SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na bratislavskej hlavnej stanici postavia hotel i tunel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

MHD pocas stavby mozno obmedzena nebude, kazdopadne po dokonceni stavby zrejme nebude dost miesta pre sucasny pocet autobusovych liniek. Okrem upravy dennych liniek to bude zrejme znamenat nutnost presunu nocnej dopravy na iny terminal.

Celkovo je ten projekt spackany, je to prilis nakupne centrum a malo stanica.
 

 

Aby investor išiel do projektu, musí mať istú návratnosť a to sa dá zabezpečiť iba určitou metrážou prenajímateľných priestorov. Myslím však, že dosiaľ zverejnené materiály nám veľmi nepovedia, ako to bude presne vyzerať, keďže sa projekt podľa vizuálov prekresľoval.

Z čoho vychádzate, keď hovoríte o autobusovom termináli? Máte nejaký zákres dopravy?
 

 

Sekundárna funkcia stanice na hlavnej stanici je podľa teba tak akurát daň za návratnosť pre pochybného investora?

Má tam byť obchodné centrum, dajú sa teda prižmúriť oči, ale 1300 parkovacích miest pre zamestnancov a návštevníkov obchodného centra a administratívnych priestorov???!

Zmyslom projektu je nacpať do priestoru námestia čo najviac hmoty, som teda zvedavý, či napr. cyklisti budú mať možnosť plynule pokračovať od stanice na Štefanovičovu (podľa nákresu to vyzerá, že nie) alebo sa budú musieť trieskať pešo cez pasáž a následne cez miniatúrny peší podchod pod Šancovou.

Kapacita terminálu MHD bude na hrane, to bol fakt, ktorý sa s projektom dosiaľ niesol - alebo si naivný a myslíš, že IPR pri prekresľovaní dala VHD veľkoryso dvojnásobný priestor?
 

 

Viedenská hlavná stanica môže tiež vyzerať v celom projekte ako sekundárna funkcia, a predsa nie je. Na západe je úplným štandardom, že nákupné centrá a administratíva sú spojené so stanicami. Vo Viedni síce narábajú s iným pozemkom, aj tá architektúra je o inom, ale v Bratislave treba byť vďačný aj za toto. Odkryje sa pôvodná budova, časť odbavovacej haly sa presunie do podzemia a vytvorí sa skutočné námestie, v blízkosti budú obchody, čo je viac ako užitočné v prípade stanice, zachová sa aj múzeum dopravy. Prebuduje sa dopravná infraštruktúra a ak sa naozaj zvýši priepustnosť, bude to super. Jediné, čo by som zmenil, resp. čo si želám, aby existovalo, je pešia trasa od staničnej haly smerom na Šancovú v exteriéri, lebo na druhej strane si neželám, aby som na stanicu musel ísť cez obchodný dom. Vo staršom videu s vizualizáciou síce niečo také je, ale ten konečný vzhľad sa podľa všetkého menil, takže neviem. Hlavný nástupný priestor má byť podľa všetkého z Pražskej, ale myslím, že aj tak budú ľudia využívať pešiu trasu na Šancovú.

Čo sa týka parkovacích miest, neviem, možno toľko prikázala mestská časť, ale každopádne, v celom meste je s parkovaním zlá situácia. Keď niekto postaví ďalšie stovky parkovacích miest, prečo nie? Prečo by to malo prekážať?

Vzhľadom na dobu, kedy projekt vznikal, myslím, že cyklisti to budú mať ťažké, a v tejto fáze sa už projekt výrazne meniť nebude, ale ak by existovala pešia trasa, ako spomínam vyššie, nebol by určite problém tam cyklotrasu zakresliť/postaviť.

@Samo Nevidím dôvod predpokladať, že prenajímateľné priestory budú obmedzovať chod stanice. A mimochodom, IPR z 15 projektov, čo majú na stránke, 10 dokončil a 5 ešte nezačal realizovať. Astoria im síce trvala nesmierne dlho, ale na druhej strane je to aspoň vydarená a pekná budova.
 

presne

ja sa len obavam ako zvladnu tuto investiciu, lebo maju dlhy snad u vsetkych projektovych kancelarii v bratislave .. takze to bude problem..
.
ale co sa tya dopravy, ak dodrzia aspon z casti to co je na plane, tak to bude obrovsy posun dopredu, najma vdaa tomu, ze obratisku bude pod zemou a elektricky pojdu pod sancovou, cize vlastne az po imricha karvasa to pojde viac menej bezkolizne.
.
jediny problem vidim v autobusoch a trolejbusoch, s ktorymi bude problem, kedze na hlavnej stanici sa toci velmi vela liniek a ked tam neurobia patricne moznosti obratiska a s tym suvisiace aj rezervy na pripady, ze nejaky trolak sa tam zasekane, aby to neodblokovalu celu dopracu.
.
ak ozaj bude k dispozicii 1300 parkovacich miest, tak to bude obrovsky pokrok oproti tejto situacii a navyse kedze je tam tolko spojov ci uz regio alebo MHD, tak o to menej ludi bude mat potrebu jazdit autom.
.
jedine coho sa obyvam, ze to tak skoro sa nedokonci.
.
kazdopadne ak sa urobi ta slubena infrastrutura, ta to bude obrovsky postup dopredu..
.
taketo nieco mal robit kazdy jeden projekt, napriklad mesto malo vytlct z HB reavisu prievozsku elektrickovu radialu cez twin city a k apollo ..
.
a kopu dalsich projetov..
.
len to sa neda ked je tam tak niekto ako durokvsky, ktory za 8 rokov uspesne rozvratil celu bratislavu
 

3/3

aby to nakoniec neskoncilo ako pri kosickom Auparku, kde sa investor v memorande mestu zaviazal preinvestovat stovky mil skk na riesenie dopravy a nakoniec potichucky mu to mesto na cele so sudruhom Rasim dodatkom odpustilo. Ved naco vyhadzovat peniazky na riesenie dopravy, ked obchody a kancle uz stoja... V kazdom pripade Bratislava si zasluzi rekonstrukciu starej stanice, pekny priklad ako by to mohlo vyzerat je Ostrava Svinov.
 

 

Pri dostatku parkovacích miest môžu jazdiť autobusy aj pozlátené, ľudia s nimi, pokiaľ nemusia, nepôjdu.

Na Pražskej vidím 6 pruhov, predpokladám, že 2 z nich myslia ako BUS. :-))
 

BRATISLAVA VYZERA OTRASNE

naozaj treba okamzite nieco s bratislavou robit, lebo vyzera ako ulanbatar....horsie hlavne mesto v europe urcite neexistuje, nema ani na tiranu v albanii, ktora ma nadhernu sceneriu...bratislava je hroza architektury a vobec nieco s tym treba robit....aby sme ju vratili do europy....
 

netarajte...

bratislava je normalne,obycajne mesto,ktore ma svoje problemy aj svoje prijemne stranky...rychlo sa rozvija,co samozrejme nesie so sebou aj kontraverzne riesenia a rozne motivovane spory...
inak,ani vieden nie je len ring,londyn nevyzera cely ako regent street,a v berline okrem prechadzky po kudamme mozte ist na spacir do horsich stvrti,ako najdete v bratislave...
 

ja

no jasne si albanec
 

 

Pretoze nove parkovacie miesta prinesu do mesta viac individualnej dopravy co si kamacitne uz nemoze dovolit...
 

astorka

tak napriklad tymto projektom sa IPR velmi nechvali http://iphone.sme.sk/?sek=ba&r...
 

 

Pekný alibizmus. Absencia súvislej pešej a cyklistickej trasy je ZÁSADNÝ problém.
 

 

Samozrejme, ja nemam problem s tym ze tam budu prenajimatelne priestory, tie by ale nemali obmedzovat primarny ucel tej stavby. Druha vec je, ze konkretne tento investor zatial nedokoncil asi ani jednu stavbu nacas a je otazne preco mu to vlastne mesto/ZSR/stat (alebo ktory cert to ma na starosti) dali.
 

 

veď to píšu v titulke...lebo tunel...
 

 

Co sa dopravy tyka - su nejake nakresy ako ta oblast ma vyzerat a na MHD tam teda vela miesta nie je.
 

Nakresy

Mozes sem, prosim hodit link na tie nakresy, celkom by ma to zaujimalo. Dakujem.
 

 

Bohuzial to nemam v PC, ale nieco najdes na skyscrapercity.com (konkretne thread k stanici je tu: http://www.skyscrapercity.com/...). Staci trochu prebrowsovat, akurat sa to v priebehu casu mierne menilo.

V podstate tam ani nema byt obratisko autobusov.. Bude sa tocit blokovou sluckou.
 

Obratisko

Dostatocna kapacita "terminalu" je jedna vec, zatial som to nejako nestudoval. Volakedy davno sa vselico popisalo a neviem co vsetko sa odvtedy zmenilo. Nemyslim si vsak, ze je nutne nejake obratisko. Skor by mali porozmyslat nad trasovanim liniek, aby vozy neodpocivali v centre mesta.
 

 

Problem je ze Bratislava ma uz dnes nedostatok obratisk v centre a nie je kde tie linky koncit.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava