SME

Diskusia k článku: Šafárikovo obnovia, môžu tam byť aj garáže

Bratislavská mestská časť už plány má, hovoriť o nich zatiaľ nechce

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
24 príspevkov

  • tricelestrnast
    prosim, uz to niekto konecne regionalnym novinarom v sme vysvetlite, ze elektricky z petrzalky nebudu mat na safku konecnu...
    • cvachtaj

      haha

      haha, ze konecnu... som zvedavy ci tam vobec nejaka elektricka z Petrzalky niekedy pride. Ak by sme cestovali podla velkych reci politikov, tak uz 5tym rokom sa vyvazam do mesta elektrickou a do Kosic cestujem po dialnici 2 roky.
      • Samo Muránsky
        Blog
        Netreba sa nechat opit rozkom a ista davka skeptickosti je na mieste. Ale projekt nebol nikdy takto blizko realizacii a prvy krat odkedy zrusili metro uz je jednoznacne rozhodnute aky koncept tam bude aplikovany. 15.4.2012 nadobudne pravoplatnost stavebne povolenie a keby Durkovsky nepresunul peniaze na elektricku na nezmyselny (a predrazeny) stadion tak uz sa moze stavat. Takze uvidime. Problem je, ze ten projekt ako bol prezentovany ma urcite zasadne nedostatky, najma zle riesenu Sturovu (vid. dnesny clanok na imhd) a urovnove krizovanie s Bosakovou...
  • sme12345

    Šafko s podzemnou garážou a parkom

    Podľa mňa by sa Šafárikovo námestie malo zrekonštruovať tak, že tu bude veľká podzemná garáž, na povrchu s parkom (podmienky ale musia byť stanové, aby bola garáž hlbšie a na povrchu mohla byť aj väčšia zeleň-stromy). Zároveň by sa mala rozšíriť pešia zóna o Štúrovu ulicu. Vznikol by tak ďalší významný kus pešej zóny, ktorý treba rozširovať: Starý most-Šafko-Kamenné nám.-Nám. SNP. Z centra mesta treba autá konečne povytláčať, Šafko by mohlo odchytiť v podzemnej garáži časť áut a ďalej nech idú pešo.
    • Samo Muránsky
      Blog
      A kedy presne by ta garaz bola potrebna? Vacsinou sa v pohode da zaparkovat v Eurovea garazi, tak naco stavat dalsiu?
      • sme12345
        Samo, ak bude zavedené vysoké parkovné v centre mesta v zmysle predloženej parkovacej politiky, ver tomu, že bude oveľa väčší nápor na podzemné garáže. A podľa mňa by výstavbu verejných podzemných parkovísk malo mesto motivovať (napr. pozemkom za zvýhodnenú cenu, zároveň si dať pozor, aby to získal konkurenčný subjekt, Vinci parking má už dosť garáží, treba podporovať konkurenciu kvôli cenám. Určite je lepšie dať autá pod zem, ako ich ticho tolerovať na chodníkoch. Preboha, pochopme už, že autá nepatria na chodníky, ale chodcom! Okrem toho, zo Šafka je naozaj veľmi dostupné celé centrum mesta, takže toto vnímam ako priamu podporu centra mesta (stačí sa pozrieť ako bývajú centrálne ulice prázdne-žiadne kaviarničky, cukrárničky, obchody s národnou tvorbou...). Práve takýmto menším prevádzkam by takéto garáže pomohli. Alebo čakáme až centrum "vymrie"?
        • antikoncept
          vybudovanie podzemných garáží vám práveže prispeje k tomu, že do lokality začne prúdiť ešte VIAC áut. Všimnite si, ako sa stala prejazdnou Mostová ulica od otvorenia garáží na Hviezdku - priamo v úplnom centre HMB! A pomoc centru? Práve realizácie typu Eurovea sú hrobármi centra mesta - následky sa už začali prejavovať!
        • VladimirDulla

          sme12345

          už len uveriť, že vysoké náklady na postavenie rozsiahlej podzemnej garáže a jej prevádzkovanie dovolí dať nižšiu cenu ako pri parkovaní na ceste, je veľa klasických ekonomických teórií, ale ani jedna neobsahuje postulát, že treba veriť v zázraky, centrum je dobre dostupné aj od AS MN, kde má vyrásť komplex s mimoriadne rozsiahlymi podzemnými garážami, tak načo vťahovať autá ešte viac do centra? do jeho vybudovania si netreba pobabrať podmienky na Šafku, už aj preto, že veľkokapacitná podzemná garáž by výrazne skomplikovala dopravné riešenie pre chodcov, cyklistov v okolí, lebo vjazd(y) a výjazd(y) by limitoval(i) organizáciu dopravy v nadväzujúcich uliciach, kto je zdravý, zarába a potrebuje prísť autom až tesne k samému centru, toho tam môže doviesť taxislužba, odkázaní na indicviduálnu dopravu zo zdravotných dôvodov (majú na to rozhodnutie), nech majú možnosť ísť do centra na vyhradené miesta, aby mohli žiť plnohodnotne (napr. divadlo) a ostatní "individualisti" nech sa zmenia na "hromadistov" cestujú do centra MHD,
          • sme12345
            Pán Dulla, ak bude v rámci výstavby AS Mlynské Nivy dostatok podzemných parkovísk naozaj netreba podzemnú garáž pod Šafkom. Ja ani náhodou nie som zástancom "tlačenia" áut do čo najužšieho centra, nemám problém využívať MHD (na rozdiel od niektorých iných autíčkarov). Osobne by sa mi Šafko so Štúrovou ulicou páčilo čo najviac prerobené na pešiu zónu (iba električky) podľa vizualizácie Cyklokoalície (až na tie drobné kocky ako na Štúrovom nám.-tie určite nie, sú nepraktické-vypadávajú. radšej ich nahradiť kvalitnou hrubou kamennou dlažbou). Takže garáže nie, len som zvedavá, či sa podarí dosiahnuť významnejšie vytlačenie áut z tejto zóny (aj vrátane vyhradeného parkovania). S tým centrom mesta by sa už ale naozaj malo niečo začať robiť. je to hanba (najmä Nám. SNP podľa mňa potrebuje revitalizáciu priam urgentne)!
          • KoralK
            pan Dulla, myslim ze podmienky na Safku a okoli su pobabrane prave v sucasnosti, ked v sirokom okoli nie je dostatocna kapacita parkovania. uvedomte si, ze okrem vami spominanych dobre zarabajucich "individualistov" a zdravotne postihnutych v lokalite ziju aj uplne bezni ludia, obyvatelia tejto mestskej casti. cast z nich zapadne od Sturovej ma moznost vyuzit Alexiu, resp.v Alexii parkuju navstevnici a miestnym zostava viac miest na ulici, ale na vychod od Sturovej - ulice Dunajska, Grosslingova, Gajova, Dobrovicova, Bezrucova, Jakubovo nam. - takuto moznost nema. je to kazdodenny boj o parkovacie miesto. ze garaz skomplikuje zivot chodcom, cyklistom? myslim ze prave garaze ako Alexia, Frantiskanske nam. alebo aj Carlton su vybornym dokazom, ze to funguje uplne hladko. v suhre s informacnym systemom mesta, kde navstevnik vopred presne vie, kde je este volne parkovacie miesto, ide auto najkratsou cestou do garaze a nemota sa dokola po uliciach, aby naslo volne miesto. este pripomeniem blizku Univerzitu Komenskeho, kde je aj aula a konaju sa tam promocie - pravidelne sledujem - a uprimne lutujem! - rodicov, pribuznych, priatelov absolventov z celeho slovenska, ako zufalo bludia jednosmerkami okolo Jakubaca, parkuju kde sa da aby stihli promociu toho svojho dietka, a ako potom prepoteni tatkovia v nesediacich obleckoch platia za papuce sumy, na vidiecke pomery astronomicke.... - ani tito ludia si nezasluzia mat moznost slusne zaparkovat pan Dulla ?
            • VladimirDulla
              • KoralK
                • Buboboy
            • Avantúra
  • Buboboy
    Za okolností, že by sa do tej garáže vchádzalo z Dostojevského si to viem predstaviť.Aj keď, nemyslím si, že garáž na šafku je nutná. Už teraz je na druhej strane parkovisko, ktoré je nedostatočne vyťažené, a aj tak ľudia parkujú na chodníkoch, kde im mesto veselo namaľuje ešte aj čiary. V každom prípade treba ochrániť parčík z fontánou. Jedno z pekných miest v Bratislave.
  • Ze
    Milujem toto mesto: "Aj primátor Milan Ftáčnik (blízky Smeru) navrhoval, aby sa o tom debatovalo. „Keď to budeme mať na liste vlastníctva, budeme diskutovať, čo s tým urobiť,“ povedal." Najprv sa zadlzime, pozemky zamenime a kopu dlasich machinacii vykoname a potom mozno zacneme uvazovat, naco nam to vsetko bude. Keby takto uvazovala hlava rodiny, uz davno spi pod mostom, manzelka sa s nim rozvedie, ma na krku 14 exekucii a deti odobrate do ustavnej vychovy. U nas sa to vola primator, starosta, prednosta a podobne a berie to vysoko nadstandardny plat.
  • KoralK

    a co historia?

    nerozumiem celkom, preco ma na mieste, kde az do 2.sv.vojny stali budovy, ma byt park?? ved zo strany Safarikovho namestia tam nie je budova len preto, ze bola vybombardovana a za 60 rokov ju nikdo nebol schopny obnovit. toto je jasna jazva v mestskej blokovej strukture a treba ju zacelit - normalnou budovou do Safarikovho namestia, tak, aby sa dvorove fasady objektov zo Sturovej dostali znova do dvorov, aby Safarikovo namestie nebolo rozplizlym priestorom ale dostalo jasne uzavrety tvar. vo vnutrobloku potom moze vzniknut komorny verejny parcik, s vybavenostou - kaviaren, cukraren...budovou chraneny od dopravy na Safarikovom namesti. nerozumiem preco sa niekde hlada historia aj tam, kde nie je, a inde kde je a ma opodstatnenie, sa ignoruje ....
    • sme12345
      Toto mi stojí za 3 Pijana, takže: v centre mesta je dosť prázdnych prevádzok po rôznych butikoch, tak prečo zastavať budovami jeden z mála voľných priestorov (Šafko)! Je to úplná blbosť KoralK!
      • Buboboy

        Ale

        Ma celkom pravdu. Stáli tam kasárne, ktoré zlikvidovala americká armáda. Nikdy sa to neobnovilo, pričom ten priestor je vhodný na zacelenie bloku. Navyše, ale to už asi fantazmagórie, si myslím, že spolu s obnovou (nie novou výstavbou) budovy, by sa dalo uvažovať nad zástavkou budúcej električky, ktorá mohla byť vsadená do budovy. Parkovisko pod budovou, pešia zóna na celom Šafku a Štúrovej, a vjazdom do garáží od Dostojevského. Parkovisko rovno pri zástavke novej električky, s pešou zónou na vrchu. Link na hist. foto Šafka, vzadu vidno kasárne. Krásna budova. https://lh4.googleusercontent....
        • KoralK
          pokusy zacelit to tam boli uz davnejsie, este za sociku. ja si pamatam na jednu z prvych verejnych diskusii k architekture v BA, ktora sa konala presne k tomuto miestu, bolo to niekedy zaciatkom 90.rokov, bola tam naprojektovana tusim nejaka budovy banky (arch.Janák tusim ...?) , presne ako pises - v parteri mala zastavku MHD, podobne ako teraz oproti prezidentskemu palacu. na diskusii vystupil este aj arch.Svetko, ktory to obhajoval. ale potom sa tam postavila nejaka babka a zacala ziapat, ze ona tam chodi krmit holuby a ziadny barak tam nechce, a cely Magistrat sa pokakal a bolo.... ...dik za tu fotku
    • mato134

      suhlasim

      horna cast safarikovho nam. je cisty vnutroblokovy priestor, cez vojnu bola budova landerervho palaca znicena a doteraz je to taky nesúrodý priestor. Podla mna by sa tam mala postavit vhodna budova tak, aby bolo koncepcne uzavreta predna cast namestia s kačacou fontánou a tak, aby vznikol vo vnutroblokovom priestore tichý parčík otvorený pre verejnosť. týmto spôsobom vznikne priestor na oddych izolovaný od hluku ulice a zároveň sa aj zvýrazní pekná parková úprava v prednej časti s kačacou fontánou, keďže sa tak stane dominantou toho námestia.
  • zoe_

    Safko, Kamenne, Nam. SNP

    tri puste v centre mesta. Rozbite chodniky, nulova moznost prijemneho relaxu. Taktiez, neviem si pomoct, ale vadia mi nevzhladne stanky s obcerstvenim na Kamennom aj na Safku. Chapem, ze sa tam predava legendarny richman, ale neposobi to na tych namestiach dobre.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 50 172
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 975
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 816
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 437
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 057
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 948
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 792
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 167
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 551
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 653
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 808
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 121
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 773
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 098
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň