SME
Sobota, 21. september, 2019 | Meniny má Matúš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

MHD sa od 1. septembra asi zmení (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

čiže linky typu 27, 89, 133 vznikli "z politických príčin bez finančného krytia" a komsia:
Odporúčania dopravnej komisie - zamietli rušenie liniek bez náhrady
no comment...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

samozrejme

politická aj 35... (ex 35/135)
38 je tiež zbytočná, ale takto napr. skrátiť 78 po Euroveu/Šafko a tým ušetriť, to DPB nenapadlo, či niekto z DPB/magistrátu býva pri TPD?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ay,

každý kto sa trocha zaujíma o dianie v Bratislave vie, že v Karlovej Vsi vo volebnom obvode politicky nominovaného šéfa Záhradníka vznikali linky na jeho objednávku. Tieto linky, na ktoré boli vypravované najnovšie vozidlá Záhradník potreboval na zvyšovanie svojich volebných preferencií, najmä aby uspel ako župan. Našťastie pre Bratislavu voliči napokon ho prehliadli a aj odmenili podľa zásluh, vykopli ho z politických funkcií.

Problém je ale v tom, že Záhradníkove požiadavky realizovali odborníci a minimálne linka 133 je evidentne mimoriadne obľúbená, je alternatívou pre pomalé a nespoľahlivé električky. A aj ostatné, v čase Záhradníka (či inokedy) zavedené linky majú svoju väčšiu-menšiu klientelu. Tak čo s tým? Nemožno predsa využívané linky iba preto rušiť, lebo boli zavedené za Záhradníka.

DPB a jeho terajšie vedenie toho veľa nenašpekuluje, jazdiť môže iba toľko, na koľko dostanú peniaze. A ak peniaze nie sú, tak musia škrtať kilometre, toto má totiž okamžitý finančný efekt. A DPB šetriť potrebuje, lebo mestské financie sú v katastrofálnom stave.
Akékoľvek rozumné reorganizácie, prepúšťania a pod. prinesú efekt až v dlhšom časovom horizonte. Ale hoc aj nesystémovo zrušená linka prinesie úspory okamžite.

Takže mesto, aj poslanci si musia uvedomiť to, alebo dofinancujú DPB, alebo sa budú linky rušiť, či inak obmedzovať a čím neskôr sa to začne obmedzovať, o to bude zadlženie DPB aj mesta väčšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Inak Tkáčiková aj v tomto článku

dokazuje to, že do záležitostí ohľadom MHD, či dopravy ako celku sa vôbec nevyzná. Keby len trocha dokázala myslieť, tak by nemohla aj v tomto článku podsúvať také myšlienky, že po augustovom zdražení cestovného v MHD by sa nemala MHD obmedzovať.

Ona evidentne nechápe, alebo nechce pochopiť to, že za augustovým zdražením treba hľadať Záhradníkovo nekalé konanie v čele DPB, keď podľa zverejnených zistení NKÚ iba v rokoch 2008-2009 tridsať krát porušil zákony a vnútorné smernice mesta a DPB vo finančných záležitostiach.
Toto zdraženie nie je o tom, že DPB bude lepšie fungovať, ale o tom ,že my občania zaplatíme to, čo on nekalo prešustroval do svojho vrecka, či do vrecák členov strany OK. Následky rozkrádania v DPB ešte zvyšuje aj kríza, je menej na dotácie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je jedno preco sa zdrazovalo. Kombinovat zdrazovanie a redukcie je uplne najlepsi sposob ako odohnat zakaznikov. Bodka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

133 je obľúbená preto, že je to expres. skús jej nasekať zastavovanie na všetky zastávky po trase + státie v zápche a potom uvidíš jej obľúbenosť ;)
"alternatívou pre pomalé a nespoľahlivé električky" čiže teraz všade popri elinovej trati budeme ťahať expresy s vynechanými zastávkami, aby bola "alternatíva"? ;)
a v čom sú tie eliny nespoľahlivé? ak je nejaká havária, má mať DPB pripravený plán náhradnej dopravy a v prípade havárie s autami/kamiónmi má DPB vymáhať od vinníka havárie aj peniaze na preplatenie realizácie NAD...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trolejbusy

Ja by som zrušil trolejbusy a nahradil to autobusmi. Jednak sú staré, a káble ponaťahované ponad cesty sú neestetické.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chvala bohu takmer nikto iny taketo sialene napady nema. Stalo by to ukrutne vela penazi.

Akoze nove autobusy by sa vygenerovali aby nahradili stare trolejbusy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vobec to nie je šialené

Človek ktorý žije v Bratislave to nevníma. Veľa vecí pokladáme za normálne. Stačí sa pozrieť na Rožňavskú, Trnavské mýto, a pod. Vypadá to tam ako paródia na elektroinštalácie na Haiti, nemá to ani hlavy ani päty. Súčasná rekoštrukcia križovatky trnavská, miletičova.... osadili tam nové, hrubé stĺpy, je ich tam toľko ako húb po daždi. V Bratislave sa žiaľ na estetiku ohľad neberie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak s týmto 100% súhlasím, na niektorých miestach (napr. teraz pri rekonštrukcii Trnavskej pri Zimáku) sa osadili zbytočne hrubé stĺpy a neraz sú pri sebe aj 2-3, pričom by stačil jeden umiestnený v strede troch. Alebo zábradlia-v Bratislave sa takmer výlučne používa priemyselné zábradie (červeno-biele), pričom na trhu je dostatok kvalitných, bezpečných a najmä estetických zábradlí. Prečo sa aspoň v centre mesta nepoužívajú estetické zábradlia (napr. na zástavkach MHD používajú v Piešťanoch pekné sivé)? Choďte sa len pozrieť na mobiliár pri zrekonštruovanej časti nábrežia (od SNM po Nový most)-niekoľko druhov zábran (biskupské klobúky, stĺpiky, gule), niekoľko druhov lavičiek, niekoľko druhov dlažieb.....Vyzerá to tam naozaj lacno a len tak halabala odflinknuté!!! To pri River parku, ktorý budoval súkromný investor, je použitý jednotný kvalitný mobiliár! Tomu vravím rozdiel! Prečo to aj naši radní nevedia nič urobiť poriadne? Takto tú Bratislavu na krásavicu na Dunaji neprebudujeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Iste

V Bratislave je súbor mnohých vecí, ktoré nechávajú Bratislavu nekompaktným a neusporiadaným mestom. Sú však okamžité riešenia, ktoré dokážu oživiť a zpríjemniť život v hlavnom meste : medzi ne zaradujem:
- odstránenie bilboardov v starom meste, ostránenie neestetických bilboardov na plotoch a stredových pásoch ciest po celom meste.

- absolutny zákaz parkovania na chodníkoch
- výmena odpadových košov v starom meste
- sprísnenie vymáhania a udelovania pokút za nedodržiavanie poriadku a zákona
- aktivačné práce nezamestnaných na kultivácií zelene po celom meste
- vymenovanie hlavného záhradníka pre mesto
- zvýšenie kompetencií hlavného architekta

Je toho podstatne viac. Tento magistrát len spí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vedenie magistrátu by malo odstúpiť

Ftáčnik aj so svojimi sluhami nezvládol riadenie magistrátu vrátane Dopravného podniku. Všetci ako sú tam by mali odísť. Tá jeho Lackovičová je už stará babka a nemá tam čo robiť. Ftáčnik za 8 mesiacov neurobil nič pozitívne. Aj o PKO je už radšej ticho lebo vie ako prestrelil.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava