SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Bratislave je nadmerný hluk (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Treba konať ! (Piáno 1/3)

1.
Pamätám si, že niektorí "experti" chceli budovať diaľnicu s betónovým povrchom. To by už bola totálna tragédia.

2.
Rád by som znovu upozornil, že najmä hluk z diaľničného obchvatu Bratislavy na území Ružinova je neúnosný. Najmä v nočných hodinách, kedy sa tam valia kamióny jeden za druhým. Protihlukové bariéry sú absolútne nedostatočné a hluk sa šíri do priestoru cez otvorený vrchný priestor. K zvýšeniu hlučnosti výrazne prispievajú tie fušerácky urobené oceľové prekrytia dilatačných špár na vozovke, ktoré pri náraze každej nápravy kamióna bubnujú ... Týmto hlukom je zamorované celé okolie na obe strany od obchvatu (Ružinov, Trnávka, Prievoz, Vrakuňa, ...), čím sú postihnuté desiatky tisíc ľudí !!! Toto je sústavne celú noc ! V lete si nemôžete otvoriť okno, lebo máte zvonku hluk, ako by ste mali celú noc pustený nahlas televízor alebo rádio. Neviem, ako by ste si za takých podmienok oddýchol a vyspal sa ?
O škodlivosti hluku na organizmus a psychiku ľudí tu snáď nemusím vypisovať.
--------------------------
V Prahe na časti príjazdu z autostrády (okolo biznis centra kde je Hewlett Packard a GE Money) je znížená rýchlosť na 50km/h práve kvôli zníženiu hlučnosti, pretože to už bolo pre obyvateľov, bývajúcich v okolí, neúnosné.
Tu v BA sa zatiaľ nič so znižovaním hlučnosti nič nedeje !!
------------------------------------------
Minimálne je žiadúce :
a) urýchlene opraviť všetky dilatačné špáry na vozovke estakády diaľničného obchvatu (od IKEA až po Prístavný most), aby sa tu výrazne znížila hlučnosť pri prejazde áut (najmä kamiónov),
b) v čase 20:00-07:00 znížiť maximálnu povolenú rýchlosť na tejto časti obchvatu na 60km/h a jej dodržiavanie dôsledne kontrolovať (zabudovaným meračom rýchlosti a vyberaním pokút za jej prekročenie hneď na Petržalskej strane a z druhého smeru zase pri výjazde na letisko),
c) v horizonte do 2 rokov vyriešiť zvýšenie účinnosti protihlukových bariér. Neverím, že dnes neexistujú účinnejšie riešenia protihlukových bariér. Tie čo sú tam dnes inštalované zjavne nedostatočne lámu zvuk, ten sa len odráža a cez otvorenú vrchnú časť sa šíri ďalej do priestoru.
d) urýchlene začať pracovať na realizácii 0-tého obchvatu Bratislavy, aby sa tranzitná kamiónová doprava ÚPLNE VYLÚČILA z vnútorného-mestského obchvatu BA.

P.S.
Páni z NDS, ministerstva dopravy a VÚC BA, NIE JE NA ČO ČAKAŤ !!! Treba konať.
 

Lamač tiež trpí

Na diaľnici D2 je protihluková bariéra postavená len zo strany Dúbravky, všetok hluk sa naplno odráža do Lamača. Diaľnicu je niekedy počuť, v závislosti od smeru vetra, aj v lesoch v priľahlej časti Malých Karpát do hĺbky niekoľko km! Nová križovatka Lamačská-Rázsochy umožnila tranzitujúcim autám voľný prejazd cez Lamač, bez zdržania na svetelných križovatkách.. Veľmi často si tu pripadám ako na rušnej výpadovke:(
 

suhlas

pri prechadzke na Kacin si clovek pripada, akoby siel po chodniku rovno vedla dialnice. A to uz ani nehovorim o obyvateloch Lamaca, ktori v tom hluku musia spat. A pritom NDSka tu protihlukovu stenu slubovala od stavby Sitiny, a potom to proste nespravila. Ani staznosti z lamacskej samospravy nepomohli. V tomto smere je naozaj NDSka naozaj len sprosto oklamala ludi - Lamacanov.
 
Hodnoť

Jeden den

povolit jazdu autam s parnym cislom v ECV, dalsi den zas s neparnym cislom, atd... a problem s hlucnostou je razom vyrieseny.
 

 

No a ako sa potom do centra dotane napriklad taky BA-WORAK, alebo BL-BECEK? :))
 

29. februára každý

priestupný rok ...
 
Hodnoť

Vybudovať

metro, vysadiť stromy, kríky, ...
 

sci - fi

ako zo záverov zjazdov KSČ a predvolebných sľubov komunálnych politikov.Tie drísty o metre v BA a o dialnici ndo KE počúvam niekoľko desiatok rokov a tak to bude aj v budúcnosti.
 
Hodnoť

 

Keby sa dala nejako efektívne vymôcť aspoň tá 50ka. Lenže to bez agilnej polície nejde.
Najhoršie je to v noci, keď mnohí šoféri korigujú svoju bežnú rýchlosť nočným bonusom.
 
Hodnoť

Rozhodnutie expertov z NDS

Dobré ráno,
s poľutovaním konštatujem, že „experti“ z NDS sú nepoučiteľní. Na škodu je aj problém, že neštudujú a robia jedno lepšie rozhodnutie ako druhé... O prisluhovačských politických rozhodnutiach je škoda hovoriť...
Pamätám si ešte, keď NDS neexistovala a bola to len SSC a na svojej konferencii Diaľnica upozorňovali kolegovia z jedného úseku druhý (úsek prevádzky) o nevyhovujúcom stave pri maximálnej rýchlosti na mestskej komunikácii na úseku Senecká – Prístavný most. Taktiež žiadali ministerstvo a políciu o okamžité zakročenie – išlo o prekračovanú rýchlosť 80 km/h a upozorňovali na enormný hluk po prvom roku prevádzky daného úseku diaľnice. Jedno z opatrení vtedy bolo zvýšenie protihlukovej steny. Experti z druhého úseku (úseku prevádzky) a potom už NDS presadili zvýšenie rýchlosti na 90 km/h. Stali sa "naj" a možno si myslia, že vo Viedni a iných mestách EÚ nám toto rozhodnutie závidia. Je to omyl, v skutočnosti nás ľutujú, pretože toto signál arogancie moci pred právami bývajúcich obyvateľov v okolí diaľnice...
Ako perličku uvádzam, že V období, keď bola 80-tka, túto dodržiavalo necelých 5% vodičov. Polícia si vtedy vôbec neuvedomila, kde sa môže realizovať. Dnes by bolo dobre vedieť koľko vodičov dnes dodržuje 90-tku.
Vraj existoval na ministerstve expert, ktorý pri preberaní stavby daného úseku za ministerstvo presadzoval dokonca 130 km/h. Jeho argument bol, veď je to diaľnica. Experti z úseku prevádzky vtedajšej SSC a dnes NDS s tým na prekvapenie vtedy súhlasili...
Problematika hluku je expertom z úseku prevádzky NDS ešte asi stále neznáma. Asi to ešte v zahraničí na konferenciách a výstavách nezaregistrovali.
Investigatívni novinári by mali žiadať od gen. riaditeľa NDS podklady, kto z NDS bol autorom a realizátorom zvýšenia rýchlosti a hlavne uviesť dôvody. Ak by to náhodou NDS nechcela dať, stačí sa obrátiť na ministra.
Nuž, ale ak niekto vychvaľuje a prevzal „nepodarok“ na D4, ktorý z hľadiska technického prevedenia je pohroma (rovnosť povrchu vozovky, oblúky a ich sklonové pomery). Najkrajšie riešenie je STOPKA, z hľadiska „šetrenia finančných prostriedkov“. V normálnych štátoch by táto križovatka bola určite okružnou ako najlacnejší variant. Je zbytočné hovoriť o tom, že nad cestou I/2 mal byť vybudovaný most a križovatka mala byť vybudovaná ako úplne bezkolízna (klasická mimoúrovňová, ale nie križovatka typu „diamant“)- variant by z hľadiska bezpečnosti a plynulosti bol označený ako realistický variant. Maximalistický variant by bol plný profil 4-pruhu s úplnou mimoúrovňovou križovatkou s cestou I/2. Takže, čo to vlastne máme...
Úprimne ľutujem postihnutých v Japonsku, ale keby takto konali u nich, tak experti by už na svojich teplých miestečkách určite nesedeli. Je to asi dané tým, že iný kraj iný mrav. Nám stačí aj toto riešenie a môžme sa tešiť.
S úctivým pozdravom a prajem ešte pekné leto
 
Hodnoť

chodci

najhlucnejsie!
a mesto to este podporuje. na zastavkach MHD instaluje repraky, do busov obrazovky. no proste bratislava mesto mieru.krasavica na dunaji, kde sa neda zit.
 
Hodnoť

MHD

Bratislavska MHD, aspon v tej podobe ako ju pozname dnes, urcite nie je riesenim hlucnosti. Napriklad na nasej ulici robia najviac hluku 30-rocne trolejbusy (najma brzdy, ale i stare hlucne elektromotory), ktorym uz nepomaha ani x-ta generalka. Nehovoriac o ich prisernom vyzore, a vyzore niektorych "cestujucich" (resp. prebyvajucich bezdomovcoch) v nich. Tieto faktory ludi este viac z MHD vyhanaju.

Odhlucnenie D1 v Ruzinove by bolo extremne nakladne. Chybou bolo, ze uz pri vystavbe sa nepouzili kvalitnejsie materialy. Pochyujem, ze s tym niekto nieco bude robit. Jedina sanca je uz iba dobudovanie D4 a zakaz vjazdu tranzitu na D1 v Ruzinove.
 

Odhlučnenie D1 v Ružinove (Piáno 1/3)

Odhlučnenie úseku D1 v Ružinove je nevyhnutná vec. Tento stav je dlhodobejšie neudržateľný a postihuje niekoľko desiatok tisíc obyvateľov BA !
Ako som napísal vyššie, myslím si, že je to riešiteľné tak, aby sa tá hlučnosť zmiernila.
Otázkou zostáva, ako to presadiť, aby sa riešenie tejto veci stalo prioritou ? Najmä po vyjadreniach diskutujúcich o tom, ako funguje NDS. Ale nie je predsa možné, aby nejaká NDS výlučne rozhodovalo o kvalite života v hlavnom meste. Sú tu ďalšie inštitúcie, volení poslanci a pod., len treba začať konať.
 

 

najvacsi hluk nejde ponad zabrany, ale z useku pred krizovatkou s Bajkalskou, kde na dlzke asi 50m uplne chybaju protihlukove bariery. Bol som sa prejst v Prievoze, a ten hluk co tam pocut ide z jedneho smeru - presne od tej 'diery v plote'.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava