SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná komisia nesúhlasí s úpravami liniek MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

chcú koncepciu dopravy, alebo idola dnešných dní - !verejnú obchodnú súťaž"?? čo ak najväčší troll podá najvýhodnejšiu ponuku?? zoberú??
 

 

Dôležité je zadanie súťaže. Bude potrebné, aby bolo kvalitne spracované. Potom to žiadny troll nemôže vyhrať. Nemyslím si, že dnešný stav je dobrý. Vznikal v období, keď sa linky zriaďovali "na telefón". Je úplne normálne, že mestá si nechajú vypracovať plán dopravnej obslužnosti. Ak nebude mesto robiť koncepčné veci, tak skončíme pri politických objednávkach a zaplatia to Bratislavčania.
 

 

kým sa bude súťažiť, odvolávať, a možno potom niečo aj spracúvať, ubehnú roky a bude z toho story á la metro. Znemená to, že aparát magistrátu a DPB nie je schopný ničoho v rovine "koncepčných vecí", vízie a cieľa, len tupo vedia napĺňať zadania a výzvy od iných. A zjavne sa na viac nezmôže ani komisia.
Ad politikum) Ak má materiál - ak boh dá - schvaľovať Ms. zastupiteľstvo, ide zas len o politický orgán, s príslušnými (lokálnymi) záujmami - aby sme svojich nepoškodili - takže logicky bude záujmom každého poslanca, aby mu materiál "objednal" pre jeho lokalitu/voličov len porciu najväčšiu a najlepšiu...
 
Hodnoť

ha ha

takze v dopravnom podniku su taky skveli pracovnici, ze nevedia spravit plan? ked sutaz na plan. preco nespravia sutaz na prepravcu spolu s planom? potom by sa v dopravnom podniku konecne zobudili! ved je to nenormalne!
 

Čo je na tom nenormálne?

Obec/kraj/ministerstvo si objednávajú výkony vo verejnom záujme a dopravca na základe tejto zmluvy jazdí. Objednávateľ by mal byť tým, kto si zaobstará plán dopravnej obslužnosti, ktorý určí, čo je to štandardná obsluha a čo sa teda bude objednávať (= kam a čo by malo jazdiť), a čo je nadštandard a ak ho niekto požaduje, musí si ho zaplatiť sám (napr. jasným nadštandardom by mala byť linka 82 pre pána Kukuru). Dopravca by nemal vytvárať PDO, je to deformácia vzťahov objednávateľa a dodávateľa. Bohužiaľ, na Slovensku je bežné, že to, čo sa bude objednávať, určí dodávateľ (ZSSK voči ministerstvu, rôzni SADisti voči VÚCkam a DPB voči magistrátu).
Samotná snaha o vypracovanie PDO mestom (resp. na jeho objednávku nejakou odbornou firmou) je správna a logická. Len aby to nedopadlo ako obvykle, že vyhrá nejaký kamarát, ktorý niečo zbúcha a bude to stáť za veľké hnedé.
 

Ako sa to hodnotí?

Celkom by ma zaujímalo, ako sa hodnotia príspevky. Len som ho pridal a už je hodnotený ako -1/4, hoci nikto nemohol stihnúť kliknúť na plus či mínus.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava