SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravný podnik šetrí, autobusy jazdia menej (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

keby chcel DPB šetriť, tak

ako prvé zruší záhradnícku linku 133 či sandtnerlinku27, ďalej pokojne môže skrátiť L78 po Euroveu a prípadne aj 66 po Miletičku, čo vy nato pán predseda komisie poslaneckých šašov? Stále vám nevadí zbytočné rozbiehanie sa elín na obnovenej Vazovovej - kontaktujte ODP magistrátu, rovnako ako nevybudovanie zlúčenej zastávky Floriánske nám-Vazovova oproti Daňovému úradu v druhom smere, kde by stačilo posunúť cestu na miesto súčasného chodníka a na mieste súčasnej cesty postaviť ostrovček, čo by zjednodušilo a urýchlilo prepravu v meste, rovnako vám nevadí, že v električkovej trakcii stále DPB nie je schopný spraviť radikálny rez a pri zhustenom intervale skresať počet liniek a po busoch v Petržalke aj tu zrušiť systém "odvšadiaľ-všade"... Mimochodom, počul som o návrhu na zmenu signálneho plánu križovatky na Šafku, aby ľudia nemuseli čakať v buse, kým láskavo odbočia autá - už sa to realizovalo?
 

Vážený pán anonym

Pravdepodobne ste nepochopili úlohu komisie dopravy. Tá neexistuje preto, aby riešila čiastkové problémy. To by sme sa zahrabali v detailoch, z ktorých by sme sa nikdy nedostali. Je pravdou, že niekedy sa k takémuto problému dostaneme, ale ide o dlhodobo neriešené problémy, ktoré nie sú ochotní riešiť úradníci. Úlohou komisie dopravy je byť poradným orgánom zastupiteľstva a riešenie koncepčných vecí. Podľa mňa plán dopravnej obslužnosti takouto koncepčnou záležitosťou je. Tiež považujem za koncepčné riešenie preferenciu električkovej dopravy, na ktoré žiadame europeniaze. Podobne aj nosný systém MHD / TEN-T / koľajová doprava v Petržalke. To čo popisujete máme tiež v pláne, ale trochu inak. Snažíme sa nájsť vhodný model pre rozhodnutia vo veciach dopravných výkonov. Tieto boli často ponechané DPB, pričom by ich mal riešiť magistrát a od DPB objednať ich realizáciu. Je to dlhodobý proces. Ak máte nejaké námety, rád ich prijmem. Moje telefónne číslo aj e-mail nie sú tajné, nájdete ich na webe mesta. Pekný deň.
 

 

zatiaľ vôbec nechápem zmysel existencie tejto komisie ;) keďže doteraz za minimálne pol roka, či koľko existuje, neukázala žiadny výsledok... bohužiaľ, ani "koncepčný"...
btw. toto je naozaj pekný alibizmus - "problémy, ktoré nie sú ochotní riešiť úradníci" ;)
mimochodom, keď komisia nepovažuje rozdiel medzi skutočným nákladmi (na km) a paušálne evidovanými kilometrami za koncepčnú vec, rovnako ako preferenciu MHD (vrátane busov a Tbusov), tak zrejme nie je veľmi dôvod pochybovať o zbytočnosti jej existencie... koľko nových buspruhov bolo vytvorených za 6 mesiacov? koľko nových križovaní IAD a električkových trás bolo vytvorených za posledných 6 mesiacov?
 

Asi nie ste dosť informovaný

Asi nie ste dosť informovaný, tak Vám trošku pomôžem. Komisia v tomto roku dosiahla významné šetrenie v DPB (cca 1,3 mil EUR na odmenách manažmentu a mzdách niektorých admin. pracovníkov). Komisia schvália budovanie preferencie električkovej dopravy. Komisia schválila rozšírenie trolejbusových tratí na Patrónke z eurofondov. Komisia požiadala primátora o vyhlásenie verejnej obchodnej súťaže na realizáciu plánu dopravnej obslužnosti. Komisia schválila a významne pripomienkovala návrh nosného systému MHD. Komisia požiadala o prípravu súťaže na nákup nízkopodlažných trolejbusov.
Realizácia dopravných stavieb, ktoré uvádzate vyššie, je pozastavená z rozpočtových dôvodov. Jednoducho povedané: V rozpočte je to vyčlenených 0 EUR.
Ak budete potrebovať ďalšie informácie, pokojne sa pýtajte. Odporúčam mail, pretože toto nie je najvhodnejšie fórum na preberanie detailov.
 

pomoc

Dobrý deň,
chcel by som pomôcť bratislavskej MHD ale bohužiaľ ešte neviem ako.
Chcel by som zaviesť elektronickú peňaženku na lístky tak ako so to videl v zahraničí.
V MHD funguje akurát štikanie lístkov a koniec.
Chcel by som pomôcť k skvalitneniu ale netuším ako.
Možno nejaká dotácia od štátu alebo niečo z eurofondov, a verím že by to pomohlo všetkým ktorý v Bratislave nielen žijú ale aj prežívajú.
 

 

Pán Uhler, ako šéfa komisie dopravy vás vyzývam na preskúmanie jednej z posledných zmlúv bývalého riaditeľa DPB na prezentovanie reklamy cez TV v busoch. Tento druh reklamy je mimoriadne nepríjemný a dovolím si povedať až obťažujúci. My cestujúci máme právo na slušné cestovanie a nie pri ohlušujúcom zvuku TV (alebo máme protestovať napr. pustením hlasitej hudby z mobilov)?! Alebo nám znížte cestovné za znížený komfort dopravy. Doporučujem vám previesť sa napr. v buse č. 78-fakt mi to "liezlo na nervy". Nečudovala by som sa, ak by stúpala agresivita cestujúcich pri dlhodobom užívaní tejto reklamy. Mimochodom, pokiaľ viem, negatívne skúsenosti sú aj s ampliónovou reklamou na zástavkach MHD. Čo vy na to? PS: A prosím, nevyhovárajte sa že vy nič...minimálne to môžete riešiť, lebo DPB je na riešenie dopravnej obslužnosti a nie reklamná agentúra, ako nám v poslednej dobe predvádza.
 

 

Ďakujem, už to riešime. Nie ste prvý, kto sa sťažuje. Z reakcií cestujúcicich vyplýva, že im nevadí video v prípade, že financie získané z reklamy sa investujú do kvality dopravy. Vadí im však audio, ktoré im znepríjemňuje cestu, keď si chcú čitať, rozprávať sa so známymi alebo len tak oddychovať cestou z/do práce. Podobné sťažnosti sú aj na zastávky na Trnavskom mýte, kde ich obťažuje hluk z reproduktorov.
Dopravná komisia nemá právny nárok na to, aby žiadala zmluvy z DPB. Zvláštne však? Traja z členov komisie budú aj členmi dozornej rady podniku a tí budú môcť už od júla tieto zmluvy študovať. Je to nielen právom, ale aj povinnosťou dozornej rady. Urobíme všetko pre to, aby sme tieto nepríjemné veci odstránili.
Myslím, že sú akceptovateľné orazovky bez zvuku, podobne ako je to v niektorých lekárňach. Tie človek môže, ale nemusí sledovať. Hluku sa však vyhnúť nedá.
 

TEN-T

mna by zaujimalo preco sa dlhodobo ignoruje hlas odbornikov a trva sa na mackopsovi s nazvom TEN-T... pouzivat medzinarodny koridor dialkovej zeleznicnej dopravy na vnutromestsku dopravu je utopisticke... ako priklad napr uvediem Prahu, ktora ma sice hlavnu stanicu spojenu s Holesovicami ale na na vnutromestsku dopravu sa pouzivava metro prave kvoli tomu, ze obe tanice su plne vytazene medzinarodnou a primestskou dopravou
 
Hodnoť

odporúčam

Aj vyškoliť šoférov, aby si uvedomili, že MHD v BA má tzv. systém prestupov, teda krátke linky a človek musí prestupovať. Ja stále bežné, že trolejbus či autobus príde na zastávku a ten pred ním zavrie dvere ľuďom pred nosom. Stačí sa postaviť na Hodžovo nám. či Mlynské Nivy a sledovať vodičov.
 
Hodnoť

šetrenie na zlom mieste

šetrenie tým, že sa rušia linky, kde nie je žiadna dopravná obslužnosť je trestuhodné - vi´d stará Dúbravka, okolie Slavína,
 
Hodnoť

šetrenie na zlom mieste

na dopravnú obslužnosť majú nárok všetci, ktorí platia dane. Prečo majú ľudia kilometre chodiť na zástavky autobusov. Mal by si to niekto vyskúšať, ako je to prísť z Líščieho údolia na električku, alebo zo Starých gruntov 2 km cez lúku na autobus... Rušiť linky by sa nemali. Zvýšenie cien je logické - po 7 rokoch, kedy sa ceny cestovného neupravovali. Tým, ktorí nevyužívajú MHD, sa niekoľkonásobne zvýšili náklady na dopravu - a kto im to hradí? NIkto...takže netreba robiť tragédiu z 20 centového zvýšenia cien- to je ročne o 0,0286 centa, čo je 0,86 Sk.....
 
Hodnoť

Šetrenie na nesprávnom mieste?

Ak by sa viac používali plynové autobusy, snáď by sa aj čosi ušetrilo. Nedávno som sa rozprával z managerom dopravného podniku v Českej republike, kde si ekonomiku plynových busov veľmi pochvaľujú, navyše sú ekologickejšie.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava