SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanci prerokujú zmeny a doplnky územného plánu 02 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Kimerlingova z KDH?

Tato pani kseftarka z KDH tvrdi, ze je to podvod na obcanoch, ked jej KDH to cele pripravilo vratane PKO?
On a si mysli, ze sme vsetci totalne blbi?
Ze radsej necusi.

A FTacnik ma pravdu, brzdit cely uz. plan kvoli jednej ceste nema zmysel ani logiku.
Cesta sa da zakazat 100 sposobmi !
 
Hodnoť

250 zmien

prejdite si všetky zmeny a potom uvidíte že prečo nie, ale ak tomu rozumete. Inak by bola Váša námaha zbytočná.
Samozrejme sú tam zmeny, ktoré by boli pottrebné, ale je tam veľa zmien, ktoré zasiahnú a zmenia celý územný plán, pretože sa mení veľká časť záväznej textovej časti a samozrejme sa menia regulatívy, ktoré nebudú definované tak ako to prikazuje zákon, ale vymysleli zmäkčenú verziu, kde bude miesto na korupciu a pod.
 
Hodnoť

je to zle !

ano, 90% zmien a doplnkov je potrebnych a normalnych a davno by ich bolo treba. Problemom je tych 10%, lebo o tie ide - preto je ten balik taky velky, aby sa popri potrebnych zviezli aj skandalozne a problemove. Kimerlingova (aj ked je v KDH, co uz...) ma pravdu.
 
Hodnoť

Bez kladného stanoviska

Krajského stavebného úradu v BA nie je možné schváliť zmeny a doplnky 02.
SR71 má 100%-nú pravdu, zrkadlo 77 zrejme pozná predkladaný materiál - neexistuje vhodnejší nástroj pre ďalšiu výstavbu v meste ako je územný plán mesta. Neexistuje vhodnejší nástroj na prznenie mesta ako je nekvalitný ÚPN. Doterajšie prznenie mesta je samozrejme výsledkom nielen z ÚPN 1983, resp. 1985, z hrozných Aktualizácií počnúc rokom 1992 - ale koruna všetkého bola a je ÚPN z roku 2007 resp. zmeny a doplnky 01.
.
Mestské časti s kompetenciami vypracúvať a schvaľovať územné plány zón sú plne závislé na lokalitách, ktoré musia byť zadefinované v ÚPN mesta - nuž a kým nebudú schválené zmeny a doplnky 02, zónovať možno len to, čo je v platnom ÚPN a nie to, čo potrebujú MČ. A tak stavebné úrady na MČ sú vystavované surovým tlakom investorov, stavebné úrady bez ÚPN-Z majú len mimoriadne obmedzenú možnosť regulovať najmä výškovú zástavbu no a ak si len predsa čosi dovolia - odvolací orgán bez problémov dáva za pravdu zväčša investorom - lebo stavebný úrad neumiestňoval či nepovoľoval stavbu rigorózne podľa platnej ÚPD.
.
Závidím bratom Čechom, že majú podstatne zdravší stavebný zákon, na ten z roku 1976 dávno zabudli a ten terajší, platný, len citlivo novelizujú - dokonca sa vracajú k niektorým osvedčeným detailom z toho nemožného stavebného zákona z roku 1976. Ale makajú, používajú svoje hlavičky, neprešľapujú na mieste ako my, ktorí pomaly prekročíme tridsiatu novelu nášho staručkého, federálneho stavebného zákona.
.
Možno keby úradníci na stavebných úradoch, urbanisti a architekti v mestách začali vydierať parlament ako lekári..
Akože za svetlejší zajtrajšok s novým stavebným zákonom, podľa starého, síce platného stavebného zákona by už odmietli pracovať dovtedy, kým nebude nový. Na rozdiel od lekárov by im na platoch nezáležalo, tak, ako učiteľom, hasičom či donedávna zdravotným sestrám :)
 
Hodnoť

 

tak ale ked bez suhlasu krajskeho stavebneh sa to nemoze zmenit tak preco to chcu prerokovat ked stavebny urad vydal negaticvne stanovisko...
 

To je tak,

že Krajský stavebný úrad (aj v BA) je najnižším orgánom územného plánu, ktorý reprezentuje štát. KSÚ je súčasne druhostupňovým (odvolacím) stavebným úradom. Obce (samosprávy ako orgány územného plánovania), ktoré schvaľujú územné plány obcí, bez súhlasu štátneho orgánu územného plánovania (KSÚ) zo zákona nemôžu schvaľovať svoje územné plány. Prvostupňovým stavebným úradom (obciam, v BA mestským častiam) boli v roku 2004 odňaté právomoci orgánu územného plánovania, t.j. tieto nemôžu rozprávať do schvaľovania územného plánu.
.
Ešte ináč: Obce ako samosprávne orgány dostali originálnu právomoc obstarávať a schvaľovať územné plány obcí za podmienky, že pred ich schvaľovaním musia mať k dispozícii súhlas príslušného krajského stavebného úradu. Obce, ktoré od 1.1.2003 v prenesenej pôsobnosti štátnej správy majú právomoc vykonávať funkciu stavebného úradu - tieto z pozície stavebného úradu nemajú možnosť rozprávať do schvaľovania územného plánu obce, pretože tá istá obec vo svojej originálnej právomoci obstaráva a schvaľuje územný plán. Starosta (primátor) teda vo svojej dvojjedinej funkcii teda predstavuje orgán územného plánovania a súčasne je správnym orgánom stavebného úradu. Výnimku tvorí BA (čiastočne i KE), kde primátor so svojim zastupiteľstvom schvaľuje územný plán mesta, 17 starostov so svojím zastupiteľstvom schvaľuje územné plány zón a okrem toho máme 17 starostov ako šéfov stavebného úradu.
.
Jednoduché, však?
 

 

Krajský Stavebný Úrad, ktorý vedie nominant SDKU nepovolil vybrať tie najhoršie riešenia z ÚP a tak rozhodol, že sa "muselo" hlasovať o celom balíku. Dobré aj zlé spolu. Takto to predložil primátor a nepristúpil na žiadosť námestníčky o stiahnutie z rokovania. Celé to bolo takto narafičené. Ako by sa do uy.planu dostali nehorázne zámery niektorých nenažraných developerov, investorov, politikov?
 

 

doplnok: nebolo inej možnosti schváliť neprijateľné zmeny ako hlasovať o celku aj s tými dobrými. to bolo jediné alibi pre tých, ktorí o tom rozhodli. Bez 8 poslancov celé súčasné zastupiteľstvo. Nemuselo!
 


Najčítanejšie na SME Bratislava