v článku chýba zmienka o Geričovych kultúrnych aktivitách za totalitných čias citujem Michala Kaščáka:
Užili ste si aj neustále zákazy a povoľovania. Ako ste to znášali?
Kaščák: Brali sme to ako bežnú súčasť života. Napríklad nás zakázali tesne pred naším spoločným koncertom s Pražským výběrom v PKO. Riaditeľ, kúzelník Alexander Gerič povedal, že dostal nejaký prípis a že nemôžeme hrať. My na to, že dobre, ale ostaneme ako diváci. Povedal, že je vypredané. Tak že budeme pozerať spoza pódia. Vyhlásil, že to nedovoľujú požiarne predpisy, zavolal si gorily a tie nás vytlačili až za brány PKO a zamkli za nami. Namiesto vlastného koncertu sme sa ocitli na ulici.
Verím, že ste boli skalným divákom a návštevníkom priestoru A4 a teraz ste v Bratislave náhle pocítili kultúrne prázdno na ktoré siaha laba "komunistických kúzelníkov". Nebojte sa... pri súčasných trendoch čochvíľa nastúpia kúzelníci z Pentliarikova, alebo Jaty a vy si môžete pobozkať päty.
Ďalší "prúser" Krajcerovho ministerstva. Asi tie prešlapy ešte nekončia. Ako môže Ministerstvo kultúry ako zriaďovateľ NOC pripustiť výmenu umenia za socialistické, alebo skôr podnikateľské KULTÚRNICTVO. Veď Ministerstvo kultúry má opodstatnenie,iba ak ochraňuje nekomerciu. Šoubiznis s kúzelníctvom nepotrebuje podporu. Inac, kto bol v tej výberovej komisii a kto ich tam nominoval? Kto je osvedčeným garantom s osvedčenou umeleckou minulosťou? Nepodobá sa to na výsledky konkurzu v SND, keď vyhral Šoth. Aké sú motivácie komisie a aké ministerstva? Určite nie kultúrne a nekomerčné.
Tridsať reakcií na FB a ministerstvo sa zaoberá niečim, kde rozhodovali aj príslušníci jeho top top manažmentu. Nadto, kde ide o zmluvu o spolupráci a nie komerčný prenájom. Kúrňa, aktivity okolo Budmeríckeho kaštieľa mali na FB pár sto duší a je ticho po plešine...
no hlavne - ako moze ponukat nieco, co mu nepatri a navyse to ani nesuvisi s problemom, ktory vznikol - ze ministerstvo kultury pod jeho vedenim a jemu podriadena organizacia maju ocividne ine zaujmy ako je podpora kultury... ak by to tak nebolo, mohli si hned po svojom nastupe na ministerstvo ziskat ludi tym, ze by urobili tu najprirodzenejsiu vec na svete (ale zjavne nie na slovensku): podporili a podrzali centrum sucasneho umenia, ktore uz roky uspesne funguje aj napriek provizornym podmienkam a polenam pod nohami. minister mal jedinecnu sancu dohliadnut na to, mal vsetky tromfy v rukach a mohol ziskat pre sas preferencie. ale stal sa skor opak.
no ved je to aj taky minister - Ficov Trojsky kon v SaS - najprv na vytriezvenie SaS-optimistov rychly pokus o zrusenie Radia FM - ktore odvtedy aj tak zivori a upada, potom ten nestastny kastiel pre prestarnutych spisovatelov, potom dlho nic, ak neratam nezamestnanych na opravach zrucanych hradov, no a teraz A4... kuri a svieti jedna radost...
Vilo Klimáček, Dušan Taragel-neherec, Verona Šikulová, Janko Litvák, Bystrík Šikula, Mira Ábelová atď... vskutku ukážka prestarnutých spisovateľov, ktorí v budmerickom kaštieli písali...
:-) Jožko, chápem že štyridsiatnik Litvák je pre teba dedo, ale dvadsaťsedemročná poetka ? Že ťa zamkli v detskej izbe, lebo si nepoumýval riad a teraz si nasrdený na dospelákov...
k pojmu "alternativa". sucasne umenie, kvalitna dramaturgia, svetove trendy, spickova uroven, experimentalna scena, prosim. ale preco sa stale pouziva slovo alternativny? v com su alternativni ulrich seidl, vit klusak, koncerty sucasnych skladatelov ako phill niblock, marek piacek, atd. ? voci vkusu ministerskych uradnikov zrejme ano (sudiac podla hlasovania), ale to je tak vsetko. je to nebezpecne, pretoze to zvadza k podobnym vyrokom, ake odzneli na zasadnuti onej komisie - "alternativa nepatri do centra mesta"...
Tento štát potrebuje čo najviac kúzelníkov. Aj taký Copperfield by tu mal plné ruky práce.Čo je to však zmiznutie jeho lokomotívy oproti našim kúzelníkom, ktorí nechali zmiznúť také emisie napríklad? Naši kúzelníci museli najprv spraviť kvalitnú a dôkladnú predprípravu : vytrhať stránky z istých zoznamov či celé fascikle, odstrániť z funkcií ľudí, ktorí "nespolupracovali" dostatočne a príliš videli do hrnca... Pred každými voľbami pričarovať nejakú novú stranu/strany a tváriť sa ako Afrodita, ktorá sa práve vynorila z morskej peny... Nijaký kúzelník nehrá zadarmo. Bohužiaľ, aktuálne vstupné pre divákov je dosť mastné. Tí však napriek tomu tlieskajú a tešia sa na každé predstavenie...
Valihora: "Keďže divadlu A 4 končí nájomná zmluva...." no jasne, v pohode chalan...len tak mimochodom, divadlo ktore posobilo v A4 sa vola SKRAT, A4 je nazov samotneho kulturneho centra a zdruzenia, ktore malo priestor v prenajme a organizovalo tam podujatia .. i tie divadelne. Tak je vidno, ze Valihora ,,vie" o com rozhoduje...
rozvijat dzezovu a komercnu kulturu, tak preco sa nedohodnu s valihorom a nespravia v tom jeho podniku kulturny stanok s komercnou atmosferou? ved tam je na to priestor a cas... a alternativu nech nechaju na pokoji, ved to malo zmysel a ficalo, tak preco s tym koncit? tie akcie organizovane A4 boli vyborne!
Nerozumiem preco tu na Slovensku ma vlada a ludia potrebu sabotovat vazne umenie a kulturu. :-( Drzim palce A4-rke aby nasla nahradne priestory a bez problemov existovala nadalej.
citujem Michala Kaščáka:
Užili ste si aj neustále zákazy a povoľovania. Ako ste to znášali?
Kaščák: Brali sme to ako bežnú súčasť života. Napríklad nás zakázali tesne pred naším spoločným koncertom s Pražským výběrom v PKO. Riaditeľ, kúzelník Alexander Gerič povedal, že dostal nejaký prípis a že nemôžeme hrať. My na to, že dobre, ale ostaneme ako diváci. Povedal, že je vypredané. Tak že budeme pozerať spoza pódia. Vyhlásil, že to nedovoľujú požiarne predpisy, zavolal si gorily a tie nás vytlačili až za brány PKO a zamkli za nami. Namiesto vlastného koncertu sme sa ocitli na ulici.
Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/1673283/mi...
Mozno pride aj kuzelnik
kádrovák?
KULTÚRNICTVO