SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravný podnik uvažuje o úprave siete električiek (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Preklad

Nemam rad tieto eufemizmy. Dopravny podnik uvazuje o znizovani elektrickovej dopravy (redukcie spojov, mozno rusenie liniek). Ftacnik sa za to hanbi, ale je to tak, je to jeho prvy "uspech" vo funkcii.
 

 

Problem s chapanim? Redukcia liniek - zjednodusenie siete, ale zahustenie intervalov - zachovanie kapacity.
 

 

O čo sa stavíme, že kapacita nebude zachovaná a intervaly budú predĺžené a nie zhustené?
Pre jednoduchosť stávky berieme súčasný stav (počas školského roku) - súčasný stav Po-Pia počas školského roku je nasledovný - z Rače ide 5x linka číslo 3, 5x linka číslo 11 a 5x linka číslo 5 (pre presnosť a porovnateľnosť s novým stavom, ktorý chcú zaviesť v DPB - rátame odchody medzi 8:00 a 8:59) - teda súčasný stav je 15 električiek vypravených z konečnej Komisárky za hodinu.
O čo sa chceš staviť, že ten novonavrhnutý stav bude menej ako 15 električiek za hodinu?
 

 

Redukcia moze znamenat zjednodusenie siete, ale urcite negarantuje zahustenie intervalov.
Hovori z teba iba naivny optimizus fanusika MHD. Zjednodusenie siete so zachovanim interalov by usetrilo mozno par drobnych, ale mesto potrebuje platat megavelku dieru v rozpocte.
Aktualne zdrazenie MHD a neustale obmedzovanie MHD su len ciastkove riesenie, ktore v idealnom pripade usetria par milionov (ak nenastane dalsi odliv cestujucich). Ale mestu chybaju stovky milionov.
V tomto pripade som skor pesimista a predpokladam, ze coskoro (odhadujem 1.1.2012) dojde k vyraznej redukcii vykonov MHD nielen v elektrickovej doprave.
 

 

Treba rozdelit dve veci: Redukciu liniek a redukciu spojov. Kym to prve je nie len dobre, ale priam nevyhnutne (sucasny stav je absolutny nevhodny), druhe by bol problem.

Kazdopadne, oboje sa da urobit bez toho druheho, za pripadne redukcie poctu spojov nemozno vinit linkovanie.
 

 

Pre oboch: V globale neprichadza k zasadnym zmenam kapacity (vacsinou zachovanie, na Racianskej zvysenie, znizenie na Zlatych a na Hlavnej + vikend) a intervalov na radialach (na Ruzinovskej rano zo sucasnych 3 na 4 min. avsak so zachovanim a pocas dna zvysenim kapacity - vypravovanie dvojiciek). Uspora pri spominanom scenari je 200 tis. vlkm za rok, co ani nahodou nie je uspora za par drobnych.

Stavku beriem. ;-)
 

 

A túto informáciu o chystaných konkrétnych zmenách máš odkiaľ - robíš v DPB?
Pokiaľ viem, tak návrh ešte žiaden nebol predstavený, ak hej, daj sem link...
 

 

Samozrejme, že nebol predstavený, keďže definitivne nie je jasné podľa ktorého variantu sa pôjde, každý však ráta s hustejšími intervalmi na linkách, jedine ak nulový nie :-)
 

 

Práveže by sa mali predstaviť návrhy a nie postaviť ľudí pred hotovú vec, ale áno, už mam informáciu aj od Joža Uhlera, že sa na Račianskej radiále má zvýšiť počet električiek, takže to zatiaľ vyzerá pozitívne - každopádne to sledujem ďalej.
 

 

Tiež som za, nech sa návrh predstaví na diskusiu, len samozrejme diskusia má isté mantinely - napr. v r. 2005, keď sa robilo prelinkovanie autobusov v Petržalke, pokiaľ by sa mal počúvať každý názor, asi by sa neurobilo nič.

Zatiaľ DPB nemá žiadny materiál, ktorý by mohol predložiť, hneď ak to bude, verím, že o tom bude diskutovať aj dopravná komisia a bude to predstavené verejnosti.

Zmena linkového vedenia je podľa mňa reálna najskôr k novembru alebo až k januáru - musia sa pripraviť grafikony, urobiť informačná kampaň, a hlavne pred spustením vyriešiť niektoré prestupné uzly. Takže ešte tam je veľa roboty. :)
 

 

,,Zatiaľ DPB nemá žiadny materiál, ktorý by mohol predložiť,, no neviem! ale v tomto článku nejaké info už je http://bratislava.sme.sk/c/600...
 

Nech prerobia kolajnice

Nech radsej rozsiria kolajnice na normalny vlakovy rozmer. Ked vidim (napr. na vajnorskej) elektricku rutiacu sa 10km/h po rovine, mam naozaj dost.
 

 

Sú trate, kde sa na metrovom rozchode jazdí 100 km/h. Rovnako existuje aj klasické metro na metrovom rozchode.
 

 

Aj ULF na metrovom rozchode, ze ano ...

Prestavovat sucasne trate bez vymeny vozoveho parku = NEZMYSEL.

Stavat nove trate na 1435 (petrzka) = dobry napad hodny nasledovania. V buducnosti sa v ramci vacsich rekonstrukcii mozu prekopat aj radialy.

A ano, da sa jazdit 100kmh na 1000mm ale ZA AKE PENIAZE !!! Na ~70kmh pri 1000mm totiz potrebujete rovnako kvalitnu trat ako na 100kmh pri 1435mm. A rovnako opacne - tam kde normalnorozhodna elektricka moze bezpecne jazdit 60, bratislavska je rada ze sa jej povolia 40 ...
 
Hodnoť

Navrhujem

zrusit vsetky spoje,ale zaviest povinnost vsetkym bratislavcanom,aby si kupovali rocne elektricenky.Za aiskane peniaze bude mozne vyplacat menezmentu vyssie odmeny a namiesto vodicov angazovat rovnaky pocet hovorkyn,ktore budu vysvetlovat preco je to tak,ako to je.
Jedinou podmienkou pre prijatie hovorkyne bude tak,ako v STV,aby pred kamerou pred kazdou vetou rozpazila /ako Predajnova v STV1/ a zle artikulovala /ako vacsina hovorcov ministerstiev/.
 

Presne toto napadlo aj mňa

Nech to zrušia celé a budú mať pokoj. Pri každom zvyšovaní cien ide ruka v ruke redukcia spojov. Ale že aj električky, to začína byť silná káva. Nerátalo sa s nimi ako s nosným systémom? Ani metro, ani električky, keby aspoň cyklotrasy vybudovali. Ľudia by si to poriešili sami, nech si riešia tie ich straty do zblbnutia. Za chvíľu sa im v tom budú voziť len študenti, bezdomovci a "beusáci" s rodinkami, lebo to majú zadarmo.
 

 

dnes - 3 linky na radialu, kazda interval 12 min., spolocny 4 min.

potom - 2 linky na radialu, kazda interval 8 min. , spolocny 4 min.

Zachovanie kapacity, zjednodusenie linkovania, lepsie nadvaznosti a preklady medzi linkami - aky problem???
 

 

peniaze.
kde mas tu istotu, ze po redukcii ostane ten isty interval ?
 

 

Je to vhodné riešenie, ale najskôr by sa mali vybudovať prestupné uzly (Floriánske nám.) a až potom zmeniť linkovanie. Inak súhlasím.
 

 

To je jasné. Neskôr je nevyhnutné zamerať sa aj na iné prestupné zastávky ako rozšírenie ostrovčekov na zast. Račianske mýto, Legionárska; spoločná zastávka Nový most pre eliny a 70; prestupný terminál Riviéra a pod.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava