SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanci prijali uznesenia o pozemkoch v prospech TEN-T (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

:-)

No a teraz tú o Červenej Karkulke :-)
 

 

to s čiapočkou alebo karkulkou je už hrozne otrepané..
 

Ano

Rovnako ako TEN-T, metro, električky a tramtrain.
 
Hodnoť

 

Bude smutne ak sa takyto nezmysel zrealizuje. A je jedno odkial tie zbytocne vyhodene peniaze budu.
 

Samo

ak ten, podľa Vás nezmysel, sa nezrealizuje (rozumejme zastaví činnnosť súvisiaca s projektom), koľajová doprava na území Petržalky určená pre funkciu MHD, pre ktorú sa tak veľmi angažujete, zostane najviac v rozsahu trate medzi Šafkom a Chorvátskym ramenom,
možno nie naveky, ale na takých cca 25 rokov, ktoré by Bratislava potrebovala na akumuláciu dostatku zdrojov potrebných súčasne na obnovu / modernizáciu existujúcich tratí, vozového parku atď. a výstavbu úseku od ramena po Janíkov dvor, s následným predĺžením do Južného Mesta,
možné je aj to, že budeme budovať novú trať, na staré nebude dosť peňazí, tak sa na ne vykašlame, budeme sniť sny o tom, ako ich budú riešiť súkromní investori a podľa vzoru riešenia trate Radlinského - Starohorská - Štefanovičová - hl. žel. stanica ich postupne poodstavujeme,
dopravná špička sa nám možno predĺži na 4 (5) h ráno a na 5 (6) h poobede, tak odmietnime ten nezmysel, nech si Bratislava môže dosýta vychutnať dôsledky realizácie "zmyslov",
 

 

Este nedavno to vyzeralo ze nebude realizovatelna ani oprava stareho mosta z eurofondov a hla bude. Spravne riesenie by bolo vykaslat sa na cele TEN-T a v buducom programovacom obdobi cerpat eurofondy na masivne rozsirovanie elektrickovej dopravy v Bratislave. Teraz je ten spravny cas tie operacne programy spravne nastavit.

TEN-T totizto nic zasadne z pohladu BA (ani BSK ako sa tvrdi) nevyriesi.
 

Prestaňte klamať a trepať hlúposti!

Dobre viete, že eurofondy nie sú určené na električkové trate a celá záležitosť so Starým mostom je podvod.
 

 

Potom ako je mozne ze v Cesku za ne trate stavali? Problem su slovenske OP, ale tie pokial viem sa budu menit.
 

Samo

už ste rozhodli, že bude? iste máte na to aj financie, tak vlastne mesto a SR ani nemusia na jar 2012 písať žiadosť a otravovať v Bruseli :-)
o správnom riešení dopravy a funkcie spoločnosti neviete toľko, aby ste vnímali všetky súvislsoti, ale to Vám nebráni hneď preskočiť k alokáci, podľ a Vás správnej, verejných prostriedkov,
nájdite si čas a prečítajte si účelové vymedzenie použitia prostriedkov, o ktorých píšete,
nastavenie operačných programov je pekná zaklínacia formula, ale skúste sa prelúskať pravidlami kohéznej poliitky a nájdite to z nich, ktoré práve SR - Bratislave dáva právo financovať jej vnútorný dopravný systém, aj keď koľajový, pri zastavení financovania prepojenia koridorov transeurópskeho koľajového systému na jej území,
takže TEN-T z pohľadu BA nič zásadné nerieši, ale peniaze na jeho realizáciu majú riešiť tie zásadné problémy, ktoré si BA spôsobila sama a ktorých odstránenie nijako neprispeje k naplňaniu zámerov dopravnej politiky EÚ v oblasti TEN-T,
podľa Vás by BA mala do OP Doprava v období 2014 - 2020 žiadať zaradiť nové trate, už vidím ako by preukázala schopnosť trvalého užívania, ak nedávno musela / sa rozhodla odstaviť trať Radlinského - hl. stanica, lebo nemá peniaze na jej obnovu, a navyše, pri obnove úseku Kýčerského - hl. stanica sa spolieha na developera, ktorý už dlhé roky nevie nájsť investorov, čo by "dali prachy",
druhý najkritickejší je úsek Hanulova - Pri kríži, čo by nám bolo platné vybudovať trať do Dúbravčíc, ak budeme musieť odstaviť koľajovú dopravu v Dúbravke?
keď už je reč o rozširovaní koľajových tratí pre električky, bolo by zaujímavé poznať
1. predstavu o zabezpečení efektívnej prevádzky, inými slovami, o koľko by muselo viac ľudí cestovať, aby sa aspoň nezvyšoval, podiel prevádzkových nákladov k tržbám
2. o koľko by musel narásť počet súprav / vozojednotiek a čo by to stálo, ak by sme chceli zachovať súčasné intervaly, resp. o koľko by sa predlžovali, ak by sme súčasný počet zvýšili iba o polovicu počtu, ktorý by bol potrebný na zachovanie súčasných intervalov
3. dokedy si BA je schopná "zarobiť" na svoj podiel nákladov, ak by aj EÚ prispela na rozšírenie tratí
ak na 1. etapu má dať EÚ 80 mil , niekto bude musieť dať zvyšok, určite nebude stačiť 15 mil, ktoré už doteraz BA schválila pre METRO, chýba zabezpečené prefinancovanie možno až 30 mil,
oblúkom sme sa dostali späť k Starémiu mostu, sú také infomrácie, že na jeho obnovu (nie opravu) je ochota prispieť z eufondov, ale nie ju celú financovať, príspevok bude asi viazaný práve na obnovu / opakované vytvorenie koľajovej trate, ale nie nosných konštrukcií / hmotnej podstaty mosta, je otázne, či získa BA nejaký príspevok na zväčšenie gabaritu v súvislosti so záväzkami v rámci členstva SR v Dunajskej komisii, resp. Dohovoru o režime plavby na Dunaji z 18.8.1948, tzv. Belehradský dohovor, najnovšie, cca od polky mája t.r. predstaviteľom SR v DK je Peter Snopko z MZV, možno by vedel dať info o pozícii DK vo veci príspevku,
24. júna 2011 ER schválila Dunajskú stratégiu, je v nej všeličo, len nie zvýšovanie mobility obnovou mostov za účelom budovania eletričkových tratí,
Stanovisko EÚ v otázke financovania je jednoznačné - stratégia nemôže rátať s nijakými dodatočnými financiami z fondov EÚ.
viac na
http://www.zahranicnapolitika....
v zástupe zástancov obnovy Starého mosta sa pokojne postavím do prvého radu, ale iba pre verziu bez koľají, ak nie sú pre železnicu, podľa stavu na Dost. rade a Karadžičovej po povrchu nepovedie najbližších 100 rokov,
mal by patriť chodcom, cyklistom a korčuliarom, IZS a núdzovo MHD
 

 

"iste máte na to aj financie, tak vlastne mesto a SR ani nemusia na jar 2012 písať žiadosť a otravovať v Bruseli" - To je akoze ten hlavny argument proti elektricke? Ze sa bude musiet rokovat? Pokial sa nemylim ked dobehnu sucasne OP tak budu nove pravidla. Alebo sa mylim?

Argument v dalsiom odseku (argumentacia o dlhodobom uzivani a pozastaveni dopravy na stanicu) je absurdny, lebo potom by sa nemalo robit ani TEN-T, kedze sa na Slovensku zastavuje doprava na zeleznicnych tratiach.
 

Samo

zostanú tos te naozaj takí nechápaví?
Vy ste napísali "a hla bude" vo vzťahu k eufondom, ako je to, keď teraz píšete o rokovaní (bude sa musieť) v budúcnosti?
mýlite sa, niekltoré OP budú pokračovať a niektoré budú nové, ale zásady kohéznej politriky a politiky regionálneho rozvoja v záujme vyrovnávania medziregionálnych ozdielov zostanú,
môžeme sa dočkať nového pravidla - SR bude preradená zo skupiny "nováčikov" do skupiny "usadlíkov" a bude mať "nárok" na finančnú podporu na úrovni ako Francúzsko, NSR či Rakúsko,
to, čo sa Vám zdá ako absurdný argument, je dôsledkom pravidiel cieľa a uzaerania prioritnej osi 4 - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov
Cieľ a zameranie prioritnej osi
Stratégia prioritnej osi je zameraná najmä na integráciu verejnej železničnej osobnej dopravy, jej podporu a preferenciu v rámci integrovaných dopravných systémov v dvoch najväčších mestách SR – Bratislavy a Košíc, jej vzájomnú koordináciu s regionálnou a nadregionálnou (v prípade Bratislavy aj s cezhraničnou) železničnou osobnou dopravou. Realizáciou prioritnej osi s nadväznosťou na prioritnú os 6 sa vytvoria podmienky pre zvýšenie podielu ekologickej verejnej železničnej osobnej dopravy ako aj mestskej hromadnej dopravy.
V rámci týchto integrovaných systémov bude železničná infraštruktúra základom dopravnej
sústavy, na ktorú budú nadväzovať ostatné druhy dopravy (napr. mestská doprava), a to vrátane individuálnej automobilovej dopravy (parkoviská P&R). Podporované bude budovanie systémov kombinujúcich električkovú a železničnú dopravu (tram-train) s cieľom priviesť železničnú dopravu bližšie k zdrojom a cieľom ciest. Tým sa vytvorí predpoklad aj pre zapojenie verejnej prímestskej autobusovej dopravy do integrovaných dopravných systémov, kde autobusové linky doplnia nosnú sieť železničnej dopravy a budú plniť funkciu plošnej obsluhy územia s väzbou na nosnú sieť.
Hlavné oblasti intervencií v rámci prioritnej osi:
a) prepojenie železničných koridorov na území mesta Bratislavy,
b) podpora výstavby infraštruktúry pre integrované dopravné systémy koľajovej osobnej
dopravy,
c) podpora mobility cestujúcich s obmedzenou pohyblivosťou a obmedzenou schopnosťou
orientácie,
d) podpora mestskej, prímestskej a regionálnej železničnej osobnej dopravy.
ďalšie podrobnosti si môžete vyhľadať na stránke MDVaRR
dúfam, že z textu o hlavných oblastiach intervencií je Vám už dosť jasné, prečo z týchto peňazí nie iba električka v tomot programovacom pobdobí a prečonie ani v budúcom, ak sa má zachovať filzofia prioritných osí, ktrorými sa podporuje dosiahnutie stratégie OPD,
ak chcete, snívajte, že potreba lokálnej MHD dostane prednosť na úkor filozofie TEN-T
 
Hodnoť

Naopak

ja som z dopravnej situacie uz tak rozcarovany, ze by som bol velmi rad, keby sa uz konecne nieco zacalo stavat - nech je to cokolvek...
 
Hodnoť

...

hlavne nech sa uz nieco zacne robit stou Filialkou .. je to otras tam
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava