SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravný podnik má dlhy a zbytočné zásoby (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

diletantská otázka

"Električkových liniek je tak čoraz menej" ono autor/ka (nakoľko to nie je ani podpísané) zrejme považuje za ideálny stav 60 električkových liniek každá s intervalom 120 minút? Nie je lepšia otázka kedy konečne bude menej liniek s hustejším intervalom (3-4 minúty)?
 

"Plánovači" liniek

evidentne nedokážu prekročiť svoj vlastný tieň a zásadne zmeniť koncepciu linkového vedenia električek. Zúfalo sa držia zásady, že z každého miesta musí jazdiť linka na všetky možné, ako aj nemožné smery, aby nebodaj nebol niekto "poškodený" skutočnosťou, že musí prestupovať. Za týmto konaním môže byť aj určitá objednávka alibistických politikov, ktorí sa snažia detailne vyhovieť každému jednotlivcovi, len aby nestratili jeho hlas. Len potom to ako celok nefunguje.

Pritom je bežnou dlhodobou praxou, že 90% osôb sadá na prvý prichádzajúci spoj a následne prestupujú, lebo takto sa dá cesta zvládnuť rýchlejšie. A ochotne akceptujú aj kúsok pešej chôdze v centre. Napokon takto by fungovalo aj metro, keby v Bratislave bolo. Veď metro je o tom, že na trase jazdí jedna husto premávajúca výkonná linka, z ktorej sa v rôznych uzloch prestupuje.

Teraz plánovači evidentne nezvládli zmeny súvisiace s odstavením električkovej trate na Hlavnú stanicu. Najviac to vidieť na Račianskej radiále. Linku 3 zrušili a miesto nej zaviedli linku s čudným smerovaním z Rače cez Vazovovú do Ružinova, pričom tam sa dá dostať rýchlejšie, nástupom na prvý električkový spoj v Rači a následným prestupom na Riazanskej na spoj 50, alebo vo špičke bez prestupu linkou 75.
Neuvedomili si to, že zrušená linka č. 3 posilovala ostatné račianske linky 5 a 11 až po NBS, odkiaľ je v rozumnej pešej dostupnosti okrem vysokých škôl aj začiatok Obchodnej ulice, ak má človek naponáhlo. Teda linka 3 doviezla cestujúcich cca o dve zastávky hlbšie do širšieho centra ako teraz nová náhradná linka 16.
Plánovači mali skôr posilniť linky 5 a jedenásť a experiment s linkou 16 si mohli odpustiť. Takáto linka tu už pod číslom 7 premávala "za komunistov", bola zavedená krátko po otvorení trate na Vazovovej, bola "špičková" a nemala dlhý život, napriek tomu, že vtedy bol o MHD väčší záujem, lebo IAD nebola tak vyvinutá, ako teraz. Vazovova potom dlhé roky slúžila iba na manipulačné chody, či nehodové odklony.
Že plánovači s linkou 16 strelili vedľa najlepšie svedčí ten fakt, že napriek dobrým súhrnným intervalov električiek na Račianskej ulici (napr. So, Ne je to 6,6 minút) museli zaviesť nesystémovú posilovú linku 7, ktorú dispečer vypravuje ad hoc, pritom vôbec nie som presvedčený o tom, že na žel.zastávke Vinohrady by vystupovalo až o toľko viac osôb z vlakov. Skôr je problém v tom, že 16-ka nenahrádza trojku až po širšie centrum, preto spoje 5 a 11 ráno nestíhajú.

A už vôbec hanbou je to, že mesto nedokáže zvládnuť nedeľný chaos a anarchiu vytváraný nesprávnym státim IAD pred Hlavnou stanicou, ktorá blokuje a zmeškáva MHD. Miesto zjednania nápravy v prospech MHD majú tendenciu odkláňať študentov na Vinohrady a im miesto posilnenej linky 5 k internátom v okolí Botanickej záhrady ponúkajú príležitostnú linku 7 po centrum dokonca bez záväzného CP.
 

 

Ja sa tesim na den ked dosiahnu ludia taku uroven logiky ze pochopia ze linky ako napr. 16 nie su urcene na to aby nimi cestovali ludia celu trasu. Nikto necaka ze pojdes 16kou z Race do Ruzinova, rovnako ako nikto necaka ze pojdes 99kou z Ovsista na Antolsku.

16 sluzi v zasade na trasy Raca - Racko a Ruznov - Trnko, ale kedze tam nie su obratiska tak je to spojene tak ako to spojene je. Niekomu to mozno aj vyhovuje, par ludi sa najde co ide dalej, ale nie je to na to urcene. Ano, mohla sa namiesto 16 posilnit 11 a 14, ale kto by tie vykony navyse zaplatil?
 

re:b.pityo

Zjavne ráno necestuješ po Račianskej radiále. Práveže obnovenie L7 pomohlo konečne odlahčiť preplnené linky 5,11,16, ktoré idú až z Rače a L17 z Vinohradov ,ktorá zase končí už pred 8 hod.. Plná býva aj tebou kritizovaná L16 po Vazovovu ,kde je možné prestúpiť bud na iné el.linky alebo bus 94. L7 nikdy ani za komunistov nepremávala do Ružinova. /iba počas výluky v centre chodila po ZST Nové Mesto/ Premávala ako posila v smere ZST Vinohrady-Tunel a neskôr po nám.SNP kde chodí doteraz. V nedelu večer dosť študentov nárazovo vystupuje na Vinohradoch ,takže operatívna posila je na mieste,kvôli Mladej garde a Bernoláku na Račku. Z hlavnej st.chodia tiež posilové linky 131,141 na internáty.
 

 

"Prečo" by posilňovali električkové linky, keď na autobusových náhradných dieloch začali pre seba ryžovať, ale na náhradných dielovch na električky ešte nemôžu hrabať provízie, keďže im prerušil Úrad pre verejné obstarávanie verejnú súťaž pre zadanie diskriminačných podmienok do verejnej súťaže na nákup električkových náhradných dielov za 15.000.000-EUR ?!
V decembri 2011 vyhlásili verejnú súťaž na náhradné diely na autobusy na hodnotu do 8.500.000-EUR a nakoniec podpísal najväčší gauner všetkých dôb v dopravnom podniku Belfi zmluvu s firmou Corex, z Vrábel (páni Pataky a Závodný) za 11.700.000-EUR, čiže o 3 milióny viacej!!!!! ako obstarávali vo verejnom obstarávaní, pričom vysúťažená cena má platiť iba 12 mesiacov a potom si ju môžu krásne navyšovať a brať provízie a po 12 mesiacoch podľa zákona o verejnom obstarávaní stráca možnosť Úrad pre verejné obstarávanie a prokuratúra možnosť domáhať sa neplatnosti zmluvy na súde. Majú to dobre vymyslené vysúťažia nízke ceny, za také budú od svojich spriaznených firiem objednávať minimum a po 12 mesiacoch, keď navýšia ceny začnú objednávať vo veľkom!!!!!!!! To čo sa deje v Dopravnom podniku je DRANCOVANIE !
Belfi najväčší gauner v DPB, všetci sa mu skladáme sa na nové Bentley, alebo manželke na drahé dovolenky alebo zaplatíme synčekovo gemblérstvo?????!!!! To sme už aj v Blave osprosteli ??!!!?????????? Patrí "kľúčovej" službe už dávno.......?!
 
Hodnoť

 

K tym autobusom s 3-4 cestujucimi asi tolko, ze sa v poslednej dobe zabuda na urcitu zakladnu dopravnu obsluznost. Potrebu linky nie je mozne odmerat len vytazenostou.
 

 

takže myslíš si, že napr. existencia L82 je v poriadku? podľa mňa sú to vyhodené peniaze za vzkm, ktoré by sa fakt dali použiť inde... a podobných sa v BA nájde určite viac.
 

 

Nemal som na mysli 82. Skor napr. taku 151.
 

 

Ja si zase myslím že bus 29 do Devína s priemernou vyťaženosťou 3-4 osoby nemá ekonomický zmysel. Ako som už niekoľkokrát písala, bohato postačuje bus 28, pričom treba len upraviť navigáciu najmä zahraničných turostov na zástavku Devín (pri cintoríne), t.j. turisti sa z tejto zástavky dostanú po novej hrádzi priamo k hradu Devín. Je tam teraz ale osadená značka cyklochodník (ktorá ale v zmysle zákona znamená aj umožnenie prechodu chodcom), bolo by ale lepšie ju zmeniť na značku pešo/cyklo chodník, aby ich to nemýlilo. A rozhodne ta treba umiestniť orientačnú šípku smerom k hradu. A ešte ju navrhujem výstižnejšie premenovať, absentuje tiež upozornenie v slovenčine a angličtine v mikrofóne na výstup k hradu (každý cestujúcich vám povie, že turistov musíme navigovať). A čo tak umiestniť pictogram hradu do CP?! Otázka len znie, či to niekto z kompetentných tu aj číta.
 

Poctivo to čítajú

pán Uhler, vedúci Dopravnej komisie "mestského parlamentu".

Taktiež to poctivo číta pán Bútora mladší, ktorý napriek absolvovanej univerzity, odbor história (tušim v USA ) pracuje ako vodič trolejbusov DPB (história a doprava sú jeho koníčkom) a je členom predstavenstva DPB. Má tam svoj hlas, ale nebol konkrétne poverený vedením žiadnej prevádzky, možno ad hoc dostáva, či berie na seba nejaké úlohy.

Obaja menovaní páni sa dokonca občas zapájajú do týchto diskusií, aj keď po novom skôr prostredníctvom redakcie SME nadväzujú kontakt s tými, ktorí majú v diskusiách rozumný názor. Nadviazali ho aj so mnou, tak s nimi viac komunikujem cez mail, ako tu cez SME. Oni dvaja asi dokážu rozumne komunikovať aj medzi sebou....

Akurát zle je to, že z prostredia DPB unikli určité kuloárne informácie, že 5 členné predstavenstvo neťahá za jeden povraz a politický nominanti prehlasujú odborníkov, teda minimálne Bútoru odstrkávajú na vedľajšiu koľaj. Čo je škoda, je síce mladý, ale v doprave sa vyzná, veď denne sadá za volant, pôsobí aj v jednom občianskom zdužení, ktoré sa na profesionálnej úrovni venuje doprave, prioritne MHD. Akceptujú ich aj ministerstvá, aj magistrát mesta........
V oblasti dopravy a histórie je rozhľadený, a časom, po získaní skúseností môže pre mesto a jeho obyvateľov urobiť veľa. Jedinou jeho chybou je to, že je slušný, nechce a ani nepotrebuje kradnúť, a takéto maniere sa v politike, ani v tej komunálnej, netrpia, tak možno ťažko hladá spojencov pre dobré veci....
 

Heh

Nič proti, pán Uhler mi aj napísal cez SME, ale z toho čo mi napísal som pochopil že mám pre SDKÚ robiť "špinavú prácu" a kydať na iných. SDKÚ toto mesto dostalo do tých ***** kde je, tak nemám najmenší dôvod im akokoľvek pomáhať, keď chcú rýpať do "ľavicového vedenia", musia tak robiť bez mojej podpory. Zároveň nemám potreby škodiť tým, ktorí ešte iba ukážu čo zanechajú (a akékoľvek prešlapy im nezabudnem). Ináč tie politické prieťahy a rôzne útoky a prihrievania poloievočiek zo strany pravice aj ľavice mi pijú krv (vidno napr. na verejných diskusiách). Keď posudzujem ľudí tak v prípade členov nejakého hnutia alebo strany u nich platí prezumpcia viny! Každý jeden z nich je pre mňa automaticky vinný z rodinkárstva, korupcie, kradnutia, tunelovania a defraudácie kým ma svojími činmi nepresvedčí o opaku. A je jedno z akej strany je. Nestranníci a odborníci sú pre mňa iná skupina ľudí. Totiž môžu mať správne "kontakty" aj tak, ale neuplatňujem u nich apriori prezumpciu viny. Samozrejme, väčšina z nich sa časom ukáže ako nejako zamotaná do politiky. Desím sa z toho. Viem o pár prípadoch pri ktorých mám pocit že by mali ostať na svojich miestach aj pri "výmene farieb", ale boli odstránení. Najlepší odborník je taký, ktorý sa o svoje miesto nemusí obávať či už vládnu modrí alebo červení, zelení, ružový, etc. Ale ukáž mi jedného politika ktorý takého odborníka chce!!!
 

cenzúra

sra*iek
 

DP posledný socialistický podnik v BA

jaj... tie sekery...
 
Hodnoť

Opäť čudné hospodárenie.....

DPB opäť prenajalo od nitrianskej firmy Abuss sedem kusov 15 metrových autobusov, ktoré majú nahradiť sedem kusov 15 metrových, pre rôzne závady dlhodobo odstavených Solarisov vo vlastníctve DPB.

Na prenájom opäť nebol vypísaný tender, iba pôvodná zmluva (ktorá taktiež bola bez tendra) dostala nový dodatok. Autobusy tu budú podľa tohto dodatku zatiaľ tak dlho, pokiaľ sa nevyčerpá finančný limit 350.000,- Eur určený na tento prenájom.

Dotazy na pána Belfiho:

-Ak DPB má 350.000,-eur, tak ich prečo neminie na opravu tých 7 kusov dlhodobo odstavených Solarisov. Chápal by som to, ak by u nás ešte vládli komunisti. Vtedy to bolo pravidlom, že súčiastky jednoducho neboli, lebo plánovači päťročných plánov zle odhadli niečo. Ale teraz ak mám 350.000 Eur, tak sa firmy budú trhať o dodávku náhradných dielcov, vrátane opravy busov.
-Ako je to možné, že cca 6 ročné autobusy sú v tak dezolátnom stave, že z 22 kusovej dodávky Solarisov 7 kusov je dlhodobo odstavených? Ako DPB hospodári s verejným, mestským majetkom, keď vznikol takýto stav?
-Do spoločnosti Abuss viedla cesta z politických funkcií na Magistráte Bratislavy aj z čela DPB. Začalo to odčlenením prevádzky DPB Zájazdy, jej privatizáciou a vznikom samostatnej s.r.o. Zájazdy, ktorú vlastnili osoby, ktoré v minulosti pôsobili v rôznych politicky nominovaných funkciách v DPB. Spoločnosť Zájazdy bola neskôr predaná "Rakúšanom" a po ich odchode zo slovenského trhu sa bývalí privatizéri "Zájazdov" za výdatnej pomoci Záhradníka výťazne vrátili do DPB pod značkou Abuss a veselo tunelovali DPB tak, že ich busy jazdili maximálne možný počet kilometrov a busy DPB zahálali vo vozovni.
Nové povolebné vedenie ich z DPB vyhodilo, ale teraz rád by som vedel, či tých 7 Solarisov sa nepokazilo iba preto, aby Abuss opäť mal nejaké výkony.
-Takže oprava Solarisov bude mať nasledujúci záverečný účet. 350.000 Eur za prenájom vozidiel od spoločnosti Abuss, plus náklady na opravu Solarisov. Naozaj dobre gazdujete pán Belfi, len škoda, že v prospech protežantov z Abuss-u a nie v prospech DPB.
-Je to naozaj originálný spôsob realizácie Programu kvality služieb, ktorý sa zavádzal koncom leta a mal za ciel okrem menšej nehodovosti zaistiť aj lepší technický stav vozidiel MHD
 

A v neposlednom rade

Ako sa riadi dopravny podnik polmilionoveho mesta? Nie je to uz prilis vzdialene od riadenia redakcie bulvaru?
 
Hodnoť

 

každý nový ředitel DP Bratislava má vždy spoustu moudrých keců, ale nakonec jejich působení je děs a hrůza + vyšší dluhy
 
Hodnoť

 

To,že Belfi "vykopol" z podniku 260 ľudí ešte neznamená,že ušetril,to môže povedať až o 6 mesiacov,pretože toľko dostal každý odchodné.

Čo sa týka vodičov a ich uniforiem,tak sa stačí pozrieť na väčšinu vodičov,v čom chodia oblečení.
Majú oblečené tepláky!!! Chodia oblečený ako sedláci z JRD,tak to je akože uniforma,nepoviem keby mali oblečené aspoň rifle. Zrejme to napovie,odkiaľ tí vodiči pochádzajú,presnejšie z ktorej časti Slovenska.

Zároveň by mal Belfi povedať verejnosti o koľko( počet) novoprijatých zamestnancov sa zvýšil stav k 30.11.2011. A hlavne,aká je pracovná náplň novoprijatých zamestnancov.
 
Hodnoť

b.pytio

príspevok 2.12. o 19:39 - zásah do čierneho,
príspevok 2.12. o 20.09 - výrazne vychýlená muška,
podľa OR predstavenstvo DP Ba má 7 členov - Belfi, Bútora, Kováč, Masár, Rusnák, Sako a Weigl,
zo zloženia je jasné, že politici majú prevahu, aj preto, že niektorí nie politici sa v minulosti spájali skôr s likvidáciami firiem, resp. zmenami ich právno-organizačných foriem spojených so zmenou štruktúry vlastníkov,
okrem toho, nie jeden nie politik, ale údajne odborník, z členov predstavenstva má priame väzby na politické subjekty alebo figúrky, v minulosti aj za ne kopal, resp. im slúžil alebo teraz slúži prostredníctvom práce pre iné osoby, iný zase k MHD ani nepričuchol,
prvý príklad - Ing. Roman Masár, člen DR a.s. DONAR Slovakia so známym šéfom Fedorom Flašíkom, priebeh jeho podnikateľských aktivít a praxe má silnú výpovednú hodnotu a zrazu je v orgáne DP Ba,
druhý príklad - Ing. Peter Rusňák, autorizovaný stavebný inžinier pre konštrukcie inžinierskych stavieb s rozsahom oprávnenia pre cesty a letiská, od roku 2008 je konateľom s.r.o. PERUVIA Šamorín, projekty dopravných stavieb, konzultácie a poradenstvo v oblasti dopravných stavieb, predtým v Dopravoprojekte a Reming consulting,
tretí príklad - Mgr. Alexander Sako, podpredseda predstavenstva, zároveň člen DR a.s. RECAR, ktorej predsedá Ing. Ľubomír Belfi, predseda predstavenstva GR DP Ba, o personálnom prepojení Saka si možno urobiť obraz podľa funkcií vykonávaných v minulosti, napr. funkcia predsedu predstavenstva a.s Slovenská konsolidačná od 25.7.2006 do 13.9.2010,
ak píšete o prehlasovaní odborníkov politikmi, potom s ohľadom na všetky okolnosti Ivan Bútora by nemal byť započítavaný do skupiny odborníkov, či by sa mal započítať do skupiny politikov, nech si odpovie každý sám,
tí, čo sledujú problematiku, vedia, že tam nie je ako zástupca OI Lepšia doprava, ani odborných zamestnancov DP Ba,
suma sumárum, v 7-člennom predstavenstve DP Ba je horko-ťažko 1 a 1/2 odborníka na dopravu,
príspevok 2.12. o 16:48 - opäť zásah do čierneho,

v súvislosti s činnosťou OI Lepša doprava bude zaujímavé, či podajú návrh Plánu dopravnej obsluhy
 
Hodnoť

Arogancia monopolu

a politické krytie prináša svoje ovocie. Každý Slovák sa stará v prvom rade o seba a spoločenský záujem je mu
ukradnutý.Podla svojich životných skúseností viem že na politiku sa dali spomedzi mojich vrstovníkov len tí
najväčší blbci alebo prospechári. Je našim štátnym nešťastím že v managmentoch a správných radách sedia
politický nominanti ktorí ničomu nerozumejú a myslia si že verejnosť je tu pre nich anie oni pre verejnosť.
Naši západný susedia majú o nás takú mienku ; když slovák dostane urad stane se z neho hov..o.
 
Hodnoť

 

to, ze za elektricku 13 nie je ziadna nahrada povazujem za uplne zlyhanie. ludia, ktori byvaju v centre v okoli stanice, najma stari, sa nemaju ako dostat ani na havnu postu, do snd alebo na miestny urad. o obchode uz ani nehovorim. dokedy to bude trvat?
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava