SME
Sobota, 25. máj , 2019

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Električka prešla chodca (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Kolízie

Treba ich položiť pod zem a hotovo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Metro?

Na "položenie koľají pod zem", teda na stavbu METRA nie sú peniaze, ale na kúpu E-cat elektrárne od Rossiho by sa možno dáke dali "naškriabať" (napr. požičať od bánk), a keby sa vyrábala povedzme 100x lacnejšia energia priamo v DPB, tak by sa postupne prešlo z dlhov do zisku a neskôr by možno boli peniaze aj na METRO, veď pozri sem:
http://www.e-catworld.com/
http://energycatalyzer.blogspo...
Tu som našiel niečo v slovenčine:
http://www.bushcraft-portal.sk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Žeby nový zákonník?

Chýba informácia kde presne sa to stalo, Vajnorská ulica je dlhá. Rovnako by ma zaujímalo či sa to stalo na prechode pre chodcov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prechod

Nie. Stalo sa to úplne mimo zástavky aj prechodu. Ten chodec tam nemal čo robiť. Otázka je prečo ho električka nevidela skôr. Išiel som okolo a videl som už iba plachtu cez človeka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vyborne!

Ty si jeden ztych mudrlantov... To je voy ktory tam iste bol

http://tram.webzdarma.cz/vozid...

Ty si velmi mudry, asi by som Ta mal tam posadit a uvidel by si!!! Jednu jazdu centrom a p*sr*l by si sa uz na prvej krizovatke!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prechod

haha :D
za to Ty si si našiel jeden link a ideš sa hádať. Dvaja moji kolegovia boli v danej električke a tá vôbec prudko nebrzdila, nikto ani nevedel, že sa niečo stalo, len v prednej časti bolo počuť tupý náraz a električkár zastavil niekoľko metrov za miestom nešťastia jemným spomalením ako keď brzdí na zastávku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vôbec prudko nebrzdila?

Skús prudko zabrzdiť na koľajach, keď je na nich rosa, teda presnejšie vrstvička blata (prach + rosa). -> Rozbehnutá električka ide pri prudkom brzdení okamžite do šmyku, a tak je to "svedectvo" tvojich kolegov dobré len na dve veci ..., pretože teraz padá rosa každý deň!
Jediným relevantným svedectvom bude asi len záznam z palubného počítača tej električky.

Keby boli peniaze v mestskej kase, tak by sa aj na električky z Jurajovho Dvora mohli namontovať kamery (vždy aj jedna vpredu, aby mal šofér v takýchto a podobných prípadoch hodnoverné "svedectvo"), pretože v Bratislave žijú nepoučiteľní ľudia:
majú slúchadlá na ušiach, kapucňu na sklonenej hlave a takto kráčajú po uliciach bez toho, aby sa pozreli, či niečo práve neide po koľajach.
Aj mnohí šoféri automobilov považujú koľaje za najbezpečnejšie miesto na ulici, ale len dovtedy, kým sa im do auta nezapichne kuplovačka električky, ktorá už nestihla zabrzdiť, keď oni bez pohľadu do spätného zrkadla celkom "automaticky" zabočili na tie "bezpečné" koľaje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

digi

ja som sa sem neprišiel hádať. Rozprávaš o rose a prachu...Ja som išiel okolo, kolegovia boli v nej a ty si aj tak múdrejší..zažil som električku brzdiť aj v mraze a brzdila oveľa rýchlejšie ako táto, ale klúdne sa hádaj, pritom nič k tomu nenapíšeš len neguješ odpovede tých ktorí tu niečo napíšu. OMG.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ani ja sa nehádam, ...

... len ti chcem ukázať aj iný uhol pohľadu na to, o čom si ty myslíš, že je absolútnou pravdou.
Ja už štyri roky jazdím na električkách, a tak mi môžeš veriť, že keď ide električka do šmyku, tak cestujúci (ani vodič) nepocítia žiadne brzdenie - teda pôsobenie sily, aj napriek tomu, že "brzdia" všetky brzdy. -> Vodič pozná, že je v šmyku podľa toho, že rýchlomer ukazuje nulovú rýchlosť a svietia kontrolky čeľusťových bŕzd, teda akoby električka stála, ale ona sa rúti rovnakou rýchlosťou ďalej. -> Jediné, čo pomôže, je odbrzdiť čeľusťové brzdy a začať znova brzdiť elektrodynamicky, ale nie prudko, len veľmi jemne.
Pokiaľ ide o "brzdenie v mraze", tak do šmyku idú v mraze len autá, ale koľaje sa v mraze nešmýkajú, ani keď sú zasnežené. Najviac sa električka šmýka keď začína pršať, alebo keď padá rosa, pretože z prachu a vody sa vytvorí veľmi šmykľavá vrstvička. Ešte je jeden prípad, kedy sa električka veľmi šmýka, a to keď sú na koľajach listy, ktoré sa postupne rozjazdia a zuhoľnatejú, teda zmenia sa na grafit, ktorý sa potom neuveriteľne šmýka (najviac na zastávkach, či miestach, kde električky brzdia, či sa rozbiehajú).

O tomto všetkom obyčajní ľudia nič nevedia, a tak ani netušia ako riskujú, keď nečakane vstúpia, či dokonca vbehnú na koľaje bez toho, aby sa pozreli, či sa na nich nerúti električka rýchlosťou 50 km/h. Ak sa práve šmýka, tak majú smolu, pretože vodič električky môže len predvídať, brzdiť a zvoniť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zastavka Magnetova

zhodou okolnosti som tam bol chvilu po nehode
bolo to pri zastavke Magnetova, tak 100m od najblizsieho priechodu a teda 100m pred krizovatkou s Magnetovou = 10-20 metrov za zastavkou Magnetova smerom na Zlate (krizovatka je svetelna, ma priechody)
cisto moj dohad by bol, ze vybehol spoza prave odchadzajucej elektricky smerom na Zlate a skoncil pod elektrickou smerom do centra
V kazdom pripade tam je dlhy rovny usek, velmi dobra viditelnost na obe strany, takze mi to pride najpravdepodobnejsie;
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Magnetova

bolo to na mieste pri zastavke Magnetova, presne od - do netusim... Uz to (zevraj bezdomovcovi) zivot nevrati...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava