Dokonca sa zlepsilo (predtym priame spojenie na Obchodnu a Racko raz za 12 minut, teraz raz za 8 minut). Kazdopadne, na Racko bola 34 rychlejsia odjakziva.
 

 

Takže znova:
Osemročné decko, ktoré si vzalo bicykel a šli s mamou do parku na sídlisku je arogantným vodičom?
Kde sa majú panelákové decká učiť bicyklovať, ak si môžu vybrať chodník vs. cesta? Majú nabehnúť k tebe na dvor? A skús prestať pliesť jedno cez druhé. Nedá sa to čítať.
 
Hodnoť

po mesiaci opäť

pritom bez zrejmého posunu
čo bolo teda dôvodom, že TASR pripomína názory iniciatívy?
navyše, ak povolenia už sú právoplatné?
zaujímavo pôsobí vyjadenie o zjednosmernení Štúrovej, aj vizualizácia od iniciatívy, s jediným pruhom pre IAD, už vidím ako sa budú zásobovať prevádzky po oboch stranách bez ohľadu na jazdný pruh, odstavia autá vedľa pruhu pre električku a keďže netvoria prekážku, chodci aj električky ich budú môcť obísť, nebude zákonný dôvod ich odtiahnuť,
 

komunisticky mysliaci

architekt firmy alfa04, ktoreho vybral obvineny byvaly primator (prokurator ziada 10 rokov vazenia), to bude urcite v poriadku. tak arogantne vystupujuceho pana, ako je matascik z alfa04, som uz davno nevidel. zjavne si je az prilis isty vysledkom, preco asi...
 

 

Vizualizácia nie je úplne totožná s návrhom, pretože vznikla skôr a v rámci aktivít Cyklokolície. Návrh iniciatívy predpokladá v úseku Medená - Dobrovičova v jednom smere pojazďovanie koľajníc a po oboch stranách rezervný priestor pre cyklistov a zásobovanie.
 
Hodnoť

Nosný systém

Pán projektant má pravdu, že zastávka "bude ešte zasahovať do existujúcej". Ale ako to pomôže cestujúcemu, keď vozidlo bude zastavovať pri označníku, teda o tých 50 metrov ďalej?
Okrem toho nejde len o posun o 50 metrov. Ide o prestupné väzby predovšetkým na smer Mlynské nivy. Pred uzavretím starého mosta mohli cestujúci v smere z Petržalky využívať v pracovných dňoch prestup na linku 78 na zastávke Farského a v opačnom smere prestup 50-95 na Šafárikovom námestí. Po uzavretí mosta zasa je možné prestúpiť medzi linkami 95-50/70/78 a 70/78-95 pri Malej scéne (presun na zastávku opačného smeru je síce pomalý kvôli zle nadväzujúcim cyklom na prechodoch, ale krátky). Po vybudovaní električkovej trate autobusová linka 95 zanikne a zanikne teda aj uvedená možnosť prestupu. Zostane iba presun medzi Štúrovou a Malou scénou, ktorý je dlhý cca 400 m, čo pri štandarnej rýchlosti predstavuje 6 minút chôdze a treba prirátať ešte zdržanie na semafore. Toto rozhodne nie je kvalitný prestup medzi nosným a doplnkovým systémom. Respektíve to nie je žiaden prestup, to je zúfalstvo. Pripomínam, že v požiadavkách na vypracovanie plánu dopravnej obslužnosti sa uvádza dostupnosť MHD 340 m!!! Pán projektant chce vari tvrdiť, že dostupnosť pri prestupe, ktorá presahuje požadovanú dostupnosť MHD ako takej, je v poriadku? To snáď nie!
Nosný systém musí spĺňať určité požiadavky, aby plnil funkciu NOSNÉHO systému. Pohodlný prestup medzi NS a doplnkovou dopravou je jednou z takých požiadaviek. Ak sa naprojektuje bez zohľadnenia týchto širších súvislostí, vybuduje sa za veľké peniaze stavba, ktorá nebude svoju funkciu plniť.

A ešte k údajnému upokojeniu Štúrovej zjednosmernením. Áno, je pravda, že sa navrhuje uzavretie Štúrovej v smere do centra. Ale tento smer sa aj v súčasnosti využíva minimálne, pretože tam nemožno odbočiť z nábrežia a aj odbočenie z Dostojevského radu bolo donedávna zakázané. Zjednosmernenie teda prinesie len zanedbateľné zníženie frekvencie. Naopak, v opačnom smere je v pláne rozšírenie odbočovacích pruhov doľava z jedného na dva, čo by zvýšilo atraktivitu Štúrovej a pritiahlo ďalšiu dopravu. (Hovorí sa síce, že toto odbočenie nebude existovať, ale v podkladoch k stavebnému konaniu je zakreslené.)
 

Martin Fundárek

čo píšete o umiestnení zastávok ako rozhodujúcich prvkoch prestupového uzla skôr vypovedá o tom, že umiestnenie zastávok na Dostojevského rade je nevhodné podľa podmienok plánu dopravnej obslužnosti,
keď už je o ňom reč, ako sa objektivizovalo / prišlo na to, že 340 m je ešte dobrá dostupnosť pre prestupy?
podľa mojich životných skúseností je aj taká vzdialenosť veľká a ľuďom nevyhovuje,
ak by mala byť zastávka v smere do PE priamo pred UK, tak by sa tam nezmestil samostaný pruh pre cyklistov s bezpečeným oddelením týchto línií, priame pokračovanie cyklopruhu na Starý most by bolo vylúčené, rovnako ako vjazd do Tobruckej, preto by bolo zaujímavé poznať názor autorov návrhu na dopravnú obsluhu pre UK a budovy v úseku za Dobrovičovou, lebo to by bolo posledné miesto, kadiaľ by musela dopravná obsluha opustiť Štúrovú, nasmerovanie obslužnej dopravy do Tallerovej a Dobrovičovej by mala byť spojené so zmenou organizácie dopravy v širšom okruhu ulíc,
ak chceme Štúrovu odstaviť od tranzitu, potom by sa autodoprava zo Špitálskej mala odkloniť do Jesenského a následne do Palackého, aby sme ju neviedli po koľajniciach, z Palackého do Kúpeľnej, z nej pravým odbočením na Vajanského nábr., do Kúpeľnej by mal vyúsťovať jeden z úsekov Medenej, do ktorej by viedla jednosmerka Tobrucká, druhý úsek Medenej by bol jednosmerný naprieč Štúrovou do Grosslingovej a po nej by sa, v opačnom smere ako teraz, odviedla doprava z centra,
ak by sme k tomu pridali presmerovanie Dunajskej v úseku od Štúrovej po Rajskú, zlikvidovali by sme dve-tri miesta križovania pohybu chodcov a áut,
pre obsluhu Medenej v úseku od Mostovej po Kúpeľnú by naďalej slúžilo ľavé odbočenie z Rázusovho nábr. do Mostovej,
táto organizácia dopravy by umožnila zlikvidovať ľavé odbočenie do Kúpeľnej, čo by umožnilo bus-pruh na Vajanského nábr. v úseku Múzejná - Šafárikovo nám. a IAD "vyhnať do ľavého pruhu, pri troche odvahy a ochote pre kompromisy, zástavka by sa dala umiestniť na úrovni Gondovej, ak by sme boli ochotní hľadať ďalšie kompromisy, ešte viac zvýhodniť prestupujúcich v MHD, skrátiť im vzdialenosti medzi zastávkami, tak by sme aj zastávku busov v opačnom smere situovali k budove UK, menší komfort na zastávkach by bol dostatočne vyvážený podstatným skrátením vzdialeností na účely prestupov,
podľa mňa, konflikt s cyklodopravou by vzníkol aj na opačnej strane, ak by zastávka v smere do centra bola pri parku, voľný rozptyl chodcov, na ktorom iniciatíve záleží, by obmedzovala cyklodoprava, od ktorej by mohli hroziť aj úrazy, ak by to záležalo odo mňa, viedol by som cyklopruh po opačnej strane parku a napojil by som ho na cykloúsek vyúsťujúci na Alžbetínsku,
nech už vizualizácia prístupná na fb vznikla dávnejšie a za iných podmienok, určite by som zmenil naznačený povrch z "mramorovej" dlažby a pridal aj ľavé odbočenie koľají z Vajanského nábr. do Štúrovej, ako aj opravil nerealistický smerový oblúk a "doplnil" realistický výškový oblúk / stúpanie na Starý most,
 

 

Nenavrhnutím bus zastávky pri Gondovej, ale v oboch smeroch tak, aby sa cestujúci nemuseli presúvať cez cestu, chce iniciatíva predísť tomu, čo sa deje denno-denne na Molecovej.
 
Hodnoť

Pán Maťaščík,

kde je možné vidieť váš projekt DETAILNE (aj s vizualizáciami), aby si občan mohol urobiť vlastný názor?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava