SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavská MHD zdražie, zrušia sa pásma (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Súdruh Ftáčnik by mal odstúpiť

výsledok jeho polročnej práce súdny spor o PKO a zvýšenie cien MHD. Hanba súdruh Ftáčnik. Čo tak znížiť si plat, ty sa nehanbíš za svoju prácu brať takéto peniaze. Do smrti ostaneš len učiteľom fyziky.
 

hmm, myslis si, ze ked Ftacnik

odstupi, bude sa cena listkov v MHD znizovat?
 

uz dlho sa cena listkov

nemenila, urcita uprava je nutna, ale zdrazovanie listkov o 40% a o 29% je nehorazna drzost hodna iba socialne citiaceho primatora.....
 

 

Nic nehorazne nie je. Pocital som kolko by listky stali keby sa priratavala inflacia k cenam z 2004 a vyslo mi nasledovne (bolo to robene par mesiacov dozadu, cize za 2011 je brana do uvahy inflacia za prvych par mesiacov):

- 60 minutovy: 0,84 (bude 0,90)
- 10 minutovy: 0,60 (bude 0,70, ale plati o 5 minut dlhsie)
- 24 hodinovy: 4,20 (bude 4,50)
- PCL 30 dni vsetky zony: 28,68 (bude 25,00, s BMK 22,50)
- PCL 90 dni vsetky zony: 75,68 (bude 66,00, s BMK 59,40)
- PCL 365 dni vsetky zony: 286,80 (bude 250, s BMK 225)

Cize by som urcite nerobil z toho tragediu. Pri PCL je zdrazenie o kusok nad inflaciou, ale kolko sa zas zdrazovat nebude?

Podla mna je to zdrazovanie OK a hlavne ma tesi ze konecne niekto stanovil ze radsej ako zas redukovat MHD sa po 7 rokoch zdvihnu ceny (zmeny v 2009 neratam, tie listky pouziva minimum ludi).
 

 

A sorry, moje hodnoty su zle, opisal som zly stlpec z tabulky.. Cize po zobrati inflacie do uvahy vychadzaju tieto ceny:

60 minutovy: 0,93
10 minutovy: 0,59
24 hodinovy: 3,79
30 dnovy: 30,33
90 dnovy: 80,02
365 dnovy: 303,25

Takze vsetky navrhovane ceny su navysenim o menej ako hodnotu inflacie.
 

 

boha vasho za tie vase crepy 40 rocne tolko platit.ako sory ale na cigosov 200 milionov eur mate ze?
 

 

Nie, ja 200 milionov nemam a netusim kto iny patri do "vy":D
 

 

mne sa najviac lubi, ze Ftacnik z nasich penazi venoval 25000eur na propagovanie diskusie o PKO. To uz je na tom Bratislava fakt dobre, ked si moze dovolit vyhodit milion na reklamne putace na uliciach a celostrankove inzeraty v novinach o tomto.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

relevantne by samozrejme bolo aj napisat, ako sa za dane obdobie zvysili platy a teda aj pomer platov k cenam listkov.
 

Má vôbec

záujem bratislavský primátor pán Ftáčnik aby občania Bratislav vlastnili nebíjaciu kartu na MHD. Niečo podobné ako pražská Open card, za 550 CZK, v prepočte na 18.50 € mesačne, má pražan teoretickú možnosť 24 hodín cestovať všetkými dopravnými prostriedkami DPP Praha. To znamená metro, električky, autobusy a linky S, ktoré sú prímestské vlakové spojenia na pariférie Veľkej Prahy. Takáto karta podľa výšky nabitia kreditu môže slúžiť zároveň ako vstupenka do ZOO alebo múzeí, divadiel, kín, i na koncerty všetkých žánrov hudby.
 

K svojmu

príspevku uvádzam historické ceny cestovných lístkov v Bratislave. V polovici šesťdesiatich rokov boli napríklad električky v troch cenových pásmach A,B,C, Cesta z Hlavnej stanice k manderláku na námestí SNP bola 30 halierov, 40 halierov cesta k oblasi Bajlakskej a 70 halierov do Rače. V každom vozni bol-bola predajca lístkov ktorý klieštikmi preštikol lístok a kontroloval kúpené pásma. V sedemdesiatych rokoch nastalo zdraženie na korunu i pokrok v cestovaní MHD. Pri vodičovi bola kasička, kde ste do lievika hodili príslušné mince a vydal vám lístok ktorý preštikol, ale museli ste nastupovať iba prednými dverami čo občas bolo šialené zdržanie najmä pre dôchodcov ktorí minútu hľadali legitimáciu. Osemdesiate roky už boli v MHD sofistikovanejšie. Začali sa používať cvikacie automaty sprvu mechanické a vtedy začali fungovať prví revízori, ktorých bolo asi desať, bývalých a starších zamestnancov MHD. Každý ich poznal podľa ksichtu a modrej uniformy, takže ste ešte stihli bez listku vystúpiť na zastávke. Toto boli veľmi zaujímavé roky pre vzájomné súťaže kto pocestuje bez listkov najmä v "drevákoch" ako sa nazývali posledné súpravy električiek kde skelet a interér bol z dreva. Dvere boli v teplom počasí neustále otvorené, takže ste pre jej nižšiu rýchlosť mohli vyskočiť i medzi zastávkami podľa vašej chuti a nálady. Poslednými týmito drevennými električkami bol trasa číslo 4. Od Reduty tuším k Novej Dobe.
 

Zaujimave spominanie

Som cosi mladsi, takze si pamatam len predaj listkov vodicom a nastupovanie prednymi dverami. Napokon tento styl prezil dodnes v autobusoch SAD. :) Pri tomto nutno podotknut, ze clankove elektricky K2 so styrmi dverami mali na nastup urcene aj posledne dvere, pri ktorych bol umiestneny pult, za ktorym sedel sprievodca a predaval listky, takze tato forma aspon v elektrickach K2 prezila do hlbokych 70-tych rokov.

Stikanie listkov zacalo niekedy okolo roku 1977. Vtedy sa zacali vo velkom montovat plne dvere na kabiny vodicov, kedze tito uz nemuseli nijako komunikovat s cestujucimi. Cvikacie strojceky zostali nezmenene az do nedavnej instalacie elektronickych oznacovacov.

Drevene dvojnapravove elektricky boli osobitna kapitola. Ja som ich zazil uz len na linke 4, ktorou som bezne necestoval. Spominam si iba na jednu jedinu jazdu. Po ich definitivnom vyradeni bola jedna suprava velmi dlho vystavena v areali dopravneho ihriska blizko krizovatky Trnavska - Tomasikova, ak si spravne pamatam.
 

Vladimír54

v polovici 60. rokov som už bol "dlhoročný" cestujúci,
nepamätám si, že by boli rozdielne ceny z hlavnej stanice podľa toho, kam sa cestovalo, platila prestupná tarifa s tým, že boli presne určené prestupné stanice, napr. medzi linkami 1 a 7 v smere na hl. stanicu bývalý umelý nástupný ostrovček pre Luxorkou,
z hlavnej stanice chodili električky cez Štefánikovu (vtedy Obrancov mieru) a trojlejbusy cez Šancovú (vtedy Malinovského), vydávali v nich rovnaké lístky - podlhovasté čierne alebo červené
pamätám si na lístky v cene 0,60 Kčs pre dospelákov a 0,30 Kčs pre deti
na lístky v cene 0,40 Kčs, ani 0,70 Kčs si nepamätám, akej boli farby?
 

 

faktom zostava ze za 1 minutu cesty, 1 zastavku zaplatis 0,7 E, kedze listok je neprestupny. Co je na tak kratku vzdialenost celkom dost
 

:D

...faktom zostava, ze za 3-5 min., 1 zastavku prejdes peso zadarmo. Co je na tak kratku vzdialenost v poho... ;D
 

 

naozaj? napr. prejst pesi zastavku od gumonu cez apolo k EU je takmer nemozne... :o(

neexistuje totiz ziadny chodnik cez ten spletenec ciest.
 

naozaj

reagoval som na 1-minutovu jazdu MHD v prispevku vyssie, co su spravidla kratke vzdialenosti medzi zastavkami a nema zmysel pouzit MHD... Ty si tu slahol extrem. A to su vzdialenosti, ked maju busy funkciu "kompy" (z brehu na breh). Zastavky su 2-3min., v pripade Pristavneho mostu snad az 5 min., vzdialene od seba jazdou busom mimo dopravnej spicky. OK, peso to mas za 15-20, max. 30 min. ak sa bavime o Pristavnom moste. Ale kolko % ludi vyuziva MHD iba na prevoz z Petrzalky do mesta cez Dunaj na 1-3 zastavky a dalej MHD nevyuzije? Ty to mas od Gumonu k EU cca 5 min. busom. Ak potrebujes prevazat iba na tuto vzdialenost denne a nenajdes si nejakych 20min. na to, aby si to presiel peso, tak je uz iba na tebe ako si to poriesis... asi tak ;)
 

 

ludia to poriesia -> idu autom.... :o(
(a potom su plne mosty)

MHD je socka, a este k tomu pre kazdeho co uz ma auto financne nevyhodna.
a auta su dnes tak lacne, ze ich ma takmer kazdy
 

od Gumonu cez Apollo k EU

máš cestu na 2 zastávky. Buď ti cesta za tých 70 centov stojí, alebo choď peši po lávke pre chodcov cez Apollo, ďalej kúsok doľava po hrádzi a za chvíľku máš po pravej ruke EU. Luxusný výhľadový chodníček na zdravotnú 15-20 minútovú prechádzku. Prípadne na bicykli za 5 minút.

MHD som od marca vymenil za bike, má to len pozitíva.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava