SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanci chcú náhradu za električku na Hlavnú stanicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

takže zase závratnou rýchlosťou

5 km/h na stanicu 4 linkami? ;( ako keby nestačili aj dve, jedna smerom na Obchodnú, druhá na Floriánske...
 
Hodnoť

Hej, poslanci

A čo takto obnoviť trať po Štefánikovej? Tá by mala oveľa väčší zmysel, mohla by slúžiť aj ako BUS pruh.
 

 

električka, a súčasne buspruh na Štefánikovej = dobrý nezmysel :D Z Peržalky na hl .stanicu azda zabezpečí veleslávna trať cez Starý most; "diaľkové" linky s tranzitným charakterom (83) nemajú čo hľadať v tomto centrálnom mestskom území! Takže maximálne T-buspruh!
 

Tak to aj bolo mienené

Samozrejme po koľajniciach by bol vyhradený pruh pre trolejbusy.
 

Erik Z.

obnova električkovej trate a vyhradený pruh na Štefánikovej je zbytočný luxus,
aby el. trať nebola na prekážku bezpečnosti a plynulosti, musela by byť situovaná excentricky na pravej strane pri jazde z centra na hl. stanicu, po odbočení na Šancovú by nastal problém so smerovým oblúkom k stanici,
ak by zostala pri chodníku, zlikvidovala by dva pruhy pre dopravu z Pražskej, ak by sa presunula k stredu, tak by nebol dostatočný úsek na ľavé odbočenie, toľko k povrchovému variantu,
ak by mala električka ísť k hl. stanici v podzemí na úrovni 2 PP, potom by bolo problematický sklon trate medzi suterénom a povrchom na Štefánikovej,
el. trať by sa dala zapúšťať pod zem už za križovatkou so Spojnou, ale to by narušilo koncept v spoločnej osi pre vyhradený (t-)bus pruh, pre líniu zo stanice by nastali ešte väčšie komplikácie,
ak by sme chceli mať el. trať a zároveň (t-)bus pruh na povrchu bez výrazných negatívnmych dôsledkov na ostatnú dopravu, časť zvyšnej cestnej dopravy, minimálne tranzit v smere z centra na Pražskú, by sme museli dostať pod zem, to je spojené s vážnymi zásahmi do konceptu dopravy v širších súvislostiach,
 

 

co keby miesto vystavby metra ci inych zlozitych manevrov pod stefanikovou zodpovedni jednoducho dali opravit par sto metrov elektrickovej trate? ved to nemoze stat 4, 8 ci kolko milionov eur, ako trepu ludia z dpb. podla mna by stacilo vypisat jednoduchu medzinarodnu sutaz a v dnesnej krize by mali kopu zaujemcov z miest, ktore maju rozvinutu elektrickovu siet. tu vsetko stoji ako v tokiu a kvalita je ako v rici palovej.
 

Ze

oprava vo význame obnova vyhovujúcimi parametrami by bola dobrá, má len taký malý háčik -mesot na ňu nemá,
odhadované náklady cca 4 mil na jeden úsek a cca 5 mil na druhú sú možno realisitcké, záleží od toho, aký rozsah prác je súčasťou spracovanej dokumentácie,
medzinárodná súťaž by ani veľmi nebola vhod, mohli by sa prilhásiť "lacní" cudzinci, ktorí by sa v konečnom dôledku ukázali ako drahí, stačí si psomenúť na prípad z výstavby diaľnice v Poľsku,
problémom je to, že mesto počítalo s tým, že bude financovať iba úsek Radlinského - Kýčerského, cca 500 m a zvyšok už bude výsledkom prestavby Predstaničného nám. v réžii developera, ale ten má záväzok to urobiť do konca roka 2016, zatiaľ nemá stavebné povolenia, asi ani investorov,
máme jednu "zničenú" trať a dvoch, čo by ju mali spoločne oživiť, obaja sú bez peňazí,
preto sa natískajú otázky:
1. čo bude chcieť developer ako protihodnotu, aby investoval od časti povrchovej trate, ktorá mu je pre jeho projekt nanič?
2. čo by mohlo / si môže dovoliť hl. mesto oželieť a čoho by sa mali obyvatelia hl. mesta (dočasne) vzdať, aby hl. mesto malo na obnovenie prevádzky električiek v tomto úseku?
3. stalo by sa niečo nestráviteľné, ak by sa zaviedla aspoň kyvadlová autobusová doprava medzi Radlinského a hl. stanicou, aj za cenu "znásilnenia" miestej úpravy organizácie dopravy?
4. je lepšie pre cestujúcich, ak by mohli cestovať po kratšej trase aj za cenu väčšieho počtu prestupov, alebo radšej dookola a strácať čas?
 

 

kto robil odhad nakladov? dpb? tym neverim ani nos medzi ocami. slovenska firma? 3x predrazene zakazky su standard. ked sa stavala eurovea, tak slovenske firmy ponukali stavebnu techniku drahsie, ako firmy z rakuska. nevyvazila to ani lacna pracovna sila, take boli drahe. a nechcem sa rozpisovat o zufalej nekvalite tych, ktori nejake zakazky dostali. roky sa tu pise o tom, ze nase dialnice sa stavaju drahsie ako vo svajciarsku. uz je najvyssi cas, aby sa pisalo aj o tom, ze mesto doslova predrbava peniaze na sprostosti. raz nejaky paming vyraba plastove kryty na fontany za cenu zlatych. potom nejaky saso ovesa mesto muskatmi na stlpoch. mate predstavu, kolko stoji ich polievanie? tusite, kolko si uctuje rozne firmy pricicane k mestskemu rozpoctu. kolko udrbu za bieleho dna v dpb? nielen v uz preflaknutych vodarnach, ale doslova vsade, za kazdy fiktivny projekt, za kazdu neurobenu sluzbu, kazdy den v roku! o nejakom IPR ako investorovi je na smiech hovorit, ved tie doterajsie stavbicky lepili ako lastovicky hniezdo za pozicane peniaze a neplnia si zmluvy s mestom. iba im skorumpovane svine z magistratu a stareho mesta v minulosti podpisali pre mesto priserne zmluvy. nikdy, zdoraznujem nikdy ziadne predstanicne namestie nepostavia, lebo im nikdo nepozicia ani euro. treba ich zalovat a stihat a nie ich nazyvat developerom, ved je to na smiech. viete, pan dulla, u nas je penazi dost, ibaze 90 percent sa rozkradne cestou k obcanovi. tam lezia. mali by sme rychlodrahu, metro a zlate kolajnice, staci zacat patrat.
 
Hodnoť

 

keby zaviedli nejaku linku co by sla okrem ineho aj po starej elektrickovej trati az hore na stanicu? co to je velka blbost? :D
 
Hodnoť

najjednoduchsie a najlacnejsie riesenie

je nahradna doprava realizovana napr. mensim autobusom SOR BN 9.5.....trasa by mohla byt z hl. stanice po stefanovicovej dole, potom do prava na radlinskeho a podla mna by mohla zachadzat aj na obchodnu a vratit sa cez suche myto a stefanikovu na hl. stanicu.....
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava