SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové parkovanie v Bratislave: domáci proti cezpoľným (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

zopar otaznikov

Som za nové pravidlá, ale iba ak k príde k jednoznačnémuvyznačeniu parkovacích miest, njie ako to je teraz, že sa môže parkovať hocikde-na chodníkoch, dokonca aj pre Slovenským národným múzeom! Treba upraviť pravidlá tak, že sa môže parkovať len na vyhradených miestach, nie ako teraz, že stačí ponechať 1,5 metra šírky na prechod, čo sa často nedodržiava! Je nenormálne, ako sú vodiči leniví-príklad: v Devíne pod hradom je veľké neplatené parkovisko, vodiči ale radšej parkujú na úzkych chodníkoch, než by prešli 5 minút pešo k svojmu zaparkovanému tátošovi pod hradom! Treba to riešiť a autá dostať z chodníkov (fakt by ma zaujímalo, či by v rakúsku parkovali na chodníkoch)! Tiež mi nie je jasné ako sa bude platiť za parkovné na vyhradených miestach pre návštevníkov MČ, pretože si dosť dobre neviem predstaviť kde budem zháňať stieracie kartičky (najmä v MČ ktorú nepoznám- budem tam blúdiť po cestách kým nenájdem predajcu), alebo sa zavedú parkovacie automaty?! V parkovacej politike mi úplne chýba časť venujúca sa motivácii majiteľov áut budovať si parkovacie miesto (napr. ak si buduje garáž, mal by v nasledujúcom roku dostať úľavu na dani a tiež motivovať firmy k parkovaniu na svojich pozemkoch). Firmy by mali platiť už od vyšší poplatok už od 1.auta (a tento poplatok by mal byť vyšší ako za auto na osobné užívanie, firmy treba motivovať aby využívali svoje pozemky aj pre autá svojich zamestnancov). A tiež treba výšku poplatkov selektovať podľa veľkosti a dĺžky auta, napr. nám na ulici teraz stojí celoročne karavan, takéto auto by malo platiť 2x vyššiu štandardnú sadzbu dane! PS: Ako bude zabezpečená evidencia vozidiel v jednotlivých MČ? Ako to chce mesto realizovať, aby to neskĺzlo do roviny, že platí len poctivý b*bec?
 

 

"iba ak k príde k jednoznačnému vyznačeniu parkovacích miest"
To nie je ziadna vyhra. Ked na vedlajsej ulici vyznacili parkovacie miesta, pocet zaparkovanych aut poklesol, pretoze miesta su dimenzovane asi na americke auta z rokov '60.
 

idioti na

Ale keď príde niekto s Bratislavskou značkou hoci kde na Slovensko, do nejakého zapadákova, tak si tam bude tiež platiť!!!
 

asi tak.

problem s parkovacimi miestami nema len Bratislava. Ale to, ze sa ale v Bratislave bude platit a inde nie nie je problem Bratislavy a ludi z BA, ale problem ostatnych miest. Ajtak sa to casom bude spoplatnovat vsade.
Uplne inak by som to bral, keby tie peniaze zas nejdu Boh vie kam.
popripade tender kde vyhra najdrahsia ponuka a prvych 12 rokov budu vodici platit len cenu zakazky
 

Nedorieseny navrh

Mam tri otazky:
1. "Trvaly" pobyt mam napr. v Petrzalke u rodicov, ale byvam v Ruzinove u frajerky alebo na podnajme. Budem platit za parkovanie v Ruzinove ?
2. Mam sluzobne auto s kosickou SPZ, ale trvaly pobyt v BA, budem platit ?
3. Do prace chodim napr. na Kramare a tam cely den parkujem, budem za to platit ?

Dik za odpoved
 

velmi dobre

si to napisal. To su prave tie zakutia nedokonalosti zaplat. Prava podstata problemu, t.j. dane sa pritom vobec neriesi. Odstranuje sa, tak ako je na Slovensku dobrym zvykom, zase iba nasledok.

Mesto chce, aby ti, co neplatia dane mestu kvoli TP platili inak. A co tak vazene damy a pani zmenit system prerozdelovania dani? Alebo rovno zrusit tu blbost zvanu trvaly pobyt?
Mna tiez netesi, ze platim dane mestu, v ktorom uz roky nebyvam a nejdu mestu, kde byvam.

Takze moj navrh -> do danoveho priznania pribudne kolonka, kde uvediem v ktorom meste som stravil kolko mesiacov. Alebo nech sa zavedu miestne dane a platia sa od bytu a jeho obyvatelov, moznosti je vela, len by sa niekomu muselo chciet riesit problem komplexne.
 

ak to prejde, tak bude strajk!

Pani poslanci, ak toto prejde, pojdem vas vlastnorucne vyhodit z toho uradu, aj ked som vas tam volil a som bratislavcan !

Najprv dorieste kvalitu MHD, vybudujte elektrickove pripojenia od dubravky, po trnavku, vrakunu, petrzalku, zlacnite MHD, spravte zachytne parkoviska v sirsom centre a ludia PRIRODZENE budu vyuzivat tuto formu prepravy namiesto IAD.
 

 

A potom príde aj na teba, lebo si tú lúzu volil.
 

Nerealne..

To co navrhujes je velmi tazko realizovatelne, lebo to by museli lokalni politici mysliet dopredu - napr. vybudovanie a financovanie elektrickovej trate trva dlhu dobu.

A problem na Slovensku je ze je tu prilis rozvinuta byrokracia a slabe sluzby - cize najprv uradnici nieco spoplatnia a tym obmedzia obcanov. Napr to parkovanie - dlhe roky sa s tym NIC nerobi a potom ked je situacia kriticka spravi sa najlahsie riesenie - zavedu sa poplatky a rozne omedzenia (zakazove znacky).
Taky sposob "rieseni" vyzaduje najmenej snahy a schopnosti od politikov/uradnikov.
 

presne tak

toto ja už tvrdím roky. Ale ked mi cesta do roboty autom trvá 6-10 min a MHD hodinu s tromi prestupmi a pešími presunmi, tak ako je to jednoduche si vybrať.
Ale keby to bolo pohodlne, so sedenim v MHD a prečítanim si rannej tlače, bez prestupov povedzme do 30 minut, tak by osm volil MHD.
 

presne tak

Clovek sa presunie do hociktoreho hlavneho mesta zapadne od BA a hned vidi, ako vyzera fungujuca MHD. Premyslena siet viacerych stupnov transportu. Vysokorychlostna kostra systemu s mensim poctom vzdialenych zastavok schopna prepravit velke mnozstvo cestujucich na velke vzdialenosti k dopravnym uzlom za kratky cas. Na tieto uzly nadvazujuce elektrickove/autobusove/trolejbusove/vlakove linky. Pravidelna revizia, monitorovanie, planovanie dopravy, ... ked toto bude v BA fungovat a bude sa dat spolahnut, ze ma MHD dopravi za kratku dobu spolahlivo z bodu A do bodu B s minimalnym poctom prestupov, automaticky sa bude zvysovat pocet ludi vyuzivajucich ju. Navyse sa ludia nemusia venovat riadeniu auta ale mozu cas straveny pri presune vyuzit inak.
 

budes...

... budes a este raz budes... parkovacie miesto si si nekupil, cize ziadne nevlastnis, je len dobra vola majitela, ze ta tam necha parkovat zadarmo... a ked dobra vola skonci, tak bude platit, ci sa ti to paci alebo nie... tak to funguje... doby kedy vsetko bolo zadarmo su davno minulostou
 

Vyriesene!

1. Nech si parkovaciu kartu vybavi na tvoje auto frajerka a mozes parkovat kludne v Ruzinove. Ak ma auto aj ona, tak bohuzial si za druhe auto priplatis alebo nech ona svoje preda a parkovaciu kartu prehlasi na tvoje.
2. Karta by mala primarne prisluchat k nehnutelnosti a nie k autu. Vybavis si na svoj byt jedno parkovacie miesto pre auto s kosickou SPZ a mozes parkovat v rezidencnej zone za symbolicky poplatok.
3. Bohuzial za to budes platit. Ak nechces platit tak vyuzivaj MHD. Tento system ma nielen riesit parkovanie ale zvysit aj vyuzivanie MHD aby sme sa tu nedusili v smogu.

Taketo nieco tu malo byt minimalne uz 5 rokov. Nechapem na co chcu cakat dalsie dva-tri roky!!!! Mestske casti by som poslal niekam. Nech si riesia svoje miestne problemy a celomestske nech nechaju na magistrat. Osekal by som im hned tie ich zbytocne pravomoci.
 

nie nebude.

už si platí!!! A to dlhéééééé roky dozadu" V každej zaprdenej ri.i boli ceny parkovania iné pre miestnych a iné pre "cudzích". A to isté bolo aj pri vstupe do múzeí,jaskýň, pri cene permanentiek na lyžiarske vleky... Ale to bolo OK, nie? Keď chce niečo také spraviť Bratislava, tak tu vidláci vypisujú o !idiotoch"...
A hlavne sa musia o zem hádzať tí "Blaváci, ta ňe ? ", ktorí na dvojtýždňovky do BA chodia, daňami prilepšujú tam,kde majú stále trvalý pobyt, ale benefity by chceli rovnaké ako majú tí, z koho daní sa tvoria životné podmienky aj pre nich.
 

Som ochtný ísť štrajkovať proti!!!

Nesúhlasím s spoplatnením už existujúcich miest.
Boli vybudované za socializmu zo spoločných peňazí!!!
Dnes nám chcú účtovať to, že dlhé roky štát iba bral peniaze prostredníctvom DPH z predaja vozidiel, DPH na pohonných hmotách (činí cca 0,22 eur za liter), spotrebná daň pohonných hmôt (činí cca 0,5 eur za liter)?!!!
Prečo doteraz z vybraných prostriedkov priebežne neinvestovali do parkovacích plôch???!!!
Vybrali iba automobilistoch MILIARDY eur a dnes máme platiť za parkovanie pred domom???
Veď takto obyvateľov Slovenska nevyberala ani mafia v jej najslávnejších časoch... ale otázka možno stojí ináč... A kto je tu vlastne tá mafia?!
 

Developeri zahustili mesto

preto chybaju parkovacie miesta
a teraz sa to ma riesit na UKOR OBACNOV
HANBA HANBA HANBA
 

 

lepsie by som to nenapisala,mali by budovat parkovacie domy na sidliskach
 

lenze...

... kto ich postavi a za ake peniaze... ak sa taketo parkovacie domy postavia, treba ratat s tym, ze sa bude platit za prenajom... lenze to sa nezhoduje so snom, ktorom vela ludi stale zije, ze vsetko musi byt zadarmo
 

za ake penaze?

za tie z predaja pozemkov a za uplatky, ktorymi sa sposobil tento problem...
 

kecy...

... tento problem je sposobenym tym, ze planovaci, ktori dimenzovali parkovacie miesta pri domoch neratali s tym, ze o 30 rokov nebude v jednom vchode 5 aut ale 50... a takisto absolutnou absenciou koncepcie preferencie hromadnej dopravy (ty kks aku vetu som vypotil)
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava