SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do konca augusta bude mesto vedieť, či Starý most pôjde dole (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Düfam že EK tú žiadosť zamietne

Lebo tak ako je to zatiaľ navrhované je to nekonečný nezmysel. Nebudem tu neviem koľký krát vypisovať prečo. Ak by to EK schválila, tak si overím v akej podobe a ak to bude stále "projektantská hračka v mierke 1:1", tak na to zaútočím priamo na pôde EK a EU. Ide o to aby peniaze na to EK neodklepla (teda ak ich na to predbežne vyčlení), lebo vzdušné zámky naozaj nepotrebujeme.
 

 

Konecne tu mame primatora ci ide po jasnom rieseni elektrickovou dopravou a nie nejakym vlakom, ktory ide uplne inde ako je dopyt a zrejme aj tak nikdy nebude stat. Co je na tom vzdusny zamok?
 

Akom???

Jasnom električkovom? Na stránke mesta som čítal asi úplne iné materiály o tram-traine, jednotlivých etapách, prerozchodovávaní súčasných tratí, absolútny nezáujem o zavedenie koľajovej dopravy do oblasti Mlynských nív, etc.

Samo, o akom "jasnom električkovom" riešení tu píšeš? Daj prosím link.
 

 

Ano, spomina sa tramtrain, ale zasadna zmena oproti minulosti je ze zaklad bude elektricka. Teda po trati budu jazdit elektricky a modifikovane vlaky oproti povodnemu zameru vlaky a modifikovane elektricky. Pokial ide o (ne)nutnost tramtrainu, treba projekt vnimat v suvislostiach ;)
 

Samo

asi v tom máte jasnejšie ako iní,
máte info, čo sa bude diať s jasným električkovým variantom, ak nová vláda bude pred dilemou, čo skôr financovať zo zníženého fiančného rámca v rámci KF na roky 2014 - 2020,
chcete povedať, že pri povolení / schválení NFP pre 1. etapu prepojenia železničných koridorov sa vláda prikloní k električkám od Bosákovej po Janíkov dvor?
bude prestupný "terminál" pri kanáli a čo ďalej? rýchla električka prejde po moste a po cca 2 km jazdy sa v Starom meste zaradí do pomalej dopravy,
bude sa konať zvoz z rôznych častí petržalky, aby bola využitá kapacita, alebo to nebude predmetom ex post hodnotenia efektívnosti (deklarovaných parametrov) poskytnutých peňazí z Bruselu?

koľko by podľa Vás musela dať vláda SR na realizáciu 2. etapy Bosákova - Janíkov dvor, alebo si myslíte, že BA bude mať o 3 - 5 rokov na to z vlastného reozpočtu?
na základe čoho by vláda v čase veľkých regionálnych rozdielov dotovala električky v Bratislave, keď bude dlhodobo zaťažená úlohou dotovať tvorbu pracovných miest v odkázaných regiónoch stredného a východného Slovenska?
čo podľa Vášho ekonomického cítenia prinesie hospodárstvu a ŠR väčšie prínosy? 4,5 km električkovej trate v BA, alebo podporovaných 5 tis pracovných miest, po dobu tak 2,5 roka

ako ste si mohli prečítať, mesto nemá zdroje na dotovanie prevádzky MHD v rozsahu podľa predstáv ľudí, ani v roztsahu nárokov DP, ak by sa prevádzkovalo cca nových 13 km trate, koľko by si to vyžiadalo nákladov? kde by na tomu zodpovedajúci nárast dotácie vzalo mesto peniaze? alebo by sa obetovali nejaké tisícky vzk zo súčasnej obslužnosti územia?

takže obnova Starého mosta je jedna záležitosť a koľajová doprava medzi oboma brehmi iná záležitosť, keďže mesto na obnovu mosta nemá vlastné zdroje, vedenie mesta skúša na ten účel získať peniaze od iných, neváha riskovať a nechce počúvať varovania,
 

 

Pan Dulla, od Vas by som cakal, ze budete vediet, ze od roku myslim 2013 (alebo 2014?) budu nove operacne programy. Pan Ftacnik dnes velmi jasne povedal, ze chce presadit aby elektricka do Petrzalky bola zaradena do operacneho programu Doprava, cize stat by to nejak zasadne financovat nemusel. Podotykam, ze EU fondy cerpame ovela menej ako by sme mohli, cize tie peniaze nebudu chybat inde.

Takze pokial vlada za nevymysli nezmysel typu ze BA nemoze cerpat z eurofondov (okrem stanovenych operacnych programov), da sa to financovat. Sanca je minimalne rovnaka ako bluznenie o TEN-T (mimochodom, uz som pocul aj take ze TEN-T ako celok je na europskej urovni pozastaveny a uz sa len dokoncuje co sa zacalo, neviem nakolko je to pravda).
 

Samo

práve preto, že viem ako to je s OP, som si dovolil Vám dať niekoľko otázok, ktoré sa viažu na mieru neistoty pre budúce plánovacie obdobie 2014 - 2020,
OP Doprava bude, o tom niet pochýb, pochyby sú o jeho vnútornom naplnení, teda projektoch, ktoré sa majú spolufinancovať zo zdrojov KF a národných zdrojov,
primátor BA nemá šancu nič presadiť, môže požiadať, ale tam končí, problémom je, že prostriedky by mali byť v rámci prioritnej osi 4 - infraštruktúra integrovaných dopravných systémov, koľaje z Petržalky na Šafárikovo nám. nepredstavujú integráciu, resp. oprávnenú skupinu aktivity ako ich uvádza manuál pre opatrenie 4.1.,
štát / mesto bude musieť financovať, už dávnejšie sa objavili úvahy to tom, že SR už nemusí byť v ďalšom období podporovaná v takom rozsahu ako doteraz, že na infraštrukturálne projekty nemusí dostať príspevok z KF až 85 % oprávnených nákladov, že to môže byť aj pod 50 %,
ak sa pozrieme na situáciu prizmou faktov, tak menšie čerpanie fondov nie je podstatné, lebo v EÚ pretrváva celkový nedostatok zdrojov, je viac ako pravdepodobné, že pre ďalšie obdobie bude EK a EP hľadať všetky možné "riešenia" v záujme "úspor"
obmedzenie pre BA v tejto prioritnej osi neexistuje, ani sa nepredpokladá pri projektoch takej infraštruktúry,
podobne ako iné veľké zámery, aj TEN T je prehodnocovaný, prvé predbežné výsledky by mohli byť známe v lete, podľa mechanizmov sa v tom čase začne príprava pre budúce plánovacie obdobie a vytváranie Národného referenčného strategického rámca, preto prekvapuje, že by na základe predbežných výsledkov sa malo rozhodnúť o zaradení projektu koľajovej dopravy na báze električkovej prevádzky do zoznamu národných projektov, akoby to bola najvyššia priorita SR,
v lete 2012 bude nová vláda stáť pred inými vážnymi úlohami ako dávať primátorovi BA nejaké záväzné sľuby, navyše v čase, keď nebude mať prerokovaný žiaden aktualizovanú strategickú negociačnú pozíciu,
aj keď by som pripustil, že prísľub bude už v júni 2012, stále primátor nepovedal, odkiaľ BA vezme v roku 2013 - 2014 potrebných cca 30 - 35 mil eur, ktoré treba pridať k peniazom očakávaným, od EK na celkové financovanie odhadovaných nákladov, ktoré môžu byť aj vyššie, ako sme už pri investičných aktivitách BA zvyknutí, potom by to bolo ešte "zábavnejšie", lebo EK by nezvýšila svoj príspevok,
 
Hodnoť

Zburat

stary a aj novy. Vlozit dopravne komunikacie do tunela pod Dunaj. Dat to Americanom na 50 rokov za toll fee (poplatok za prejazd). Oni to postavia za dva roky. Toll plazas postavit na strane Petrzalky, lebo tam je nato dostak miesta. Tiez im dat mestsku dopravu na 50 rokov a oni zato postavia podzemne metro a tiez vyriesia parkovanie, dopravu a obchvat Bratislavy. Ked mesto nema peniaze, toto je jedna alternatyva riesenia. Su aj dalsie, je nutne iba rozbehnut cinonost a nespat na vavrinoch. Amen.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava